Gå til innhold

Flere skyttere i Utøya-massakren.


Anbefalte innlegg

Angående grå hettegenser. Vet at det blir bekreftet andre steder også, men jeg finner ikke de akkurat nå.

 

http://no.donkr.com/forum/bombe-gaatt-av-i-oslo-terroraksjon--538167/1?size=400

 

"NÅ skjer det noe her folkens! Total radiostillhet etter to minutter kjempebråk, jaga en eller flere personer i forsøk på pågripelse."

 

- "De jager en i grå hettegenser."

 

-"De iverksetter søk langs land etter flere. prat om 30 døde."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det var rett med bak michelsens bar. Der bussene til 3-4 bussen går mot åsane.

 

Hmm. Og det har hva med Utøya og flere skyttere å gjøre?

 

Tror grå hettegenser er litt for generell og vag beskrivelse til å insinuere at en mann i en slik 50 mil unna 2 dager etterpå som håndterer et mulig skytevåpen i et busskur er mest sannsynlig skytter nr. 2.

 

Dessuten hva skjedde med han i busskuret ved Åsane?

Står ikke noe som heslt annet enn denne chattesitatet på nettet.

Kan det være lite interesant kansje? Mulig ikke så alvorlig?

 

Hvorfor skulle etterforskerene holde slikt hemmelig?

 

Og vedr. sitatene dine så er det ikke så rart at politiet leter etter flere skyttere hvis noen mistenker slikt og sier til politiet at de mener de så en i grå hettegenser. Men når alt er oppklart og ting stemmer så er det bare tullete unødvendige teorier du lager.

 

Og med tanke på at dine meninger vedr. ant. skudd vs. ant. døde er feil så er det rart du fortsatt holder ut dette.

 

Revolver er nok noe av det dummeste å bruke i en slik sitvasjon også.

Med tanke på at han tar vare på alle hylser og så skal lade på nytt.

Hvorfor i utgangspunktet skulle han ta vare på hylsene?

Ladetid for f.eks. en 357 magnum ?

Selv med hurtiglader som holder alle 6 skuddene samlet vil man bruke uhensiktsmessig lang tid.

Hvorfor ikke mene at han brukte muskedunder med munningsladning , for da bruker man ikke hylser i det hele tatt.

En revolver har veldig høy presisjon, men da med annlegg og sikter for slikt.

En vanlig revolver med jernsikte (korn og skur) er kun nærholdsvåpen og svært nær på bevegelig mål. Kulebanen er så buet at ved avstandsforskjeller så må du være godt kjent med våpen og akkurat den ammunusjonen som brukes. Kan variere 50 cm på 100 m bare patrontype.

fra 100-300m så er nok et kulefall på minimum 2 m å regne vil jeg tro.

 

Nei alt teller i mot de teoriene dine .

Lenke til kommentar

Det var slik jeg forstod det i nærheten av en minnestund som ble holdt for ofrene på Utøya og det er jo ikke utenkelig at "de" ønsket å lage enda mere kvalme. Det hadde ike minsket sympatibølgen for landets politiske elite for å si det slik.

 

Kan jo tenkes at revolveren hadde en spesifikk funksjon som f.eks å avlive skadeskutte på kloss hold og det er jo ikke dumt om man på forhånd hadde bestemt at Breivik skulle være "the fall guy" og at man skulle minimere spor etter flere skyttere.

 

Hva mener du med uhensiktsmessig lang tid egentlig? Har du ikke fått med deg hvor lang tid politiet brukte på å rykke ut?

 

Hvorfor skulle etterforskerne holde slikt hemmelig? Vel, kanskje de er frimurere og en del av agendaen.

 

Hva skjedde med han som ble arrestert? Ingen vet, ikke en gang en notis i avisene.

 

Jeg er i det minste glad for å ha presentert muligheten.

Lenke til kommentar

Få se nå, en organisasjon planlegger angrepet på Oslo og utøya, og får masse tid til å utføre det.

Men, de sender 2 stykker ut for å skyte, men bare 1 skal bli straffet for det.

De kler seg så klart forskjellig sånn at folk kan skille de fra hverandre.

De bruker ulike våpen, og må jobbe for å skjule det etterpå.

De sender skytter nr. 2 hjem med våpenet som ble brukt i angrepet, uten å følge med på personen etterpå.

