Gå til innhold

Hvilket Nintendo-spill spilte du sist?


Morfeo

Anbefalte innlegg

Delvis inspirert av denne tråden i Microsoft-delen av forumet, så tenkte jeg at vi kunne ha en egen hvilket spill spilte du sist også her i Nintendo-delen. Generelt så har det blitt veldig mye mer aktivitet her i det siste, noe som er gøy for oss som er Nintendo-fans, men det skader ikke med enda en tråd med jevn oppdatering. En slik tråd gjør også at vi kan komme med kommentarer til de spillene vi spiller, og få litt jevnt prat om forskjellige spill. Sist, så trenger vi ikke bare skrive hvilke Nintendo-spill vi spiller, alle plattformer er greit, men jeg lagde den her for at den først og fremst skal være for de av oss som er relativt Nintendo-sentriske og slik forhåpentligvis domineres av diskusjon rundt spill på Nintendo sine plattformer. Så får vi se hvor stor suksess det blir.

 

Jeg starter. Siste spillet jeg rundet var VVVVVV på steam, men holder for tiden på med Another Code til DS, og spiller også for å samle alle puslespillbitene i Donkey Kong Country Returns (er på verden 7 nå, så nærmer meg). Another Code er litt tregt foreløpig, men interessant nok, mens DKCR er selvsagt et fantastisk bra spill, og hadde vi bare vurdert leveldesign så ville jeg sagt at det var et av de beste plattformspillene noensinne. Dessverre er som vi vet kontrollen ikke helt perfekt (med risting for å rulle feks), og jeg liker heller ikke så godt den litt mindre d-paden på Wiimoten. Likefult et genialt spill som det etter min mening er vel verdt å finne alle hemmeligheter i!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste skikkelig spill til Wii er nok DKCR, tror nok ikke at jeg orker å samle alle puslebitene siden det bare unlocker gallery etc. Men samla alle KONG bokstavene og unlocka alle bonus brettene samt gjort the golden temple. Genialt bra spill, men hadde nok vært enda diggere om mann kunne brukt classic kontrollern.

 

Har for så vidt også tatt en runde med Mega Man 9 og 2.

 

Holder på med OoT på 3DS også, prøver å ikke runne det for fort, vil nyte det og gjøre mest mulig sidequests.

Lenke til kommentar

Siste skikkelig spill til Wii er nok DKCR, tror nok ikke at jeg orker å samle alle puslebitene siden det bare unlocker gallery etc. Men samla alle KONG bokstavene og unlocka alle bonus brettene samt gjort the golden temple. Genialt bra spill, men hadde nok vært enda diggere om mann kunne brukt classic kontrollern.

 

Har for så vidt også tatt en runde med Mega Man 9 og 2.

 

Holder på med OoT på 3DS også, prøver å ikke runne det for fort, vil nyte det og gjøre mest mulig sidequests.

 

Ja, jeg er enig i at det du tjener på å unlocke alt ikke er all verden, men min regel i spill er at jeg forsøker å finne alt om jeg synes det er kule brett og interessante hemmeligheter, slik får jeg en grunn til å spille spillet litt mer, og jeg blir bedre kjent med brettene. Et typisk eksempel på samling gjort helt feil er Yoshis Island (eller Assassins Creed for å ta noe nyere), der det for det første er alt for mye å finne på brettene, og samtidig så dreier det seg mye mer om å bare skyte egg overalt enn å faktisk bruke hodet kreativt for å finne ting. DKCR er selvsagt litt sånn også med den blåsemekanikken, men for det meste så er bitene gjemt på en slik måte at det er både gøy å lete etter dem, og veldig givende å finne de. På samme måte var det etter min mening også i DKC 2-3 og delvis i DKC.

 

Jaja, nå har jeg ihvertfall funnet alle puslespillbitene i DKCR. Jeg kommer nok ikke til å ta Mirror-mode, ihvertfall ikke før jeg eventuelt får lyst til å spille spillet på nytt igjen, og de tidsutfordringene er jo helt latterlige når man er nødt til å riste for å rulle. Hadde som nevnt vært genialt med Classic Controlleren, menmen, det er likevel et meget godt spill som jeg har kost meg mye med!

