Gå til innhold

– Seriøse aktører vil betale E-moms


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VAT på STEAM, da det var STEAM vi snakket om har ikke en dritt med Norsk moms å gjøre, det er ikke regulert der av den Norske stat, nordmenn skal heller ikke betale VAT som er 17.5% (sist jeg sjekket) og ikke 25% og ingen "stat" har egentlig rettighetene på den.

 

VAT (som i EU VAT da jeg skriver VAT OG IKKE MOMS ELLER MVA!) har ikke en dritt med Norsk E-moms å gjøre!

 

Fryktelig så hissig du er i dag da.

 

Nordmenn har alltid i realiteten betalt VAT som har gått i Steams egen lomme, og til hvilken sats aner jeg ikke. Steam endrer nemlig ikke prisene mellom de ulike EU-land, selv om de ulike land har ulike satser. Steam har bare satt en pris inklusive VAT som fungerer greitt over hele fjøla. Kan være jeg tar feil, men slik har jeg i alle fall forstått systemet ut fra samtaler med mine europeiske venner. Og jeg ser at prisen er identisk uansett hvilket land jeg er i når jeg sjekker. Og har Steam rett til i realiteten å ta 20 - 25 % mer betalt for produktet når de selger det til Norge - det er jo det som er realiteten.

 

Storbritannia har ellers fra januar 2011 20 % VAT-sats.

 

Nå skrev jeg ellers at vi i realiteten har betalt "moms" på Steam i mange år. For oss som forbrukere er effekten mer eller mindre identisk så lenge ikke Steam selger til Norge eks VAT. Noe de altså ikke gjør så langt jeg vet. Nå er det ellers ingen ting som heter E-moms, det er helt normal moms. Og moms og VAT er teknisk sett det samme - ingen av oss som faktisk betaler VAT/Moms til flere land ser på det som ulike ting. Reglene er også så like at kan du et lands regler så har du til 90 % oversikten over et annet lands regler. Og i realiteten har det særdeles mye med norsk "e-moms" å gjøre. Hadde det ikke vært VAT på digitale tjenester i EU så hadde vi neppe fått "e-moms" i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fortell hvor mye et 3 sifret beløp er ;)

 

http://www.noroff.no/nettstudier

50-100 000 i året pluss skolemateriell.

 

http://nith.no/

NITH er den eneste høgskolen i Norge som har spesialisert seg på bachelor- og masterutdanning innen IT.

60 000 ++ i året pluss skolemateriell

 

http://www.idefagskolen.no/

100 000 i året pluss skolemateriell

 

i tillegg til alt så kommer da boutgifter og kanskje flytteutgifter etc etc

 

 

http://www.kursguiden.no/

alle disse koster også penger.

 

ikke kom å si at utdanning er gratis

 

har du tenkt på at vi sitter i 2011 og ikke i 1960?

Troller du?

 

Nei jeg lever ikke på 60-tallet. For meg høres det ut som du er en skikkelig syt-pave som ikke klarer å se det bra i ting og heler kun fokuserer på det negative.

 

det jeg ser positivt i er å daue og komme meg til helvette vekk fra denne verden :p neida.

ser mye positivt, men det er så mye større og mer negative ting at de positivte blir så små og ubetydelige fordi de ødelegges av negativt fra staten.

 

for meg så høres det ut som du er en klassiker 1950 modell som syns vi skal arbeide 100 timer i uka for en 5 øring og ikke ha noenting som helst her i livet og bare drive å være slaver deluxe. sånne gamlinger som sitter å prater om hvor fælt det var under krigen og sånt og syns at vi er blitt for late og for feite og ditten og datten så sitter de her i dag og er takknemlige for de små tingene som ikke var standard i den tida... der har vi deg..

 

vi har et eneste et liv, vi er mennesker alle mann, vi har hjerne og sjel. men hvordan styres veren? slaveri = jobbing for penger men ta tilbake absolutt hver minste krone i forskjellige ting og tang

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det jeg ser positivt i er å daue og komme meg til helvette vekk fra denne verden :p neida.

ser mye positivt, men det er så mye større og mer negative ting at de positivte blir så små og ubetydelige fordi de ødelegges av negativt fra staten.

