Gå til innhold

– Vi kan bruke hvilket som helst OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip*

 

Det du snakker om forutsetter at man er koblet opp mot nett hele tiden siden apps som en webside ikke vil fungere off-line. Spillet du henviser til krever forresten Chrome installert (jeg bruker Opera), noe som gjør argumentet ditt om kompatibilitet på tvers av plattformer ugyldig.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

+1. Hadde store forhåpninger til Meego. Det virket å være ett godt alternativ til iOS og Android. Jeg tror ikke HTC har noe å vinne på å utvikle eget OS, alternativene er for utbredt.

 

+1. Det er ikke kvantiteten på reklamefylte apps som betyr noe, det er tilgangen på eksisterende fullskala programvare. Gikk fra Maemo til Android tidlig i år, og det føles definitivt som å gå fra laptop til feature phone. Android er såpass låst ned at det minner mer om java apps på gamle dumbphones enn et skikkelig verktøy.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Det du snakker om forutsetter at man er koblet opp mot nett hele tiden siden apps som en webside ikke vil fungere off-line. Spillet du henviser til krever forresten Chrome installert (jeg bruker Opera), noe som gjør argumentet ditt om kompatibilitet på tvers av plattformer ugyldig.

Nei, webapplikasjoner kan mellomlagres "offline". Du kan da kjøre disse lokalt og uten internettilkobling. Webapplikasjoner er uansett uendelig mer kompatibel på tvers av systemer enn andre "apps".

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Det du snakker om forutsetter at man er koblet opp mot nett hele tiden siden apps som en webside ikke vil fungere off-line.

Neida. For det første kan man ta en HTML5-side og "bake" inn som en app, slik at det for brukeren føles som en vanlig app. Da utvikler man appen som HTML5, og når den er ferdig tar det kun noen minutter å bake den inn til de forskjellige systemene.

 

Ellers har man også cache i HTML5.

Lenke til kommentar

webstandarder har kommet en del lenger enn 90 tallet, men dette forutsetter også at applikasjonen man kjører ikke er en frontend på noen som helst måte. En 100% selvstendig applikasjon er en forutsetning for at offline caching etc. skal fungere.

 

Googles søkemotor ville ikke gitt mange oppslag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...