Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Reglene for håndvåpen er strenge nok de.

Ploitiet kan ikke bare ta ifra, de må ha harde fakts og bevis.

Oppfører man seg bra frem til ugjerningen så kan ingen stoppe det.

Skulle han miste lisensen kunne han bare skaffet en glock på gata for 5K

Jo men han der skulle aldri ha hatt bæretilatelse for våpen. Han har jo solgt våpen til ekstremister tidligere.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece

 

Har blitt avkreftet _flere ganger_ at dette er samme person.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sette saken litt i perspektiv:

0,0018%.

Hvem faen bryr seg om slike tall?! For noen år siden var det en tulling som gikk amok med kniv i en barnehage i Kina. Skal du bruke prosenter for å vise hvor ubetydelig dette var også?

Jeg tror kanskje poenget hans var at det ikke var ubetydelig, tvert om var det en større andel av befolkningen som ble rammet her enn av den amerikanske under 9/11.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Document.no har for øvrig lagt ut alt Breivik har skrive på sidene deira, men sida er for tida overbelasta.

Siden siden har fått så stor belastning tar jeg meg den frihet å legge ut en kopi av den aktuelle siden med lesestoff her på forumet.

 

(lastet opp på nytt MED PDF, korrigert pdf)

Anders Behring Breiviks kommentarer hos Document.no.zip

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Reglene for håndvåpen er strenge nok de.

Ploitiet kan ikke bare ta ifra, de må ha harde fakts og bevis.

Oppfører man seg bra frem til ugjerningen så kan ingen stoppe det.

Skulle han miste lisensen kunne han bare skaffet en glock på gata for 5K

Jo men han der skulle aldri ha hatt bæretilatelse for våpen. Han har jo solgt våpen til ekstremister tidligere.

 

http://www.aftenpost...ticle231455.ece

 

Har blitt avkreftet _flere ganger_ at dette er samme person.

OK, leste det et sted.... MY BAD.

Lenke til kommentar

Herregud 91 drepte, hørte snakk her om at det i går måtte være absolutt maks 70 stykk. Hvor mange våpen har han fyren hatt? Han må jo ha plafret ned ungdom i bøttevis med god "prestasjon" for å klare å drepe så mange ungdom i løpet av så kort tid? Og så og si alle var barn liksom? Dette er jo helt drøyt sykt over fatte evnen, må vel være en av de verste skyte episodene noen gang, med tanke på skole maskere OL. Hvis jeg har forstått riktig så var det "bare" 7 som døde i eksplosjonen, så alle de andre døde er ungdom? En ting til som er sykt er jo at norge har hva? 1-4 drap i året i gjennomsnitt elns?

 

 

July 2011: At least 84 killed at a summer camp on the Norwegian island of Utoeya, hours after bomb blast in capital Oslo

April 2007: Seung-Hui Cho, 23, kills 32 people and himself on Virginia Tech campus in the US

April 2002: Robert Steinhaeuser, 19, kills 16 people before killing himself in Erfurt, Germany

April 1999: Students Eric Harris, 18, and Dylan Klebold, 17, open fire at Columbine High School in Littleton, Colorado killing 13 people before taking their own lives

April 1996: Martin Bryant, 29, kills 35 people in the seaside resort of Port Arthur in Tasmania, Australia

March 1996: Thomas Hamilton, 43, kills 16 children and their teacher in a school in Dunblane, Scotland - before killing himself

 

Lenke til kommentar

Fikk nettopp vite at en skolekamerat av meg og nær venn i 12 år, ble skutt og drept på Utøya.

 

Her sitter jeg 30 min før jeg skal på jobb. Familie bor på sørlandet, og samboer er i Sverige. Så er mutters alene

 

Er ikke ofte jeg gråter, men nå er det vanskelig

 

Kondolerer med deg og alle andre som har mistet noen i denne ufattelige tragedien! Dere er ikke alene.

Lenke til kommentar

Er dette jens sitt kontor?

Ett rom med 7 vinduer hadde tydligvis skuddsikekrt glass.

