Gå til innhold

Vi kårer den beste digitale spillbutikken (PC)


Anbefalte innlegg

Steam er best synes jeg , har ca 110 spill der. Nå som krona er så sterk i forhold til euroen , orker jeg ikke spare 50kr for å kjøpe spill et annet sted.

 

At Games for Windows suger er med vilje fra MS. De vil at folk skal spille på den elendige pøsen sin og kjøpe de dyre konsollspillene. Games for Windows er bare et alibi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kjøper alle spillene mine hos enten http://www.play.co.uk -eller- http://www.biit.no. Biit er en Norsk Amazon forhandler for de som vil ha BILLIGE spill fra amazon.co.uk. Siden er helt fantastisk. I går kjøpte jeg spillene DIRT 3 (PS3) og Fat Princess (PSP) for den nette sum a 192 kroner. De har også et 'Free Super Saver Delivery' system fra Biit.no. Dvs når du kjøper et spill over 170 kr så er forsendelsen GRATIS :) De fleste spill vil da kvalifisere seg til dette. Trikset er da å finne en sum som er mellom 170 - 200 kr :) Over 170kr for å slippe forsendelse, og under 200kr for å slippe tollbehandlings gebyret :)

 

Hvis du da har funnet et spill som koster 130kr så finner du bare en annen vare som koster 40kr (eksempler på disse er Xbox360 battery pack, styling, Headset, Nintendo 3DS Etui etc etc).

 

For alle dere som kjøper fysiske spill over nettet så anbefaler jeg sterkt å sjekke både play.com og biiit.no når dere skal kjøpe brukt spill. Som oftest er det Biit som er billigst men det forekommer også at Play er vinneren. To helt fantastiske sider, men biit er nok hakket foran. Mye penger å spare der ute folkens ;) Vent 2-3 måneder etter spillet har kommet ut og det faller under 200 kr på biit. Kjøpte også nettop Silent Hill HD Collection PS3 (som enda ik har kommet ut) for 170 kr. Mens ICO/Shadow of the Colossus HD COllection PS3 koster 206kr sist jeg sjekket. En liten stund til og den faller under 200 kr og det er tollfritt og gratis forsendelse.

 

Til alle dere som fortsatt kjøper spill via butikk... KOM DERE PÅ NETT!!!

 

 

Jeg ser ikke helt hva som er så fantastisk med biit? Det er en front for amazon, de selger ting til akkurat samme pris som på amazon?

 

AtW

 

Det eneste er at det ikke er alt fra Amazon man kan kjøpe til Norge. Går man via biit.no finner man alt (?) som sendes hit. Og man ser priser etter VAT er fjernet.

Men det er strengt tatt ikke nødvendig, nei.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

G2play fungerer brillefint.

 

Jeg har 600 spill på steam og kommer til å fortsette å bruke steam.

Jeg for min del er interessert i å ha en eneste klient. Ikke 17 forskjellige.

 

Så vist jeg får Steam brukernavnet ditt og sender en melding til Steam om at dem burde sjekke cd nøkklene dine så er alt fortsatt brillefint etter noen dager tror du? ;)

Lenke til kommentar

Det du i praksis gjør er å kjøpe en nøkkel som meget sannsynlig er regionsbundet til Russland og du risikerer å miste tilgang på spillet om utgiver ønsker det.

 

Du får ikke registrert nøkler som er regionsbundet i andre regioner enn de er bundet til, du må bruke vpn eller en annen løsning for å få det til. Mao så er det ett ikke-problem. Har handlet via g2play i ett års tid nå og aldri hatt problemer samt at jeg handler kun titler som benytter seg av Steamworks der.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Games for Windows Live er noe av det største dritten jeg har vært borti. En ting jeg ikke så her var om alle spillene på GFWM krever GFWL. Isåfall er maks installasjoner 15, før man må ta kontakt med MS for å få nye innstallasjoner... Og vis dere bruker tjeneste er samme nivå som GFWL.. Lykke til...

 

Selv kjøper jeg fra game.no, hvor to ganger jeg kjøpte endte opp med å betale noe annet enn jeg var forespeilt... Å det i min favør... begge gangene endte det opp 100kr billigere.

 

Steam er fin INDIE titler, men for nye spilltitler er de fleste andre steder billigere. Når det kommer til titler så er jeg mer å mer på vakt for Securerom/GFWL, begge gjør at jeg dropper titlene, uansett hvor kuule de er..

 

Sjekket ut biit.no, men det visste seg for min del å være bortkastet. Desidert dyreste stedet. Prisen var fin inntil "avgifter" ble lagt til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

G2play fungerer brillefint.

 

Jeg har 600 spill på steam og kommer til å fortsette å bruke steam.

Jeg for min del er interessert i å ha en eneste klient. Ikke 17 forskjellige.

