Gå til innhold

Samsung med ny supertelefon?


Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke poenget med så mye prosessorkraft før man har applikasjoner som krever det?

 

Kanskje noen kan gi eksempler på profesjonell programvare f.eks med bildeprosessering/videoredigering osv?

 

MHL var det eneste som fanget min interesse i hvert fall.

 

8 megapiksler kamera er fremdeles 8 bortkasta megapiksler om telefonen kommer uten ekte blits.

 

Hvem lager en telefonapplikasjon som er for krevende for telefonene de skal selge til?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ganske naturlig at en større telefon gir plass til bedre HW? Det fungerer vel på samme måte som om at en ultraportabel pc ikke vil ha samme ytelse som en skrivebordserstatter.

Egentlig ikke.

Eksempel: samme størrelsen på en AMD cpu med 2 kjerner og 6 kjerner.

Større betyr ikke bedre kjøling heller, så det argumentet bortfaller også.

 

 

Det sier seg selv at større gir plass til flere kjerner. "Skallet" som ligger rundt prosessoren er ikke det samme som størrelsen på kjernene, det betyr bare at kjernene får plass inne i skallet rundt.

 

Større betyr også større overflate, som igjen betyr bedre kjøling.

 

Vil likevell anta at denne prosessoren har samme størrelse som S2, uten at jeg vet det, og kunne plasseres i en mindre telefon.

Lenke til kommentar

om leverandør x kom med en quad core mobil med 4 ghz, hvor mye ville de ta rotta på Apple? 0. realiteten er at prosessoren i en to år gammel iphone er rask nok, det er software som teller. Apple tjener penger først og fremst fordi de har bedre software, mange som ikke forstår dette.

 

På hvilken måte da? Kunne aldri tenkt meg å dra tilbake til iOS.

 

http://www.youtube.com/user/Smartphoneenvy#p/u/49/96_4uMsosdc

Jeg tok en kikk på videoen. Det første jeg legger merke til at skjermbildene flyter +/- feilfritt på iPhone, men på Android telefonen så hakker bildet litt når man blar fra side til side. Det er et godt eksempel på at hardware ikke er alt.

Lenke til kommentar

Det er alltid like morsomt og lese slike artikler. Det virker som om folk ikke begriper at Apple selger ikke bare dippedutter men også en ganske gjennomtenkt infrastruktur. Android er spennende men disse asiatiske produsentene klasker sine egne menysystemer oppå det. De har sine egne løsninger der ikke så mye henger i hop.

 

Hvis skjermstørrelse er så viktig må vel pad'ene med sine store skjermer og simkort være tingen. Spesielt for seniorer som likevel må ha plass til en "Teena" bleie i buksene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alltid like morsomt og lese slike artikler. Det virker som om folk ikke begriper at Apple selger ikke bare dippedutter men også en ganske gjennomtenkt infrastruktur. Android er spennende men disse asiatiske produsentene klasker sine egne menysystemer oppå det. De har sine egne løsninger der ikke så mye henger i hop.

 

Hvis skjermstørrelse er så viktig må vel pad'ene med sine store skjermer og simkort være tingen. Spesielt for seniorer som likevel må ha plass til en "Teena" bleie i buksene?

 

Javel? Hvorfor virker det som folk ikke begriper det? Hvem er det som ikke har vært klar over at Apple selger en "Pakke".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
' timestamp='1310122926' post='17995725']
' timestamp='1310109530' post='17995197']

med 4.5 tommer burde de ha økt oppløsningen også syns jeg.

NFC er det eneste jeg savner på min Galaxy S II.

 

Hvordan kan du savne noe det knapt, om i det hele tatt finnes tjenester for enn så lenge? Jeg kan ikke huske noe NFC tjenester i Norge, muligens et pilotprosjekt, men ikke noe som skulle gjøre at nordmenn enn så lenge skal føle behov for det.

 

Jeg ser at ordet "savner" kan feiltolkes, som du her gjør.

Det jeg mener er at det hadde vært kjekt om den hadde NFC så den hadde vært enda mer fremtidsrettet. :)

 

Poenget er at det brukes av så mange som en mangel ved telefoner - enn så lenge vet en knapt når noe tjeneste kommer med det. Jeg har dermed særs vanskelig med å forstå at noe majoriteten uansett bytter straks noe nytt kommer kan ha en mangel da.

Lenke til kommentar

Apple har ikke bedre software enn Android, men iOS er lettere for mannen i gata å bruke.

 

Interessant påstand. Hvilken androidrelease skal man bruke som sammenligningsgrunnlag igjen, produsentskall A, B, C, produsentskall A med leverandørsoftware B? En eller annen nightlybuild der wi-fien ikke virker, en ikke-eksisterende build der telefonen ikke rebooter i hytt og gevær? Den dritbra versjonen fra i fjor sommer før patch xyz ødela alt?

