Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm? Jeg tenkte ikke på dette med at iCloud kan synce fullstendig backup av telefonen min, applikasjoner og filer. Jeg tenkte på at den også kan utføre følgende:

- Show location

- Remote wipe

- Remote lock

- Remote message and soundalarm.

 

Førstnevnte har jeg brukt til å finne telefonen en gang jeg glemte den igjen på et kundebesøk. Sistnevnte har jeg brukt ved flere tilfeller når den har blitt "tapt" bak puter i sofaen osv. og funger selv om den er på stillemodus eller sover.

 

Dette er jo gratis og suverene funksjoner jeg helst vil ha med meg om jeg skal bytte til Android. Ikke minst er det kjekt at hele telefonen med alle apps, saves og innstillinger er lagret i skyen om jeg vil bytte enhet. Og alt dette altså gratis.

 

EDIT:

Ellers bruker jeg selv Dropbox som er flott til enkeltfiler inntil man overstiger den lave gratis kvoten :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hm? Jeg tenkte ikke på dette med at iCloud kan synce fullstendig backup av telefonen min, applikasjoner og filer. Jeg tenkte på at den også kan utføre følgende:

- Show location

- Remote wipe

- Remote lock

- Remote message and soundalarm.

 

Førstnevnte har jeg brukt til å finne telefonen en gang jeg glemte den igjen på et kundebesøk. Sistnevnte har jeg brukt ved flere tilfeller når den har blitt "tapt" bak puter i sofaen osv. og funger selv om den er på stillemodus eller sover.

 

Dette er jo gratis og suverene funksjoner jeg helst vil ha med meg om jeg skal bytte til Android. Ikke minst er det kjekt at hele telefonen med alle apps, saves og innstillinger er lagret i skyen om jeg vil bytte enhet. Og alt dette altså gratis.

 

EDIT:

Ellers bruker jeg selv Dropbox som er flott til enkeltfiler inntil man overstiger den lave gratis kvoten :).

 

Masse av disse tingene kan http://www.samsungdive.com/DiveMain.do gjøre, som var linket til 2 poster over spr.målet ditt ;-)

Lenke til kommentar

Noen her som opplever at telefonen er treg fra man trykker på powerknappen og til låseskjermen/startskjermen vises??

Hos meg tar det ca 2 sekunder hvis mobilen har liggi urørt en stund. Jeg har skrudd av det jeg har av animasjoner (tror jeg).

 

Det er pga av Noten går i dvale når den ikke brukes på en stund. Dette er noe av grunnen til den gode batteritiden.

Lenke til kommentar

Har hatt kvalitetstid med Note'n i det siste, og det er jo diverse ting jeg liker godt med den. Skjermen er fantastisk og den er akkurat innenfor størrelsesgrensen. Men det er en ting som hindrer meg ifra å gå for denne, billigfølelsen jeg fikk av å holde den var uutholdelige. Den er laget i kjip plast og det kombinert med liten vekt så får jeg bare en dårlig følelse av den. Det oser ikke kvalitet, og der igjen er det ALT for mye penger å betale for en klump med plastikk.

 

 

 

Du følte akkurat det samme som meg da jeg byttet fra en HTC HD2 til Samsung G2. Jeg syntes også at billig å plastfølelsen var til ta på, men dette endret seg iløpet av et par dagers bruk, å idag ville jeg aldri byttet tibake til den tunge klumpen. Så når du sier den er lik SG2 i vekt å oppbygging kan jeg ikke si annet enn at det er et stort pluss og "vil ha" begjæret i meg vokser enda mer, men det blir sannsynlig Asus Transformer Prime tror jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt kvalitetstid med Note'n i det siste, og det er jo diverse ting jeg liker godt med den. Skjermen er fantastisk og den er akkurat innenfor størrelsesgrensen. Men det er en ting som hindrer meg ifra å gå for denne, billigfølelsen jeg fikk av å holde den var uutholdelige. Den er laget i kjip plast og det kombinert med liten vekt så får jeg bare en dårlig følelse av den. Det oser ikke kvalitet, og der igjen er det ALT for mye penger å betale for en klump med plastikk.

 

 

Du følte akkurat det samme som meg da jeg byttet fra en HTC HD2 til Samsung G2. Jeg syntes også at billig å plastfølelsen var til ta på, men dette endret seg iløpet av et par dagers bruk, å idag ville jeg aldri byttet tibake til den tunge klumpen. Så når du sier den er lik SG2 i vekt å oppbygging kan jeg ikke si annet enn at det er et stort pluss og "vil ha" begjæret i meg vokser enda mer, men det blir sannsynlig Asus Transformer Prime tror jeg :thumbup:

 

Fikk telefonen for et par timer siden og er veldig fornøyd. Gikk fra SE Arc og angrer ikke et sekund. Elsker størrelsen. Kjøpte den usett, så var veldig spent på om den var for stor, den er jo perfekt. G år fint i bukselomma :)

Endret av Haab
Lenke til kommentar

Dere som har denne telefonen ,kan dere svare på en kjapp ting ?

 

Funker 4G i for eksempel Oslo ? :p

 

Irrelevant, dette er ikke en 4G(eller snarere LTE, som er det som gjelder i Oslo)-telefon, den har "kun" HSPA+.

Versjonen som nå kommer på AT&T i USA har derimot LTE, men som jeg har forstått det så varierer LTE fra land til land (og kanskje operatør til operatør), så ikke hiv deg på første fly til US of A og kjøp LTE-GNote og forvent at du får LTE til å funke i Oslo.

Er forresten usikker på om LTE i Oslo i det hele tatt funker på "vanlige" telefoner, eller om det foreløpig bare er støtte for dongler for mobildata-bruk.

 

(skriver litt fra hofta her, mulig alt jeg sier ikke er 100% korrektomondo, men da vil sikkert noen rette meg på en vennlig måte...)

Lenke til kommentar

Har hatt kvalitetstid med Note'n i det siste, og det er jo diverse ting jeg liker godt med den. Skjermen er fantastisk og den er akkurat innenfor størrelsesgrensen. Men det er en ting som hindrer meg ifra å gå for denne, billigfølelsen jeg fikk av å holde den var uutholdelige. Den er laget i kjip plast og det kombinert med liten vekt så får jeg bare en dårlig følelse av den. Det oser ikke kvalitet, og der igjen er det ALT for mye penger å betale for en klump med plastikk.

 

 

 

Du følte akkurat det samme som meg da jeg byttet fra en HTC HD2 til Samsung G2. Jeg syntes også at billig å plastfølelsen var til ta på, men dette endret seg iløpet av et par dagers bruk, å idag ville jeg aldri byttet tibake til den tunge klumpen. Så når du sier den er lik SG2 i vekt å oppbygging kan jeg ikke si annet enn at det er et stort pluss og "vil ha" begjæret i meg vokser enda mer, men det blir sannsynlig Asus Transformer Prime tror jeg :thumbup:

 

Har liksom ikke noe problem med en "tung klump", litt vekt har alltid telefonen, men det er den kjipe plastikken jeg ikke falt for. Hadde det vært plastikk ala Nokia N9 eller Lumia 800, helt i orden. Nokia kan lage kvalitetstelefoner i plast, Samsung kan i mine øyne ikke det. Men den igjen, Samsung vet også hvordan de skal tjene penger ;)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hva er "killer app'en" dere viser fram når noen er nysgjerrige på telefonen?

Er det en videosnutt, et spill, en launcher, eller hva?

 

SPB 3D launcher

 

Videoen som kommer med telefonen

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...