Gå til innhold

Hva er ditt syn på botting i WoW?


Anbefalte innlegg

World of Warcraft har vært ute i 7 år nå, og de fleste kan vel si seg enig at spillet holder på å stagnere helt siden Cata launch.

 

Flere og flere botter i disse dager, og hver eneste BG har minst 1 bot, og står du i Ratchet kan du fint se gold-sellers som trader med high-levels som har kjøpt gull.

Kort fortalt: Snarveier i WoW har blitt mer og mer vanlig, fordi folk skal ha end-content fort, og gidder ikke å bruke flere uker på å skaffe seg det samme nå som spillet synger på sine siste vers.

 

En bot kan gjøre alt fra å levle professions automatisk for deg, til å levle 5-10 levler om natten mens du sover for deg, tjene 8,000g mens du er på skolen til å gjøre instancer eller arena med flere accounter på en gang FOR DEG. Altså, du får de samme tingene som du gjør om dagen gratis mens du gjør andre ting, det blir akkurat det samme som å laste ned en torrent fil om natten, du får lastet ned filen uten å gjøre noe som helst, og tjener altså noe på å sove, istede på å bruke bandwidth om dagen og ha høy latency mens du spiller.

 

Selv er jeg ikke imot botting, sålenge det ikke ødelegger for andre spillere, dvs, jeg syntes det å bruke bots for å gjøre Quester/BG osv mens du levler går helt fint, men å botte hele natten og hele skoledagen for Elementium Ores i Uldum og selge disse på AH ødelegger alt for mye for spillet og spillerene.

 

På den andre siden har man også andre ting som f.eks fly-hacks som sammen med litt kreativitet gjør at du kan soloe BoT som mage. *kremt*

 

Hva syntes dere om botting? Greit? Ikke greit? Hva er deres mening om det å kjøpe til seg tjenester for å nyte spillet fortere nå som spillet etterhvert tar slutt? Selv ser jeg ingenting i mot om å botte til seg 85 for å spille med venner fortere, enn å bruke f.eks 2 uker ekstra på å levle manuelt hele veien.

 

Men jeg vil gjerne høre deres meninger. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri sett poenget, men det er nå min mening. Jeg får ihvertfall større glede av karakterene mine og utstyr dem har tilegna seg dersom jeg har "jobba" for det selv.

Det være seg enten questing eller honorgrind. Hvorenn kjedelig det kan være til tider.

 

Forøvrig kunne det ikke brydd meg mindre, som du sier, om det løper noen og autoquester. Det blir derimot et problem når disse dukker opp steder der det kreves laginsats.

 

Vil nok også se for meg at etterhvert vil det bli mulig å kjøpe seg mer og mer ingame stash på lovlig vis via Blizzard Store.

Lenke til kommentar

Har aldri sett poenget, men det er nå min mening. Jeg får ihvertfall større glede av karakterene mine og utstyr dem har tilegna seg dersom jeg har "jobba" for det selv.

Det være seg enten questing eller honorgrind. Hvorenn kjedelig det kan være til tider.

 

Forøvrig kunne det ikke brydd meg mindre, som du sier, om det løper noen og autoquester. Det blir derimot et problem når disse dukker opp steder der det kreves laginsats.

 

Vil nok også se for meg at etterhvert vil det bli mulig å kjøpe seg mer og mer ingame stash på lovlig vis via Blizzard Store.

 

Du skal ikke se bort i fra at alle spill går over til Micro-Transactions snart. :)

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt WoW siden beta så har jeg sluttet å irritere meg over bottere. De kommer ikke til å forsvinne og uansett hvor mye man slenger rundt seg med sine meninger så er de for å bli. Denne diskusjonen har foregått rimelig lenge og jeg føler det blir som å slå på en død hest.

 

Er heller mer morro å ha det litt gøy med de :)

Lenke til kommentar

Har ennå til gode å møte en bot som quester. Vil tro det krever uante mengder med koding for å få en brukenes bot. Mest vanlig er vel farming av ett eller annet slag.