Trudde det var høyere opp.

 

 

OK, leste det et sted.... MY BAD.

Siden politiet vet så mye om han så burde han nok ikke ha fått lisens.

Men det er opp til en politimester i en random kommune, sjekke rulleblad, rent -ok-

Sjekke flere filer så hadde det kanskje avdekket mer.

 

Tviler på om alt vi vet nå kom ut i avhør og så til pressen så fort.

post-64596-0-66139400-1311416903_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det tidligere, politiet har rett til å trekke tilbake våpen og tillatelsen når man anser en person ikke egnet nok til å eie våpen. Varsellampene burde blinket for en godt stund siden. Her har politiet gjort en tabbe. Loven er strengt nok slik den er. Jeg har planer om å starte med pistol jeg, men får se hva som skjer nå videre.

Hvordan i all verden mener du at politiet skulle vist at Anders Breivik var uskikket til å inneha våpen?. Kan du fortelle meg det?.

Faen, politiet vet ikke engang hva jeg har liggende i leiligheten min. Og jeg bor hos en politimann.

Lenke til kommentar

Jeg har jo tidligere etterlyst handlekraftige enkeltpersoner som tar ansvar i forhold til den ukontrollerte innvandringen. Ser ut som jeg har fått det ønsket oppfylt.

 

Men nå er vel mange av ungdommene på denne leieren der kanskje av mange årsaker. De er med venner, de er opptatt av miljøvern o.s.v. De er vel ikke alle som en fanatiske forkjempere for multikulturen, som forresten Tysklands Angela Merkel har erklært død.

Helt feil fremgangsmåte. Man tar ikke å dreper LANDSMENN.

Man dreper ikke noen for deres meningers skyld. Der går skillet mellom demokrater og fundamentalister.

 

Geir :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Document.no har for øvrig lagt ut alt Breivik har skrive på sidene deira, men sida er for tida overbelasta.

Siden siden har fått så stor belastning tar jeg meg den frihet å legge ut en kopi av den aktuelle siden med lesestoff her på forumet.

 

 

 

Kan du laste den opp i PDF så alle får åpnet den? Sliter litt på macen min.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje poenget hans var at det ikke var ubetydelig, tvert om var det en større andel av befolkningen som ble rammet her enn av den amerikanske under 9/11.

Greit, men det er fortsatt provoserende å se dette "satt i perspektiv". Tragedien måles ikke i hvor stor andel av befolkningen som døde.

Satt i perspektiv er kanskje feil ordbruk, og jeg kan ta kritikk for det. Jeg burde nok heller formulert det som "For å vise hvor enormt skadeomfanget har vært", og kan gå tilbake for å redigere innlegget mitt hvis det vil få deg til å føle deg bedre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg har jo tidligere etterlyst handlekraftige enkeltpersoner som tar ansvar i forhold til den ukontrollerte innvandringen. Ser ut som jeg har fått det ønsket oppfylt.

 

Men nå er vel mange av ungdommene på denne leieren der kanskje av mange årsaker. De er med venner, de er opptatt av miljøvern o.s.v. De er vel ikke alle som en fanatiske forkjempere for multikulturen, som forresten Tysklands Angela Merkel har erklært død.

Helt feil fremgangsmåte. Man tar ikke å dreper LANDSMENN.

Man dreper INGEN. Ingen fortjener å bli drept. Fra nå av legges du inn i listen over brukere jeg har 0 respekt for.

 

Det at det var et så høyt antall ungdommer som ble drept har jeg ikke ord for. Det er for grusomt til å legges ord på. Og måten det ble gjort på...

Lenke til kommentar

Man dreper ikke noen for deres meningers skyld. Der går skillet mellom demokrater og fundamentalister.

 

Geir :)

 

Mente at hvis han var nasjonalist, så ville han iallelall ikke drept landsmenn.

 

Forutsatt at han ikke mente at de han drepte var forrædere, noe som åpenbart skinner gjennom fra meningene hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...