 

for meg så høres det ut som du er en klassiker 1950 modell som syns vi skal arbeide 100 timer i uka for en 5 øring og ikke ha noenting som helst her i livet og bare drive å være slaver deluxe. sånne gamlinger som sitter å prater om hvor fælt det var under krigen og sånt og syns at vi er blitt for late og for feite og ditten og datten så sitter de her i dag og er takknemlige for de små tingene som ikke var standard i den tida... der har vi deg..

 

vi har et eneste et liv, vi er mennesker alle mann, vi har hjerne og sjel. men hvordan styres veren? slaveri = jobbing for penger men ta tilbake absolutt hver minste krone i forskjellige ting og tang

 

Elsker hvordan du baller på innleggene dine i ettertid. Nei jeg er ikke 60 år og drømmer ikke tilbake til hvordan ting var før i tiden. Er i tjue-årene og studerer IT (gratis!). Hvis jeg skal bedømme deg utifra de forrige innleggene dine vil jeg antatt at du er en bortskjemt 14 år gammel pappa-gutt som har mest lyst til å drikke pina-coladasen din i fred på en strand mens trygde pengene ryr inn og alle andre må gjøre sitt for å få ting til å gå rundt. For come on , vi har bare et liv!

 

Å der var jeg ferdig å diskutere med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NAV er noe dritt, 90% av alt NAV utbetaler skulle ikke vært utbetalt.

 

Bredbånd og telefoni? Kødder du med meg nå? DET BETALER VI FOR MED PENGENE VI BRUKER PÅ BREDBÅND OG TELEFONI, sist jeg sjekket var ikke det gratis i Norge. Og nei vi er ikke verdensmestere der heller, Japan er det og det er ett par andre land som er bedre også. Nettverket i Norge er forresten ikke så bra selv om det er fiber noen steder i Oslo og andre storbyer + Nordnorge (som BTW ikke gir noen fuckings MENING!) selv om gjennomsnitts hastigheten i Norge er 6,7(?) mbit så er det STORT skille, vi har de som har fiber som drar opp dette snittet nå enormt, også har vi en gruppe med noen semiheldige (VDSL osv..) som også drar opp snittet så har vi resten av Norge som sitter på ADSL og får ikke mer en 1-3 mbit på ustabile linjer.

 

Staten er med på å betale for bredbånd utbyggingen der det ikke lønner seg for private aktører.

 

Når det kommer til hastighet er det de færreste av oss som trenger 50/50 linje , selv om ingen inkludert meg selv ville takket nei. Dog ser problemet med ustabile og elendige linjer. Ifølge en undersøkelse Cisco gjorde i 2010 er vi rangert som nr 11 av de landene som var med i undersøkelsen ( http://www.hardware.no/artikler/vi_henger_etter/78951 ) noe jeg vil si er veldig bra med tanke på topografien og desentraliseringen i Norge som gjør utbygging dyrt.

 

Kultur og idrett? Wow, vi har ikke gratis idrettstilbud i Norsk skole ungdom/barn som andre land har til og med USA, det sier litt om hvor dårlig det er her når USA har det! USA!!! WHAT?!

 

Har du noen gang holdt på med idrett? Når jeg spilt innebandy for noen år tilbake betalte vi et tre sifferet beløp en gang i året. Greit , det er ikke helt gratis men heler ikke noe å rope elg for heler.

 

Angående kultur , hørt om frifond? Har venner som har fått bevilget penger til instrumenter gjennom ordningen.

 

All utdanning er gratis? Ikke sist jeg sjekket og eneste jeg har lagt merke til er at den nylig er blitt billigere.

 

Tør jeg spørre hvilken utdanning du har tatt? Min erfaring er i alle fall at den er gratis (unntak av skolebøker som nå nylig er gratis for vgs elever). Kan ikke huske at foreldrene mine fikk noen form faktura i posten for barne/ungdom/videregående-skolen. På høgskole må man betale en avgift til studentskipnaden på noen hundre pr semester samt bøker - kjempe dyrt...

 

 

Jeg er ingen fan av alkohol eller billig alkohol men hvordan du presenterte det hørtes latterlig ut. Du har altså ikke noe imot å betale en avgift for å skade DEG SELV? Du mener den er "fair" siden du skader deg selv? Ehmm...

