Gå til innhold

Forza Motorsport 4 - Den store tråden!


Bilklubb - me bør samle alle i samme klubb. Kva skal den heitte?  

119 stemmer

  1. 1. Kva burde bilklubben heitte?

    • Gamer.no. Tag: GaNo
      30
    • Forza Norway. Tag: FzNo
      85
    • Anna, spesifiser...
      4


Anbefalte innlegg

Jeg ble kanskje litt skuffet. Noe inni helvettes my understyring... :p

Men som drifter så ble jeg litt skuffet med M5en.

 

Noe som jeg og ble litt skuffet over var at når du velger hvilken styring, altså "normal" eller simulerende, så biter bilen noe jævlig når du kontrer en sladd. Akkurat som at den modusen ikke er ment for kontroll

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi vet allerede hva du Samco insinuerer med alle innleggene du skriver og det begynner å bli oppbrukt.

Demoen var digg, men bildene på nettet viste ikke antydning til AA trøbbel, men når jeg spiller på demoen ser jeg jagged lines overalt.

 

Men spillet er bestilt og betalt allerede så det så! :thumbup:

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

fy fanden..fikk gåsehud av den Zondaen, for en LYD!! Anbefaler alle å skru opp lyden det det går, for det låter fantastisk!

 

Fysikken gjør dette til et helt nytt spill, sammenlignet med 3'ern! Simulation mode på styringa er ment for oss som kjører ratt, og det var helt rått! følte meg helt "Clarkson" sidelengs med Ferrarien, POOWAAA!

Simulation styring med stikke førte til en veldig understyring, det er fordi man vrir hjulene forbi gripepunktet ved å slenge stikka helt til siden. (Dette var korrigert med en usynlig assist det ikke gikk an å slå av på 3'ern) Det går nok an å bli vant til det og unngå understyring med stikke også, men det syntes hvertfall jeg var vanskelig! Knuste mine tider som ble satt med stikke/simulation da jeg forsøkte med rattet etterpå..

 

Vil si at fysikken er et sted mellom forza 3 og GT5, definitivt et steg vekk fra Arcade følelse, og det er BRA!

 

Lyssettingen er, som andre nevner, meget snasen. Jeg kjører på PC skjerm til vanlig, så jeg får ikke oppleve det til fulle, men det er milevis bedre enn 3'ern, det ser til og med jeg :p

 

Jeeezuz som jeg gleder meg til neste helg....

Lenke til kommentar

Utrolig kult! Kjenner det var godt å spille litt Forza igjen! :love:

 

Og Rivals ser jeg for meg kan bli ganske avhengighetsskapende for min del. Alltid en ny tid jeg kan prøve å slå :D Skulle bare ønske jeg kunne fått tak i ett bra ratt uten å blakke meg helt.

 

Jeg skulle gjerne hatt flere venner på XBL som spille Forza 4, så da om du føler det samme er det bare å legge meg (MrMonsterMidget) til. :)

Lenke til kommentar

Testa demoen igår, og eg trøstar meg med at det virkar som om det er fleire som tok ein Clarkson å hylte <<POWAAAA>> i det dei breisladda med Ferrarien. Køyrekjensla er på plass, lydane er på plass, og grafikken har blitt teken eit longt steg vidare. Spelet ser fantastisk ut og lydane sitt som ei kule.

 

@iToMaN Bileta som er teken ut av spelet, er teken i Showroom, der brukar spelmotoren litt ekstra tilgjengelege hestekrefter på å pynte på bilane. Dette er heilt vanleg, og noko som samtlege andre bilspel denne generasjonen har gjort, til dømes GT5 :-) Så, gidd å påpeik noko så ubetydeleg som 'jaggies'.

 

Og samanlikne spel, det er dèt som skjer her, folk er hellbent på å samanlikne til dømes GT5 og FM3 og 4.

Ser det er fleire som hevdar at det blir for dumt å samanlikne FM4 med GT5, mellom anna fordi det er så lenge sidan GT5 kom ut. Men, når GT5 kom ut eitt år etter FM3 var samanlikninga på sin stad.

 

Det vil væra heilt naturleg å samanlikne FM4 med GT5. Og mi korte erfaring med GT5 på tross, så vil eg påstå at køyrekjensla framleis er betre i FM serien, samt grafikken i FM4 ser ut til å gå eitt steg og to vidare.

