Gå til innhold

Veien mot 200 i bøy - Før etter bilde side 4


Anbefalte innlegg

Tja, ikke bare i de lavere vektklassene.. jeg på 160cm kan jo være mye mer massiv enn de jeg stiller mot i alle vektklasser egentlig. Om vektklassen er for de under 90kg for eksempel, vil jo det si seg selv at jeg på 160cm, som veier det samme som en på 180cm vil være mye mer massiv :)

Ja, men i f.eks. 120+ vil det jo være en fordel å være høyere. Men ja opp til 90, kanskje 100 til og med vil du absolutt ha en fordel. Blir jo også kortere løft jo lavere du er. F.eks. vil en på 190 ha en god del lengre armer som vil si lengre løft i benk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ikke bare i de lavere vektklassene.. jeg på 160cm kan jo være mye mer massiv enn de jeg stiller mot i alle vektklasser egentlig. Om vektklassen er for de under 90kg for eksempel, vil jo det si seg selv at jeg på 160cm, som veier det samme som en på 180cm vil være mye mer massiv :)

Ja, men i f.eks. 120+ vil det jo være en fordel å være høyere. Men ja opp til 90, kanskje 100 til og med vil du absolutt ha en fordel. Blir jo også kortere løft jo lavere du er. F.eks. vil en på 190 ha en god del lengre armer som vil si lengre løft i benk.

 

Jepp :)

Lenke til kommentar

Imponerende forandring og gode resultater på deg! Virker som du er veldig dedikert til det du driver med også. Det liker vi :)

 

 

Hvor mye går du egentlig inn for å veie? Er det noe problem om du passerer 100? :)

Du må isåfall huske på å trene bena. Hvis ikke havner du i rullestol før du vet ord av det :)

 

Morsomt hvordan du nevner det, mtp emnetittelen :tease:

Lenke til kommentar

Imponerende forandring og gode resultater på deg! Virker som du er veldig dedikert til det du driver med også. Det liker vi :)

 

 

Hvor mye går du egentlig inn for å veie? Er det noe problem om du passerer 100? :)

Du må isåfall huske på å trene bena. Hvis ikke havner du i rullestol før du vet ord av det :)

 

Morsomt hvordan du nevner det, mtp emnetittelen :tease:

 

Takk for det! :)

Hehe, ja sier meg enig der.. bena blir overprioritert til de grader! spesielt nå som jeg har strekk i biceps.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Bein i dag!

 

Knebøy

9 sett opp til 175kgx2

Hadde mange tilskuere, så jeg fikk ganske prestasjonangst, men det gikk veldig greit.

Beinpress:

10 sett opp til 550kgx3

 

Gikk ok

 

Så mye tulleøvelser 3x12 (Tåhev, leg curl, leg extension)

Har aldri prøvd øvelsen selv, men det var mye! Tror ikke apparatet på treningssenteret mitt går høyere enn 170-180 kg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Takk for det! Strongman på 160cm blir nok det ikke noe av. Har planer om å bygge mye bra masse nå i ett par år, for så å stille i junior-nm i kroppsbygging om 2-3 år :)

Har jo vært inne på tanken om styrkeløft.. men vet ikke helt.

Det er sant, men i styrkeløft vil det vel være greit å være lav i de lavere vektklassene? Når du er såpass ung har du jo ganske stort potensialet.

 

Styrkeløft er GØY! :D Do it!

 

Det er forøvrig riktig at du stort sett ikke finner de høyeste gutta i de laveste vektklassene i styrkeløft. Men det er ikke nødvendigvis sånn. Vinkler, lengder på ulike bein i kroppen +++ har ofte like mye å si for styrkeløftere som høyden har :) Kontakter du en styrkeløftklubb vil du ha muligheten for å få vurdert teknikken, og å få den beste kompetansen knyttet til det å bli sterk. Feilen mange gjør er at de venter alt for lenge med å kontakte en klubb, og kaster bort masse tid :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beinpress:

10 sett opp til 550kgx3

 

Har aldri prøvd øvelsen selv, men det var mye! Tror ikke apparatet på treningssenteret mitt går høyere enn 170-180 kg

 

Det er en enklere øvelse enn det du trolig tenker på. Alle tar mer her..

 

beinpress1.jpg

 

Til TS:

 

Bra resultater forresten, men ser fra TF at du sliter med dybe og "skammes" over at du ikke går lengre ned uten at du faktisk gjør noe aktivt for å komme lengre ned. Hvis du ser igjennom flere av loggene her på forumet vil du se at mange (alle?) har måttet kappe av 50-70kg for å starte på ny med rett teknikk. Kanskje noe du burde vudere? :)

Lenke til kommentar

Hehe, prøver du å være morsom?

Jeg tar ikke kvartbøy, jeg tar ned til paralelt - for å få den godkjent i styrkeløft sammenheng må man under paralelt, noe som jeg gjør nå. Kutte 50-70kg faktisk.. haha! gikk fra 175x2 ikke godkjent til 180 godkjent, så jeg gikk opp 5kg når jeg tok godkjent løft ;)

 

Og hva mener du med at alle tar mer? Om du klarer 550kgx3 i beinpress har du også mange kg i knebøy. Med dine ynkelige 80kg i knebøy vil jeg tippe du ligger på en 200 kg i beinpress.

Endret av Styrketrenern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke si ynkelig til 80 i knebøy da, det er det jeg trener med ;S

 

Må si jeg er imponert av framgangen din - er en inspirasjon til en gammel mann som har trent noen få mnd og ikke prioritert kost i det hele tatt. Ser jo at det er veien å gå. Egentlig startet trening for å komme i ok form og forlenge livet noen år, men blir inspirert til å satse litt mer når man leser slike tråder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...