Gå til innhold

Windows 8 RTM klar i april?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare ikke Microsoft går for fort frem nå da, og vi får et nytt Vista eller noe slikt.

 

 

Føler ikke problemet med Vista var at de gikk for fort fram akkurat.

 

AtW

 

Hvorfor kan de ikke holde lenger på operativsystemene sine? Jeg ser på dette som melking, unødvendig.

 

Er det virkelig unødvendig? Windows 7 har mye som kan forbedres, sålenge det er en fornuftig oppdatering synes jeg ikke akkurat 3 år er urovekkende raskt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette er vel den viktigste lansering windows lanserer etter xp.Dette begrunner jeg med overgangen til mobile arbeidsplattformer(tab,mobtlf og lignende)dette skal kunne brukes sømløst opp mot nettsky,servere uansett hvor man måtte befinne seg.
Jeg vil ikke spore av diskusjonen her, men hva forstår du under «nettsky»?
Okey, da får man med seg sikkerhetsoppdateringer en stund fremover. Allikevel går man helt sikkert glipp av andre applikasjoner som blir Windows 8-eksklusive, selv om de fint kunne fått det med i 7. Husker fortsatt at jeg var lite blid over å måtte bytte fra XP til Vista for DX10 støtte.
1: MS er historisk veldig opptatte av bakoverkompatibilitet. 2: Du bruker et proprietært operativsystem.

 

Skulle alt gjøres bakoverkompatibelt hele tiden ville utvikling stoppet opp. Dette virker som svarthvittenkning da jeg bruker et ekstrem («hele tiden») men nye programmer som ikke lar seg kjøre på miljøet man har nå til dags er et insentiv til å «komme seg inn i fremtiden». MSW er ikke det eneste OS-et, og folk tvinges neppe til å bruke det privat.

Lenke til kommentar

Sitat:

 

For de som klager over at Windows 8 kommer "for raskt": Gjør det deg noe om MS lanserer nytt OS hvert 3 år? Om du ikke vil ha 8 er det nå bare å behold 7'ern. :p

----------------------------------------------------------

 

Det gjør veldig mye, micro$oft skal $ikkert ha mye mye penger, altså du må punge ut med minst 1000,- for windows 8 oem versjon. Mens Apples mac gir det ut en oppgradering for hundrelapper.

Lenke til kommentar

Sitat:

 

For de som klager over at Windows 8 kommer "for raskt": Gjør det deg noe om MS lanserer nytt OS hvert 3 år? Om du ikke vil ha 8 er det nå bare å behold 7'ern. :p

----------------------------------------------------------

 

Det gjør veldig mye, micro$oft skal $ikkert ha mye mye penger, altså du må punge ut med minst 1000,- for windows 8 oem versjon. Mens Apples mac gir det ut en oppgradering for hundrelapper.

Apple kommer vel med en oppdatering i året og koster Ca 200,-. Microsoft kommer med et etter Ca 3 år og koster rundt 1000,- for oppgradering. Big diffrence?

Lenke til kommentar

For hyppig oppgradering til nytt system skaper en del problemer . at Firefox ( tro det var dem) skulle lanser nye versjoner oftere en før skapte en del problemer for bedriftene som brukte den. De fikk ikke tid til å teste og ta ibruk en ny versjon før neste kom. vil man da ikke oppleve noe av det samme hvis os versjonene komme for nært hverandre ? på den en siden vil de ikke være med på karusellen om å stadig bytte til nyere system , på den andre siden vil de ha et system som er mestmulig sikkert. til tross for at W7 blir oppdater i enda 4 år til( det kan god hende at det utvides som med xp)så er grunn til å tro at W8 ville være sikrere. I tillegg så har man jo dilemmaet at nytt os medfører at mye annet også må byttes ut.