Organisasjonen som har planlagt dette styrer vist politiet og rettsvesenet, antagelig forsvaret også.

 

For en organisasjon som tydeligvis klarer å gjennomføre en bombe, en masaker og har så mye makt virker dette veldig dårlig gjennomtenkt.

 

Hvorfor ha 2 om de kan gjøre samme jobben med 1?

 

 

Bare jeg som sliter med å se logikken her, selv om en evt. organisasjon skulle utført det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Få se nå, en organisasjon planlegger angrepet på Oslo og utøya, og får masse tid til å utføre det.

Men, de sender 2 stykker ut for å skyte, men bare 1 skal bli straffet for det.

De kler seg så klart forskjellig sånn at folk kan skille de fra hverandre.

De bruker ulike våpen, og må jobbe for å skjule det etterpå.

De sender skytter nr. 2 hjem med våpenet som ble brukt i angrepet, uten å følge med på personen etterpå.

Organisasjonen som har planlagt dette styrer vist politiet og rettsvesenet, antagelig forsvaret også.

 

For en organisasjon som tydeligvis klarer å gjennomføre en bombe, en masaker og har så mye makt virker dette veldig dårlig gjennomtenkt.

 

Hvorfor ha 2 om de kan gjøre samme jobben med 1?

 

 

Bare jeg som sliter med å se logikken her, selv om en evt. organisasjon skulle utført det?

 

Vi snakker om folk som hardnakket tror at Holocaust er løgn. Logikk er et fremmeord for slike mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

DET VAR KUN 1 SKYTTER!!!

 

Hvorfor er det ingen av de som var på utøya som kan si noe om det for det var jo de som var tilstede der?

 

De hørte skyting fra flere steder? Dette kan forklares med at Breivik hele tiden beveget seg og alt som er på utøya som fjell og byggninger vil få lydene til å høres ut som de kommer fra flere steder og når de var så lite bevisste på om det var en eller to skyttere så kan de ikke ha vært noe mer bevisste på hvor lydene kom i fra.

 

Selvfølgelig var det ingen fler enn Breivik. Han var alene om handlingen.

 

Hvorfor var det ikke mer kontroll og vakthold og sjekk av de ungdommene som var der? Når det alltid er det på andre ungdoms arrangementer?

 

Det er faktisk diskriminerende om ikke rasistisk for andre ungdommer at det ikke var det der også.

Lenke til kommentar

DET VAR KUN 1 SKYTTER!!!

 

Hvorfor er det ingen av de som var på utøya som kan si noe om det for det var jo de som var tilstede der?

 

De hørte skyting fra flere steder? Dette kan forklares med at Breivik hele tiden beveget seg og alt som er på utøya som fjell og byggninger vil få lydene til å høres ut som de kommer fra flere steder og når de var så lite bevisste på om det var en eller to skyttere så kan de ikke ha vært noe mer bevisste på hvor lydene kom i fra.

 

Selvfølgelig var det ingen fler enn Breivik. Han var alene om handlingen.

 

Hvorfor var det ikke mer kontroll og vakthold og sjekk av de ungdommene som var der? Når det alltid er det på andre ungdoms arrangementer?

 

Det er faktisk diskriminerende om ikke rasistisk for andre ungdommer at det ikke var det der også.

 

Jeg tror grunnen til at mange av de som var på Utøya unngår å uttale seg er p.g.a. råd i fra advokater og psykologer (bare noe jeg finner sannsynlig og sikkert lurt med tanke på ting senere.) Sikkert mange som nærmest sprekker når de leser enkelte ting, også her.

Vil også tro at svært få av de som rømte hadde 100% oversikt over sitvasjonen, var vel mer panikk og flukt. Det ser man ut i fra enkeltes fluktvei. Ikke bare desorjenterte , men i panikk. De færreste snur seg for å telle hvor mange som skyter etter dem.

 

Mange så det nok som utenkelig at noe slik kunne skje og ikke minst utføres av en av våre "egne". Og tankene til de på Utøya var nok at det måtte være mer enn en, bomben i Oslo viste de om og ryktene var at islamske terrorister angrep Norge.

 

Hvorfor de ikke hadde mer vakthold ? Vel det var jo en politibetjent + at du må ta en båt for å komme over. Det var flere voksne både AUFere og de som drev Utøya på plass.

