Gå til innhold

Snuse for 2. gang!


Xaphor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg vet at dette er en av de sterkeste snusene i Norge, og jeg trenger ikke noen "ANBEFALER DEG Å IKKE SNUSE"-kommentarer, stay on-topic.

Jeg bryr meg ikke. IKKE SNUS. Hvorfor i all verden skal du begynne? Har du så mye penger liggende rundt at du bare bruke det på noe dyrt, helseskadelig og idiotisk? Over 1000 kr i måneden på noe du vet ikke er bra for deg? Jeg kan garantere deg 100% at du kommer til å angre når du først blir avhengig. Jeg kan også garantere at det ikke er noe kult å snuse, selv om enkelte helt sikkert har klart å overbevise deg om det. Du vet sikkert allerede at det kan føre til kreft, impotens og stygge tenner, at det garantert fører til avhengighet, og at det som regel er et seksuellt turnoff.

 

Du tror kanskje du klarer å holde deg med en pris eller to i uken? Det trodde flere av de jeg kjenner som snuser også. I dag bruker enkelte en boks for dagen. Nikotinavhengighet er avhengighet uansett hvordan du snur og vender på det. Du kommer ikke unna det. Hvis du tror det er du veldig naiv i så fall.

 

Hvis du likevel på LIV OG DØD skal snuse, forklar meg hvorfor du bare er nødt til å gjøre det.

 

Jeg får avslutte med å sitere Dinside.no: "For en måte å slutte å røyke på! Stapp en blanding av oppbløtte sneiper, lakris og glassbiter inn under oveleppa."

 

Enigenigenig!

Lenke til kommentar

Har man viljestyrke nok så kan det gå bra. Anser ikke meg selv som en "snuser", men har snusa litt til og fra i 5 år nå. Tar bare når jeg får av andre, og kjøper meg en boks en sjelden gang i blant. Jeg foretrekker hvite poser, iogmed at de ikke renner, og jeg slipper å få stygge tenner. Snus er godt, men det er IKKE lurt å begynne fast. :(

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at dette er en av de sterkeste snusene i Norge, og jeg trenger ikke noen "ANBEFALER DEG Å IKKE SNUSE"-kommentarer, stay on-topic.

Jeg bryr meg ikke. IKKE SNUS. Hvorfor i all verden skal du begynne? Har du så mye penger liggende rundt at du bare bruke det på noe dyrt, helseskadelig og idiotisk? Over 1000 kr i måneden på noe du vet ikke er bra for deg? Jeg kan garantere deg 100% at du kommer til å angre når du først blir avhengig. Jeg kan også garantere at det ikke er noe kult å snuse, selv om enkelte helt sikkert har klart å overbevise deg om det. Du vet sikkert allerede at det kan føre til kreft, impotens og stygge tenner, at det garantert fører til avhengighet, og at det som regel er et seksuellt turnoff.

 

Du tror kanskje du klarer å holde deg med en pris eller to i uken? Det trodde flere av de jeg kjenner som snuser også. I dag bruker enkelte en boks for dagen. Nikotinavhengighet er avhengighet uansett hvordan du snur og vender på det. Du kommer ikke unna det. Hvis du tror det er du veldig naiv i så fall.

 

Hvis du likevel på LIV OG DØD skal snuse, forklar meg hvorfor du bare er nødt til å gjøre det.

 

Jeg får avslutte med å sitere Dinside.no: "For en måte å slutte å røyke på! Stapp en blanding av oppbløtte sneiper, lakris og glassbiter inn under oveleppa."

 

Enigenigenig!

 

 

Fordommer altså... Hvorfor skal ikke gutten få lov til å snuse om han vil det? Hva dette med dere å gjøre? Hvorfor prøver dere å overbevise en snart voksen mann til hva han skal gjøre? Det er hans liv og hans penger. Hva han gjør med dette har da faen ikke dere noe med.

 

For øvrig så er kan det være skadlig å snuse, men det er en grunn til at det står "KAN være helseskadlig" på boksene, forde det ikke er bevist. Har du noe bevis som sier annerledes?

 

 

Edit: Hvis TS først begynner å snuse, velg deg noen dager der du ikek snuses, f.eks. i helga.

Snus: mandag-fredag

Ikek snus: lør-søn.

 

(På denne måten klarte jeg å snuse i 3 år uten å bli avhengig, kunne gå uker før jeg tok ny pris)

Endret av iNeo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg velger som mange andre her inne å ignorere ønsket ditt om å ikke få noen tilbakemeldinger på at du ikke bør snuse. Jeg vet at du er 15 år og nok flirer deg gjennom listen over konsekvenser det får for så unge mennesker tenker svært lite langsiktig.

