Gå til innhold

Hvilket Nintendo-spill spilte du sist?


Morfeo

Anbefalte innlegg

Trikset er å trykke ned noen spesifikke knapper mens man står i Operations Guide, da enabler du spillet for "PAL hi res" TV. Men det virker ikke på 100% av VC-spillene. De fleste siden 2007 er enabled for hi res fra Nintendos side. Eneste måte å få spilt det er med den gamle kabelen, og den aner jeg ikke hvor er nå. Hovedsaklig gjelder dette NTSC-spill gitt ut i USA.

 

Fra wiki.

 

"Initially, some PAL Virtual Console games would not display correctly on high-definition televisions when connected via the component lead. However, starting with the April 13, 2007 update of the PAL Virtual Console, certain newly added games, such as Punch-Out!!, support the "Wii Component Cable Interlace mode." This is a temporary fix to problems with various Virtual Console games being played over component cable on HDTVs. The mode can be enabled by accessing the operations guide of the game, and (with the Nunchuk attached) pressing the buttons Z + A + 2 simultaneously. A sound is played if the mode is enabled correctly."

 

Blir trangen for stor kan jeg alltids koble PC'n til TV'n og spille det via NES-emulator og wii-classic-usb boksen min.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På ferien min har jeg gjennomført tre spill, Another Code, Phoenix Wright og Aria of Sorrow.

Holy shit man, var ikke du på ferie med samboer og barn? Hvordan får du tid til å spille så mye? Og når du i tillegg har samboer og barn? Jeg har ikke barn, men samboer og syntes jeg er heldig vis jeg klarer å runde 1-2 spill i måneden.

Lenke til kommentar

 

Jeg er veldig enig med deg. Spillet har en sterk historie, interessante og flotte områder, samt minnerike karakterer du møter på gjennom reisen. En del av anmeldesene mente faktisk at de fleste karakterene var kjedelige og uinteressante.

 

Det er dog to ting jeg gjerne skulle sett litt annerledes i Syberia. 1. Når Kate løper og skal opp en trapp, så stopper hun gjerne helt opp, for så å "skli" inn i midten. Dette tar tid og ser teit ut. 2. Skulle gjerne sett at det var litt flere ting å trykke på. Det er som regel kun mulig å trykke på de tingene du MÅ trykke på.

 

Haha, det med løpingen husker jeg ikke, men at spillet var litt lite interaktivt husker jeg at jeg irriterte meg over ja. Mange av puzzelsene føltes litt frakoblet fra selve spillet også, noe som også var en svakhet. Likevel, de som har designet miljøene i de spillene fortjener en medalje for fantastisk arbeid!

 

Mine siste kjøp er Castlevania1, 2 og 3 på VC. Har fullført 2'n, holder på med 3'n. Fy fasan så vanskelige disse gamle NES-spillene er for en gamling over 30.'

 

Er blodfan av Symphony of the Night (ikke Nintendo), så jeg måtte sjekke ut de første legendariske spillene og.

Castlevania 1 virker visst ikke med component-cable. Får bare beskjed om feil oppløsning på TV'n. Trist. Og jepp, jeg har aktivert "trikset" på operations guide. Det bare funker ikke med castlevania i det hele tatt :(

 

De er sykt vanskelige ja. Selv har jeg aldri rundet Castlevania 2 og 3, men har kommer gjennom Castlevania 1 en gang. Det vanskeligste er å kjempe mot Death, resten av spillet er egentlig rimelig greit.

 

Holy shit man, var ikke du på ferie med samboer og barn? Hvordan får du tid til å spille så mye? Og når du i tillegg har samboer og barn? Jeg har ikke barn, men samboer og syntes jeg er heldig vis jeg klarer å runde 1-2 spill i måneden.

 

Hehe, jeg forstår at det kan se rart ut :) For det første så var jeg på ferie i tre uker, så det er jo litt tid. For det andre så var et av spillene jeg gjennomførte Aria of Sorrow, som er et spill man egentlig kan runde på en litt lang kveld om man har erfaring med slike spill (selv brukte jeg tre kortere kvelder), og for det tredje så hadde jeg allerede nesten fullført Another Code før jeg reise. Så mesteparten av spilletiden i løpet av de tre ukene gikk med på Phoenix Wright.