 

Du har fått med deg at alkohol i store mengder er helseskadelig ikke sant? Synes det da er greit at vi som drikker det må være med på å betale for eventuelle skader det påfører , se på det som en forsikrings-pot.

 

Altså når du ser på hvor Norge ligger på verden rangeringen også ser over på hvor vi ligger på nettverks rangeringen så scorer vi utrolig dårlig, når land jeg ser på som ikke u-land men ikke ferdig utviklete land ligger over oss og som du selv sier har vi stabilitetsproblemer som jeg ikke engang vet om er regnet inn i denne undersøkelsen du henviser til. Men tanke på Norges resusser så gjør vi det så utrolig dårlig at jeg blir lei meg. Jeg snakker ikke om at vi skal legge nettverk til alle plasser hvor du må gjennom stein og "vanskelige" materialer å fjerne. Men når de ikke greier å bygge ut noe som fungerer i gigantiske boligfelt/småby/kommuner som er flate og så og si bygget på åkere med flere ti-tusen mennesker så begynner jeg å lure på hva faen som skjer og hvor underutviklet Norge er. Og forresten ja det er ikke alle som trenger 50/50, men det er slik at mange har det fordi de vil ha e-penis og dette trekker automatisk opp snittet til Norge, en linje som står idle 80% også må Ola Nordmann sitte å slite livet ut av 1/0,3 linja si fra Telenor :)

 

Og at staten bygger ut nettverk til de som ikke har muligheten til å få det fra en privat aktør er bra det, men det skulle da bare mangle med tanke på hvor avhengig ett menneske er av Internett i dagens samfunn. Og det er mye formet slik av staten og i statlig sektor.

 

Ja har holdt på med idrett og det er dårlig organisert og det er ikke gratis i Norge. Altså de får sikkert noe statstøtte der, men ved å legge på en "egenandel" de ekskluderer staten automatisk unger fra familier med dårlig råd, og jeg mener de iallefall av alle fortjener noe slik. Samme mener jeg om legetimer/og sykehusbesøk, og vi har dårlig støtteordning for tannlegebesøk i Norge. For igjen å dra inn USA som har det MYE bedre på denne fronten. (Jeg bruker USA som eksempel fordi de er ett UTROLIG dårlig eksempel som sosialistisk land som Norge liksom skal være ett godt eksempel av)

 

Ja jeg har hørt om frifond en gang i tiden, men hadde glemt det i farten, og jeg mener egentlig ikke at staten skal bruke så mye penger på kultur da de har viktigere ting og ta seg av, og jeg vil heller ikke at en vær idiot som mener han driver med "kultur" skal få pengestøtte fra mine skattepenger.

 

Jeg er ikke ferdig på utdanningsløpet mitt enda, men altså i VGS kreves det at du kjøper en laptop, denne koster deg 850 kr i året som du vil få støtte til å kjøpe om du søker om det. Det er altså ikke frivillig å kjøpe denne maskinen, du MÅ kjøpe den, og hvis du mister den, eller den blir stjålet en medelever eller medelever ødelegger den, så er det fortsatt DU som må betale for den (full pris, ikke 850 kr), samme gjelder egentlig bøker, men det er laptopen som er dyr. Min skole fulgte heller ikke forbrukerkjøps-loven (som jeg fikk endret etter mye om og men) da de fakturerte meg for en lader som var en reklamasjon's sak/garanti. Universiteter har universitets-avgift (denne er ikke på ett par hundre men ett par tusen) fra staten aka ikke gratis, som jeg heller ikke ser poenget i å ha?... "Gratis" høyskole/universitet er heller ikke for alle, da de kan si, sorry, du er for dom, vi gidder ikke gi deg noe utdanning, dette kan ekskludere deg helt fra å få en hel utdannelse eller limitere deg til dritt du hater. Og i privat sektor koster det vel fra 80 000 i året. Og forresten på barne/ungdom/videregående-skole kan du bli ekskludert fra opplæring om du ikke betaler for turer osv.. Og enda ett eksempel fra min skole hvor du måtte være med på en tur du måtte betale selv ellers fikk du fravær den dagen.

