Gå til innhold

En klassiker er født på ny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3600 dpi? Litt vel lavt for dagens standar imo.

 

(Og ikke kom med utsagn om at du ikke trenger mer en x antal dpi, da har du tydligvis missforstått hele poenget med hvorfor høy dpi mus er mer presis en low dpi mus)

hvem standard?

hvor mange er det som bruker over 3000 dpi a? jeg lå på 3.3k på det meste, og da beveger du deg praktisk talt over hele skjermen på 2 cm, så ikke kom her å si meg at du trenger mer en 3600 dpi fordi det er andre varer der ute som har mer, det blir bare for dumt!!!!!!

 

btw, når du sier at standarden er over 3600 må jeg nesten si du har misforstått!

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Nå veit jeg ikke om du prøve å trolle eller ikke, sindre94, men DPI er ikke det samme som sensitivitet som jeg nevner i innlegget mitt over.. Det er fullt mulig å stille på DPIen (f. eks ha høyt), og kompansere med å stille sensitiviteten i Windows/spill lavere, om du liker lav sens. DPI er ikke det samme som sensitivitet, men oppløsningen på musa som tilsvarer hvor nøyaktig den er.

Lenke til kommentar

3600 dpi? Litt vel lavt for dagens standar imo.

 

(Og ikke kom med utsagn om at du ikke trenger mer en x antal dpi, da har du tydligvis missforstått hele poenget med hvorfor høy dpi mus er mer presis en low dpi mus)

hvilken standard?

hvor mange er det som bruker over 3000 dpi a? jeg lå på 3.3k på det meste, og da beveger du deg praktisk talt over hele skjermen på 2 cm, så ikke kom her å si meg at du trenger mer en 3600 dpi fordi det er andre varer der ute som har mer, det blir bare for dumt!!!!!!

 

btw, når du sier at standarden er over 3600 må jeg nesten si du har misforstått!

 

Som skrevet over: DPI er hvor små bevegelser musa kan fange opp. Dette betyr ikke at musa må fyke fra ende til annen på skrivebordet av den grunn. Juster DPI opp og sensitivitet ned i spill / Windows, og du får samme responsivitet. Som du hadde visst om du faktisk hadde lest tråden.

 

Edit: Occi kom meg visst i forkjøpet.

 

Ellers har jeg vanskeligheter for å se hvorfor denne musa skal være verd mer enn det dobbelte av det mx518 selges for i dag.

Endret av hlnd
Lenke til kommentar

Har kjøpt en mx518 som min første gaming mus, til min første (sjølbygged) gaming pc og jeg har brukt den med glede til før 3 uke sida, da fikk jeg en ROCCAT Kone + i huset, jeg hadde lyst på noe nytt,synes ROCCATen er bedre i grep og presjon, om den er bedre i kvalitet står fortsatt igjen(tror ikke det), så som så, mx518 er fortsatt i bruk ved skolepcen og der blir det også litt gaming av og til ^^

Lenke til kommentar

edit: Og scrollehjulet er bedre etter min mening på mx518.

Har vendt tilbake til mx518 gang på gang etter å ha prøvd andre jeg ikke helt var fornøyd med.

Jeg har MX518 ved siden av meg her. Dette var min første skikkelige spillmus. Har hatt 1600dpi-versjonen (solgt), og nå 1800dpi-versjonen (nostalgisk kjøp). Er helt enig angående knappene, tror knappene på MX518 er de beste jeg har prøvd! Helt fantastisk, motstanden er helt perfekt! Bruker for øyeblikket en Verbatim Rapier V1, elsker den. Men knappene (og scrollen!) er ikke i nærheten av like god som MX518, men den er ergonomisk, smart og nøyaktig. God (og veldig billig) mus (Verbatim altså). :)

 

Logitech G9 er også veldig god (fikk vel litt lunken/fordomsfull mottagelse). Knappene er nesten like god som MX518 (Scrollen er betraktelig bedre på MX518). CM Sentinel Advance fungerer(men kresen på underflater, og er en problemmus, ble veldig skuffet over den), knappene her holder heller ikke mål i forhold til MX518. Har også Razer Salmosa, her er knappene like gode etter min mening, utenom scrollen. Hva vil jeg med dette? Jo, MX518 er en klar klassiker, til og med etter alle disse årene! De nye musene er kanskje bedre på papiret, men det beviser ikke at de er bedre i praksis/virkeligheten!

