Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kult. Men dobbelt så tjukt, og sikkert da dobbelt så tungt. :hmm: Blir en feit "klump" bak der. Minner meg om den første Ericsson mobilen jeg hadde, det var vel rundt 1995 tror jeg. Kjøpte megastort batteri og nytt deksel til den - ble jo rene treningsmanualen. :D

Lenke til kommentar

Når det er sagt, iPhone 4S og Note er svært ulike, det er vanskelig å sammenligne. Om du vurderer å kjøpe 4S vil du sannsynligvis ikke vurdere å kjøpe Note, og vice versa. Det blir litt som å sammenligne en SUV med en Mini Cooper.

Der fremhevet du vel poenget mitt. Man kjøper ikke en lastebil om man vil ha en sportsbil :). Ergo blir det noe feil å kalle det et bedre valg og i tillegg dreier ikke alt seg om hardwaren. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Folkens, fikk min Note for et par uker siden. Bestilte den fra Siba og hentet den på Posten.

Når jeg begynte å fikle med den var jeg dritimponert over størrelse på skjerm, etc og la overhodet ikke merke til en stor sprekk som går fra langside til langside over skjermen. Den var "usynlig", men jeg så til slutt den når jeg holdt mobilen i en bestemt vinkel med svart skjerm. Pga turnusjobbing, avstand til Siba og generell latskap drøyde det 2 uker til jeg fikk levert den inn, og i dag fikk jeg sms om at det ikke dreier seg om en garantisak og at jeg må betale for å få den hjemsendt reparert.

 

"Telefonen er slag/klemskadet, displayet er knust. Det er et kraftig hakk/sår

i nedre venstre hjørne av displayrammen som indikerer at denne har blitt

utsatt for fysisk overlast mot displayet. Prisoverslaget gjelder bytte av

display. Telefonen kan repareres med forbehold om skjulte feil og mangler."

 

What to do?

Forbrukerrådet? Reiseforsikring?

Jeg betaler ikke 2600 kr for å få den hjem ferdig reparert! Spesielt når dette (i mine øyne) IKKE er min feil. Noen som har opplevd noe liknende noen gang og kan komme med tips?

Irriterende er det uansett!

Lenke til kommentar

Folkens, fikk min Note for et par uker siden. Bestilte den fra Siba og hentet den på Posten.

Når jeg begynte å fikle med den var jeg dritimponert over størrelse på skjerm, etc og la overhodet ikke merke til en stor sprekk som går fra langside til langside over skjermen. Den var "usynlig", men jeg så til slutt den når jeg holdt mobilen i en bestemt vinkel med svart skjerm. Pga turnusjobbing, avstand til Siba og generell latskap drøyde det 2 uker til jeg fikk levert den inn, og i dag fikk jeg sms om at det ikke dreier seg om en garantisak og at jeg må betale for å få den hjemsendt reparert.

 

"Telefonen er slag/klemskadet, displayet er knust. Det er et kraftig hakk/sår

i nedre venstre hjørne av displayrammen som indikerer at denne har blitt

utsatt for fysisk overlast mot displayet. Prisoverslaget gjelder bytte av

display. Telefonen kan repareres med forbehold om skjulte feil og mangler."

 

What to do?

Forbrukerrådet? Reiseforsikring?

Jeg betaler ikke 2600 kr for å få den hjem ferdig reparert! Spesielt når dette (i mine øyne) IKKE er min feil. Noen som har opplevd noe liknende noen gang og kan komme med tips?

Irriterende er det uansett!

 

 

Ååå, jøss da mann, der sitt du fast! Tapt halve mobil pris! Mulig jeg da tar forsikring når jeg bestiller den, så jeg er sikker å få den reparert/byttet hvis jeg skulle få samme opplevelse,,,,, Håper du ikke gir opp, gå til Siba butikk, og forsett å klage,,,,

Lykke til!

Lenke til kommentar

Steike! Ikke gi opp. Det er ikke du som har skadet telefonen, og det er jo her problemet ligger. Hvordan kan du bevise at den var slik da du fikk den og at du ikke har gjort det? Håper det er noen i denne tråden som har opplevd noe lignende før eller har peiling på rettigheter og slikt!

 

Btw: Telefonen min gikk i bakken for andre gang idag! Dog var det på kjøkkenet, men det er betonggulv. Ingenting skjedde, men der og da vurderte jeg å slå til meg selv for det skal ikke være lov å være så klumsete.. Headsetet satt fast i jakken min, og jeg la telefonen på kjøkkendisken... jeg flyttet på meg... Bang...

