Gå til innhold

Flere skyttere i Utøya-massakren.


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080627

 

Flere av ungdommene som var på Utøya under skytedramaet forteller til VG at de er overbevist om at det må ha vært mer enn én gjerningsmann. Det mener også Marius Helander Røset.

 

- Jeg er helt sikkert på at det ble skutt fra to forskjellige plasser på øya samtidig, sier han.

 

Vitner: - Må være to personer

 

Politiet mener Anders Behring Breivik (32) er gjerningsmannen som var utkledd som politimann, og har siktet ham for to terrorangrep. Ungdommer VG har snakket med beskriver imidlertid også en annen gjerningsmann - som ikke var iført politiuniform.

 

Vedkommende var i følge dem rundt 180 centimeter høy, hadde tykt mørkt hår og så nordisk ut. Han hadde en pistol i høyrehånden og et gevær på ryggen.

 

- Jeg er overbevist om at det var to personer som skjøt, sier Aleksander Stavdal (23).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er litt rart at ikke flere av dere omfavner teorien min om en ubåt med marinejegere. Kan jo til og med være en israelsk ubåt med jødiske marinejegere som gikk i land og meide ned folk. Teorien har jo færre huller enn de andre konspirasjonene og burde jo passe de av dere som mener at jødene stod bak perfekt. Noen uenige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg skjønner hvorfor de er redde for fotografier i rettsalen og heller satser på "illustrasjoner".

 

Det ville om de ble vist vise skuddsår fra en kalibertype som ikke samsvarer med de tomhylsene som er funnet.

 

For noen jævler.

Endret av RoaldN
Lenke til kommentar

Tror jeg skjønner hvorfor de er redde for fotografier i rettsalen og heller satser på "illustrasjoner".

 

Det ville om de ble vist vise skuddsår fra en kalibertype som ikke samsvarer med de tomhylsene som er funnet.

 

For noen jævler.

 

Haha. Dette var dagens.

Er du helt tett i pappen eller overser du det som er skrevet tidligere i tråden med vilje? Alt av fotografier vil være selvsagt være tilgjengelig for aktoratet og forsvarer.

Men det er vel en del av konspirasjonen de og

 

Gjesp.

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Vedkommende var i følge dem rundt 180 centimeter høy, hadde tykt mørkt hår og så nordisk ut. Han hadde en pistol i høyrehånden og et gevær på ryggen.

 

- Jeg er overbevist om at det var to personer som skjøt, sier Aleksander Stavdal (23).

 

Virker ikke helt stabil han heller da:

 

"En af de personer, der tidligere i dag blev citeret for at have udtalt, at der var mere end én gerningsmand på øen Utøya, er netop blevet anholdt. Den anholdte er 23-årige Aleksander Stavdal, og politiet pågreb ham, fordi han havde en kniv på sig."

 

Den unge mand virkede ikke trykket over sitautionen.

 

- Da han stod med håndjern på og ventede på at komme ind i politibilen, stod han og smilede og snakkede med pressen, siger Ekstra Bladets udsendte.

 

- Ekstrabladet

 

 

"Alexander Stavdal

 

29.sep.2011 kl.01:40

har du lyst til og leve fjerner du bilde..." - blogg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10069643

 

Viser ikke de sterkeste dødsbildene.

 

Under hovedforhandling er det normalt at rettspatologene presenterer bilder fra obduksjonene for å vise dommerne hva slags skader offeret er påført.

 

Når rettssaken mot Anders Behring Breivik starter 16. april, vil det imidlertid bli benyttet andre illustrasjoner på grunn av de sterke følelsene i saken.

 

I stedet ønsker påtalemakten å bruke enten en anatomisk dukke, 3D-grafikk på en dataskjerm eller illustrasjoner på papir, får VG opplyst.

 

:roll:

 

Vedkommende var i følge dem rundt 180 centimeter høy, hadde tykt mørkt hår og så nordisk ut. Han hadde en pistol i høyrehånden og et gevær på ryggen.

