Gå til innhold

Vi kårer den beste digitale spillbutikken (PC)


Anbefalte innlegg

Interessant artikkel, men skjønner ikke helt hvordan dere har kommet frem til snittbutikken, den virker jo billigere enn «snittet». Men mulig dette er et resultat av at ingen butikker har alle spillene?

 

 

 

 

Jeg savner forøvrig informasjon om hvilke spill det er dere har brukt, jeg ser det er mulig å laste ned skjemaet i en .xlsx-fil (noe som ikke hjelper i hvert fall meg noen ting) men en såpass enkel opplysning burde vært med i selve artikkelen fordi den tross alt er grunnlaget for hele undersøkelsen.

 

 

Civilization V

Fallout: New Vegas

Brink

Crysis 2

The Witcher 2

DiRT 3

Call of Duty: Black Ops

Dragon Age II

Total War: Shogun 2

LEGO Star Wars III

Shift 2: Unleashed

Divinity 2: Dragon Knight Saga

Victoria 2

Football Manager 2011

Cities in Motion

Gray Matter

Endret av Avien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg anbefale www.g2play.net og www.cdkeyhouse.com.

Billig og ikke noe svindelopplegg.

 

 

Hehe, sjekk litt mer rundt dette du.

 

Til andre, styr unna.

 

Jeg har ikke blitt svndlet enda, hvertfall.

 

Hva har du å innvende mot dem?

 

Vel, man må jo registrere disse nøklene med Steam, eksempelvis. Litt kjedelig om nøkkelen kommer fra et stjålet parti og hele Steam-kontoen din stenges fordi du ville spare 5$. Plutselig mister du hele katalogen din med 100 spill.

Bad deal!

Lenke til kommentar

 

Vel, man må jo registrere disse nøklene med Steam, eksempelvis. Litt kjedelig om nøkkelen kommer fra et stjålet parti og hele Steam-kontoen din stenges fordi du ville spare 5$. Plutselig mister du hele katalogen din med 100 spill.

Bad deal!

 

Har dette skjedd? Og er ikke konklusjon isåfall å holde seg borte fra Steam?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Vel, man må jo registrere disse nøklene med Steam, eksempelvis. Litt kjedelig om nøkkelen kommer fra et stjålet parti og hele Steam-kontoen din stenges fordi du ville spare 5$. Plutselig mister du hele katalogen din med 100 spill.

Bad deal!

 

Har dette skjedd? Og er ikke konklusjon isåfall å holde seg borte fra Steam?

 

AtW

 

Det skjedde jo med partiet Dirt 3 nøkler som ble stjålet. Ikke mange ukene siden heller.

Og som du sier er det riktig å holde seg borte fra Steam om man ikke har rent mel i posen. Men det er kanskje vanskelig å forstå for tomsete pirater...

 

 

kilde:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5406-WFZC-5519

 

 

There is a Zero-Tolerance policy for any violations of the Steam Subscriber Agreement and Online Code of Conduct. All accounts in a user's possession for any of the following activities will be suspended:

Piracy or Hacking

 

This includes using an unauthorized ("hacked") Steam client to access Steam, attempting to register fake CD Keys or attempting to register a CD Key which has been published on the internet.

Endret av Naken_Greve
Lenke til kommentar

Hvorfor nevnes det ikke at man får blue coins av å kjøpe spill på gamergate, som kan føre til at du kan kjøpte et spill ekstra ca vært 5 spill du kjøper

 

Liten grunn til å nevne blue coins. Jeg er storkunde hos Gamers Gate og liker dem godt. Men rabatten er bare på 5%, noe som ikke har allverden å si. Rabatten blir da hvert 21. spill gratis, ikke hvert 6. En viss forskjell...

Endret av Avien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke blitt svndlet enda, hvertfall.

 

Hva har du å innvende mot dem?

Selv om siden(e) ikke svindler, kan utfallet bli uheldig.

Det jeg regner med de gjør er å kjøpe spill retail i Russland og bruke CD-key til salg på nett for oss land hvor priser på spill er høyere slik at det ser ut til å være billig.

Det du i praksis gjør er å kjøpe en nøkkel som meget sannsynlig er regionsbundet til Russland og du risikerer å miste tilgang på spillet om utgiver ønsker det.

Lenke til kommentar

 

Vel, man må jo registrere disse nøklene med Steam, eksempelvis. Litt kjedelig om nøkkelen kommer fra et stjålet parti og hele Steam-kontoen din stenges fordi du ville spare 5$. Plutselig mister du hele katalogen din med 100 spill.

Bad deal!

 

Har dette skjedd? Og er ikke konklusjon isåfall å holde seg borte fra Steam?

 

AtW

 

Det skjedde jo med partiet Dirt 3 nøkler som ble stjålet. Ikke mange ukene siden heller.

Og som du sier er det riktig å holde seg borte fra Steam om man ikke har rent mel i posen. Men det er kanskje vanskelig å forstå for tomsete pirater...

 

 

kilde:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5406-WFZC-5519

 

 

There is a Zero-Tolerance policy for any violations of the Steam Subscriber Agreement and Online Code of Conduct. All accounts in a user's possession for any of the following activities will be suspended:

Piracy or Hacking

 

This includes using an unauthorized ("hacked") Steam client to access Steam, attempting to register fake CD Keys or attempting to register a CD Key which has been published on the internet.

 

Har du kilder på at det faktisk har skjedd? En ting er jo aktiv svindel, men å kjøpe fra en nøkkelbutikk er noe helt annet, er det å ikke ha rent mel i posen, og isåfall hvorfor?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm alle spill jeg kjøper på gamersgate.co.uk har prisene oppgitt i pund, slik at jeg sparer mye sammenlignet med for eksempel steam. Denne euro/dollar konversjonen ser jeg ikke noe til. Noen som vet forklaringen på dette? Har jeg en konto det ikke er meningen at jeg skal ha?

 

Har brukt gamersgate.co.uk i lang tid og det har ikke ført til noen problemer så langt. Sparer mye i forhold til gamersgate.com (og steam). Alle spill som bruker steam har blitt aktivert uten problemer.

Lenke til kommentar

Hvis en CD- key kjøpt fra en CDkey- butikk angivelig er stjålet, og min Steamkonto følgelig blir stengt, er det vel bare å vise Steam kvittering fra den aktuelle butikken.

Hvis de da ikke åpner kontoen igjen, dog gjerne uten tilgang til det aktuelle spillet, er det grunn god nok til å holde seg borte fra Steam.

 

En annen ting er at keys som er regionsbundet til f.eks. Russland er eksplisitt markert, hvertfall fra CDKeyHouse (se eksempel i link).

De tilbyr seg tilogmed å registrere den for deg, noe jeg selv aldri hadde gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke alltid lønnsomt å kjøpe spillene direkte fra Steam selv om man vil ha dem tilgjengelig derfra. F.eks lurte jeg på å kjøpe meg Dawn of War 2 her forleden, og fant at Impulse hadde det beste tilbudet akkurat da. Med liten tekst nederst står det at spillet krever "3rd party client". Noe som viser seg å være nettopp Steam.

Lenke til kommentar

Hvordan er det å handle digitale versjoner i andre digitale butikker og så aktivere de i Steam?

 

Har alltid brukt Steam pga tilbudene og alt det andre fine, men er enig i alle hver gang det er snakk om Steam: Prisene generelt er litt høyere enn ellers.

Tror jeg leste et sted at du kan kjøpe spill i en billigere digital butikk og så aktivere det i Steam? Viss dette stemmer, er jo alt bare frad og gymmen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...