Gå til innhold

Hvilket Nintendo-spill spilte du sist?


Morfeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig mener jeg at man skal ha en veldig bestemt forståelse av hva et "hardcore" spill er for noe, for å si at Wii ikke har mange hardcorespill. Wii har ikke mange shootere, og ikke mange spill med en M-rating, men den har veldig mange plattformspill feks, og mye annet bra. Sjekk ut denne tråden om du lurer på alt det bra som finnes til konsollen.

 

I år har du imidlertid helt rett, da Europa bare har fått to spill verdt å snakke om så langt: A Shadow's Tale og Kirby's Epic Yarn, noe som selvsagt er latterlig lite.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitter og plager meg gjennom Resident Evil: Umbrella Archives (wii). V-A-N-S-K-E-L-I-G :)

Er ikke særlig vant med "on-rails" shootere og sliter litt med å få siktet på rett plass så jeg treffer weak spotene på zombiene. Men det er jo jævlig små weak spots også, da. Heldigvis er standard pea-shooter pistolen unlimited ammo.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har spilt fryktelig mye Super Mario Sunshine og Paper Mario The Thousand Year Door sammen med Super Smash Bros Brawl og Metroid Triology. Disse 4 blir aktivt tatt frem for å spilles på når jeg ikke orker andre spill. Jeg måtte ha Metroid Triology i samlingen som jeg skaffa ifjor pga Wii mote styring og spillene i seg selv er fantastiske!

 

Mye digge spill her jeg dypdykker meg ned i :!:

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Ser at det er en liten stund siden jeg har skrevet her, så jeg kan ta en kort oppsummering:

 

Spilte litt Devil May Cry til PS2 forrige helg, og liker det relativt godt så langt.

 

Har spilt de 5 første brettene på Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame til PC, og synes det er ok, men ikke så interessant som eneren.

 

Har spilt de to første missionene på Settlers 2 til PC, og er nesten ferdig med tredje mission. Dette er et fantastisk spill som jeg ikke har spilt siden det kom ut, og jeg må si at jeg liker det veldig godt til tross for noen svakheter.

 

Spiller fremdeles Final Fantasy III til DS. Det er ok, men selve remaken er fryktelig dårlig synes jeg, og er tydelig hastverkarbeid fra SE.

 

Har også spilt litt Brain Training til DS, fikk det gratis da jeg kjøpte et Layton-spill for en stund siden, men har først nå fått meg til å teste det. Helt ok, men ikke noe jeg kommer til å bruke mye tid på.

 

Og sist, så har jeg spilt en del Monster Hunter Tri til Wii som bare blir bedre og bedre. I helgen fikk jeg endelig spilt det litt multiplayer med noen venner, og det var rett og slett ufattelig kult. Jeg forstår endelig hvorfor denne serien er så stor i Japan!

 

Edit: Glemte at jeg også har spilt 3 missions i Starcraft 2. Dette spillet er alt for likt sin forgjenger, men har en interessant nok historie til at jeg fortsetter å spille det. Kommer nok ikke til å bruke mye tid på multiplayeren dog.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Sjekk ut noen våpen-guider på youtube, så blir spillet enda bedre. Det er nemlig noen veldig spesifikke komboer med hvert våpen som er effektiv i forskjellige sammenhenger. Ikke bare hamre på A med Sword&Shield :p

 

Prøv å lære deg å bruke Greatsword eller Hammer også. De slår sakte men du kan rolle og cancel'e moves hvis du ser de bommer.

 

Denne karen er MH-gærning og har 2 timer lange play-videoer flere ganger i uka

 

http://www.youtube.com/user/SocialDissonance#g/p

 

Veldig gode våpen tutorials til MH3 også. Det føles ganske epic når du endelig dreper et bossmonster som har tatt 30 minutter å få ned.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Takk for det! Jeg har så langt brukt mest Greatsword under vann, og vanlig sverd over vann, da det er umulig (med min skill) å ta de veldig bevegelige, mindre monstrene på land med det store sverdet siden det er så tregt. Men skal kanskje sjekke ut litt! Dog, er jo litt av sjarmen å ikke lese seg opp for mye også, å bare spille og se hvordan det går :) Så får se hva jeg gjør. Et bra spill ihvertfall!

Lenke til kommentar

Greatsword er faktisk bra på landdyrene også, du må bare lære deg å rolle ut av komboene så du ikke blir stuck i de laaaange animasjonene.

De har en helt annen mekanikk enn S&S, men når du blir vant med det er det også flott.