 

- Jeg er overbevist om at det var to personer som skjøt, sier Aleksander Stavdal (23).

 

Virker ikke helt stabil han heller da:

 

"En af de personer, der tidligere i dag blev citeret for at have udtalt, at der var mere end én gerningsmand på øen Utøya, er netop blevet anholdt. Den anholdte er 23-årige Aleksander Stavdal, og politiet pågreb ham, fordi han havde en kniv på sig."

 

Den unge mand virkede ikke trykket over sitautionen.

 

- Da han stod med håndjern på og ventede på at komme ind i politibilen, stod han og smilede og snakkede med pressen, siger Ekstra Bladets udsendte.

 

- Ekstrabladet

 

 

"Alexander Stavdal

 

29.sep.2011 kl.01:40

har du lyst til og leve fjerner du bilde..." - blogg

Interessant. Jeg hadde lest om dette tidligere, fyren bevæpnet seg fordi at han var overbevist om at flere gjeringsmenn gikk fri.. Antageligvis en fyr i grå hettegenser med revolver.

 

:roll:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart at ikke flere av dere omfavner teorien min om en ubåt med marinejegere. Kan jo til og med være en israelsk ubåt med jødiske marinejegere som gikk i land og meide ned folk. Teorien har jo færre huller enn de andre konspirasjonene og burde jo passe de av dere som mener at jødene stod bak perfekt. Noen uenige?

 

Om det var MJK som stod bak, så ville det ikke vært flere levende tilbake :p

Lenke til kommentar

Tror jeg skjønner hvorfor de er redde for fotografier i rettsalen og heller satser på "illustrasjoner".

 

Det ville om de ble vist vise skuddsår fra en kalibertype som ikke samsvarer med de tomhylsene som er funnet.

 

For noen jævler.

Nå er det faktisk ikke slik at CSI samsvarer med virkeligheten. Du kan ikke se hvilket kaliber som er benyttet på inngangssår.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10069643

 

Viser ikke de sterkeste dødsbildene.

 

Under hovedforhandling er det normalt at rettspatologene presenterer bilder fra obduksjonene for å vise dommerne hva slags skader offeret er påført.

 

Når rettssaken mot Anders Behring Breivik starter 16. april, vil det imidlertid bli benyttet andre illustrasjoner på grunn av de sterke følelsene i saken.

 

I stedet ønsker påtalemakten å bruke enten en anatomisk dukke, 3D-grafikk på en dataskjerm eller illustrasjoner på papir, får VG opplyst.

 

:roll:

Jatta. Dersom forsvaret ønsker å vise disse bildene for å bevise konspirasjonen står de fritt til å gjøre det. Jeg ser ikke problemet.

Lenke til kommentar

Tror jeg skjønner hvorfor de er redde for fotografier i rettsalen og heller satser på "illustrasjoner".

 

Det ville om de ble vist vise skuddsår fra en kalibertype som ikke samsvarer med de tomhylsene som er funnet.

 

For noen jævler.

Nå er det faktisk ikke slik at CSI samsvarer med virkeligheten. Du kan ikke se hvilket kaliber som er benyttet på inngangssår.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10069643

 

Viser ikke de sterkeste dødsbildene.

 

Under hovedforhandling er det normalt at rettspatologene presenterer bilder fra obduksjonene for å vise dommerne hva slags skader offeret er påført.

 

Når rettssaken mot Anders Behring Breivik starter 16. april, vil det imidlertid bli benyttet andre illustrasjoner på grunn av de sterke følelsene i saken.

 

I stedet ønsker påtalemakten å bruke enten en anatomisk dukke, 3D-grafikk på en dataskjerm eller illustrasjoner på papir, får VG opplyst.

 

:roll:

Jatta. Dersom forsvaret ønsker å vise disse bildene for å bevise konspirasjonen står de fritt til å gjøre det. Jeg ser ikke problemet.

Får være måte på hvor useriøs du er i dag Aldra, trekke inn CSI og greier.

