Gå til innhold

En klassiker er født på ny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg tilfeldigvis skulle ha ny mus, så kom jeg over denne musa på Komplett i går og bestilte den. Må si det var litt moro at den havnet her rett etterpå. Har god erfaring med MX510 og MX518, så dette tror jeg blir bra.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hatt et Razer-produkt, og siste jeg hadde var en Razer Diamondback :p Den holdt i 3-4 år med aktiv WoW-spillet, dvs. den fikk gjennomgå både med venstre, høyre, musehjul og frem/tilbake. Ypperlig kvalitet, men til slutt døde høyreknappen, men det er fullt forståelig :p

Hadde en Razor Diamondback Plasma selv, men den varte ikke mer enn litt over et års tid, selv med god behandling. Nå har jeg en Microsoft Sidewinder som har slapp scrollknapp og henger litt i blant. Spørs om ikke det blir noe i denne duren neste gang, siden de både er ergonomiske og har kvalitet... Ankepunktet må være den runde bolle-looken, ikke helt min smak.

Lenke til kommentar

Prøvde å holde meg unna 518 bølgen siden alle hadde den.

.. Men endte opp med mx518, og den har bare vart å vart å vart.

:p

Ja, ikke søren om jeg vil være sheeple. Jeg vet best selv. Anyways.. 518 som jeg har hatt i ørten år er kun nostalgia rosenrød i forhold til G700 med minst like god respons men dobbelt av konfigurerbare tommelknapper.

 

Når man kjører G700 opp i max DPI (nesten iallefall, rundt 80-90%) og øker mushastighet en smule, så har man noe unikt på gang. Kablet mus er ikke alternativ lengre selv for "harcore gamers" som har et bortimot religiøst forhold til kabel.

 

Synes rett og slett at kablet mus er forrige generasjon etter å ha eid G700. Og nei, den forstyrrer ikke wifi.

Lenke til kommentar

Problemet med høy DPI på mus er at man omtrent ikke klarer å skru sensitivityen langt nok ned :O

CPI (ikkje DPI) er oppløysingen musa registrerer ein bevegelse på. Med 1500 CPI registrerer musa 1500 bevegelser på ein tomme. Med 3000 CPI registrerer musa 3000 bevegelser på ein tomme.

 

Hastigheten blir framleis bestemt av operativsystemet og programmet ein køyrer. Det kan kanskje oppfattast som at musa flyttar seg raskare, men forskjellen er at den er meir følsom for små bevegelser.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Dette er vel heller en rebatch av G5 2008 Edition eller hva den het?

Nei, dette er en fornyet versjon av MX518, mens G5 2007-Edition (eller V2 om du vil) var en fornyet versjon av G5. Men man kan jo sammenligne denne "oppgraderingen" med G5 2007-Edition. Men til forskjell ser jeg på dette som en fornyelse som ikke er ment for å lage en ny modell i serien, men heller bare en gjenopplivning av den klassiske MX518.

 

 

Hadde den kommet med microgear scrollwheel så hadde det vært instant kjøp, men jeg er blitt for godt vandt til å kunne scrolle superfort og enkelt. Så det får bli med G9'en.

Det er en fantastisk egenskap! G500 har jo en hendig knapp på toppen som skrur av og på dette. Det er noe G400 skulle hatt etter min mening.

 

 

Og nei, den forstyrrer ikke wifi.
Er vel heller Wi-Fi som forstyrrer musa i tilfelle... :p Styrken senderen i musa er altfor svak til å kunne gjøre noe betydelig utslag.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har både G500 og MX518. Liker begge 2, men skulle gjerne ønske meg en MX518 med sideknappene og kanskje også muligheten til fastscrolling fra G500. Eneste jeg ikke liker med MX518 er sideknappene, så jeg håper ikke at artikkelbildet er det endelige designet

Lenke til kommentar

Jeg har slitt endel med brudd en eller annen vei på kabelen på mx518, og hvis den blir enda tynnere på denne så virker jo ikke akkurat det positivt. Det virker forsåvidt som det bare skjer hvis kabelen blir liggenes i en nedover vinkel, da jeg har brukt den på sofakanten og er på min fjerde mx518 nå som begynner å slite med dette (kutter kontakten fra tid til annen). En kamerat av meg har hatt samme musen i godt over ett år uten problemer, og kunne ikke forstå hvorfor jeg gikk igjennom disse så fort, men så fort han flyttet pcen inn i stuen og begynte å bruke sin i sofaen og kabelen ble liggenes i en nedover vinkel så røyk han sin også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...