Gå til innhold

Test: Lenovo ThinkPad X220 Tablet


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dustinhome.no har en X220 med IPS-skjerm. Men de tvinger deg til å kjøpe dock i samme slengen. http://www.dustinhome.no/lenovo-thinkpad-x220-ci5-26-4gb-320-125-ips-w7p-ultrabase/product/5010594329

 

 

Edit: Det som også bør bemerkes i testen, er at ikke alle X220 (non-Tablet) leveres med USB3. Det er kun i7-modellen som leveres med USB3.

 

Urk! Så i praksis må man velge mellom IPS og USB 3.0?

Har enda til gode å se en IPS/HD Premium med i7 i norske butikker?

Lenke til kommentar

Når det er sagt, så ER Thinkpad unødvendig dyrt i Norge. Og det virker som om Lenovo gir en grei faen i det norske markedet siden de ikke tilbyr selvkonfigurasjon som i US, UK, DE og en god del andre land. Derfor endte jeg opp med å bestille X220 selvkonfigurert fra US, og betalte tilsammen 8500,- (inkl. mva og frakt med JC) for i5-2520M, IPS, Intel 6300 3x3 og 4 GB. Ulempen er at jeg ikke har noen som helst form for reklamasjonsrett, og heller ikke garanti tror jeg.

 

Hvordan greide du å bestille via JetCarrier?

Får bare bankkortet mitt avvist (selv om beløpet markeres som reservert av VISA hos Gjensidige).

Lenke til kommentar
Hvordan greide du å bestille via JetCarrier?

Får bare bankkortet mitt avvist (selv om beløpet markeres som reservert av VISA hos Gjensidige).

Jeg fikk også bankkortet mitt avvist hos Lenovo da jeg bestilte til JC-adressen. Men Lenovo gir deg også mulighet til å betale via Amazon, og der var det ikke noe problem med Billing-address i Norge og Shipping-address i New Jersey. :)
Lenke til kommentar
Hvordan greide du å bestille via JetCarrier?

Får bare bankkortet mitt avvist (selv om beløpet markeres som reservert av VISA hos Gjensidige).

Jeg fikk også bankkortet mitt avvist hos Lenovo da jeg bestilte til JC-adressen. Men Lenovo gir deg også mulighet til å betale via Amazon, og der var det ikke noe problem med Billing-address i Norge og Shipping-address i New Jersey. :)

 

Derja... Var tydeligvis et problem å legge ved et ThinkPad etui, da dette ble regnet som et ekstra item. Amazon checkout var ikke spesielt glad i dette. Fikk betalt nå, gleder meg til å få tak på den. Har du fått din?

 

Til info så fungerer heller ikke Paypal.

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Derja... Var tydeligvis et problem å legge ved et ThinkPad etui, da dette ble regnet som et ekstra item. Amazon checkout.
Helt riktig. Jeg gjorde akkurat det samme, men glemte å nevne det. :blush:

 

Fikk betalt nå, gleder meg til å få tak på den. Har du fått din?
Bestilte min 6. mai og fikk den 28. mai, så jeg har hatt den en stund nå.
Lenke til kommentar

Hmm... Fikk en teit melding i dag fra Amazon om at produkte jeg bestilte desverre ikke kunne leveres. Ikke noe mer magisk enn det. Nå lurer jeg på om det er addresse, eller om det faktisk var noe lurt med bestillingen :S

 

Prøvde på nytt litt senere, i dag ble den sendt fra Kina.

Blir spennende å se når den kommer frem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var min X220 på plass.

Litt uvant med US International keyboard. Men det går seg sikkert til.

 

Eneste jeg har å utsette på maskinen er en ekstremt sugen mousepad.

Misliker sterkt knappefunksjonen på pad'en.

 

Totalt sett kom jeg opp i 14500kr for en fullspecet non-tablet med docking.

Om man kan leve med dodgy garantisutasjoner og amerikansk tastatur er dette absolutt noe å gå for :D

q

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg bestilte en Thinkpad W520 med Intel 2760QM, 1080p skjerm, Quadro 2000m og 3 års internasjonal garanti fra USA for litt under 15k ferdig importert.

Latterlig prising i norge da samme laptop ligger på rundt 21k her.

 

Men ikke alt er fryd å gammen, man får ikke norsk reklamasjon på produktet, så ryker den etter garantid tiden så må du macgyver're den selv.

Tastaturet er en bagatell, koster rundt 600kr for en norsk en, og det tar 1 skrue å skifte det.

 

Litt overasket over at det er flere enn forventet som kjøper fra USA :3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...