 

Studier av skuddsår er en etablert vitenskap, det er f.eks veldig lett å se om noen har blitt skutt med en rifle eller pistol, eller om noen har blitt skutt med .44 eller .22, men det kan kanskje være litt for vanskelig for en som liker å holde seg i Hollywood å fatte?

Lenke til kommentar

Tror jeg skjønner hvorfor de er redde for fotografier i rettsalen og heller satser på "illustrasjoner".

 

Det ville om de ble vist vise skuddsår fra en kalibertype som ikke samsvarer med de tomhylsene som er funnet.

 

For noen jævler.

Nå er det faktisk ikke slik at CSI samsvarer med virkeligheten. Du kan ikke se hvilket kaliber som er benyttet på inngangssår.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10069643

 

Viser ikke de sterkeste dødsbildene.

 

Under hovedforhandling er det normalt at rettspatologene presenterer bilder fra obduksjonene for å vise dommerne hva slags skader offeret er påført.

 

Når rettssaken mot Anders Behring Breivik starter 16. april, vil det imidlertid bli benyttet andre illustrasjoner på grunn av de sterke følelsene i saken.

 

I stedet ønsker påtalemakten å bruke enten en anatomisk dukke, 3D-grafikk på en dataskjerm eller illustrasjoner på papir, får VG opplyst.

 

:roll:

Jatta. Dersom forsvaret ønsker å vise disse bildene for å bevise konspirasjonen står de fritt til å gjøre det. Jeg ser ikke problemet.

Får være måte på hvor useriøs du er i dag Aldra, trekke inn CSI og greier.

 

Studier av skuddsår er en etablert vitenskap, det er f.eks veldig lett å se om noen har blitt skutt med en rifle eller pistol, eller om noen har blitt skutt med .44 eller .22, men det kan kanskje være litt for vanskelig for en som liker å holde seg i Hollywood å fatte?

 

 

Ville ikke hjernene bak konspirasjonen din fått skytter nummer to til å bruke samme type ammunisjon som ABB for å minimere sjansen for at noen ante ugler i mosen? :hmm:

Lenke til kommentar

Tror jeg skjønner hvorfor de er redde for fotografier i rettsalen og heller satser på "illustrasjoner".

 

Det ville om de ble vist vise skuddsår fra en kalibertype som ikke samsvarer med de tomhylsene som er funnet.

 

For noen jævler.

Nå er det faktisk ikke slik at CSI samsvarer med virkeligheten. Du kan ikke se hvilket kaliber som er benyttet på inngangssår.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10069643

 

Viser ikke de sterkeste dødsbildene.

 

Under hovedforhandling er det normalt at rettspatologene presenterer bilder fra obduksjonene for å vise dommerne hva slags skader offeret er påført.

 

Når rettssaken mot Anders Behring Breivik starter 16. april, vil det imidlertid bli benyttet andre illustrasjoner på grunn av de sterke følelsene i saken.

 

I stedet ønsker påtalemakten å bruke enten en anatomisk dukke, 3D-grafikk på en dataskjerm eller illustrasjoner på papir, får VG opplyst.

 

:roll:

Jatta. Dersom forsvaret ønsker å vise disse bildene for å bevise konspirasjonen står de fritt til å gjøre det. Jeg ser ikke problemet.

Får være måte på hvor useriøs du er i dag Aldra, trekke inn CSI og greier.

 

Studier av skuddsår er en etablert vitenskap, det er f.eks veldig lett å se om noen har blitt skutt med en rifle eller pistol, eller om noen har blitt skutt med .44 eller .22, men det kan kanskje være litt for vanskelig for en som liker å holde seg i Hollywood å fatte?

 

Men når både forsvarer og aktoratet har tilgang på disse bildene og det er en ekspert som skal uttale seg i rettsaken, hva er hensikten med å vise de mest groteske bildene til de oppmøtte i salen? Begge parter har jo fått sett disse, og tilskuerne er jo avhengig av ekspertuttalelsen for å ha noen formening om kaliberet, og enda viktigere, hvilke våpen kulen stammer fra. Slik jeg ser det er det kun ABB som tjener på å ikke få bildene fremlagt.