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

Folkens, fikk min Note for et par uker siden. Bestilte den fra Siba og hentet den på Posten.

Når jeg begynte å fikle med den var jeg dritimponert over størrelse på skjerm, etc og la overhodet ikke merke til en stor sprekk som går fra langside til langside over skjermen. Den var "usynlig", men jeg så til slutt den når jeg holdt mobilen i en bestemt vinkel med svart skjerm. Pga turnusjobbing, avstand til Siba og generell latskap drøyde det 2 uker til jeg fikk levert den inn, og i dag fikk jeg sms om at det ikke dreier seg om en garantisak og at jeg må betale for å få den hjemsendt reparert.

 

"Telefonen er slag/klemskadet, displayet er knust. Det er et kraftig hakk/sår

i nedre venstre hjørne av displayrammen som indikerer at denne har blitt

utsatt for fysisk overlast mot displayet. Prisoverslaget gjelder bytte av

display. Telefonen kan repareres med forbehold om skjulte feil og mangler."

 

What to do?

Forbrukerrådet? Reiseforsikring?

Jeg betaler ikke 2600 kr for å få den hjem ferdig reparert! Spesielt når dette (i mine øyne) IKKE er min feil. Noen som har opplevd noe liknende noen gang og kan komme med tips?

Irriterende er det uansett!

 

Klag til du blir blå. Om ikke det funker, gå til forbrukrerrådet :)

 

Edit: jeg vet ikke med deg, men jeg hadde heller dødd ennå punge ut de pengene.. Ikke pga summee, men det er prinsippet.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Problemet er at han ventet 2 uker og at det for forhandler ser ut som kunden har skadet produktet selv. Ved å vente 2 uker var ikke disse pengene så viktig. Jeg jobber ikke hos noen forhandler og ser poenget med mye jobbing og den slags men det blir helt umulig for en forhandler å forholde seg til en slik historie.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har du ikke forsikring på mobilen? Og du ventet så lenge med å gjøre noe med det?

 

Jeg endte på en komplett sluttsum hos Elkjøp på 6400kr for Noten min.

ENESTE grunnen til at jeg ville kjøpe fra Ekjøp er pga deres idiot forsikring som de kaller den.

Har den på PC og Noten.

Den dekker ALT!

Ja fuktskader også :D En fuktskade som oppstår som mange kanskje ikke vet om er at du kan få fuktskade bare med å ta telefon inn og ut av ytterdøra. Fra varmt til kaldt. Kondens..

Var nok til å overtale meg til å betale de ekstra tusen og smått som jeg ser på billig forsikring med tanke på at jeg er en K L Ø N E når det kommer til el produkter ;)

 

Som selgeren sa til meg når jeg kjøpte PC hos de. (pc til 6000kr) var at jeg pratktisk talt kan onanere på tastaturet og fortsatt få hele kjøpesummen tilbake/ny pc/nytt produkt til tilsvarende verdi.

Samme gjelder mobilen..

 

Herligheten koster 1199kr hos Elkjøp å betales i sin helhet men virkelig verdt pengene. Du får ingen krangel, ingen spørsmål og du leverer inn defekt produkt og får enten nytt produkt, nytt produkt til samme verdi som kjøpesum eller pengene tilbake :)

Lenke til kommentar

Okei, så for et par dager siden sitter jeg i en sosiologi forelesning.

Foreleseren skriver på tavlen og alle rundt meg (megselv inkludert) skriver notater på bærbare pcer.

Plutselig begynner foreleseren å tegne noe ganske vesentlig på tavlen og mente at dette måtte vi få med oss. Jeg ser folk rundt meg begynner å stresse seg inn i div paint programmer og styrer som bare F med "sett inn" sirkel og tekstbokser som ikke passer osv osv. "ork!, skal jeg virkelig gidde dette tenker jeg"

 

Men vent nå litt?!? Jeg har jo et tegnebrett i jakkelommen.

Drar opp note'en, et lite minutt med kreativitet senere har jeg alt jeg trenger, laster det rett opp på pcen og inn i dokumentet!

 

Hvordan kan man ikke elske denne telefonen!

 

Go note!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke vitsen med flipcase etc. Kjøp skjermfilm og metall bakdeksel. Totalt 70 spenn. Da er telefonen beskyttet og skulle man bulke eller ripe baksiden, ja så koster det 60 kroner for nytt.

 

Det jeg har er litt tykkere en det orginale og beskytter baksiden bedre en det orginale

 

Genialt

 

Hvor får man kjøpt metalldeksel til 60 spenn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...