Gå til innhold

Hva er ditt syn på botting i WoW?


Anbefalte innlegg

Du kan da umulig være seriøs, leste du hva jeg sa? I singleplayer dreper du hele hensikten med spillet såfort du begynner å cheate, og mest sansynelig ødelegger store deler av spillegleden, dog det kan være moro i starten.

I multiplayer spill som wow, der det er såpass mye håpløs grind, så er det selvfølgelig forståelig å ville jukse for å slippe grinden.

 

Hvis WoW er så mye håpløs grinding, så spiller du feil. Det er uansett en jævlig dårlig unskyldning for å jukse.

 

Man kan derimot ikke jukse seg opp der det betyr noe på wow. Arena ratings, BG ratings, raidprogress, raidgear osv. Ingenting overhodet av det som betyr noe kan botes, så dere må virkelig få opp øya å se hvor patetisk grininga deres er.

 

Hadde forstått grininga deres om det var CS, COD eller andre FPS spill der cheats virkelig ødelegger.

 

Botting ødelegger alle spill det brukes i, inkudert WoW. Hvor er moralen din, gutt? Kalle folk som klager på at andre jukser i ett spill for patetiske, er patetisk.

 

Edit: Dere som hater bots, er dere PvEguder?

 

Hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skurupu, Mitt inntrykk er at mesteparten av wow-spillere vil ha juks. Det er en grunn til at Blizzard ikke har klart å få bukt med det og det er at altfor mange av spillerene vil ha det slik..

 

Alle som kjøper gull bidrar til account-hacking, boting, gliding, gold-spam, advertising og lignende på flere måter.

 

Gull-kjøp fører blant annet til økt inflasjon og det påvirker alle når gullet deres blir verd mindre og mindre. Gullet de får i vendor-trash og quest-rewards strekker ikke til, med en inflasjon på 6% hver måned vil gullet og dermed inntekten halvveres etter bare ett år.

Det betyr at hvis du grindet 5 timer daglig i starten av året må du i slutten av året grinde 10 timer kun for å kunne kjøpe like mye som du kunne for 5 timer grind tidligere... Neste år vil du måtte grinde 20 timer for å få like mye som du fikk for bare 5 timer dagen når du begynte å spille, og neste år igjen 40 timer...

 

Det blir matematisk umulig å holde tritt med inflasjonen siden døgnet bare har 24 timer, vi kan ikke grinde tusener av timer dagen for eksempel.

 

Det finnes en løsning og det er å finne måter å tjene gull på som justeres for inflasjon, men skaden på spillet er skjedd uansett.

 

Ikke alle spillere vil/kan finne nye måter å tjene gull på som er inflasjonsjustert (dvs. selge ting og få betalt gull som kommer fra gullkjøpere) og for disse så blir det mer og mer fristende å kjøpe gull for hver måned som går.

 

Mange av de som kjøper gull i dag gjør det på grunn av at de ikke lenger klarer å holde tritt på "legale" vis, pga f.eks. økt forbruk eller inflasjon.

Det betyr at mange av de som klarer seg helt fint i dag snart vil føle seg presset til å kjøpe gull.

 

 

Det er en ond sirkel som jeg ikke tror det er mulig å få slutt på fordi for mange av spillerene ønsker denne onde sirkelen.

Lenke til kommentar

Skurupu, Alle som kjøper gull vil ha det og det er en betydelig andel.

Løsningen på problemet er veldig enkel men uøkonomisk å gjennomføre.

 

Er litt samme prinsipp som at spillere bestemmer hvor lang tid raids skal ta.. Grunnen til at det tar måneder med raiding og ikke timer med dungeons å skaffe fullt tier gear er at spillere ønsker å ha det slik.

 

Hvis spillerne ikke hadde ønsket det ville ingen gjort raidene og Blizzard ville tilpasset raid deretter eller tapt mot konkurrerende spill som laget det spillerene ønsket.

Lenke til kommentar

Det er bare en liten brøkdel av WoWs over 11 millioner spillere som kjøper gull.

 

På samme måte at det kun er en en liten gruppe spillere som faktisk liker utfordringer. De fleste tilhører Xbox-generasjonen, og vil helst bli holdt i hånden gjennom hele spillet, og få alt servert på sølvfat uten å jobbe for det.

Lenke til kommentar

Du, som hater folk som stempler wow, stempler jo alle som kjøper gull?

Damn, dobbeltmoral på gang ser jeg.

 

Jeg liker ikke folk som stempler WoW som et avhengighetsskapende spill for sosiale avvikere.

Jeg stempler selv de som kjøper gull som umoralske juksere.

 

Jeg ser virkelig ikke dobbeltmoralen der.

 

Det er laaangt flere enn du tydeligvis er klar over som kjøper gull.

 

Når pycnopodia sier at mesteparten av WoW-spillere vil ha juks, så er dette selvsagt feil.

 

5,55 millioner av 11,1 millioner er urealistisk.

Lenke til kommentar

 

Når pycnopodia sier at mesteparten av WoW-spillere vil ha juks, så er dette selvsagt feil.

 

5,55 millioner av 11,1 millioner er urealistisk.

 

 

Tror ikke det er en selvfølge at det er feil, men som sagt er det bare et inntrykk jeg har.

Det er naturligvis flere av de som spiller på max-lvl som kjøper gull enn de som nettopp er startet.

 

En stjålet wow-konto er verdt nesten dobbelt så mye som et stjålet kredittkort ifølge Symantec. Altså wow-spillere betaler mer for en wow-konto og gull på det svarte markedet enn hva andre gjør for kredittkort med personopplysninger.