 

Altså som sagt er jeg ingen fan av alkohol-bruk, men jeg mener fortsatt at vi ikke bor fritt hvis vi ikke skal få lov å putte det vi vil i kroppen, det er din kropp og din avgjørelse, mener du det er riktig at staten skal tjene på det? Men skjønner jeg det litt da mange sykehusbesøk er i forbindelse med alkohol og da syns jeg skatt på alkohol er en fin måte og prøve og dekke disse utgiftene for samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså som sagt er jeg ingen fan av alkohol-bruk, men jeg mener fortsatt at vi ikke bor fritt hvis vi ikke skal få lov å putte det vi vil i kroppen, det er din kropp og din avgjørelse, mener du det er riktig at staten skal tjene på det? Men skjønner jeg det litt da mange sykehusbesøk er i forbindelse med alkohol og da syns jeg skatt på alkohol er en fin måte og prøve og dekke disse utgiftene for samfunnet.

 

 

en liten kommentar til den siste delen :

problemet alkohol er det er ikke bare deg selv du kan skade men andra også hvis man overdriver drikkingen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

en liten kommentar til den siste delen :

problemet alkohol er det er ikke bare deg selv du kan skade men andra også hvis man overdriver drikkingen.

 

Vel altså, folk drikker alkohol uansett hva det koster, og jeg mener ikke det er en gyldig grunn til å sette skatt på det (åja skatt skremmer dem nok fra å være dumme) altså hvis dette var det store problemet burde de totalforby alkohol.

Lenke til kommentar

en liten kommentar til den siste delen :

problemet alkohol er det er ikke bare deg selv du kan skade men andra også hvis man overdriver drikkingen.

 

Vel altså, folk drikker alkohol uansett hva det koster, og jeg mener ikke det er en gyldig grunn til å sette skatt på det (åja skatt skremmer dem nok fra å være dumme) altså hvis dette var det store problemet burde de totalforby alkohol.

 

det egentlige problemet er at man ikke kan styre seg .

ja, du har rett, prisen hjelper lite.

 

 

Hvis man ser på resten av av avgiften så er det mest kun en måte å få inn penger på.

mange av dem er helt meningsløse , andre er tvilsomme og et lite mindretall er knaske nødvendige.

Endret av den andre elgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

det jeg ser positivt i er å daue og komme meg til helvette vekk fra denne verden :p neida.

ser mye positivt, men det er så mye større og mer negative ting at de positivte blir så små og ubetydelige fordi de ødelegges av negativt fra staten.

 

for meg så høres det ut som du er en klassiker 1950 modell som syns vi skal arbeide 100 timer i uka for en 5 øring og ikke ha noenting som helst her i livet og bare drive å være slaver deluxe. sånne gamlinger som sitter å prater om hvor fælt det var under krigen og sånt og syns at vi er blitt for late og for feite og ditten og datten så sitter de her i dag og er takknemlige for de små tingene som ikke var standard i den tida... der har vi deg..

 

vi har et eneste et liv, vi er mennesker alle mann, vi har hjerne og sjel. men hvordan styres veren? slaveri = jobbing for penger men ta tilbake absolutt hver minste krone i forskjellige ting og tang

 

Elsker hvordan du baller på innleggene dine i ettertid. Nei jeg er ikke 60 år og drømmer ikke tilbake til hvordan ting var før i tiden. Er i tjue-årene og studerer IT (gratis!). Hvis jeg skal bedømme deg utifra de forrige innleggene dine vil jeg antatt at du er en bortskjemt 14 år gammel pappa-gutt som har mest lyst til å drikke pina-coladasen din i fred på en strand mens trygde pengene ryr inn og alle andre må gjøre sitt for å få ting til å gå rundt. For come on , vi har bare et liv!

 

Å der var jeg ferdig å diskutere med deg.

 

jeg sier ikke at jeg skal ha pengene gratis mens alle andre jobber for dem.

 

Jeg sier derimot at ALLE skal ha det mye lettere å leve. man skal ikke måtte arbeide livet sitt ut bare for å få et brød på bordet.

mat og drikke er noe vi alle blir nødt til å ha for å overleve, slik verden er styrt i dag så må man arbeide for å overleve, hvis ikke så er du dau, mens aktiv dødshjelp blir ulovlig så driver nettopp staten med dette pga de tvinger folk i arbeid og i tillegg så skal de ta alle pengene våres rett tilbake igjen. snakke om slave styre?