 

Så vist jeg får Steam brukernavnet ditt og sender en melding til Steam om at dem burde sjekke cd nøkklene dine så er alt fortsatt brillefint etter noen dager tror du? ;)

 

Er det noe som tyder på at det ikke er legale nøkler? Isåfall hva? Du indikerer stadig at det er noe muffens med disse nøklene, kan du konkretisere litt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Har selv over 40 spill på steam, men som sagt tidligere kjøper jeg alle storspill på gamersgate.co.uk. Det fører til at jeg i gjennomsnitt får ca hvert 4-5 spill gratis sammenlignet om jeg skulle ha kjøpt de på steam. Når man plutselig har spart over tusenlappen, blir det faktisk litt.

 

Siste eksempel var deus ex HR, spillet skal aktiveres på steam uansett, så den eneste forskjellen for min del var at jeg sparte omlag 100kr/30%.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Til artikkelforfatter: Har dere tatt for lite Møllers Tran?

 

Det er fullt mulig å spille spill man har kjøpt på Steam uten å ha klienten tilgjengelig.

Jeg reagerte på utsagnet i artikkelen, og siden min mor har lært meg å alltid irettesette mennesker på internett, så måtte jeg faktisk teste.

 

Akkurat nå er jeg ute og reiser, og har bare med meg bærbar, der jeg kun har Borderlands og Portal 2 installert.

 

Test 1:

* Start Borderlands (uten å åpne Steamklienten så klart)

* Alt-Tab ut av spillet, se om Steam har startet

 

Test 2:

* Samme som Test 1, bare med Portal 2

 

Framleis er det ingen Steamklient som kjører.

 

Konklusjonen: Ja, du må logge inn for å laste ned spillene (du kan kjøpe dem gjennom den vanlige nettsiden deres på www.steampowered.com, dette burde også være nevnt), men de fleste av disse tjenestene har vel en eller annen form for login før du får gjort noe som helst?

 

Det eneste du behøver Steamklienten til er nedlasting, og således mener jeg at artikkelen er ganske misvisende, da dere faktisk presiserer at man behøver klienten for å spille.

Dette er rett og slett galt.

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar

G2play fungerer brillefint.

 

Jeg har 600 spill på steam og kommer til å fortsette å bruke steam.

Jeg for min del er interessert i å ha en eneste klient. Ikke 17 forskjellige.

 

Så vist jeg får Steam brukernavnet ditt og sender en melding til Steam om at dem burde sjekke cd nøkklene dine så er alt fortsatt brillefint etter noen dager tror du? ;)

 

Tror du ikke noen (f.eks. Valve) hadde tatt affære ifht g2play hvis de hadde solgt stjålne nøkler over så lang tid?

 

At g2play, og andre, kjøper spill i Russland, eller andre billige plasser, og selger de videre kan vel neppe noen gjøre noe med? Det er ikke ulovlig å kjøpe spillet der man vil? Man kan selvfølgelig bruke regionssperrer men det gjør de færreste per idag. La oss håpe det blir værende sånn.

Lenke til kommentar

Ikke overraskende, Ubisoft og Games For Windows Live skyr jeg som pesten.

Etter hele ruklet med å få Dirt 2 igang og oppdatert og alt det klusset så lanseres ett spill med Windows Live, så stryker jeg det av lista.

Det som var greit dog, er at jeg ikke har betalt for Dirt 2, men fikk det med ett skjermkort.

Lenke til kommentar

Ja jeg ble jo mektig imponert da jeg fikk se prisene til "Biit"...

 

Bare bullcrap hele greia.

 

Et eksempel: Creative HS800 Fatal1ty Gaming Headset til bare 231 kroner.

Joda... Så kom moms i tillegg på 58 kroner + "Forenklet tollbehandling" på 110 kroner.. 399 kroner tusen takk.

 

Koster 290 på Netshop + frakt.

 

Var plutselig ikke så jækla billig likevel.

Lenke til kommentar

G2play fungerer brillefint.

 

Jeg har 600 spill på steam og kommer til å fortsette å bruke steam.

Jeg for min del er interessert i å ha en eneste klient. Ikke 17 forskjellige.

 

Så vist jeg får Steam brukernavnet ditt og sender en melding til Steam om at dem burde sjekke cd nøkklene dine så er alt fortsatt brillefint etter noen dager tror du? ;)

 

Er det noe som tyder på at det ikke er legale nøkler? Isåfall hva? Du indikerer stadig at det er noe muffens med disse nøklene, kan du konkretisere litt?

 

AtW

 

Etter hva jeg har lest etter å bruke google så kommer det frem endel negative ting med dem. Men det som er vesentlig er at som du registrerer disse nøklene via Steam så kan du risikere å miste alle spillene du har registrert på Steam kontoen din eller i verste fall få hele kontoen stengt.

Lenke til kommentar

G2play fungerer brillefint.

 

Jeg har 600 spill på steam og kommer til å fortsette å bruke steam.

Jeg for min del er interessert i å ha en eneste klient. Ikke 17 forskjellige.

 

Så vist jeg får Steam brukernavnet ditt og sender en melding til Steam om at dem burde sjekke cd nøkklene dine så er alt fortsatt brillefint etter noen dager tror du? ;)

 

Greit det

Slå deg løs.

 

http://steamcommunity.com/id/analkule

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...