Gå til innhold

Samsung med ny supertelefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok en kikk på videoen. Det første jeg legger merke til at skjermbildene flyter +/- feilfritt på iPhone, men på Android telefonen så hakker bildet litt når man blar fra side til side. Det er et godt eksempel på at hardware ikke er alt.

 

Ca. 16:50 "smooth as butter" kommentaren er ment mot S2, ikke mot iPhonen :p

Lenke til kommentar

3,7 til 4" maks, jeg kan ikke se for meg å kunne bruke en 4,5" mobil. Dessuten ville jeg gjerne se mer high end telefoner med hardware qwerty. Men men mine behov har aldri passet sammen med tilbude så. Når den er såpass sterkt skulle jeg gjerne også se en slaks netbook dock med egen skjerm, tastatur,musflate,usb og skjerm tilkoblinger, batterie og ladekabel tilkobling, også mulighet for å kjøre et eller annet OS helst Linux i Skjermen til docken.

 

Veit at det er en Motorola mobil som allerde har det, men med et rart "OS" på. Skulle også gjerne se flere slike muligheter nå som mobiler blir så sterkt.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skulle gjerne hatt en sak på størrelse med en netbook eller liten bærbar PC. Hvor man kan docke mobilen inni. Gjerne med innebygget ekstra batteri, god skjerm, mange tilkoblinger og tastatur.

 

Tar vel ikke mange årene før man klarer seg med bare mobil til alt hvis dockingmulighetene blir bedre. Bye bye vanlig PC :)

Lenke til kommentar

Galaxy SII med sine 4,3 tommer er ønsket telefon fra fruen, ettersom hennes X10 Mini Pro tar for mye plass i lommen. 4,3 Tommer som er så tynn glir rett ned i lommen og sitter fint i hånden, med 4,5 tommer presses grensene. Men å kalle det nettbrett fremfor smarttelefon er å ta i alt for hardt. Noe under 4 tommer som telefon vil jeg aldri i verden gå tilbake til.

 

Uansttet specs er det iPhone journalistene i de store mediene vil skrive om, fordi ordet "iPhone" gir flere klikk og Apple alt har endel journalister i fanboy-lommen. Erfarne journalister og redaktører benytter til og med begrep som "Ipadavis" fremfor nettbrettavis.

 

Blir like idiotisk som om jeg skulle sagt jeg har en Braviakanal og ikke fjernsynskanal på min Sony-TV.

Lenke til kommentar
•4,5 tommer Super AMOLED Plus skjerm med en oppløsning på 480 x 800 piksler

For det første er det ikke alle som vil ha en så diger enhet i lomma. Den må også være stivere jo større og tynnere den er for å funger godt med alle lommer. 3.5" synes jeg derimot er hakket for lite og 3.7" til 4.0" er mer i min smak.

 

GHz er heller ikke noe som avgjør hvor raskt telefonen jobber og her har jeg hele tiden merket stor forskjell på Android 2.x Sense/Touchwiz vs. iOS4.

 

NFC er noe jeg heller ikke vil ha etter å ha sett Telenorsjefen Baksaas sin demonstrasjonsvideo hos kaffebrenneriet. PS! Har ingenting i mot Baksaas som er en dyktig leder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette lukter med av en mobilnerds egne våte drømmer enn av en faktisk lansering, en litt "Mye vil ha mer" tankegang. Vil være vanskelig å tjene noe særlig på denne modellen av følgende grunner.

 

1. Størrelsen begrenser antallet potensielle kjøpere betydelig! Mindre salgt gir høyere pris pr. produserte enhet.

 

2. De overnevnte komponentene vil være svært kostbare og må enten gi høyere utsalgspris eller pressede marginer = lavere fortjeneste.

 

3. Mange av dagens modeller yter allerede svært godt, det vil ta lang tid før man kan bruke den ekstra ytelsen til noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Tar vel ikke mange årene før man klarer seg med bare mobil til alt hvis dockingmulighetene blir bedre. Bye bye vanlig PC :)

Ingen tvil om at det kommer. Om kun to år vil man har 4 kjerner CPU med 2-2.5GHz i de sprekeste mobilene.

 

Forøvrig er jeg enig i at 4.5" er stort for en mobil. Men hvis man bruker den til surfing og ikke har en "Pad" som alternativ, så skjønner jeg de som kjøper en. Jeg har kjøpt smarttelefon med 2,6" skjerm en gang for mye... Holy crap :ph34r:

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Jeg har en DHD med 4,3" skjerm, og har god plass i lommene... Den er akkurat litt for stor til å kun betjene med én hånd (det går, men det er litt knotete) - her er Samsung Galaxy med sine 4,0" akkurat perfekt.

 

Når jeg først som oftest bruker to hender, og appåtil har god plass i lommene mine, ja - så tenker jeg at jeg gjerne kunne hatt den ennå litt større - f.eks. 4,7" som den kommende HTC w7p-mobilen, eller til og med 5,0". :)

Lenke til kommentar

Om du forsøker å trolle på deg at jeg er mindre oppegående lar jeg bare passere - du forsøker i alle fall å trekke ut ting fra innlegget mitt som er helt irrelevant fra det poenget mitt var - jeg vet ikke hvilke bukser du bruker, men de buksene jeg bruker har i alle fall god plass i lommene. Damebukser derimot, det blir en annen sak.

 

Så får vi være enige om at det tydeligvis er forskjellige størrelser på bukselommer her i verden. Jeg har i alle fall aldri opplevd dette som noe problem. Jeg vet hvor stor min DHD er, og ser at det glatt går ned en 5" telefon, som vil være en drøy cm større i bredde og høyde.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...