 

Skal du få gjort noe med problemet må du forandre veldig mange menneskers holdninger og det er lettere sagt enn gjort :)

 

 

 

Siste beregningen jeg så var at wow-spillere i snitt brukte over 80$ i året på WoW RMT.

 

Global RMT Market for Buying/Selling World of Warcraft Accounts Projected to Top $1bil, TheGameSupply.net Atop Companies Poised for Growth

 

Since the release of the hugely popular title World of Warcraft by entertainment giant Activision/Blizzard in Nov. 2004, the RMT market or real money trading has experienced unheard of growth as more and more subscribers join the ranks of those buying wow accounts. Buying and selling World of Warcraft accounts has grown exponentially as the number of subscribers has topped 12 million

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Eg er en daglig botter, her er min erfaring med dagens kvaliteter av hva boting har å tilby for meg som casual gamer, og hvorfor eg gjør det.

 

Eg boter alt utenom pvp. Når eg gjør raids med guildet, gjør boten dps rotasjonen for meg, siden dette er kjedlig å gjøre. Eg får mer fokus på omgivelser, og eg kan lede raidet bedre. Spesielt er dette fantastisk for healers. Du slipper se på healingbars, og kan posisjonere deg bedre, og få mer oversikt. Det er artig å faktisk kunne se omgivelsene blizzard har laget. I blant tar eg av boten i raids for eg har lyst å gjøre det selv. Wow er fryktelig lett, men blir slitsomt og kjedelig å trykke den samme rotasjonen om og om igjen. Wow er som poker med venner, man samles på VT og har det morro. Wow er ikke en utfordring for meg, vil eg ha det spiller eg SC2 eller trackmania.

 

Eg har 7 level 85s, alle med forskjellige professions. Eg samler mats, lager dette om og selger på AH, dette er faktisk utrolig morsomt. Meste av det eg lager bruker eg faktisk selv, slik at eg minst mulig prøver å ødelegge økonomien på serveren.

 

Eg kjøpte tidligere veldig mye gull. Dette er mye verre enn å bote og få tak i gull selv synes eg. For det første, gullselgere har funnet ut at det er mye lettere for dem å bare hacke kontoer enn å samle inn gull selv. Dette ødelegger mye mer for folk, ettersom de blir hacket øst og vest. Kjøper du gull, betaler du for at noen skal hacke en stakkars jævel, og kanskje ødelegge en hel kveld fordi blizzards telefon support er stengt.

 

Å sette opp boten er morsomt i seg selv. De mest basiske funksjonene er bare å trykke "start" på, men det finnes uante muligheter om man går litt dypere. Eg ser på boting som en ny wow feature, som er veldig morsom.

 

Visste du at eg kan joine i ZA/ZG og drikke en kopp kaffe/te mens eg tanker på min tankadin? Eg trenger kun bevege meg med ene hånden, mens boten gjør alt selv. Den fikser alle ohshit CDs, og sørger for at eg ikke dauer, mens eg nyter en kopp kaffe og noe mat ved siden av. Dette er helt fantastisk morsomt. Noen synes dette høres kjedelig ut, men som sagt, eg personlig spiller ikke dette for utfordringen, for det er lenge siden wow sluttet å være utfordrende. Eg spiller pga det sosiale.

 

Battlegrounds: Boten er en gud i BGs. Min bot topper healing done med stor margin, og min dps gjør jobben sin. AV weekend, da botet eg opp mine 2 alts i fullt pvp. Seriøst, kan det bli mer kjedelig enn å repetivt gå ned til FW towers, og vente 5min hver eneste gang? Hadde det vært opp til meg hadde alle fått utdelt gratis pvp gear, hadde vært mer morsomt. AV weekend grind er til å dø av.

 

 

TL:DR

Svært få tar skade av at eg og alle mine næreste kamerater boter daglig. For oss er dette forferdelig morsomt, sitte på skype/vt og ha det sosialt. Vi ler når boten gjør en feil, som når min warlock venn ninjapullet i ZA med boten, felstormet inn i 2 CCete flamecasters og holdt på wipe oss. All mats vi samler inn, bruker vi på oss selv, og vi selger ALDRI rå mats på AH, da dette selger ufattelig dårlig. Boten har gitt nytt liv i wow for oss.

Lenke til kommentar

Den gjennomsnittlige WoW-spiller er supercasual. Mener å ha lest at det er under halvparten av de aktive kontoene som har en maks-level karakter på seg.

 

Fremdeles så er det spillerene og ikke Blizzard som former spillet. Sålenge spillene vil ha boting og gull-kjøp så blir ikke Blizzard kvitt det på en lønnsom måte.

 

Grunnen til at det er raid reset ukentlig og ikke månedlig/daglig er at det ville blitt for lite og for mye. Spillerene syntes 1 uke er passelig og da må Blizzard levere det på den måten.

På samme måte er det gullkjøp fordi spillerene ønsker det. Hvis spillerene slutter å kjøpe gull forsvinner china-gold-spammers og account-hackingen.

 

Mahler, Jeg hadde ikke orket det siden du kan bli bannet når som helst, jeg har blitt for knyttet til kontoen min etter 6 år til å ville risikere den ved å bruke juks :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv brukt bots til å lvle 70-85 ettersom det er like gøy som å se på maling tørke...Denne botten bruker bare archeology og questing til å lvle, og jeg ser ærlig talt ikke noe problem med det. Jeg ødelegger for ingen andre enn meg selv, dersom jeg skulle bli bannet.

 

Ip-ban er idiotisk. Skulle da broren min bli nektet å spille fordi jeg botter? Hva med folk som bor på hybel med andre da? For ikke å snakke om dynamisk ip...

 

Jeg spiller ikke dog ikke wow lenger, da hele spillet er blitt helt utrolig kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...