 

Hvem er det som ikke har vært klar over at Apple selger en "Pakke".

 

AtW

 

Jeg er fristet til å si "de som bruker 5k på en samsung"

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem er det som ikke har vært klar over at Apple selger en "Pakke".

 

AtW

 

Jeg er fristet til å si "de som bruker 5k på en samsung"

 

Det er du nok, men akkurat det tar jeg ikke så tungt, mange som kjøper android gjør det vel etter en vurdering av fordeler og ulemper med de forskjellige plattformene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg klarer meg en stund til med min SGS2 ja.. Jeg kan jo klokke den til 1.5 GHz om det skulle bli nødvendig...

 

Selv om jeg synes det virker fristende med 4,5 tommer skjerm så er jeg redd at det er i grenseland for hva som er bra på en mobil.

 

Kan være det er en drøm, men jeg må nesten holde den i hånda...

 

Har ganske små hender så jeg synes 4,3 er mer enn stort nok og holder i massevis. men likevel.. det kan være jeg tar feil.. skal bli spennende å se.

Lenke til kommentar

Større skjermer blir bare mer og mer populært. Og grunnen er veldig enkel.

 

Økt brukeropplevelse:


  •  
  • Video
  • Bilder
  • Spill
  • Surfing
  • Dokumentlesing
  • Annen generell visning
  • Mao. All info som viser på skjermen blir bedre
     

Ulemper:


  •  
  • Størrelsen
  • Strømforbruk

 

Som mann, skal du ha små hender for å ikke kunne håndtere en 4" skjerm på en enkel og grei måte. Det er en grunn til at mobilprodusentene har så mye fokus på slike skjermer. Personlig kunne jeg aldri gått over til en mobil som har mindre en 4,3" skjerm etter å ha hatt dette i 2 år nå. Jeg tror 4,5" er ideell størrelse, fremt at skjermen dekker mesteparten av arealet(85% eller mer)

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva som er best og ikke er vel opp til hver enkelt.. Personlig har jeg gått over til IOS, etter 1 år med android. Grunnen er ganske enkel, lettere og bruke, bruker ikke mye strøm og jevnlig oppdatering.

 

Kjøpte flaggskipet til SE. Altså Xperia x10 for ca 1 år siden. Fikk 2.1 oppdatering og etter det ble det slutt. i tilleg gikk tlf inn på foskjellige programmer hele tiden, og slukte strøm i forhold til andre tlf. Dermed ble det en iPhone 4, som jeg er stor fornøyd med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne artikkelen minner mye om testene av mp3-spillere i gamle dager, hvor testerne hevdet at den ene spilleren etter den andre ville knuse iPod. Normalt var begrunnelsen bedre ytelse eller flere features. Problemet var bare at folk stort sett ga faen i begge deler og kjøpte iPods. Jeg håper virkelig at Android-mobiler blir så gode som mulig slik at Apple presses til det ytterste, men det er ikke antall gigahertz som kaprer markedet.

Lenke til kommentar

Større skjermer blir bare mer og mer populært. Og grunnen er veldig enkel.

 

Økt brukeropplevelse:


  •  
  • Video
  • Bilder
  • Spill
  • Surfing
  • Dokumentlesing
  • Annen generell visning
  • Mao. All info som viser på skjermen blir bedre
     

Ulemper:


  •  
  • Størrelsen
  • Strømforbruk

 

Som mann, skal du ha små hender for å ikke kunne håndtere en 4" skjerm på en enkel og grei måte. Det er en grunn til at mobilprodusentene har så mye fokus på slike skjermer. Personlig kunne jeg aldri gått over til en mobil som har mindre en 4,3" skjerm etter å ha hatt dette i 2 år nå. Jeg tror 4,5" er ideell størrelse, fremt at skjermen dekker mesteparten av arealet(85% eller mer)

 

Høres veldig fornuftig ut alt du skriver egentlig, men vil ikke også en større telefon ha plass til et større batteri og dermed utligne eller kanskje også gi bedre kapasitet?

Lenke til kommentar

Arc synes jeg ser helt perfekt ut i skjermstørrelse. Veldig bra oppløsning etter min mening, fra synsperspektiv, og Android som jeg også liker.

Idag har jeg en iPhone 1gen, og den er flott, men skjermen på iPhone kunne vært litt større, rundt 4 tommer. Jeg synes det er bra at mobilene er litt brede.

Hvis de blir slik som på bilde under, blir det utrolig stygt.

nokia-5800-xpressmusic.jpg

Endret av Spritty
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...