 

Jeg er 19 år og har selv klart å holde meg unna snus, men jeg har en god del kamerater som angrer livskiten på at de ikke klarte å holde seg unna snusen. Det begynner å gå opp for dem at de har gjort et dumt valg og de vil slutte, men de kan ikke, de er fanget i nikotinavhengighet og ingen av dem som sier de skal slutte klarer det. Pengene renner ut av lommeboken og det går ekstremt utover humøret dersom du ikke får ruset deg innen en viss periode. Du skaper rett og slett et nytt behov til ingen nytte. Den digge følelsen du får av snuse forsvinner etterhvert og du trenger rett og slett nikotin for å komme opp på likt nivå som de som ikke snuser. Det blir som en ekstra sultfølelse du må mette.

 

Noe så unødvendig spørr jeg. Hvorfor betale 80 kr+ i uken for å bli mett, når du kan være mett hele tiden uten å betale for det? Det er rett og slett slik det fungerer. Det er ikke noe status over det i det hele tatt når du passerer 18 år, du har bare gitt deg selv et ekstra behov. Dessuten ødelegger du deg selv også, du merker ikke det nå, men etterhvert vil stoffskiftet reduseres så sjansene for å bli tjukk øker, du kan få skader i tannkjøttet og gule tenner. I tilegg til skadelige stoffer som går inn og gjør at aldringsprossen øker.

 

Og dette er den eneste kroppen du noen gang komemmer til å få. Se for deg at du har en bil, den eneste bilen du noensinne hadde kommet til å få, du kunne aldri fått en ny en. Ville du matet den med dårlig drivstoff og behandlet den dårlig slik at den ruster fortere og må kjøre rundt i et gammelt vrak resten av livet, enn en velfungerende og lekker bil?

 

Tenk deg om, er det virkelig verdt å ta den andre snusen når du veier opp fordeler med ulemper? Jeg opplevde ingen sosial utestengelse ved å si nei.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Støtter forslaget om å heller gå over til 02, trådstarter. Thunder er kanskje litt overkill i starten og bør heller ventes litt med.

 

Selv har jeg snuset i ca. 1 år. Tar ca. 1 snus i uka når jeg enten er på kino eller ser film hjemme, og har egentlig aldri følt trangen for å ta mer.

Endret av Crippled
Lenke til kommentar

Over 1000 kr i måneden på noe du vet ikke er bra for deg?

Da er man storsnuser isåfall. Jeg bruker kanskje 400 kr i måneden på porsjons-snus.

4 bokser snus i uken blir raskt over 1000 kr i måneden. Etter hva jeg kjenner til er ikke det å storsnuse. Enkelte kunder på min jobb kommer innom og kjøper 2 pakker snus hver dag. Det er storsnusing.

 

Har man viljestyrke nok så kan det gå bra. Anser ikke meg selv som en "snuser", men har snusa litt til og fra i 5 år nå. Tar bare når jeg får av andre, og kjøper meg en boks en sjelden gang i blant. Jeg foretrekker hvite poser, iogmed at de ikke renner, og jeg slipper å få stygge tenner. Snus er godt, men det er IKKE lurt å begynne fast. :(

Har man viljestyrke nok begynner man ikke å snuse i det hele tatt :)

 

Mitt forrige innlegg her.

Enigenigenig!

Fordommer altså... Hvorfor skal ikke gutten få lov til å snuse om han vil det? Hva dette med dere å gjøre? Hvorfor prøver dere å overbevise en snart voksen mann til hva han skal gjøre? Det er hans liv og hans penger. Hva han gjør med dette har da faen ikke dere noe med.

 

For øvrig så er kan det være skadlig å snuse, men det er en grunn til at det står "KAN være helseskadlig" på boksene, forde det ikke er bevist. Har du noe bevis som sier annerledes?

 

For det første er han ikke gammel nok. Det er helt klare regler på dette, og det er en grunn til at de er der. For det andre er det farlig og ikke minst dumt idiotisk å snuse eller røyke for den saks skyld. Alt dette er nevnt i mitt tidligere innlegg

 

Når jeg begynte på jobben var det en jente som røykte ca en gang i måneden. Hun skulle aldri røyke oftere for da ble hun avhengig. I dag snuser hun hver dag. Sansynligheten for at snusing er skadelig er vanvittig stor, og det er en grunn til at snusing er forbudt i nesten hele europa.

 

Hvorfor skal ikke vi advare trådstarter om at han ikke bør snuse?

