Gå til innhold

Forsøker Samsung å irritere på seg Apple igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har heller ikke hørt eller opplevd at karbon går i tusen biter eller blir til støv uten at det blir utsatt for abnormt store krefter. Tipper at en laptop med skall av "ekte" karbon ville tåle mange fall og hard bruk uten problem slik jeg kjenner karbon.

 

Men skal vi snakke eksotisk, lett, dyrt og termisk egnet material må det vel bli magnesium som tar førsteplass som et realistisk alternativ til dette. Mg er iallefall suverent i forhold til alu når det kommer til termisk egnethet og jeg vil tro at for en laptop spiller slik "passiv" kjøling en relativt stor rolle.

Lenke til kommentar

Den største likheten til MacBook blir vel skjerm-denten på fremsiden av skjermlokk og maskinkropp, det faktum at kabinettet er utført i aluminium, og at tastaturet er chiclet-styled. Men utover det synes jeg faktisk maskinene så ganske ulike ut. Jeg tror ikke akkurat at så veldig mange kommer til å forveksle de to merkene...

 

Edit: Og denne express-teknologien hørtes litt ut som Intel Turbo boost-teknologien som var på moten for noen få år siden, for så å forsvinne igjen ganske fort. Det å pre-loade de mest brukte filene inn på et eget persistent minnelager, for så å lese de derfra er jo sådan ikke noe nytt. Spørsmålet er om dette faktisk har noe for seg. Nå kommer det jo flere og flere såkalte hybriddisker som gjør litt samme nytten. Men slik express-cache kan jo være greit hvis oppstartstid er viktig, og man ikke ønsker å investere i en egen SSD.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

"Forsøker Samsung å irritere på seg Apple igjen?"

 

Øh, så Apple har enerett på tynne lette ting?

 

Ta ti vilkårlige bærbare datamaskiner og la folk gjette hvilket merke det er, med noen ganske få unntak tror jeg ingen kunne klart å skille ett merke fra de andre. De er alle bærbare datamaskiner.

 

Hvorfor skal Apple liksom ha enerett på sine maskiner. Det er som om Lenovo saksøker andre for å bruke rette kanter.

 

Latterlig...

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

samsung har laget en tynn lett pen sak, som sikter seg inn i somme marked som apple. Derfor kan apple bli irritert, fordi noen forsøker å ta markedsandeler.

 

Det handler ikke om hvem som har enerett på noe som helst (i denne saken)

 

Slik jeg leser denne overskriften er det med henvisning til diverse pågående søksmål.

 

Men faktum er jo at det blir hyling tvært noe skulle minne om en mac, eller iWhatever...

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet med "plast"? Har en Dell D620-laptop som er laget av hard plast og den er over 5 år gammel. Den har vært gjennom _mye_ men har tålt det bra. Tror ikke byggekvalitet bør være det første argumentet for aluminium, men heller utseende. Ikke at jeg synes plast som er gjort riktig ser dumt ut heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Kritiske røster kan sikkert hevde at denne ligner litt for mye på MacBook Pro, med sin utstrakte bruk av børstet aluminium og ikke minst den digre trackpaden."

 

Bruken av børstet aluminium er vel en av tingene som gjør at den ikke ligner så veldig mye på MacBook Pro, siden Apple aldri har brukt børstet aluminium på MBP. Etter det jeg har lest andre steder er dessuten bunnen på Samsungs Serie 7 laptops laget av plastikk.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Takket være smale rammer skal en typisk 13-tommersmodell nå ha plass til et 14-tommers panel osv.

 

Dette er noe jeg har savnet i flere år, stort av samsung å innføre :) når Apple oppdager at man faktisk kan ha tynne rammer på en skjerm får vi satse på at Samsung saksøker dem :)

 

man kan studere mackbook air sin fantastiske ramme her

 

http://img.gfx.no/958/958816/MacBook_Air_full.jpg

Lenke til kommentar

Har denne Widi og baklyst tastatur ?

 

Edit: fikk sett videoen. Om denne har widi så er den absolutt et alternativ til msi 460x som jeg har hatt lyst på. Er det kanskje slik at alle moderne Intel-prosessorer støtter widi og man kun trenger drivere, altså at støtten ikke er avhengig av produsenten?

Endret av thelomen
Lenke til kommentar

Har heller ikke hørt eller opplevd at karbon går i tusen biter eller blir til støv uten at det blir utsatt for abnormt store krefter. Tipper at en laptop med skall av "ekte" karbon ville tåle mange fall og hard bruk uten problem slik jeg kjenner karbon.

 

Men skal vi snakke eksotisk, lett, dyrt og termisk egnet material må det vel bli magnesium som tar førsteplass som et realistisk alternativ til dette. Mg er iallefall suverent i forhold til alu når det kommer til termisk egnethet og jeg vil tro at for en laptop spiller slik "passiv" kjøling en relativt stor rolle.

Heh, ser for meg at man ikke glemmer den dagen man blokkerte luftinntaket litt for lenge med dyna og magnesiumet tok fyr med det første :wee:

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...