Gå til innhold

Samsung med ny supertelefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Skjønner ikke at det kan være noe problem med stor skjerm..kjøp en telefon med mindre skjerm da,idioter:)

Problemet er jo at de speccer de beste mobilene med de største skjermene, idiot :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det kan være noe problem med stor skjerm..kjøp en telefon med mindre skjerm da,idioter:)

 

Idiotisk innlegg.

 

Problemet "som sagt over meg" er at telefoner med mindre skjerm, gjerne har dårligere hardware som CPU, GPU og minne etc .

Lenke til kommentar
' timestamp='1310109530' post='17995197']

med 4.5 tommer burde de ha økt oppløsningen også syns jeg.

NFC er det eneste jeg savner på min Galaxy S II.

 

Hvordan kan du savne noe det knapt, om i det hele tatt finnes tjenester for enn så lenge? Jeg kan ikke huske noe NFC tjenester i Norge, muligens et pilotprosjekt, men ikke noe som skulle gjøre at nordmenn enn så lenge skal føle behov for det.

Det fungerer flere steder, men det er noe telenor og dnb pusher ganske sterkt. Det blir utviklet mange applikasjoner til det, og det er uten tvil noe som kommer/er på vei til å bli populært. Dessuten en mobil skal man gjerne ha en liten stund, derfor kan det være greit å ha noe som man får bruk for etterhvert.

Lenke til kommentar

4.5" er altfor stort, om dette blir en ny trend trenger jeg:

 

1. bukser speiallaget for 4.5" mobiler

 

2. 0.5 ganger større hender

 

Oi! Du har store hender! Hvis du ganger noe med 0,5, blir det halvparten så stort.

</troll>

 

Ellers kan det nevnes at bra specs tar plass. Hvis en mobil skal være tynn, må den ha stort areal. Da kan man like gjerne sette på en stor skjerm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er vel ganske naturlig at en større telefon gir plass til bedre HW? Det fungerer vel på samme måte som om at en ultraportabel pc ikke vil ha samme ytelse som en skrivebordserstatter.

Egentlig ikke.

Eksempel: samme størrelsen på en AMD cpu med 2 kjerner og 6 kjerner.

Større betyr ikke bedre kjøling heller, så det argumentet bortfaller også.

Lenke til kommentar

om leverandør x kom med en quad core mobil med 4 ghz, hvor mye ville de ta rotta på Apple? 0. realiteten er at prosessoren i en to år gammel iphone er rask nok, det er software som teller. Apple tjener penger først og fremst fordi de har bedre software, mange som ikke forstår dette.

 

Feil. Du kan ikke løse all manglende ytelse med software. Mobiler (også apples) oppdateres hele tiden. Det er ikke uten grunn, bedre hardware gir bedre brukeropplevelse og bedre muligheter. (gitt samme skill på softwaresiden).

 

Ellers er jeg enig med de som påpeker at 4,5 tommer er stort.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg føler uansett at 3.8" , som Huawei bruker, er mer enn godt nok. Vil heller ha en skarpere skjerm i den størrelsen enn et monster av en mobil som du trenger to hender for å bære og ha med deg.

 

Litt OT men kan dere se for dere itte bitte små sør- koreanere med denne mobilen?

 

...savner min goe gamle SE T600 jeg, den passet i klokkelommen:D

Lenke til kommentar
' timestamp='1310109530' post='17995197']

med 4.5 tommer burde de ha økt oppløsningen også syns jeg.

NFC er det eneste jeg savner på min Galaxy S II.

 

Hvordan kan du savne noe det knapt, om i det hele tatt finnes tjenester for enn så lenge? Jeg kan ikke huske noe NFC tjenester i Norge, muligens et pilotprosjekt, men ikke noe som skulle gjøre at nordmenn enn så lenge skal føle behov for det.

 

Jeg ser at ordet "savner" kan feiltolkes, som du her gjør.

Det jeg mener er at det hadde vært kjekt om den hadde NFC så den hadde vært enda mer fremtidsrettet. :)

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
' timestamp='1310122926' post='17995725']
' timestamp='1310109530' post='17995197']

med 4.5 tommer burde de ha økt oppløsningen også syns jeg.

NFC er det eneste jeg savner på min Galaxy S II.

 

Hvordan kan du savne noe det knapt, om i det hele tatt finnes tjenester for enn så lenge? Jeg kan ikke huske noe NFC tjenester i Norge, muligens et pilotprosjekt, men ikke noe som skulle gjøre at nordmenn enn så lenge skal føle behov for det.