 

Me får sjå når GT6 kjem :-)

 

BTW, før du går i forsvarsmodi, så er ikkje dette eit angrep. Men berre eit svar til innlegget ditt, som var eit svar på ein trollpost. Du veit kven eg snakkar om. Det er berre ikkje vits i å svare han eingong. Det er 97% flamebait som kjem derifrå. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lest gjennom tråden nå, og ser at det har vært en liten diskusjon rundt ratt og pedaler til Forza og spesielt det å finne en bra løsning som er kompatibel med Xbox 360. I fjor ved disse tider begynte jeg å gjøre litt research på hva som fantes av Xbox 360-kompatible ratt og pedaler på markedet. Etter en stund kom jeg over Fanatec, en tysk produsent som har et samarbeid med Porsche. Etter å ha lest bloggen til produsentene og lest en del om de, oppdaget jeg at de var på vei til å lansere et helt nytt ratt kalt Fanatec Porsche 911 GT2 Clubsport. Dette var et ratt i alcantara (skal ifølge Fanatec ha 100 % samme utseendet som det rattet som sitter i Porsche 911 GT2). Medfølgende i denne pakken (Clubsport) er karbonpendler på rattet, og et eget pedalsett med justeringsmuligheter. Etter å ha studert dette nøye og sett en tidlig sammenligningstest mot G27 var jeg ikke i tvil. Dette rattet (og pedalene) var bedre enn G27!

 

Info her:

http://www.fanatec.de/html/index.php?id=210&lang=en

 

Sammenligning av de forskjellige rattene de selger:

http://www.fanatec.de/html/pw_overview.htm

 

Så, omtrent tre måneder etter jeg forhåndsbestilte kom endelig en hyggelig mann på døren og leverte meg tre store esker. Jeg hadde på forhånd kjøpt Playseat Evolution og den passet perfekt til Fanatec. Rattet i seg selv oser kvalitet. Det er meget behagelig å holde i, samt at knappene lyser opp i mørket. Trådløs tilkoblig til Xbox 360 og du har samtidig alle knappene du trenger tilgjengelig på rattet. Det er en haug av innstillinger som du kan gjøre direkte fra rattet. Du kan laste ned en PDF-manual fra hjemmesiden dems som forklarer de forskjellige innstillingene. Jeg har kjørt mange forskjellige ratt, alt fra billige til dyre. Fanatec GT2 er uten tvil det beste jeg har prøvd! Prisen er litt stiv, men det koster å være kar. Tror jeg endte opp med litt over 4000 inkludert toll og tull.

 

Her er bilder av mitt oppsett slik jeg bruker det i dag:

 

IMG_6757.JPG

IMG_6733.JPG

IMG_6806.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pent, Spillarkivet! Kan ikke klage på mitt oppsett, men når jeg ser ditt blir jeg rett og slett misunnelig.

 

Forøvrig er det spesielt en ting jeg liker godt med F4 så langt, og det er rumlingen når man kommer opp i høy fart på ujevnt underlag.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Ser pent ut ja spillarkivet :)

 

Har selv fanatec pwts rattet med standard pedaler, og er meget godt fornøyd med det, vil tro det er enda bedre med clubsport pedalene!

Men er du fornøyd med playseat'n din?

Jeg solgte min igjen da jeg syntes den var vond å sitte i, skal bestille meg wheelstand istedet nå :)

Lenke til kommentar

@Spillarkivet;

 

Det der må væra det råaste oppsettet eg nokon gong har sett. Kva tid kan eg koma innom å spele FM4?

 

Takker :) Er veldig fornøyd med oppsettet mitt til slutt. Playseat + Fanatec GT2 = perfekt. Du får kjøpt justeringskit til pedalene slik at du kan finjustere de enda mer. Jeg har kjørt en god del Forza 3 med dette oppsettet. Fungerer 100 %. Man må bruke noen timer på justeringer før det føles helt riktig. Man har heldigvis minneposisjoner på rattet slik at du kan lagre f.eks. driftoppsett, rallykjøring og banekjøring. Tror det er fem lagringsplasser. Rattet har forøvrig egen driftemodus som gjør det lettere å svinge :)

 

Pent, Spillarkivet! Kan ikke klage på mitt oppsett, men når jeg ser ditt blir jeg rett og slett misunnelig.

 

Jeg har vært hos kompiser som har hatt Playseat + G25 og spilt det-derre-andre-bilspillet-fra-sony og vært misunnelig og ønsket meg et slikt oppsett selv. I år ble drømmen til virkelighet :)

 

Etter å ha kjørt noen runder på FM4 er det èn ting som har irritert meg, og det er at jeg ikke finner noe sted å skru av musikken. Er det bare jeg som er blind eller går det ikke på demoen? Jeg synes FM3 var helt fantastisk bra spill, men slet litt med grafikken. FM4 har bedre grafikk sammen med flere biler og baner samt dette Top Gear-opplegget. Noe bra har blitt enda bedre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...