Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK


ahpadt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, er det mulig? Hva er mattekravet på Ingeniør studier i UK? Jeg har bare S1+S2:(

 

Du må nok ha R2. Ingeniørmatten er no helt annet enn det man trenger for økonomi. Om du tenker over det vil du nok mest definitivt sitte igjen med en mye bedre mattebase med en grad som har et større fokus på ingeniørandelen enn økonomidelen (indøk på NTNU er en diffus blanding i mine øyne), og det gjør at du selvfølgelig ikke vil ha noen problemer med å komme deg inn i "pengeindustrien" senere om det er det du måtte ønske.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mye jobb? Når jeg gikk fra NatWest til HSBC var ikke det noe problem. De overførte auto-betalingene jeg hadde og gode greier. Jeg hadde valgt HSBC igjen. Kurant nettbank, kjempegod service i bankfilialen og ingen problem å nå igjennom på telefon om jeg måtte ringe. HSBC bruker tydeligvis et call centre i Skottland, for alle jeg snakket med på telefon hadde den groveste skotske dialekten tenkelig.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha valgt hvilken som helst annen bank enn Santander. Iløpet av ett år har jeg klart å stenge meg ute av nettbanken to ganger, og det tar mer enn ei uke å få det i orden igjen... I tillegg tar de betalt £5 per måned, men det er ikke det verste da... husvertens bank tar £7 i avgifter for internasjonale overføringer...

 

Jeg ville nok ha valgt Barclay's, fordi de har filial på campuset her.

 

OT: Jeg anbefaler IKKE Santander ;)

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Barclays ser ut til å ikke ha noen månedsavgift (vet ikke om det er noen andre banker som har kontoer for ikke-briter uten månedsavgift?), så er mye mulig jeg må sette av tid til å sette opp en konto der. Er jo både filial på campus og i byen for meg.

Jeg har ikke noe av de ekstra sakene som kreves der.

 

Mulig jeg skifter om jeg finner noe placement å må flytte...

 

^Kontoen jeg har, har ingen avgift på internasjonale overføringer :D

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Royal Bank of Scotland tar månedsavgift heller. Jeg opprettet bankkonto de to første ukene jeg var her i UK, og siden da har jeg ikke hatt penger på kontoen, og jeg har heller ikke fått noen advarsel om månedsavgift.

 

Er det egentlig behov for å bruke britisk bankkonto istedenfor mitt norske?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe av de ekstra sakene som kreves der.

 

Mulig jeg skifter om jeg finner noe placement å må flytte...

 

^Kontoen jeg har, har ingen avgift på internasjonale overføringer :D

 

 

  • UCAS letter (no more than 12 months old) with your full name and address
  • A UK bank or credit card statement (no more than 3 months old and not produced via the internet)
  • A utility bill (no more than 3 months old and not a mobile phone bill)

 

Du får nok tak i bank statement om du går til Santander og spør om de kan skrive det ut for deg. Kanskje det 'To Whom...'-brevet holder også?

 

 

Er det egentlig behov for å bruke britisk bankkonto istedenfor mitt norske?

 

Mobilabonnement krever det (utenom pay'n'go).

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...