 

Ellers så er det faktisk ikke slik at man nødvendigvis får mye mindre spilletid når man får barn - ihvertfall så lenge de er små. Vår gutt er syv måneder nå, og legger seg rundt åtte. Tidligere ville jeg kanskje ha gått ut og vært sosial på det tidspunktet, men nå er man stuck hjemme uansett i tilfelle han våkner, så da har man plutselig fire-fem timer hver kveld til fritid. Mye av min arbeidsdag består i å lese, så er jeg ikke så glad i å bruke kveldene på det, og siden jeg har null interesse av TV/film, så blir det til at mesteparten av den tiden jeg ikke bruker sammen med samboeren min om kvelden, går med til spilling/surfing, og jeg får vel spilt en til to timer nesten hver kveld - pluss gjerne en fire-fem timer de kveldene hun er sosial (og naturligvis ingenting de kveldene jeg er sosial). I snitt så er det nok til å runde et kort spill av typen Another Code eller Aria of Sorrow i uken, men nå som jeg startet på Morrowind, regner jeg med at det blir lenge til neste oppdatering fra meg :)

Lenke til kommentar

Jeg rundet Syberia 2 nå. Jeg fikk kanskje ikke helt den samme "wow"-følelsen som jeg fikk av eneren, men det var likevel et helt fantastisk spill. Vil aldri glemme Youkol Village, som er noe av det største, peneste og mest interessante området jeg noen gang har sett i et pek-og-klikk spill. Spillet hadde også mange rørende øyeblikk, spesielt slutten. Både Syberia og Syberia 2 går rett inn på min liste over beste eventyrspill.

Lenke til kommentar

Vel, jeg elsker å være den som styrer dotten. Jeg synes det er nesten like morsomt å hjelpe til og dele opplevelsen som å styre Mario selv, og siden jeg kan holde fiendene fast, blir spillet også enklere for oss. Vi er ikke så veldig gode, i hvert fall ikke jeg.:p Har aldri hatt skikkelig teken på spill dessverre, synes bare de er veldig moro.:p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden sist så har jeg vært en ny uke på ferie, så har ikke blitt så mye Morrowind (er fremdeles bare på level 2), men har fått spilt litt Castlevania: The New Generation (Bloodlines) på Mega Drive som er et skikkelig kult, klassisk Castlevaniaspill. Liker godt tidsepoken og det at banene er tatt fra hele europa, noe som gjør det mer variert enn mange Castlevaniaspill. Dog kunne de godt ha gjort enda mer ut av det at spillet er situert i 1917 (samme året som den russiske revolusjonen, første verdenskrig er fremdeles pågående osv), men alt i alt et solid spill som anbefales. Er veldig vanskelig dog.

 

Har også spilt en noe videre på Henry Hatsworth som er fantastisk bra - men veldig, veldig vanskelig. Jeg er nå kommet til Puzzle Ream, og her sliter jeg faktisk ganske mye. Dog har jeg ikke grindet noe særlig, så mulig jeg kan gjøre det om ting blir for vanskelig.

 

Sist, så har jeg brukt mesteparten av spilletiden siste uken på The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, og jeg er vel ca 3/4 gjennom det nå. Vil bare si at det er et imponerende spill, og jeg synes det er utrolig kult at de har fått kontrollen til å fungere såpass bra som den gjør. Touch-skjermen gjør også at spillet er veldig kreativt, da Nintendo bruker den på mange kreative måter, så absolutt anbefalt!

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i Nintendo-cafeen, så har jeg nå fullført Phantom Hourglass. Spilte også litt Kid Chameleon på Mega Drive som jeg må si skuffet en god del. Husker at jeg likte det godt da det kom, men nå synes jeg rett og slett det ble for standard, selv om alle oppgraderingene er kule.

Lenke til kommentar

Har mange gode minner fra Kid Chameleon selv. Spilte det MYE da jeg var liten. Desverre lånte jeg bort spillet til en kompis som igjen lånte det bort til en han kjente, som like etter flyttet. Fikk det ikke igjen. Men ser for meg at jeg kanskje ikke vil like det så godt nå som jeg gjorde da. Husker jeg fyrte opp Cruis'n World på N64 for noen år siden, og fikk litt sjokk over hvor dårlig det var. Det var et av favorittspillene av bilspill en gang. Noen spill er det kanskje best å ikke plukke opp igjen, og heller bare huske de gode minnene fra dem.