 

Spilte også litt Donkey Kong 94' i går, noen som har lastet det ned på 3DS-en enda? Jeg spiller orginalen til Game Boy, og liker det så langt. Husker jeg drømte om det da Power Player anmeldte det når det kom ut, men av en eller annen grunn har jeg aldri skaffet det før nå. Hadde dog håpet at det var litt mer forskjellig fra Mario VS Donkey Kong-spillene, men det blir kanskje det etterhvert?

 

Hehe, tror du må regne med at Another Code til DS forblir tregt hele veien gjennom. Samme med Another Code R på Wii.

 

Siste Wii-spillet jeg spilte var Fragile Dreams. Bra spill, men hadde sine svakheter. Holder nå på med OoT på 3DS og Batman Arkham Asylum på PC. Begge er foreløpig fantastiske.

 

Ja, jeg synes egentlig ikke Another Code har vært så tregt, det er ihvertfall flere puzzles foreløpig enn det var i starten av Hotel Dusk om jeg husker rett. Gleder meg til å fortsette!

 

Fragile Dreams ja, det ligger i hyllen min uåpnet det også. Vil du anbefale det? Jeg synes det ser helt fantastisk ut, men har jo hørt en del negativt om det. Hvor langt er det sånn ca?

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig sett at det var et slags achivement/throphie-system, for da får du på en måte noe igjen for å fullføre spill 100%.

 

Fragile Dreams ja, det ligger i hyllen min uåpnet det også. Vil du anbefale det? Jeg synes det ser helt fantastisk ut, men har jo hørt en del negativt om det. Hvor langt er det sånn ca?

 

Jeg vil anbefale det ja. Nydelig grafikk, faktisk noe av det peneste på Wii. Det har også veldig god atmosfære og en fin historie. Det som trekker ned er styringen. Jeg mener det hadde fungert bedre med en Gamecube-kontroller. Det er også enkelte "quests" du må backtracke veldig langt for å fullføre. Men alt i alt et godt spill, bare ikke helt der oppe blant de aller beste.

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig sett at det var et slags achivement/throphie-system, for da får du på en måte noe igjen for å fullføre spill 100%.

 

Fragile Dreams ja, det ligger i hyllen min uåpnet det også. Vil du anbefale det? Jeg synes det ser helt fantastisk ut, men har jo hørt en del negativt om det. Hvor langt er det sånn ca?

 

Jeg vil anbefale det ja. Nydelig grafikk, faktisk noe av det peneste på Wii. Det har også veldig god atmosfære og en fin historie. Det som trekker ned er styringen. Jeg mener det hadde fungert bedre med en Gamecube-kontroller. Det er også enkelte "quests" du må backtracke veldig langt for å fullføre. Men alt i alt et godt spill, bare ikke helt der oppe blant de aller beste.

 

Det er vel omtrent det jeg har hørt ja. Kommer nok til å spille det en eller annen gang :) Nå for tiden spiller jeg nesten bare spill som ikke krever så mye forpliktelse fra meg, siden jeg egentlig ikke har så mye tid til å spille, så da blir det mest korte, enkle spill som Donkey Kong, men gleder meg til å ha litt mer tid til et skikkelig lang prosjekt, da er Fragile Dreams et av spillene jeg skal gjennom!

 

Forøvrig er jeg enig med det med Achievements, selv om det ikke er en viktig ting for meg, så hadde det vært kult.

Lenke til kommentar

Liker det best når det ikke er for mye småting du må samle, var ganske bra i NSMB hvor du egentlig bare må fikse Star Coins for å unlocke de siste brettene. Ellers så hadde vel DKC/2-3 ganske mye forskjellige Coins som du kunne samle.

 

Jeg har lasta ned Donkey Kong 94' til 3DS, trodde først det var en port av Arcade spillet som NES versjonen er, men det virker ganske bra hittil.

Endret av Joebean
Lenke til kommentar

Liker det best når det ikke er for mye småting du må samle, var ganske bra i NSMB hvor du egentlig bare må fikse Star Coins for å unlocke de siste brettene. Ellers så hadde vel DKC/2-3 ganske mye forskjellige Coins som du kunne samle.

Alt avhenger av måten samlingen er lagt opp på. Er det gjort bra så kan det forlenge spillets levetid betraktelig, er det gjort dårlig er det bare i veien. DKC-trilogien hadde vel fire ting per brett å samle, så det var ikke alt for mye, og spesielt i DKC2 og 3 fikk du jo veldig fine belønninger for det. DKCR har heller ikke for mye etter min mening, og det meste er enkelt å finne, og siden leveldesignet er såpass bra, så er det gøy å lete etter det. Donkey Kong 64 derimot, det er bare en vits.

