Gå til innhold

Har Spotify-sangene dine blitt sensurerte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FAIL! sier jeg bare. Som morten-89 sier så har artisten et budskap med sangen sin (forhåpentligvis). At de da skal begynne å tukle med det er HELT uforståelig for meg. At artistene godtar det er også HELT uforståelig.

 

Hvis man på død og liv skal pisse sarte amerikanske rabiate kristne oppetter ryggen så bør man ha en innstilling i Spotify som sier "Barnefilter AV/PÅ". Om man har aktivert barnefilter så blir alle album med "explicit lyrics" (som det så fint heter på nynorsk) tatt bort fra søkeresultatene. Pålagte pipelyder og mjauing (herregud, det må være en ond spøk) har INGENTING i musikk å gjøre.

Hva med radio og TV-kanaler? Sist jeg (ufrivillig) så på The Voice var alle sanger sensurert.

Lenke til kommentar

snip ...

Hva med radio og TV-kanaler? Sist jeg (ufrivillig) så på The Voice var alle sanger sensurert.

Enkelt, send musikken som den er eller la være å sende den. Det finnes masse musikk uten banning også. Å se på en tv-kanal er også rimelig frivillig, ihvertfall så frivillig at en kan si at de som ikke ønsker å høre banning kan la være å se på kanaler der de sender det.

 

Jeg har ingenting til overs for at et mindretalls moral skal diktere flertalles kulturtilgang. For meg er det likegyldig om noen sier faen, søren eller æsj. Det tror jeg strengt tatt er de fleste som mener, selv om det er vanlig å moderere språkbruk i det offentlige rom og da spesielt skriftlig. Dette har imidlertid med høflighet å gjøre. At noen vil sensurere musikk har ingenting med høflighet å gjøre.

 

Edit: Altså; nå mener jeg sensurering for alle, ikke for seg selv. At f.eks. spotify har en filterfunksjon som en kan aktivere selv må jo være den beste løsning for alle parter. Da kan de som ønsker filteret få det, uten at de tvinger sitt moralsyn på alle andre.

Endret av sikotryne
Lenke til kommentar
Edit: Lange sanger ikke på streaming? Er jeg den eneste som ikke har hatt noen problemer?

 

Tom Waits – Tom Tales varer i overkant av 35 minutter og den har jeg alltid hatt tilgang til. Nå har jo jeg hatt premium 98% av tiden min på spotify, da. Sammenheng?

Det varierer kanskje fra plateselskap til plateselskap om de har valgt å gjøre kjøp av lange enkeltsanger mulig eller ikke. Det er i hvert fall restriksjonen på kjøp av lange enkeltsanger og kluss i forbindelse med dette som er den offisielle forklaringen på hvorfor streaming av lange sanger ikke har vært mulig. Tar du en kikk på f.eks The Mars Volta ser du at låter over 10 min har blitt spilt vesentlig mindre enn resten av låtene, selv om det faktisk er de lange som er blant de beste (subjektiv mening).

 

Om du har premium eller ikke har ingenting å si. Hvis du ser på getsatisfaction-tråden jeg linket til finner du plenty av skuffede premium-kunder.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Hva mener du, har du ingen sensurerte sanger i spotify?

 

 

Hva mener du, har du ingen sensurerte sanger i spotify?

Eller at han ikke hører på sanger som blir sensurert?

 

Ja, jeg mener at sanger ikke blir sensurert her.

Og jo, jeg har masse "Explicit"-musikk i spillelistene mine.

 

For å være helt sikker testet jeg også eksempelsangene i artikkelen.

Lenke til kommentar

Grrrr....

 

Coheed and Cambria - Always & never explicit album version

 

Ingen alternativer og fremdeles sensurert... grrr, den heter jo til og med "explicit album version" :mad:

 

Det samme gjelder resten av plata også (IV) og det er ingen usensurerte alternativer.

 

Garantert plateselskap som endreboj sier. De har mest sannsylig ikke inkludert usesurerte plater i kotrakten eller noe. Få hele sangen i perfekt stand på spotify istedenfor å fysisk kjøpe platen/sangen? Så dum er ikke plateselskapene! Det skulle tatt seg ut! :!:

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

FAIL! sier jeg bare. Som morten-89 sier så har artisten et budskap med sangen sin (forhåpentligvis). At de da skal begynne å tukle med det er HELT uforståelig for meg. At artistene godtar det er også HELT uforståelig.

 

Hvis man på død og liv skal pisse sarte amerikanske rabiate kristne oppetter ryggen så bør man ha en innstilling i Spotify som sier "Barnefilter AV/PÅ". Om man har aktivert barnefilter så blir alle album med "explicit lyrics" (som det så fint heter på nynorsk) tatt bort fra søkeresultatene. Pålagte pipelyder og mjauing (herregud, det må være en ond spøk) har INGENTING i musikk å gjøre.

 

Folk flest som ønsker å selge må til en viss grad tilpasse seg kundene sine, hvorfor skal artister være annerledes?

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet i dette tilfellet er at ein per i dag ikkje kan slå av filteret på ein enkel måte.

 

I følge ein diskusjon på forumet til Spotify er ikkje den knappen ekslusivt for eksplisitte versjonar. Det kan stemma med det eg har erfart, sidan eg så langt ikkje har funnet eit album med den logoen. Det ser meir ut som at den knappen visar alternative versjonar av albumet, som ofte sikkert er ein eksplisitt versjon, men ikkje alltid. Enkelte album eg har sjekka har hatt færre låter eller andre låter, noko ein ofte finn på alternative utgåver.

 

Spotify sensurerer ingenting sjølve, det som blir lagt ut er det dei får frå plateselskapa. Om eit album ikkje finnes som sensurert versjon, vil det heller ikkje bli lagt ut på Spotify. Difor kan det kanskje bli vanskeleg å håpa på ein funksjon som fjerner eller bytar om versjonane. Det beste hadde vore om funksjonen fungerte sånn at den sensurerte versjonen havna under knappen, mens den usensurerte låg øverst. Samtidig må dette ikkje gjelde album der det berre er snakk om ei alternativ utgåve.

 

Det er sånn eg forstår dette.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ser at jeg har "mistet" flere sanger i Spotify i løpet av den siste tiden. Før når en sang ble fjernet fra Spotify ble den i det minste liggende igjen i spillelisten, men nå forsvinner de helt virker det som. Hvis de nå begynner å sensurere all musikken min lurer jeg på om ikke den hundrelappen i måneden kan begynne å gå til noen andre.

Enda et bra argument for piratkopiering, gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...