Blir ikke sommerleir med strengt bevepnet vakthold, og kontroll av alle.

De hadde nok muligheten til slikt men da er det ingen vits i å holde sommerleir.

Få bevpnede vakter ellers også. Kansje flest på HAs sommerleir?

Men hva hadde det julpet?

Hvorfor ikke da bevepne all undom slik at de kan forsvare seg neste gang?

 

Hva mener du med at det var rasistisk og diskriminerende?

At AUFerne ikke ble sjekket? Vil tro de har regler for hva som er lov og ikke lov.

Forskjell på politisk sommerleir og en musikkfestival.

At det kansje røykes litt mer enn bare tobakk på Utøya i sommerhalvåret er vel kjent, men APere er jo de siste hippiene :-) Og da er det ikke fett med for mange vakter.

 

Sommerleir er sommerleir ikke fangeleir.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

La oss få dette med "sannsynliggjøring" ut av veien da for de som ikke har anstendighet eller forstand nok til å lese selv mengden informasjon som er fremlagt i tråden som tilsier flere skyttere.

 

1. Antallet tomhylser som er funnet sammenlignet med antallet ofre og drepte (som han angivelig også brukte flere skudd til hver på)

 

Antallet tomhylser spiller liten rolle.

 

Man kan lett se på en tomhylse, selv på hylser fyrt av samme type våpen fra samme leverandør, om hylser har blitt avfyrt med forskjellige våpen eller det samme.

Altså ville man, dersom det var to skyttere med Mini-14 og/eller glock, sett forskjellen på 5,56 eller 9mm hylsene som er brukt i forskjellige våpen.

 

Såvidt jeg vet er det bare to unike våpen som har blitt avfyrt.

Lenke til kommentar

La oss få dette med "sannsynliggjøring" ut av veien da for de som ikke har anstendighet eller forstand nok til å lese selv mengden informasjon som er fremlagt i tråden som tilsier flere skyttere.

 

1. Antallet tomhylser som er funnet sammenlignet med antallet ofre og drepte (som han angivelig også brukte flere skudd til hver på)

 

Antallet tomhylser spiller liten rolle.

 

Man kan lett se på en tomhylse, selv på hylser fyrt av samme type våpen fra samme leverandør, om hylser har blitt avfyrt med forskjellige våpen eller det samme.

Altså ville man, dersom det var to skyttere med Mini-14 og/eller glock, sett forskjellen på 5,56 eller 9mm hylsene som er brukt i forskjellige våpen.

 

Såvidt jeg vet er det bare to unike våpen som har blitt avfyrt.

 

Vi kan jo ta for oss fakta og da se hva som er fornuft og ufornuft.

 

186 tomhylser 69 drept 1 druknet(skutt?) 66skadet(ikke alle skutt)

Ut i fra info fra nettet står det 16 skuddskadde ble tatt til Ringeriket sykehus og 22 til Ullevoll.

(kansje noen av de på ullevoll ble flydd fra Ringeriket og har vært begge steder?)

 

Tot. er det da 107 personer som ble skutt.

Ut i fra bevis og vitner så ble det skutt på kloss hold i så å si alle tilfeller.

Kun enkelte ble skutt mer enn en gang.

Det vil si at han avfyrte minimum 79 skudd mer enn antallet skadet og drept.

Tar man også med at både cal. 223 og 9mm vil gå igjennom en person og skade de som event. står bak i, så er antallet helt i trå med virkeligheten og kansje heller litt i overkant mye skudd.

Ikke for få hylser ihvertfall. Og man vet at ikke alle hylsene er funnet. Han sto b.l.a. i vannet og skjøt og da kan både en 9mm hylse og en 223 hylse sveve/flyte ganske langt ut.

 

Og hvis denne fantomorganisasjonen var så fantastisk forutseende så kunne jo bare ABB hatt en drøss med tomhylser som han kunne strø rundt seg for å dekke opp for en skytter til.

Hvis det skulle være noe å bry seg med.

 

Jeg er i det minste glad for å ha presentert muligheten.

 

Takk for deeeet.