 

Jeg ser at ordet "savner" kan feiltolkes, som du her gjør.

Det jeg mener er at det hadde vært kjekt om den hadde NFC så den hadde vært enda mer fremtidsrettet. :)

 

http://gigaom.com/mobile/visa-testing-nfc-memory-cards-for-wireless-payments/

 

Kjøp deg ett visa NFC minnekort når det kommer. Ikke vær så opphengt i specs på telefon.

Lenke til kommentar

Apple har ikke bedre software enn Android, men iOS er lettere for mannen i gata å bruke.

er du full? softwarekvaliteten i app store hos Apple ligger SKYHØYT over Android. utvalg av høykvalitets spill, tekstbehandling, fotoapper, ting og tang for barn, ... for ikke å snakke om Apples egenutviklede apper. det er en vanvittig klasseforskjell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Apple har ikke bedre software enn Android, men iOS er lettere for mannen i gata å bruke.

er du full? softwarekvaliteten i app store hos Apple ligger SKYHØYT over Android. utvalg av høykvalitets spill, tekstbehandling, fotoapper, ting og tang for barn, ... for ikke å snakke om Apples egenutviklede apper. det er en vanvittig klasseforskjell.

Må si meg delvis enig, men den diskusjonen faller egentlig ned på åpen kildekode eller ei.

For jeg ser absolutt fordeler med Android og åpen kildekode, selv om appsene har gjennomsnittlig et dårligere nivå.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Har ikke noe videre problemer med batteriet på galaxy s2, men det er definitivt der problemet med større skjermer ligger. Ville heller hatt bedre batterilevetid enn større skjerm nå. Ikke at jeg klager på skjermen, for den er fantastisk.

 

Ellers tror jeg Ice Cream Sandwich blir det som trekker mest med nye Android telefoner. Blir gøy å se hva de kommer med.

Lenke til kommentar

Vær så snill å holde en saklig tone. Ingen vits i at denne tråden utvikler seg til nok en Apple/Android hat-tråd.

 

 

Er det bare meg, eller blir Android telefonene fort utdatert? Så en statistikk fra Netcom i dag som viser at Android selger klart bedre enn iPhone, men det er fordi det flommer over av modeller. Straks en toppmodell er lansert kommer en annen rett rundt hjørnet. Synes dog noen (gjerne Apple) kan komme med en telefon hvor skjermen følger telefonens ytterkanter. Altså at hele forsiden er dekket av berøringsfølsom skjerm, med en viss mulighet til individuell konfigurering av hva som vises. Trenger jo ikke fysiske knapper lenger egentlig?

Lenke til kommentar

om leverandør x kom med en quad core mobil med 4 ghz, hvor mye ville de ta rotta på Apple? 0. realiteten er at prosessoren i en to år gammel iphone er rask nok, det er software som teller. Apple tjener penger først og fremst fordi de har bedre software, mange som ikke forstår dette.

 

På hvilken måte da? Kunne aldri tenkt meg å dra tilbake til iOS.

 

http://www.youtube.com/user/Smartphoneenvy#p/u/49/96_4uMsosdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vær så snill å holde en saklig tone. Ingen vits i at denne tråden utvikler seg til nok en Apple/Android hat-tråd.

 

 

Er det bare meg, eller blir Android telefonene fort utdatert? Så en statistikk fra Netcom i dag som viser at Android selger klart bedre enn iPhone, men det er fordi det flommer over av modeller. Straks en toppmodell er lansert kommer en annen rett rundt hjørnet. Synes dog noen (gjerne Apple) kan komme med en telefon hvor skjermen følger telefonens ytterkanter. Altså at hele forsiden er dekket av berøringsfølsom skjerm, med en viss mulighet til individuell konfigurering av hva som vises. Trenger jo ikke fysiske knapper lenger egentlig?

Det ryktes noe slikt på "mini iPhone", men igjen, det er jo bare enda mer rykter og spekulering.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke poenget med så mye prosessorkraft før man har applikasjoner som krever det?

 

Kanskje noen kan gi eksempler på profesjonell programvare f.eks med bildeprosessering/videoredigering osv?

 

MHL var det eneste som fanget min interesse i hvert fall.

 

8 megapiksler kamera er fremdeles 8 bortkasta megapiksler om telefonen kommer uten ekte blits.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...