Lenke til kommentar

For hyppig oppgradering til nytt system skaper en del problemer . at Firefox ( tro det var dem) skulle lanser nye versjoner oftere en før skapte en del problemer for bedriftene som brukte den. De fikk ikke tid til å teste og ta ibruk en ny versjon før neste kom. vil man da ikke oppleve noe av det samme hvis os versjonene komme for nært hverandre ? på den en siden vil de ikke være med på karusellen om å stadig bytte til nyere system , på den andre siden vil de ha et system som er mestmulig sikkert. til tross for at W7 blir oppdater i enda 4 år til( det kan god hende at det utvides som med xp)så er grunn til å tro at W8 ville være sikrere. I tillegg så har man jo dilemmaet at nytt os medfører at mye annet også må byttes ut.

Hehe. IT-avdelingen på jobben vår har et prosjekt som heter "alle over på Windows 7 innen 2011" eller noe sånt. Ting tar tid...

Lenke til kommentar

Når kan en jo gjøre det slik som ubuntu og sikkert mange andre distoer gjør det, og har en long support version iblant, dem er da ganske feilfri og vil blir støttet lenger. Ellers er det jo ny version 2ganger i året så.

Windows xp ble lansert i 2001, MS har sagt at de vil støtte xp frem til 2014. Forstår godt hvorfor bedrifter velger å bruke microsoft fremfor andre konkurrenter.

Lenke til kommentar

Angående hyppigheten av nye versjoner så er man kommet i en lit merkelig situasjon .

på den ene siden så vil man ikke ha nye versjoner for ofte av hensyn til den tiden det tar for et firma å teste og ta den i brukt.

på den andre siden så vil man ta de nye funksjonen og feilrettingene i bruk så fort som mulig

Lenke til kommentar

Bare ikke Microsoft går for fort frem nå da, og vi får et nytt Vista eller noe slikt.

Føler ikke problemet med Vista var at de gikk for fort fram akkurat.

De var skikkelig på etterskudd med å få utgitt etterfølgeren til XP.

Samtidig vil mange si at Vista ikke var "helt ferdig" da det ble sluppet.

Too late, and yet too soon ...

Lenke til kommentar

Sitat:

 

For de som klager over at Windows 8 kommer "for raskt": Gjør det deg noe om MS lanserer nytt OS hvert 3 år? Om du ikke vil ha 8 er det nå bare å behold 7'ern. :p

----------------------------------------------------------

 

Det gjør veldig mye, micro$oft skal $ikkert ha mye mye penger, altså du må punge ut med minst 1000,- for windows 8 oem versjon. Mens Apples mac gir det ut en oppgradering for hundrelapper.

Apple kommer vel med en oppdatering i året og koster Ca 200,-. Microsoft kommer med et etter Ca 3 år og koster rundt 1000,- for oppgradering. Big diffrence?

 

ca 27kr måneden vil dette bli hvis du oppdaterer hvert tredje år. vil tro de fleste andre som meg svir unna 27kr på mye tull i løpet av en måned hehe.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan de ikke holde lenger på operativsystemene sine? Jeg ser på dette som melking, unødvendig.

Jeg ser på dette som ett reklamestunt, som Hardware.no biter på og annonserer gratis og velvillig for Microsoft.

 

Nyhetsverdien er nokså liten. Javel vi vil få Windows 8 en gang i fremtiden.

 

Typisk Microsoft-lokking å ikke oppgi noen nøyaktig dato for lansering.

Lenke til kommentar

Typisk Microsoft-lokking å ikke oppgi noen nøyaktig dato for lansering.

Apple sier at Lion kommer "i Juli", iOS 5 kommer "til høsten", Ubuntu sier at neste versjon kommer "i oktober".

Ikke spesielt nøyaktig det heller.

 

Det er ellers ikke uvanlig å vente med å annonsere release-datoen til etter at beta-programmet er ferdig.

(Hvilket betyr at vi sannsynligvis ikke får vite denne datoen i år. So what?)

Lenke til kommentar

Det er greit med endringer og fornyelser , men hva mister man fra W7 ?

jeg håper at man kan beholde det generelle utsende samt funksjonene til W7

Det vil etter alt å dømme bli en 'public beta' versjon tilgjengelig i høst, samt en 'release candidate' ved nyttårstider. Da kan du jo se selv hva Microsoft legger opp til. Foreløpig er de fleste meningene om Windows 8 basert på andres spekulasjoner, og da blir det jo mye rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...