Gå til innhold

Veien mot 200 i bøy - Før etter bilde side 4


Anbefalte innlegg

Du er som en liten sinna ilder i et bur. Poke deg litt med en pinne så eksploderer du :roll:

 

Morsom kar du :yes:

 

For å være saklig. Du er slett ikke den eneste som oppfører deg barnslig her. Løftene dine er gode, mens løftene til mange av de som kritiserer deg ikke er fullt så imponerende :whistle: .

 

Du tjener dog ingenting på å slenge med leppa tilbake. Hold deg saklig, kom med konstruktiv kritikk og hev deg over drittslenging så vil du etterhvert få støtte av andre på forumet fremfor å få flere og flere imot deg slik som nå. En krangel trenger to parter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jasså ja, jeg er en liten lubben gutt? jeg kunne banka deg med en hånd ditt lille pinnedyr.

 

Blir bare provosert av at alle skal ha bevis på alt mulig. Det er faktisk ikke jeg som er sterk, det er dere her på diskusjon.no som er svake

Hvor har du det fra at jeg ikke har peiling på kosthold eller trening? ut i fra resultatene mine og dine synes jeg det taler for seg selv.

 

Ikke ofte jeg lar meg dras ned på nivå med sånne som deg, men siden det faktisk er deg, så skal jeg gjøre et eksempel! :love:

 

For det første, du er en 16 år gammel gutt på 85kg fordelt på 160cm (som du så fint sier selv) og det er ikke bare muskler som holder vektnåla oppe for din del. Kan ikke si at jeg bekymrer meg så veldig når du knapt nok når meg til albuen...

 

Og jeg bryr meg midt mellom om du lyver eller ikke, skriv akkurat hva du vil om dine treningsøkter her (om de har hendt eller ikke) Det som bekymrer meg er at folk kanskje vil tro at du faktisk har valgt en sunn retning til vektløfting og prøver å kopiere deg. De færreste kropper vil tåle det, for ikke å snakke om langtids effekten...

 

Og selv om ingen av oss løfter det samme som deg, så er vi fremdeles over gjennomsnittet sterke og skal nesten garantere at vi vil ha mindre problem med skader og sykdommer senere i livet. Og side jeg VET du elsker å høre det (har nok sikkert et behov også for å føle av livskvaliteten er sånn noen lunde OK) er du sterk på "papiret"

 

En ting, den sinte lille hjernen din glemmer, er at vi trener med HELT forskjellige ønsket utfall. Jeg har ikke noe behov for å løfte tungt og springe rundt med 30% fett, jeg sliter nok med å finne klær som er store nok og passer allerede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jasså ja, jeg er en liten lubben gutt? jeg kunne banka deg med en hånd ditt lille pinnedyr.

 

Blir bare provosert av at alle skal ha bevis på alt mulig. Det er faktisk ikke jeg som er sterk, det er dere her på diskusjon.no som er svake

Hvor har du det fra at jeg ikke har peiling på kosthold eller trening? ut i fra resultatene mine og dine synes jeg det taler for seg selv.

 

Roid rage?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Megareksi kan fort mistolkes som andre psykiske belastninger.

 

Siden du var såpass liten som det bildet du har ute tilsier så kan det fort være at du ble mobba e.l. som har ført til lav selvtillit som kan igjen oppfattes av deg som megareksi...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Megareksi kan fort mistolkes som andre psykiske belastninger.

 

Siden du var såpass liten som det bildet du har ute tilsier så kan det fort være at du ble mobba e.l. som har ført til lav selvtillit som kan igjen oppfattes av deg som megareksi...

 

Mobbet? liten? hva? Jeg følte meg som arnold på det bildet for 1 år siden. Tro hva jeg vil? Jeg skulle gitt mye for å ikke ha megareksi, men dessverre har jeg det.

Lenke til kommentar

Ikke det bildet, jeg mener det hvor det sitter en dame og en jente også det som skal være deg...

 

Om du følte deg som Arnold, har du neppe megareksi.

 

At du sier du har en slik diagnose og i samme vending omtaler deg selv på den måten (Jeg følte meg som arnold på det bildet for 1 år siden.) til sier noe annet.

 

Du har vel en sykesøster på skolen? Snakk med henne til å begynne med :)

Lenke til kommentar

Ikke det bildet, jeg mener det hvor det sitter en dame og en jente også det som skal være deg...

 

Om du følte deg som Arnold, har du neppe megareksi.

 

At du sier du har en slik diagnose og i samme vending omtaler deg selv på den måten (Jeg følte meg som arnold på det bildet for 1 år siden.) til sier noe annet.

 

Du har vel en sykesøster på skolen? Snakk med henne til å begynne med :)

 

Ja, er det bildet jeg mener. Selfølgelig føler ikke jeg meg som arnold nå, føler meg som en liten, anorektisk guttunge på 12 år nå. Jeg, inkludert alle rundt meg vet veldig godt at jeg har megareksi, hvorfor skulle jeg ellers si at jeg hadde det?

Lenke til kommentar

Støtter Kevlar på den.

 

Psykiske tilstander er IKKE noe man bør begi seg ut på selv. Fysiske skader er noe annet, der kjenner de fleste sin egen kropp.

 

Når man er 16 år som deg er det ekstra vanskelig å være sikker på om man er psykisk syk eller om det bare er en del av oppveksten det man opplever...

Lenke til kommentar

Dagens økt:

 

Skråbenk:

95kg - 3x8

 

Lett pumping

 

Tricepspress:

 

95kg - 3x8

 

Lett pumping

 

Triceps pushdown:

75kg - 3x12

 

Lett pumping

 

Triceps pushdown stang:

75kg - 3x10

 

Litt tungt siste repsa

 

Hantel bak hodet:

5x8 - opp til 40kg!

 

FADER SÅ TUNGT siste 2 repsa på 40kg!!! Vet ikke hva som er vanlig å ta her, men 40kg var nok for meg til å slippe noen tårer og svette så det rann ned gjennom kinnet!!

Lenke til kommentar

Sån som formen din er nå ville jeg heller satset på styrkeløft en kroppsbygging. Du har lagt på deg alt for mye fett på en usunn måte over for kort tid. Ro ned begynn og jogg, deff litt om nødvendig. Fett som blir for lenge på kroppen blir vanskeligere å kvitte seg med i ettertid.

 

Er selv samme alder som deg og veier ca det samme løfter litt mindre en deg men er dog 17cm høyere og har en normal fettprosent. Men bare sier at det har ingen hensikt og legge på seg så mye vekt som du gjør nå.

 

Du kommer fort inn i en tankegang om at du må bli større og spiser mer og mer mat for å bli større. Og ser ikke deg selv i speilet. Jeg gikk selv i fellen og veide på et tidspunkt godt over 90kg og løftet mer en deg.Men når jeg så meg selv i speilet så jeg ikke ideel kropp og heller ikke en jeg følte meg konfertabel i. Jeg jobbet steinhardt på gymmet og spiste nesten helt rett og enda hadde jeg ikke en kropp som jeg ville vise til jenter. Det var tungt og bittert og deffe ned til 82kg (dog med under 12% kroppsfett) og jeg "mistet" masse tid på dette. Og alt jeg sitter tilbake med nå er stygge strekkmerker v/biceps.

 

Jeg bare sier dette sån at du kan tenke litt over hvor mye vekt det egentlig er lurt å legge på seg. Du sier du har megareksi, vis det er tilfelle ville jeg faktisk kontaktet hjelp. For mye fett er usunt uansett om du er en vanlig person eller kroppsbygger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...