 

det hele kunne vært styrt en god del anderledes, nå er ikke ejg slikt geni som kan komme opp med et perfekt system på rappen men jeg sier bare at man kunne gjort det så mye bedre for sine medmennesker.

det er tross alt kun oss mennesker her på jord. skal vi drive å fighte hverandre eller samarbeide? thats the bloody clue

 

jeg vil gjerne jobbe for mine penger og jeg vil gjerne betale skatt og moms MEN satsene er så sinnsykt på trynet som det går ann å få blitt samtidig som man betaler dobbelt opp enkelte plasser (veiavgift + bompenger for eksempel) i tillegg til at MVA blei laga for at du skal betale for at du tar litt av naturen, altså ødelegger jorda litt

 

for eksempel om du skal bygge hus så trenger du materialer, dette betaler du da mva på fordi du river trær som lager oksygen og du ødelegger en bit av jordkloden, helt greit. så betaler du mva på den månedlige bredbånd/fiber regninga di og den ser jeg ingenting anna en til man må grave ned ledninger og slikt for så man ødelegger en bit av naturen.

 

så kommer vi da til E-momsen:

hva er det vi ødelegger av naturen for å laste ned musikk, spill og film? nada, så hvorfor mva på det? bare fordi at staten er gjerrige og kan nettopp ta det fordi folk godtar det og betaler for seg og det er nettopp slike folk som deg som gjør det og det er flest av dere, og det pga den generasjonen ikek har dødd ut enda.

 

Ta opp tema om 20 år så vil du se noe helt helt anderledes ;)

 

skjønner du hvor jeg vil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg sier ikke at jeg skal ha pengene gratis mens alle andre jobber for dem.

 

Jeg sier derimot at ALLE skal ha det mye lettere å leve. man skal ikke måtte arbeide livet sitt ut bare for å få et brød på bordet.

mat og drikke er noe vi alle blir nødt til å ha for å overleve, slik verden er styrt i dag så må man arbeide for å overleve, hvis ikke så er du dau, mens aktiv dødshjelp blir ulovlig så driver nettopp staten med dette pga de tvinger folk i arbeid og i tillegg så skal de ta alle pengene våres rett tilbake igjen. snakke om slave styre?

 

det hele kunne vært styrt en god del anderledes, nå er ikke ejg slikt geni som kan komme opp med et perfekt system på rappen men jeg sier bare at man kunne gjort det så mye bedre for sine medmennesker.

det er tross alt kun oss mennesker her på jord. skal vi drive å fighte hverandre eller samarbeide? thats the bloody clue

 

jeg vil gjerne jobbe for mine penger og jeg vil gjerne betale skatt og moms MEN satsene er så sinnsykt på trynet som det går ann å få blitt samtidig som man betaler dobbelt opp enkelte plasser (veiavgift + bompenger for eksempel) i tillegg til at MVA blei laga for at du skal betale for at du tar litt av naturen, altså ødelegger jorda litt

 

for eksempel om du skal bygge hus så trenger du materialer, dette betaler du da mva på fordi du river trær som lager oksygen og du ødelegger en bit av jordkloden, helt greit. så betaler du mva på den månedlige bredbånd/fiber regninga di og den ser jeg ingenting anna en til man må grave ned ledninger og slikt for så man ødelegger en bit av naturen.

 

så kommer vi da til E-momsen:

hva er det vi ødelegger av naturen for å laste ned musikk, spill og film? nada, så hvorfor mva på det? bare fordi at staten er gjerrige og kan nettopp ta det fordi folk godtar det og betaler for seg og det er nettopp slike folk som deg som gjør det og det er flest av dere, og det pga den generasjonen ikek har dødd ut enda.

 

Ta opp tema om 20 år så vil du se noe helt helt anderledes ;)

 

skjønner du hvor jeg vil?