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

Skal man tenke slikt om alt da? Har man viljestyrke nok, så begynner man ikke å drikke kaffe! Er så mye som skaper avhengighet, men om man virkelig vil snuse, og ikke bli avhengig, så kan man klare det. Om man gjør som nevnt tidligere i tråden, snuser på utvalgte dager, så har man dager der man ikke snuser. Klarer man å holde seg til dette, så er det ikke vanskelig å slutte å snuse heller.

Lenke til kommentar

Skal man tenke slikt om alt da? Har man viljestyrke nok, så begynner man ikke å drikke kaffe! Er så mye som skaper avhengighet, men om man virkelig vil snuse, og ikke bli avhengig, så kan man klare det. Om man gjør som nevnt tidligere i tråden, snuser på utvalgte dager, så har man dager der man ikke snuser. Klarer man å holde seg til dette, så er det ikke vanskelig å slutte å snuse heller.

Forskjellen på snus og kaffe er vel at snus er langt mer helseskadelig og langt mer avhengighetsskapende enn kaffe.

 

Jeg anbefaler uansett trådstarter å holde seg til han er 18. Da er det plutselig ikke kult å snuse lenger (ikke det at det er kult når man er 15 heller).

 

Samtlige jeg kjenner som begynte å snuse bare litt for ikke å bli avhengig, er nettopp avhengig i dag. Flere har også begynt å røyke i tillegg.

 

Ikke tro du kan lure avhengigheten. Er det noe vett oppi hodet, begynner man ikke i det hele tatt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke tro du kan lure avhengigheten. Er det noe vett oppi hodet, begynner man ikke i det hele tatt :)

 

Så du påstår at personer som begynner å snuse eller røyke er dumme?

Og man kan faktisk lure avhengigheten, det har jeg klart i snart 5 år. Har kjøpt meg fire bokser i løpet av disse fem årene, resten har jeg fått av andre som har tilbudt meg. Jeg har altså sluppet å snylte.

Lenke til kommentar

Jeg snuste før og har sluttet nå! Uansett om jeg har sluttet så sliter jeg med nikotinsug, og det svir virkelig i lommeboken om man begynner.

 

Om du vil begynne så skal du værsågod få lov til det, men her har du noen grunner for å ikke gjøre det:

 

  1. Du vil fortsette å være helt jævlig inntil den tredje boksen eller noe slik.
  2. Den gode følelsen vil forsvinne etter en måned eller to med bruk
  3. Forbruket ditt VIL øke dramatisk og stoppe på et intenst bytte av snusposer hver halvtime.
  4. Det vil koste deg 70kr i uka i begynnelsen og 140kr i uka senere. (Det utgir kanskje 8000kr i året)
  5. Nikotin skader helsen din, selv om selve snusen sin skadevirkning kan diskuteres. Man får også i seg mange skadestoffer slik som bly, arsenikk og polonium.
  6. Du vil se ut som en dust og være lite attraktiv for de aller fleste damene.
  7. Du vil ende opp slik som meg, slite med å slutte skikkelig og leve i konstant mangel av noe å godte seg med. For plutselig er ikke sjokolade eller brus godt nok.
  8. Du vil få høyt blodtrykk av alt saltinnholdet.

 

Jeg synes også det var utrolig herlig å snuse i starten og angret ikke før jeg måtte slutte. Jeg sluttet på grunn av økonomien, på grunn av at jeg ikke ville sammenligne meg med 14-åringer som trodde det var kult og fordi jeg klarer ikke å se på meg som en person som er dum nok til å være avhengig av et slikt drittstoff!

 

Så spar deg selv for den dritten, det er en/to måneder med intens glede og mange år med lidelse.

Endret av Gavekort
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ikke tro du kan lure avhengigheten. Er det noe vett oppi hodet, begynner man ikke i det hele tatt :)

 

Så du påstår at personer som begynner å snuse eller røyke er dumme?

Og man kan faktisk lure avhengigheten, det har jeg klart i snart 5 år. Har kjøpt meg fire bokser i løpet av disse fem årene, resten har jeg fått av andre som har tilbudt meg. Jeg har altså sluppet å snylte.

Ja, jeg påstår de er dumme. De aller fleste begynner å snuse før de er 18 år, fordi det er "kult", eller de vil være som "alle andre". Folk som følger flokken som sauer fordi de ikke tør noe annet fordi de er redd for å skille seg ut, er dumme.

 

Hvis du mener du ikke er avhengig, hvorfor snuser du da? Hvorfor ikke bare slutte? Det sparer penger og helsen. Er det fordi det er "kult"? Fordi du vil være som "alle andre"?

 

Jeg merker jeg ikke tror deg helt. Hun på jobben røykte bare en gang i måneden "for ikke å bli avhengig". Hvorfor røyke i det hele tatt da? I dag snuser hun daglig, og røyker innimellom.