 

Jeg har lasta ned Donkey Kong 94' til 3DS, trodde først det var en port av Arcade spillet som NES versjonen er, men det virker ganske bra hittil.

 

Hehe, det er fort gjort å tro det slik som spillet starter :) Ganske kult at de designet det slik.

Lenke til kommentar

Ble endelig ferdig med Metroid prime 3 for ikke så lenge siden. Har tatt et par år lol. Fint med et spill som ikke bare er satt sammen av set-pieces slik de som de fleste eventyr/action spill i dag, men det betyr samtidig at det er litt lettere å gå lei fordi en fort kan sette seg fast.

 

Lastet også ned FF6, Lost winds, Zelda:ALTTP. I tilegg til innkjøp av Monster hunter tri og conduit. FF6 har jeg spilt en del fordi det kan jeg så godt fra før, men har ikke kommet igang noe særlig med de andre. Angrer dog litt på Monster Hunter Tri. Sikkert et greit spill hvis en orker å sette seg inn i det, men uten noe særlig til historie eller et fengende kampsystem føler jeg ikke at det er verdt tiden min. Hvis jeg først skal sette meg inn i masse tungvindte greier bør det være noe litt mer givende...nå visste jeg egentlig at MH:tri var et slikt type spill før jeg kjøpte det, men hadde kanskje litt for store forhåpninger til min egen tolmodighet og viljestyrke. :blush:

 

Nå blir det nok uansett ikke så mye Wii før Skyward sword kommer ut, med mindre noen her inne har noe de virkelig vil anbefale som ikke er så dyrt og som ligger litt utenom de vanlige store Nintendo spillene. ;)

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Ble endelig ferdig med Metroid prime 3 for ikke så lenge siden. Har tatt et par år lol. Fint med et spill som ikke bare er satt sammen av set-pieces slik de som de fleste eventyr/action spill i dag, men det betyr samtidig at det er litt lettere å gå lei fordi en fort kan sette seg fast.

 

Lastet også ned FF6, Lost winds, Zelda:ALTTP. I tilegg til innkjøp av Monster hunter tri og conduit. FF6 har jeg spilt en del fordi det kan jeg så godt fra før, men har ikke kommet igang noe særlig med de andre. Angrer dog litt på Monster Hunter Tri. Sikkert et greit spill hvis en orker å sette seg inn i det, men uten noe særlig til historie eller et fengende kampsystem føler jeg ikke at det er verdt tiden min. Hvis jeg først skal sette meg inn i masse tungvindte greier bør det være noe litt mer givende...nå visste jeg egentlig at MH:tri var et slikt type spill før jeg kjøpte det, men hadde kanskje litt for store forhåpninger til min egen tolmodighet og viljestyrke. :blush:

 

Nå blir det nok uansett ikke så mye Wii før Skyward sword kommer ut, med mindre noen her inne har de virkelig vil anbefale som ikke er så dyrt.

 

Om det er noen trøst, så er ikke jeg engang ferdig med det orginale Metroid Prime, og Prime 3 har jeg bare spilt litt for å få testet ut hvordan motion-kontrollen virket der, så grattis med å være gjennom Prime 3!

 

Jeg er enig med deg angående Monster Hunter dog, tror nesten man må ha noen andre å spille med for at det skal bli skikkelig gøy. Kanskje du kan finne spillpartnere her inne? Jeg hadde ihvertfall lett vært med om jeg hadde hatt mer tid til spilling for tiden, for det er et skikkelig kult multiplayerspill.

 

Og bra nedlastinger! ALttP og FFVI er begge blant mine ti beste spill noensinne, så der har du mye kos forann deg :)

Lenke til kommentar

Jeg fullførte forrige uke Earthbound (Mother 2) til min amerikanske SNES. Et fantastisk rollespill. Kanskje et av de bedre jeg har spilt til nå. Anbefaler alle som liker eldre rollespill å spille dette spillet! Ikke bare dette, men de andre også i serien. :) Dessverre var det kun Earthbound (Mother 2) som ble lansert her i vesten, og da kun i USA. Eier du ikke en amerikansk SNES må du enten importere én, eller emulere for å kunne spille dette spillet. Det ligger også en ganske omfattende video om

. Hvis noen vil se hva spillet handler om og hvorfor det aldri ble ytterligere lanseringer av det.