 

 

Klarte også å få kabelbrudd på en, men det var etter heftig misbruk. Nesten forundra over at den holdt så lenge.
Det har jeg opplevd selv, det samme med G9 og Sentinel Advance (jeg frakter musene en del, bruker de også hver dag på skolen). Dette er for meg ikke en stor ulempe fordi jeg enkelt klarer å fikse dette selv. Fikk lyst på G400 nå, men tror jeg står over. Må spare penger, prioritere. :p Kommer til å lage mini-USB-port på MX518 (gjorde det med Verbatim Rapier V1, fungerer utmerket!). Veldig hendig, blir kabelen ødelagt så kobler jeg til en annen kabel. :) Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Deilig mus, men har liksom aldri blitt helt vandt med den når jeg har prøvd den i perioder. Selv bruker jeg en annen old schooler, MS IntelliMouse 3.0, også optisk og god som gull. Flasser og godt inngnidd, men treffer bra i Quake for å si det slik :)

 

Hadde selv MX518 en periode, men finn vondt i håndleddet og pekefingeren av å bruke den. Så har i snart 10 år brukt MS 3.0 (er på 3 musa så langt, snart på tide med ny..)

Lenke til kommentar

Jepp, sideknappene (frem og tilbake) er ræva, og min er ikke 100% rett under, men ellers så er den veldig deilig å holde, knappene har deilig motstand, og musehjulet er ganske greit. Er ikke noen hitech mus, og er sikkert bedre ute på markedet, f. eks deathadder som er ganske lik, eller nye fra zowie eller hva det var.

Lenke til kommentar

Kanskje noe å tenke på. Jeg har gått gjennom fire-fem Microsoft Habu og to Roccat Kone, alle har gått istykker i løpet av et år. Habu hadde snittlevetid på noen få måneder. Jeg behandler dem pent, jeg spiller ikke aktivt engang, bare en runde Just Cause, Battefield eller Portal i ny og ne. Byggekvaliteten må være helt latterlig, alt fra hovedtaster til scrollhjul og lasere har tatt kvelden. Begynner å bli lei av å sende reklamasjoner til Komplett. Den eneste musen som har overlevd alle årene er en gammel "Microsoft Optical".

Lenke til kommentar

Roccat Kone er/var i alle fall kjent for å dårlig byggekvalitet. Det var i alle fall et veldig stort problem i starten (første versjon) med musehjulet, hvor konstruksjonen rett og slett knakk helt random, tålte "ingenting". Hadde to stykker, begge ødelagt etter bare noen få uker, så returnerte begge ganger og fikk til slutt pengene tilbake og kjøpte 3.0. Litt av en degradering vil nok enkelte si, men var ikke så mange spennende mus på markedet når jeg kjøpte ny.

 

Versjon 2 eller hva det nå er, som selges av Roccat Kone om du kjøper den nå skal ikke ha det samme problemet, men jeg er litt skeptisk allikevel..

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Ja, jeg styrer unna de. Spesielt MS sine muser. Etter min mening er stort sett Logitech best. Har egentlig god erfaring med Razer, men har hørt litt om at de går litt i stykker. Er også som sagt veldig fornøyd med Verbatim Rapier V1 (uten tvil den beste musen til den prisen (170kr), uten tvil. Bedre enn alt, hvis man tenker prismessig!). Kvaliteten er kanskje ikke i "Japan-klasse", Logitech er her bedre, men den virker. Eneste problemer jeg har hatt er med kabelen, men dette fikset jeg lett. Selv om kvaliteten kanskje er lavere så går de neppe i stykker, og den føles veldig solid. Knappene er heller ikke like gode som MX518, men man blir vant til dette. Ergo, kjøper gjerne Verbatim igjen. Synes egentlig den er en av de beste musene jeg har prøvd til spilling, vil kjøpe en reserve bare fordi den er så sinnsykt billig (nå som kabelen kan byttes (Modifisert: integrert mini-USB port) så tror jeg den kommer til å holde i mange, mange år til)! :p

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hatt et Razer-produkt, og siste jeg hadde var en Razer Diamondback :p Den holdt i 3-4 år med aktiv WoW-spillet, dvs. den fikk gjennomgå både med venstre, høyre, musehjul og frem/tilbake. Ypperlig kvalitet, men til slutt døde høyreknappen, men det er fullt forståelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...