Men det imponerer ikke meg. :-)

Endret av Glavalavala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bombing(s)

The final version of what caused the bombing blames a Volkswagen Crafter van carrying 900kg of aluminum-enriched ammonium nitrate and diesel fuel mixture + 50kg of aluminum-enriched ammonium nitrate and nitromethane mixture. What kind of damage could this cause? Sam Gronning, a licensed, professional blaster in Casper, Wyoming with 30 years experience in explosives explained to David Hoffman, “I set off a 5,000-pound ANFO (ammonium nitrate and fuel oil (diesel fuel) mixture) charge. I was standing 1,000 feet from it, and all it did was muss my hair, take out the mud in the creek that we were trying to get rid of, and it shattered a few leaves off the trees around it. It didn’t cause any collateral damage to any of the deeply set trees that were within 20 feet of it.” Note that the addition of aluminum enhances an ANFO blast by only 15-30%.

 

Those in the vicinity of the bombing(s) reported smelling sulfur fumes and burning tires (related to sulfur) instead of the burning eyes, heavy dust and choking lungs they should’ve mentioned as telltale signs of the nitric acid produced by a fertilizer bomb.

 

Mere på: http://majorityrights.com/norwegian.massacre

Endret av RoaldN
Lenke til kommentar

Så, de lyver om skytteren, våpen som er brukt og nå også bomben som er brukt?

 

Jeg lurer fortsatt på hvorfor en organisasjon som dette gjør en ting og deretter kommer det ut at de har gjort noe annet, med tilsvarende effekt?

Hvorfor bruker ikke organisasjonen det de faktisk sier de har brukt?

 

Det neste som kommer er vel at det ikke var en Volkswagen Crafter slik politiet påstår, men en Mercedes-Benz Sprinter..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DET VAR KUN 1 SKYTTER!!!

 

Hvorfor er det ingen av de som var på utøya som kan si noe om det for det var jo de som var tilstede der?

 

De hørte skyting fra flere steder? Dette kan forklares med at Breivik hele tiden beveget seg og alt som er på utøya som fjell og byggninger vil få lydene til å høres ut som de kommer fra flere steder og når de var så lite bevisste på om det var en eller to skyttere så kan de ikke ha vært noe mer bevisste på hvor lydene kom i fra.

[...]

Mine venner som var der har sagt at de så 1-2 flere, grunnet retningen skuddene kom fra.

I tillegg har de gitt detaljerte beskrivelser om den ene personen. Anonymt kledd, ca 1.80, brunt hår, grønn genser osv.

 

Jeg må beklage, jeg har slitt veldig med disse Utøya-greiene siden det skjedde, og fikk beskjed av psykolog om å holde meg unna inntil jeg var klar. Så om dette er mye repost av noe slag, så beklager jeg det, men jeg har virkelig ikke lyst til å lese igjennom 40 sider for å sjekke at det jeg skriver ikke er noe som er skrevet tidligere. Det jeg vil nå er rett og slett å bli med i diskusjonen rundt temaet igjen, da jeg tror det kan være godt for meg å prate om slikt igjen.

Lenke til kommentar

hva jeg synes er ekstremt rart er hvordan politiet sin inkompetanse ikke blir mer kritisert..

 

hadde mitt barn blitt drept imens politibetjenter står og ser på samt nekter folk redde barn i nød hadde jeg hvertfall ikke vært så stille som de etterlate er..

 

mulig det igjen bare er en Norsk greie der man bare godtar bli rævpult begynner jo bli ekstremt vanlig..

Lenke til kommentar

hva jeg synes er ekstremt rart er hvordan politiet sin inkompetanse ikke blir mer kritisert..

 

hadde mitt barn blitt drept imens politibetjenter står og ser på samt nekter folk redde barn i nød hadde jeg hvertfall ikke vært så stille som de etterlate er..

 

mulig det igjen bare er en Norsk greie der man bare godtar bli rævpult begynner jo bli ekstremt vanlig..

Hvordan i alle dager kan du si noe sånt?

 

De gjorde akkurat det de skulle gjøre. Det kalles etterpåklokskap å tenke over hva man kunne gjort annerledes i etterkant.

 

Det er forbanna lett for oss å fortelle hvordan de skal gjøre ting. Om du hadde vært der selv, tror jeg neppe du hadde sagt det der.

De rykket inn når de skulle. Jeg vet ikke hvor mye du har lest om hva de selv har sagt, men det lyser ut av innlegget ditt at du sitter med relativt lite informasjon om saken fra politiets side.

Endret av triha
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...