Lenke til kommentar

Klassisk det å låne bort spill slik og aldri finne de igjen. En lignende skjebne gikk mitt orginale Beneath a Steel Sky igjennom :(

 

Uansett, jeg finner for det meste at de fleste gamle spill har holdt seg godt. Unntaket er spill som Kid Chameleon, som isolert sett er et godt spill, men som ganske enkelt ikke har nok unike elementer til å gjøre en gjennomspilling så gøy som det ville vært på starten av nittitallet. At spillet ikke har noen savefunksjon gjør det også rimelig tungvindt.

 

Anyways, i går kveld ble det å fortsette på Henry Hatsworth, jeg er nå i verden 5 der, men det spillet har så beinhard vanskelighetsgrad etterhvert, at jeg måtte ha en pause og gå over til noe roligere. Det ble GBA-porten av Final Fantasy II. Jeg har en dårlig uvane som består i å spille spill nesten til slutten, for så å bli lokket av et annet spill å glemme spillet jeg holdt på med. Slik gikk det også med Final Fantasy II da jeg kom til siste dungeon for ca halvannet år siden, la det fra meg, og tok det først opp igjen i går. Jeg ante naturligvis ikke helt hverken hvor jeg var, hva jeg drev med, hvilken plan jeg hadde med de ulike karakterene eller noe av historien. Men jeg gikk rundt og grindet litt for å få feelingen på spillet igjen, så forhåpentligvis kan jeg få kommet skikkelig inn igjen i det i løpet av helgen (og kanskje til og med avslutte det om det ikke er alt for mye igjen).

Lenke til kommentar

Sitter faktisk å spiller Paper Mario (N64) på Wii'en. Storkoser meg. Er virkelig fan av disse Mario RPG'ene, som ikke tar seg selv så seriøst. Det overgår ikke A Thoudand Year-Door men er nesten like bra. Ellers går det i Zelda Ocarina of Time på 3DS selvsagt. Føler jeg alltid må få en dose Nintendo magi i hverdagen <3

Lenke til kommentar

Da fullførte jeg Final Fantasy II på gba. Hadde en gammel save like før siste dungeon som jeg startet opp igjen i forgårs, og klarte å fullføre spillet i kveld. Siden jeg var litt ute av spillmekanikkene (FFII bruker et ganske orginalt levlesystem hvor man bare går opp i ting man bruker - så for å feks få mer hit points så må man ta skade), så brukte jeg en del tid på å gå frem og tilbake i siste dungeon for å bli mer komfortabel. Det førte dessverre til at når jeg endelig bestemte meg for å gjøre et seriøst forsøk på å ta sistebossen, så var jeg overlevlet og han var helt latterlig enkel å ta. Menmen, var kult å få fjernet spillet fra backloggen min ihvertfall - det åpner for at jeg kan gå i gang med Final Fantasy III til DS!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

LItt inspirert av alt snakket om Snes-spill i det siste, så spilte jeg gjennom Magical Quest: Starring Mickey i går. Spillet hadde faktisk ikke like god kontroll som jeg husket, og brettene føltes for det meste uinspirerte. Bossene var kule dog, og draktskifte-mekanikken var også gøy, og det var også noen hemmeligheter å utforske. Alt i alt et lett, litt generisk spill, men med flott grafikk og kule bosser, så vel verdt å bruke en to timer på å spille gjennom det! 3/5.

Lenke til kommentar

LItt inspirert av alt snakket om Snes-spill i det siste, så spilte jeg gjennom Magical Quest: Starring Mickey i går. Spillet hadde faktisk ikke like god kontroll som jeg husket, og brettene føltes for det meste uinspirerte. Bossene var kule dog, og draktskifte-mekanikken var også gøy, og det var også noen hemmeligheter å utforske. Alt i alt et lett, litt generisk spill, men med flott grafikk og kule bosser, så vel verdt å bruke en to timer på å spille gjennom det! 3/5.

Husker vi dreiv å leide det spillet, har kanskje ikke holdt seg like bra som de andre platform spillene, men allikevel et bra spill.

 

Har for så vidt holdt på med en Super Mario Galaxy 2 playtrough, oppe i 241 stjerner atm, skal ta den siste når jeg føler for en dose med frustrasjon og banning.

 

http://www.youtube.com/watch?v=kv4aHaFDQr0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...