 

Egentlig kan alle våpnene brukes. Men det er enkelte som passer bedre til support i multiplayer, da, som Bowguns. Jeg har aldri spilt multiplayer, men SD sier det og andre guides jeg fant når jeg researchet spillet. Våpnene er bra balansert.

Du finner f.eks. kamper mot sjefsmonsteret (det sjømonsteret på coveret) med masse forskjellige våpen på youtube.

 

Etterhvert må du grinde visse typer monstre for visse ingredienser så du kan bygge neste level av våpnene dine også.

Da blir det mye trasking og leting. Men det er jo ingen hemmelighet av MH-spillene er mye grinding, enten etter monstre for deler eller planter for å bygge nye våpen.

 

Capcom kjørte også en rekke morsomme viral reklamesnutter på TV en stund før spillet kom ut. Alle med "monster hunteren" Ironbeard i diverse rare real life situasjoner. Artig å se reaksjonene til MH-geekene på slutten.

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I min forrige post glemte jeg to spill jeg også har spilt i det siste. Det første er Starcraft 2, som jeg redigerte inn ovenfor.

 

Det andre spillet er Battle of Olympus til Nes som jeg spilte gjennom i forrige uke. Dette er et Zelda 2/Wonderboy-aktig spill satt til den gamle greske mytologiske verden, og er et spill med noen meget gode, og meget dårlige sider, som det jo ofte er når man driver og leter frem spill som ikke er like kjente i dag. For det første så er flere av hemmelighetene helt umulig å finne om man ikke enten bruker guide eller ramler over de tilfeldig, og siden noen av dem er nødvendige for å komme til siste brett, så sier det seg at dette er en ubrukelig avgjørelse fra designerne.

 

Videre, så har man bare et liv, og siden man mister halvparten av olivene - spillets valuta - hver gang man dauer, så sier det seg selv at å spare opp til de bra itemsene er mye mer tungvindt enn det burde vært, og det gjør spillet mye mer grindy enn ihvertfall jeg liker. At checkpoints-systemet ikke er særlig generøst, bidrar heller ikke. Zelda 2 får mye kritikk for dette, da du alltid må begynne i det samme palasset (Northern Palace) når man starter på nytt, men der kunne man i det minste dø tre ganger (og noen ganger mer om du fant noen ekstra liv) før du ble sendt tilbake til palasset - her er det en død, og du mister halvparten av pengene dine og blir sendt tilbake til starten av regionen du er i. Ufattelig irriterende - spesielt i fjellbrettet i Epirus.

 

Og hva er problemet med bevegelsene til fiendene dine? Det er selvsagt vanlig at spill som dette er litt kjipe i sin vanskelighetsgrad, men seriøst. Både Zelda 2, Wonderboy og Faxanadu, og andre spill som Castlevania-spillene klarer å holde en høy vanskelighetsgrad uten å ty til fiender med noen så uberegnelige bevegelser som kentauren eller slangene her. For ikke å snakke om at mange fiender er for små til å slå på dem selv når du dukker. Den første fienden i spillet, som vel er beregnet å være virkelig enkel, er ikke mulig å treffe med mindre den hopper - noe den gjør, men bare i et helt uberegnelig mønster. Dermed blir det ikke vanskelig å drepe den - men ekstremt irriterende, noe som er nok et tegn på dårlig spilldesign.

 

Uansett, det er selvsagt også en rekke gode ting å si om spillet, som var grunnen til at jeg gadd å spille gjennom hele. Spillkontrollen over Orpheus er god og ganske lik den du har over Link i Zelda 2, verden er virkelig bra laget for et Nes-spill, med mange folk å snakke med og mange skikkelser fra gresk mytologi - som gjør spillet interessant å fortsette på, fordi jeg hele tiden får lyst til å se hva som følger. Oppgraderingssystemet er også bra, og det ulineære utforskningsbaserte gameplayet er selvsagt noe jeg elsker når spill har mot til å gjøre - og kanskje den viktigste grunnen til at jeg tråler spillhistorien etter slike spill :)

 

Så for å konkludere, en bra spillopplevelse, men en veldig frustrerende en. 2/5

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Orcana of time på 3DS :thumbup:10 av 10

 

tidløs klassiker som har bare modna bedre med tiden... verd prisen av en 3DS alene.. must buy :thumbup:

 

At spillet er bra er det liten tvil om, og jeg ville også gitt det topp score på en tistegs-skala, men siden spillet er tilgjengelig både til N64, Gamecube og Wii, så har jeg vanskelig for å være enig i at det er verdt å skaffe en 3DS for dette. Derimot er det verdt å skaffe en 3DS for en rekke andre titler - både allerede utgitte og kommende - og om en først har en, så er jo ikke Ocarina of Time 3D et dårlig kjøp heller :)

Lenke til kommentar

Spilte litt Devil May Cry til PS2 forrige helg, og liker det relativt godt så langt.