 

Hvis man ødelegger naturen så betaler man noe som hete miljøavgift . ikke MVA.

her finnes det fler varianter . noen av dem skal være innbakt i prisen på produktene man kjøper

Her er saken den at vi er rimelig sikker på at ikke alle miljøavgiftene blir brukt til fordel for miljøet

 

Angående e-momsen så finnes det andre avgifter som er det til beskyttelse for norsk industri .

spørsmålet er om de virker etter hensikten , jeg tro ikke det

 

er det ikke slik at tollavgiften er en av dem ?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hvis man ødelegger naturen så betaler man noe som hete miljøavgift . ikke MVA.

her finnes det fler varianter . noen av dem skal være innbakt i prisen på produktene man kjøper

Her er saken den at vi er rimelig sikker på at ikke alle miljøavgiftene blir brukt til fordel for miljøet

 

Angående e-momsen så finnes det andre avgifter som er det til beskyttelse for norsk industri .

spørsmålet er om de virker etter hensikten , jeg tro ikke det

 

er det ikke slik at tollavgiften er en av dem ?

 

miljøavgiften er det samme som mva. miljøavgiften ligger inni mva. det er der hele cluet starter

 

tollavgiften er kun slik at ud ikke skal få handle uendelig billigere og kvantum fra andre land. staten sier at det skal ikke ha noe å si om du handler i norge eller utenlands, du må betale mva til staten uansett og det er mest for å regulere inntaket og for å holde konkuransen oppe i norske butikker og gjøre det mest mulig likt

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

FUCK, slutt med billige spill på Steam. Selv om staten kanskje aldri får pengerne vil Steam sikkert nyte dette til å øke prisen for Norge.

 

Men når slike ting skjer, tenke jeg bare at det fortsatt er langt være i mitt hjemmeland Tyskland, og ende mer værre andre steder. Kanskje alt er veldig dyrt her, og det er sinnsyk mange avgifter her, men selv vi vanlige folk i norge tjene sinnsykt mye penger.

Endret av NoiSe_NOR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

miljøavgiften er det samme som mva. miljøavgiften ligger inni mva. det er der hele cluet starter

 

tollavgiften er kun slik at ud ikke skal få handle uendelig billigere og kvantum fra andre land. staten sier at det skal ikke ha noe å si om du handler i norge eller utenlands, du må betale mva til staten uansett og det er mest for å regulere inntaket og for å holde konkuransen oppe i norske butikker og gjøre det mest mulig likt

Det fulle navnet er merverdiavgift. Men hvor har du det fra miljøavgiften at det er det samme som MVA ?

For øvrig så er det mer en en miljøavgift her i landet

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
5-6 innlegg er redigert for å fjerne unødig quoting.

"Quoting" betyr sitering og tillater at man kan sitere hele eller deler av andre innlegg. Unødvendig quoting referer til å sitere langt mer enn hva man kommenterer, siterer lange innlegg, siterer bilder eller at man lager sitat-pyramider. Sitat-pyramider er når man siterer innlegg som inneholder sitat av flere andre sitater. Skal man ikke kommentere tidligere sitater oppfordres det til å redigere ut disse. Hvordan man redigerer sitater finner man beskrevet her: Nettikette om unødvendig quoting.
Lenke til kommentar

Og hvor mye koster det å legge ny asfalt på alle veier som trenger det, gjøre veier som trenger bredere? Kanskje 20mrd? 50mrd? Fortsatt en brøkdel av hva vi har. Og det er fortsatt rundt en gjennomsnittlig årslønn per person.

 

Dette innlegget vil jeg påstå er gjennomsnittlig representativt for det manglende kunnskapsnivået i denne debatten. Folk har ikke peiling, men kommenterer likevel.

 

Den rødgrønne regjeringen bruker i dag godt over 15 milliarder i året på veiene våre, og hvis det er så grusomt som du vil ha det til, så skjønner du nok ganske kjapt at beløpet langt overstiger 50mrd dersom vi skal ha superveier. Det har aldri vært brukt mer penger på vei, og etterslepet skyldes både Høyre og KRF`s regjeringer. Dagens regjering er ikke skyld i etterslepet.

 

Det som er problemet med løsningen du skisserer, å bare pøse på fra oljefondet og ut på veiene, er at vi kun har så og så mange anleggsarbeidere i Norge. Dersom alt skal gjøres på èn gang sånn helt plutselig, så vil prisene skyte i været, uten at mer blir utført.

 

Så stem gjerne på FRP, piss pengene ut vinduet, sørg for høye renter, sterk krone, inflasjon opp i taket og at kraftprodusentene blir solgt til Finland. Ingenting vil bli bedre, men økonomien og budsjettene vil gå rett på søppeldynga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...