Gå til innhold

Veien mot 200 i bøy - Før etter bilde side 4


Anbefalte innlegg

Hei! Er en gutt som nylig har blitt 17 år, som har trent styrketrening i 1 år ca nå. Startvekten var 39kg, nå veier jeg ca 85kg fordelt på 160 cm.

 

1 år siden:

Benkpress:35kgx3

Markløft:60kgx1

Knebøy:50kgx1

 

Nå:

Benkpress:

122.5kgx1

Markløft:

1rm ikke testet, men regner med jeg ligger på 180-190kg.

Knebøy:

175kgx2

 

Fremover nå er målet hovudsaklig å øke markløften og knebøyen! foksuerer veldig mye på de.

Endret av Styrketrenern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er enten veldig imponerende eller løgn. Har du bilder/video?

 

Endret: Til mitt forsvar var dette første post fra denne brukeren på forumet her, og da virket 175 kg i bøy som trolling. Nå er det lenker til loggen på TF, og da virker det hele litt mer plausibelt. :)

Endret av Matsemann
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er nok ikke løgn nei. Har dessverre ikke noen nye videoer, har hatt mange forespørsler om å filme spesielt bøyen på treningsforum, så jeg kommer nok til å filme eventuelt 180x1 veldig snart!

 

Det eneste jeg har er en ca måneds gammel video der jeg tar opp til 120kgx2 med støtte fra spotter, 1rm filmet jeg ikke =)

 

http://www.youtube.com/watch?v=BF20D_zecTY

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig imponerende fremgang! Har du før- og etterbilder? :) Hadde vært veldig inspirerende å se. Fortell gjerne litt mer om hvordan du har kommet deg dit du er i dag også.

 

Takk for det! Har før bilder, men ikke etter :)

Har rett og slett spist meg i hjel hver eneste dag. Har lugget på rundt 4000-5000 kalorier daglig gjennomsnittslig, og fått i meg 300-400 gram proteiner hver dag. Det som har vært vanskeligst er jo å sitte inne i helgene å spise når alle andre drar ut og drikker seg dritings. Det er jo en perfekt alder for alkohol.. men jeg har klart å holdt meg unna siden dag 1 :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser ut som du har lagt på deg greit med fettmasse og, hva er fettprosenten din på?

 

Du må da ha noen bilder av deg selv fra før du begynte trene?

 

Selfølgelig. Når jeg går opp 46kg på 1 år sier det seg selv ;)

Har ikke sjekket fettprosenten, regner med at den ligger på rundt 20. Har synlig 2 pack om morgenen, men om kvelden ser jeg ut som en oppblåst ballong.

 

Heeftig fremgang! Så videoen din du la ut på Treningsforum..

 

EDIT: Var kommet flere her og ja. Nice!

 

Takker! :grin:

Lenke til kommentar

Det må jeg si, ganske vill framgang på et år. 85Kg på 160 cm er jo ganske svært, hva ligger fettprosenten din på? Uansett brae løft til alderen å være, ambisjoner om strongman eller styrkeløft?

 

Takk for det! Strongman på 160cm blir nok det ikke noe av. Har planer om å bygge mye bra masse nå i ett par år, for så å stille i junior-nm i kroppsbygging om 2-3 år :)

Har jo vært inne på tanken om styrkeløft.. men vet ikke helt.

Lenke til kommentar

Hva slags mat spiser du mest av, og hvor mye av inntaket kommer fra tilskudd?

 

Går jo en 2-3 proteinshaker om dagen, og ofte en del egg, havregryn osv :)

 

Som sagt, proteinpulver, kreatin, glutamin, zma, bcaa, jacked, n.o explode, koffein osv.. men dette er HELT unødvendig, jeg tar det meste egentlig bare for å gjøre treningen gøyere :)

Lenke til kommentar

Takk for det! Strongman på 160cm blir nok det ikke noe av. Har planer om å bygge mye bra masse nå i ett par år, for så å stille i junior-nm i kroppsbygging om 2-3 år :)

Har jo vært inne på tanken om styrkeløft.. men vet ikke helt.

Det er sant, men i styrkeløft vil det vel være greit å være lav i de lavere vektklassene? Når du er såpass ung har du jo ganske stort potensialet.

 

 

Lenke til kommentar

Takk for det! Strongman på 160cm blir nok det ikke noe av. Har planer om å bygge mye bra masse nå i ett par år, for så å stille i junior-nm i kroppsbygging om 2-3 år :)

Har jo vært inne på tanken om styrkeløft.. men vet ikke helt.

Det er sant, men i styrkeløft vil det vel være greit å være lav i de lavere vektklassene? Når du er såpass ung har du jo ganske stort potensialet.

 

Tja, ikke bare i de lavere vektklassene.. jeg på 160cm kan jo være mye mer massiv enn de jeg stiller mot i alle vektklasser egentlig. Om vektklassen er for de under 90kg for eksempel, vil jo det si seg selv at jeg på 160cm, som veier det samme som en på 180cm vil være mye mer massiv :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Imponerende! Har du noen mål videre om å få lavere fettprosent, eller skal du bare fortsette i kalorioverskudd for å øke i styrke?

Lenke til kommentar

Hvor mye går du egentlig inn for å veie? Er det noe problem om du passerer 100? :)

 

Du må isåfall huske på å trene bena. Hvis ikke havner du i rullestol før du vet ord av det :)

 

Hehe.. gikk egentlig inn for 80kg, for da hadde jeg dobblet kroppsvekten på 1 år, men ble ikke fornøyd, så jeg bare fortsatte :)

 

Om du ser ovenfor har jeg en bøy på 175kgx2, som er mye bedre enn de andre løftene mine.. for tiden trener jeg bein 3-4 ganger i uken, rygg 1, og de andre muskelgruppene 2 :)

Lenke til kommentar

Imponerende! Har du noen mål videre om å få lavere fettprosent, eller skal du bare fortsette i kalorioverskudd for å øke i styrke?

 

Takk for det! :)

Skal bare fortsette i ett lite kalorioverskudd, men ikke i noe stort overskudd.. 100-200 kalorier om dagen regner jeg med. Da vil nok fettprosenten bare gå nedover etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...