Syntes folk bør få spille som de vil. Så lenge de vet hva de risikerer hvis de blir tatt.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg botting er noe herk. Det ødelegger spillet for oss andre uansett hva du sier egentlig. Nå spiller jeg ikke selv for øyeblikket men er utrolig irriterende og plukke blomster f.eks og en bot rapper den før deg bare for og få cash eller ikke gidder og bruke tid på sin karakter.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke ødelegger for andre, dvs at man ødelegger AH ved å undercutte alle konkurrenter med halve prisen bare for å få det solgt. Er ikke imot det men Blizzard har jo på en måte gjort det selv.

Syns det er helt greit, kjøpt masse pyrite ore til 20g for en stack, smelta om, og så solgt det for 100g! :!:

Lenke til kommentar

Jeg er 100% i mot all form for botting. Det er for meg totalt uakseptabelt at folk her inne har et annet syn enn dette.

 

Botting ødelegger spillet.

 

World of Warcraft har vært ute i 7 år nå, og de fleste kan vel si seg enig at spillet holder på å stagnere helt siden Cata launch.

(...)

 

Sterkt uenig. Cataclysm var en renessanse, som fikset opp mye av driten i WotLK og gjorde spillet morsomt igjen.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer ikke å være enig i det, det virket mer morsomt i starten, men synes det er så mye død-tid i WoW nå, 10 og 25man er slått sammen, synes personlig det suger godt, er blitt mye mindre raiding etc.

 

Kan ikke si Cataclysm er så mye bedre når det kommer til det, og det er akkurat det jeg gjør i WoW, nemlig raiding.

 

Angående botting, bot i vei, care liksom.

Lenke til kommentar

Botter en del selv, og det vell egentlig kun for å ha noe å gjøre.

Store deler av tiden går til å vente på arena partner, eller rated bgs, blir for kjedelig og stå i stormwind og bare vente.

 

Det jeg har finni ut som ett alright tidsfordriv er da botting.

Kjører botten om natta/dagen/når jeg gjør andre ting.

Og propecter, crafter, disenchanter, cutter når jeg ellers ville stått stille i stormwind og sjekka artige.no

 

I starten av cata når gemsa var værdt uber mye så dro jeg lett inn 300k på en kort stund, solgte dette til kinsere før jeg slutta og fikk vell en 15 dollar per 10000g.

 

Grovt regna fikk jeg 4k cash på bankkonto for å ha sitti å brukt en god del tid på noe konstruvtivt isteden for å sitte og loka rundt i SW.

 

Regner med at hvis epic gems blir introdusert 4,3 så kan jeg lett mekke 500k cash på null komma niks. Har 3 alts fulle med pyrite og en 30 jc tokens på lager.

Selvfølgelig er det sikkert mange som syntes det er lame, men jeg må helt ærlig si at jeg ikke bryr meg så mye når jeg eventuellt får solgt penga for store summer til gold selling companies.

Lenke til kommentar

Har aldri sett poenget, men det er nå min mening. Jeg får ihvertfall større glede av karakterene mine og utstyr dem har tilegna seg dersom jeg har "jobba" for det selv.

Det være seg enten questing eller honorgrind. Hvorenn kjedelig det kan være til tider.

 

Forøvrig kunne det ikke brydd meg mindre, som du sier, om det løper noen og autoquester. Det blir derimot et problem når disse dukker opp steder der det kreves laginsats.

 

Vil nok også se for meg at etterhvert vil det bli mulig å kjøpe seg mer og mer ingame stash på lovlig vis via Blizzard Store.

 

Du skal ikke se bort i fra at alle spill går over til Micro-Transactions snart. :)

Med tanke på at Diablo 3 skal begynne med bruk av ordentlig penger til å kjøpe ting på auction house, så er det fullt mulig ja. Money laundring anyone=?

Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hva dere mener med evig grinding. Jeg trenger ikke logge på utenfor raids, egentlig. Jeg trenger ikke farme mats til buffs, da cauldron og feast er sponsa av guilden (og ekstremt billig også), det samme er repair.

 

Det eneste jeg gjør på mainen min er JC daily, som bokstavelig talt tar 30 sekunder, med mindre jeg er uheldig å får den ene questen som tar 2 minutter.

 

Dette er min spillestil, i hvert fall. Man trenger virkelig ikke grinde noe, om man ikke vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...