65173803-A6AE-DC9E-652E424E12E714F8.jpg

Lenke til kommentar

Jeg fullførte forrige uke Earthbound (Mother 2) til min amerikanske SNES. Et fantastisk rollespill. Kanskje et av de bedre jeg har spilt til nå. Anbefaler alle som liker eldre rollespill å spille dette spillet! Ikke bare dette, men de andre også i serien. :) Dessverre var det kun Earthbound (Mother 2) som ble lansert her i vesten, og da kun i USA. Eier du ikke en amerikansk SNES må du enten importere én, eller emulere for å kunne spille dette spillet. Det ligger også en ganske omfattende video om

. Hvis noen vil se hva spillet handler om og hvorfor det aldri ble ytterligere lanseringer av det.

65173803-A6AE-DC9E-652E424E12E714F8.jpg

 

Jeg har en amerikansk snes, men earthbound er så sinnsykt dyrt at jeg aldri har fått meg til å kjøpe, så dermed har jeg ikke spilt det. Misunner deg som har hatt muligheten til det!

Lenke til kommentar

Ja, spillet er dyrt. Jeg betalte vel ca 1000kr tror jeg. Da var guiden også inkludert, i god stand. Løp rett på eBay etter jeg fullførte Earthbound Zero (Mother) på NESen min. :p

88482DA7-A362-53AD-F326E3FB8B3886CE.jpg

 

Ja, jeg er kanskje sprø nok til å gjøre det en gang - vi får se. Enn så lenge får jeg heller spille litt noen av de andre spillene i hyllen min som enda er uåpnet :)

Lenke til kommentar

Spilte gjennom Alex Kidd in Miracle World i går på Master Systemen i går. Jeg er veldig usikker på hvor bra jeg egentlig synes spillet er med de stein-saks-papir-greiene, masse feller man må vite om for å unngå, og generelt litt urettferdig spilldesign, men siden jeg kan det, og har masse nostalgi knyttet til det, så liker jeg å spille gjennom det jevnlig. Og det tipper jeg at jeg ikke er alene om :)

Lenke til kommentar

Siste spillene jeg spilte idag hos Nintendo er: Legend Of Zelda 3D, Starfox Adventures GC, Super Smash Bros Brawl og Super Mario Galaxy 2, så jeg har masse å ta igjen kan man si.

Faktisk så liker jeg enda Starfox Adventures godt! :)

 

Å i neste uke så får jeg fatt i Mario Kart Wii så jeg kan spille mer og bygge Wii samlingen av spill større!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste spillene jeg spilte idag hos Nintendo er: Legend Of Zelda 3D, Starfox Adventures GC, Super Smash Bros Brawl og Super Mario Galaxy 2, så jeg har masse å ta igjen kan man si.

Faktisk så liker jeg enda Starfox Adventures godt! :)

 

Å i uke så får jeg fatt i Mario Kart Wii så jeg kan spille mer og bygge Wii samlingen av spill større!

 

Star Fox Adventures er awesome, de som er misfornøyde med det spillet er de som er misfornøyde med at spillet ikke er et rent on-rails flyspill slik som Star Fox og Star Fox 64. Uansett, du har lov å skrive hva du spiller til andre systemer også, jeg skrev jo feks Alex Kidd :) Bare plasserte den her slik at det blir mest fokus på Nintendo.

 

Hadde vært konge om Brawl funket bra online, så kunne vi tatt noen runder, men om folk er klar for det, så kunne vi forsøkt å organisere en Mario Kart Wii-turnering enn kveld.

Lenke til kommentar

Driver og spiller meg igjennom Tom Clancy's Ghost Recon Shadow Wars, Puzzle Bobble Universe og Super Street Fighter IV 3D. På andre platformer ble jeg nettopp ferdig med Back To The Future The Game Episode 5 på pc.

 

Hva synes du om BttF da? Spilte gjennom siste episode selv for to dager siden, og jeg likte det veldig godt. Utrolig artig at MJF hadde stemme der. Regner med det kommer en ny sesong siden det sto "To be continued".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...