Gå til innhold

Anbefalinger av hdd og SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg har en samsung sp2014n(litt usikker på om d faktisk er det den heter, men var det som stod i device manager vertfall) hd og kan si meg veldig fornøyd!

merker ikke noe annet av den enn når jeg skal overfør store filer eller mange små, og når jeg installerer spill og bruker winrar ol, ellers er det ganske lite bråk av den når jeg ser på film, spillerog surfer.

Stortsett den enesten støyen jeg har i mitt kabinett kommer enten av skjermkortet mitt, ett ATI x800 all-in-wonder(dritt kort av dimensjoner) eller psu'n min, en qtec psu på 350 watt...

 

For mitt vedkommende så blir det nok samsung i fremtiden og, og vil anbefale dem til alle andre som vurderer å kjøpe ny hd.

Samsung har og komt med en hd på 400 gigg for dem som vil ha en stor hd, men støy nivået, varme osv kan ikke jeg uttale meg om, så vist noen har denne (samsung spinpoint t133 IDE) så vil jeg gjerne høre deres erfaringer med den.

 

 

berre nett ett lite sidetrack, noen som kan hjelpe meg med å finne noen gode støysvake psu'er?

Endret av inzane2012
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg trenger ny harddisk, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe...

 

Jeg trenger en god del plass ettersom jeg blant annet skal redigere hd-video, og da får jo også disken kjørt seg en del. Dette er dessuten litt viktig materiale, så det hadde vært greit med en disk man kan stole på... Det er snakk om SATA, forøvrig. Regner med at jeg kommer til å gå for en på 500GB.

 

Er det noen merkbar forskjell på de ulike merkene? Støy blir knapt nok noe å ta hensyn til, for vifta mi bråker som et uvær uansett...

 

Jeg kom over denne testen:

http://www.hardware.no/tester/harddisk/har...mmer_2006/27464

 

Der skryter de av Western Digital Caviar SE16, men fra andre hold har jeg fått høre at WD er upålitelige i lengden. Nå er det kun WD jeg har erfaring med selv (riktignok kun IDE). De har stort sett vært helt ok, men det har vært noe grums med noen av dem etter noen år...

 

Noen kommentarer? tips? ett eller annet?

Lenke til kommentar

Hei, behovet for større lagringsplass har meldt seg. Jeg har aldri åpnet pcen min så å kjøpe sånn der harddisk som en stapper inni pcen funker dårlig for meg. men har hørt om ekstern harddisk som du kobler til pcen med usb....

Går det ann å legge videoer og spill på denne eksterne harddisken og spille og se film rett fra denne uten å måtte kopiere det til pcen først?

 

Andre spørsmål, hvor får eg tak i dette billigst? må iallefall ha 300gb eller mer.

 

er dise overpriset, dårlig kvalitet eller?

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...tern%20harddisk

Lenke til kommentar

Hei alle!

 

Skal kjøpe en disk til en SFF-Barebone. Størrelse er av liten betydning (les: gjerne liten og billig :))

 

Det jeg lurte litt på, sånn bortsett fra gode forslag og stabile disker, var om det er nødvendig å ta hensyn til at disken skal "stå-på-hode"? Tenker bare på at disker vanligvis ligger ganske vannrett, og heller sjeldent loddrett. Er dette noe man må ta hensyn til? Finnes det disker designet spesielt for å overleve lenge "stående"?

 

På førehand, takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Går det ann å legge videoer og spill på denne eksterne harddisken og spille og se film rett fra denne uten å måtte kopiere det til pcen først?

 

Andre spørsmål, hvor får eg tak i dette billigst? må iallefall ha 300gb eller mer.

 

er dise overpriset, dårlig kvalitet eller?

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...tern%20harddisk

Du kan se film osv fra den eksterne, men å spille fra den eksterne ville jeg ikke anbefale, med mindre du liker at det går treigt. Man kjøper heller ikke datatilbehør hos el-kjøp :p

 

 

Nytt spm: Er det noen som har erfaringer med Samsung SpinPoint T133S 300 GB ? Hvordan er den i forhold til den "gamle" P120 250GB modellen ?

Endret av Pels
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...