 

Her har du en utfordring: Slutt å snuse. Kutt det tvert. Når du blir tilbudt en pris, si neitakk. Hvis du er så skråsikker på at du klarer å slutte, hvorfor ikke bare gjøre det med en gang? :)

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

Ikke tro du kan lure avhengigheten. Er det noe vett oppi hodet, begynner man ikke i det hele tatt :)

 

Så du påstår at personer som begynner å snuse eller røyke er dumme?

Og man kan faktisk lure avhengigheten, det har jeg klart i snart 5 år. Har kjøpt meg fire bokser i løpet av disse fem årene, resten har jeg fått av andre som har tilbudt meg. Jeg har altså sluppet å snylte.

Ja, jeg påstår de er dumme. De aller fleste begynner å snuse før de er 18 år, fordi det er "kult", eller de vil være som "alle andre". Folk som følger flokken som sauer fordi de ikke tør noe annet fordi de er redd for å skille seg ut, er dumme.

 

Hvis du mener du ikke er avhengig, hvorfor snuser du da? Hvorfor ikke bare slutte? Det sparer penger og helsen. Er det fordi det er "kult"? Fordi du vil være som "alle andre"?

 

Jeg merker jeg ikke tror deg helt. Hun på jobben røykte bare en gang i måneden "for ikke å bli avhengig". Hvorfor røyke i det hele tatt da? I dag snuser hun daglig, og røyker innimellom.

 

Her har du en utfordring: Slutt å snuse. Kutt det tvert. Når du blir tilbudt en pris, si neitakk. Hvis du er så skråsikker på at du klarer å slutte, hvorfor ikke bare gjøre det med en gang? :)

 

Jeg tar en pris en gang i blant fordi jeg synes det er godt. Hvorfor kutte ut helt det du synes er godt? Jeg skal ærlig innrømme, at jeg er mer avhengig av Cola, enn jeg er av snus. Kan slutte helt i en uke, for å bevise for meg selv (og kanskje deg, selvom en uke ikke er så mye), at jeg kan klare å kontrollere det. NULL PROBLEM! :thumbup:

 

Hva angår om det er "kult" eller ikke bryr jeg meg ingenting om. Jeg er en av de som rett og slett gir faen i hva andre tenker om meg. Hvordan jeg kler meg, hvordan jeg ser ut, hva jeg gjør, hva andre sier om meg. Dette er ting som ikke påvirker meg. Jeg gjør det rett og slett fordi jeg synes det er godt. Liker også å bruke slim/long poser, og da synes det ikke på meg at jeg snuser engang.

 

Og jeg anser det heller ikke som å slutte å snuse om jeg kutter det ut, fordi jeg ikke anser meg som en fast snuser. Blir typ som lørdagsgodteri :)

Lenke til kommentar

Enten er du en av få med slik viljestyrke, eller så er det noe du ikke forteller oss. Uansett så kan man ikke anbefale noen å snuse på dine premisser, for du vet godt at forskjellige mennesker har forskjellig viljestyrke og vaner.

 

Så du har alt under kontroll! Bra for deg! Du er heldig! Gratulerer så mye! Men om TS fortsetter slik han gjør, så kan jeg love deg at han blir avhengig slik som oss normale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser mange gode poeng her, men jeg vil igjen poengtere at det ikke er noe jeg har tenkt til å "begynne med", heller noe jeg vil ta en gang i blant for å kose meg med det, og prøver i den sammenheng å finne ut hvilken snus som er god/passer meg.

 

Det er ikke snakk om mer enn en snusboks for hver 3. til 4. uke, og kun når jeg føler at det passer og ville ha vært litt digg, for følelsen jeg fikk før jeg ble kvalm var helt amaazing, og jeg har hørt at man kan holde lenge på den følelsen dersom man ikke snuser regelmessig og gir seg selv et par dagers mellomrom.

 

God idé, dette med bestemte dager å snuse på, skal tenke litt mer på den :)

Lenke til kommentar

Vær veldig forsiktig! Jeg kan fortelle av egen erfaring at du ikke vet at du er skikkelig avhengig før du prøver å slutte.

 

Det begynner med en sjelden boks, så har du har et LAN en helg der du snuser konstant, og slik trapper det på uansett hva dine mål med avhengigheten er. Det skal mer enn god viljestyrke til for å kontrollere en fysisk avhengighet.

 

Så om du VIL spare deg for denne dritten så må du slutten nå, for det tar ikke lange tiden før du kommer inn i denne godheten og ikke kommer ut. Husk at du er avhengig når du først vil dette her, og ikke bare ønsker, og da er det vanskelig å snu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...