Lenke til kommentar

Har du hørt om at det var ungdommer som uavhenig av hverandre i dommeravhør hevdet å ha sett flere skyttere? Ikke det nei, les deg opp på det som har blitt fremlagt i denne tråden også kommer du tilbake noe visere for du begynner å kakle om "sannsynliggjøring".

Ungdommer? Du mener vel skuespillere innleid av CIA? Alt er arrangert, ikke en eneste person ble drept på Utøya.

 

Skuffende å se at du som vanligvis gjennomskuer selv de mest utspekulerte konspirasjoner går fem på her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du hørt om at det var ungdommer som uavhenig av hverandre i dommeravhør hevdet å ha sett flere skyttere? Ikke det nei, les deg opp på det som har blitt fremlagt i denne tråden også kommer du tilbake noe visere for du begynner å kakle om "sannsynliggjøring".

Ungdommer? Du mener vel skuespillere innleid av CIA? Alt er arrangert, ikke en eneste person ble drept på Utøya.

 

Skuffende å se at du som vanligvis gjennomskuer selv de mest utspekulerte konspirasjoner går fem på her.

Er du dum eller bare later du som?

 

Edit: Leste litt nøyere gjennom de forrige innleggene og satser på at det var sarkastisk ment. Satser på.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar på privat melding om hvilken bekledning personen i busskuret hadde.

 

Svaret var grå hettegenser og blå dongeribukse.

 

En match med andre ord.

 

Hvor ble denne personen observert?

Beklager hvis du har skrevet det før , men fant det ikke beskrevet.

Snakker med vennina mi (på FB-chat) som var på øya da det skjedde. Huff.

Så det gikk bra med henne? Mener å ha sett deg skrive om at en du kjente var savnet, tidligere i tråden(?).

 

Hyggelig å høre hun har det bra hvertfall.

 

Det går bra, mtp. hva ho har vært gjennom. Mange av hennes venner døde. Hun er uskadd.

Helt forferdelig. Har ikke ord.

 

Snakket med kompis nå som var i byn når de holdt på med minnegreiene og stoppet en med våpen. Facechatlog:

 

 

DUDE

 

jeg fikk en fyr arrestert i dag

 

sa jeg det?

 

han hadde gunner

 

 

 

 

 

 

 

? lol

 

 

 

 

 

 

 

og ladet den med patroner

 

i aint shitting u

 

 

 

 

 

 

 

wat

 

Hvor?

 

 

 

 

 

 

 

jeg hadde akkurat komme til byn

 

 

 

 

 

 

 

Wtf

 

Fortell alt

 

 

 

 

 

 

 

så skulle jeg treffe agata med festplassen. så var hun sen. så så jeg en fyr sitte i et busskur, litt i svime. så hadde han en revolver i hendene, så mast han den på bakken mens han ladet revolver magasinet med patroner

 

så prøvde jeg å ringe politiet

 

kom ikke gjennom

 

spurtet bort på politistasjonen

 

og ja

 

 

 

 

 

 

 

wtf

 

Ble han tatt da?

 

 

 

 

 

 

 

¨ja

 

jeg så han ble pågrepet

 

står ingenting i avisene

 

tror kanskje det er fordi de ikke ville frigi noe info

 

 

 

Whoa, noen som vet noe som helst? Er dette sant?

Det er sant, det var jeg som så, løpte til politistasjonen og anmeldte det, løpte tilbake igjen til festplassen og så mannen bli arrestert. Han hadde en revolver av typen som jeg poster som bilde og ladet altså patroner i magasinet.

 

44-magnum.jpg

Bra gjort. Hvor på festplassen var det?

 

Ja. Bare å følge med på TV2 utover natten.

Hmm, får se om jeg finner den på tv2 etterhvert da.

Hvis noen finner link, post den her.

Det var rett med bak michelsens bar. Der bussene til 3-4 bussen går mot åsane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...