Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK


ahpadt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Jeg har veldig lyst til å studere i England, men samtidig er en studiegjeld på rundt 700 000 kroner (eller mer?) skummelt. Hvert fall med tanke på at jeg ønsker en sosionomutdanning som betaler dårlig. 

 

Er det noen som har erfaringer rundt dette? Er det helt på trynet å søke jobb i England etter endt studie da det er dårlig betalt der?

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å studere i England, men samtidig er en studiegjeld på rundt 700 000 kroner (eller mer?) skummelt. Hvert fall med tanke på at jeg ønsker en sosionomutdanning som betaler dårlig. 

 

Er det noen som har erfaringer rundt dette? Er det helt på trynet å søke jobb i England etter endt studie da det er dårlig betalt der?

Det høres mye ut, men om du setter det i forhold til et boliglån, som er mye mindre gunstig, er det ikke helt galt. Det skal jo betales ned over 20 år. Om du trives veldig godt i UK, ville jeg sagt at du kan søke jobb her, men du vil ha en lavere levestandard her enn i Norge, spesielt om du jobber i distriktene. Sosionomer jobber vel stort sett i det offentlige, og dette er bedre betalt i Norge enn her. 

Lenke til kommentar

 

Jeg har veldig lyst til å studere i England, men samtidig er en studiegjeld på rundt 700 000 kroner (eller mer?) skummelt. Hvert fall med tanke på at jeg ønsker en sosionomutdanning som betaler dårlig. 

 

Er det noen som har erfaringer rundt dette? Er det helt på trynet å søke jobb i England etter endt studie da det er dårlig betalt der?

Det høres mye ut, men om du setter det i forhold til et boliglån, som er mye mindre gunstig, er det ikke helt galt. Det skal jo betales ned over 20 år. Om du trives veldig godt i UK, ville jeg sagt at du kan søke jobb her, men du vil ha en lavere levestandard her enn i Norge, spesielt om du jobber i distriktene. Sosionomer jobber vel stort sett i det offentlige, og dette er bedre betalt i Norge enn her. 

 

 

Tror jeg er nødt til å velge en annen studieretning som fører til høyere lønn isåfall.

 

 

Er det noen som vet hvor lett det er å få jobb i England med norsk høyskoleutdanning innen HR/administrasjon og ledelse? Om man også utveksler til et universitet i England i løpet av studietiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...