 

1'ern?

 

Anbefaler de andre i serien også,

men hold deg unna 2'ern,

det er seriens sorte får,

3 (PS2) og 4 (PS3/Xbox 360/PC) er brae da :thumbup:

 

Siste nintendo spill jeg spillte var vel SMBW :!:

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Spilte litt Devil May Cry til PS2 forrige helg, og liker det relativt godt så langt.

 

1'ern?

 

Anbefaler de andre i serien også,

men hold deg unna 2'ern,

det er seriens sorte får,

3 (PS2) og 4 (PS3/Xbox 360/PC) er brae da :thumbup:

 

Siste nintendo spill jeg spillte var vel SMBW :!:

 

Det første ja. Hadde ikke PS2 da det kom, men skaffet det da jeg fikk PS2 litt senere, men har aldri kommet meg i gang med det før nå. Ojeg fortsetter å like det, så skal jeg selvsagt gjennom de andre også :) Spesielt DMC3 virker veldig kult, så gleder meg til det!

 

 

Angående Ocarina of Time, så er det vel mulig at det er litt oppskrytt i dag, siden det topper nesten alle "best of"-lister som finnes, mens feks Majora's Mask som jeg liker bedre får mye mindrer oppmerksomhet. Men likevel, spillet var helt unikt da det kom i 98, og det var revolusjonerende samtidig som det var bra, og for oss som hadde spilt action-adventureespill på PS1 som Tomb Raider, så var spillet bare helt ufatelig mye bedre, og sånn sett så er ikke spillet oppskrytt i det hele tatt, da veldig få spill har gitt deg den feelingen av å spille noe helt nytt som både Mario 64 og Ocarina of Time ga. Jeg synes også det er imponerende hvor perfekt det er for å være det første Zelda-spillet i 3D, og de tre spillene som har kommet etterpå har i realiteten ikke endret mye på den formelen som allerede ble etablert i Ocarina.

 

Ellers så synes jeg det er pussig si at A Link to the Past har flere puzzles, da jeg tvert i mot føler at det er omvendt, men kanskje vi har ulik forståelse av puzzles? Spesielt Twilight Princess er jo ekstremt puzzle-basert, akkurat slik det skal være :)

 

Link's Awakening er bra, men for meg så har det alltid føltes som en litt mindre gjennomnført utgave av A Link to the Past, så jeg vil ikke plassere det blant de aller beste Zelda-spillene.

Lenke til kommentar

Problemet til oss gamlinger som ikke eide nevnte konsoller når spillene kom, er at vi har sett hvor mye bedre alt er NÅ, eller har vært de siste 10 årene. Når vi prøver et 1998-spill som har klassiker-status, får vi ikke samme "WOW dette ser jo fantastisk ut"-opplevelsen som en som aldri har sett slik grafikk før på 90-tallet. De som hyper OOT mest, er de samme som spilte det hjemme i stua som barn/ungdommer og har masse positive minner fra tiden. Mens vi litt eldre kynikere får ikke samme opplevelsen, vi har jo spilt Crysis 2, ørten hundre andre 3rd person action adventures, og syns hele greia er ganske "oppskrytt".

 

Du får ikke en fjortis som har vokst opp med FIFA og Gears of War til å si at Doom 2 ser DRITFETT ut.

Men i 1994 gjorde det det, for det fantes ingenting bedre.

 

Det blir litt som å prøve å overbevise en 15-årig emo at Iron Maiden er hundre ganger bedre enn alle screamo/emo-bandene han hører på. Meninga hans er allerede gjort opp, og han tenker kanskje "å herregud, disse gamlingene igjen"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg vil likevel si at Ocarina of Time - den dag i dag - er et fantastisk action-adventurespill, og etter min mening er det bare andre Zelda-spill (som Majora's Mask og Twilight Princess) som muligens har forbedret det. Med Doom og Wolfenstein forholder det seg anerledes, da det finnet utallige spill innenfor denne sjangeren som reelt sett har både bedre mekanikker og historiefortelling enn de to. Slik er det ikke med action-adventure, eller ihvertfall ikke den typen action-adventure som 3D-Zeldaspillene er, hvor det i dag som da lages generelt veldig få spill. Er Okami bedre? Er Darksiders bedre? Er Star Fox Adventures bedre? Er Beyond Good and Evil bedre? Etter min mening er svaret et helt definitivt NEI til alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...