Gå til innhold

Veien mot 200 i bøy - Før etter bilde side 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, prøver du å være morsom?

Jeg tar ikke kvartbøy, jeg tar ned til paralelt - for å få den godkjent i styrkeløft sammenheng må man under paralelt, noe som jeg gjør nå. Kutte 50-70kg faktisk.. haha! gikk fra 175x2 ikke godkjent til 180 godkjent, så jeg gikk opp 5kg når jeg tok godkjent løft ;)

 

Og hva mener du med at alle tar mer? Om du klarer 550kgx3 i beinpress har du også mange kg i knebøy. Med dine ynkelige 80kg i knebøy vil jeg tippe du ligger på en 200 kg i beinpress.

Pust godt inn og tell til 10. Har aldri sett noen reagere så negativt på en post som jeg syns bare så hjelpsom ut.

 

Det stakkars bIsk0p mente var vel at de fleste tar mer i benpress enn de gjør i knebøy, som jo stemmer ganske bra.

 

Å kalle andres løft for "ynkelige" og bruke den slags personangrep uten provokasjon er barnslig, smålig og merkelig defensivt - legg merke til at jeg her peker på uttalelsen din, ikke deg som person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden både motiverer og irriterer meg. Hvordan kan det ha seg at jeg veier omtrent det samme uten noe særlig kropsfett og ligger langt under i løft?

Jeg er riktignok 20cm høyere, men det er allikvel et stort sprik i antall kilo vi løfter :-/ Bra innsats sier jeg bare.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Denne tråden både motiverer og irriterer meg. Hvordan kan det ha seg at jeg veier omtrent det samme uten noe særlig kropsfett og ligger langt under i løft?

Jeg er riktignok 20cm høyere, men det er allikvel et stort sprik i antall kilo vi løfter :-/ Bra innsats sier jeg bare.

 

Har jo noe med fokus, TS fokuserer jo ekstremt på knebøy og har et høyt kcal overskudd. Øvelse gjør mester! ;)

Lenke til kommentar

Hehe, prøver du å være morsom?

Jeg tar ikke kvartbøy, jeg tar ned til paralelt - for å få den godkjent i styrkeløft sammenheng må man under paralelt, noe som jeg gjør nå. Kutte 50-70kg faktisk.. haha! gikk fra 175x2 ikke godkjent til 180 godkjent, så jeg gikk opp 5kg når jeg tok godkjent løft ;)

 

Og hva mener du med at alle tar mer? Om du klarer 550kgx3 i beinpress har du også mange kg i knebøy. Med dine ynkelige 80kg i knebøy vil jeg tippe du ligger på en 200 kg i beinpress.

 

Oida, her er det noen som ikke tåler å høre et forslag en gang.. Men greit, så heve meg over akkurat det..

 

Har, etter det jeg klarer å lese, ikke sagt at du tar kvartbøy. Det jeg der i mot sa, var at du SELV har flere ganger nevnt på TF at du ikke kommer ned i godkjent dybde uten at du faktisk gjør noen skikkelige grep for å få dette til. Jeg forstår at er for en lite gutt som deg viktigere å løfte mye enn å løfte rett, så forstår at det nok blir litt flaut å kutte noen kilo en mnd for å terpe teknikk.

 

Og ja, ALLE tar mer i beinpress enn knebøy, men det er selvsagt en sammenheng. Tar man masse i knebøy, tar man også masse i beinpress. Og jeg er stolt av at du faktisk tok deg tiden til å sjekke min logg og gjorde et tappert forsøk på å være tøff, dessverre ble det misslykket. Kudos uansett! =)

 

Jeg er så og si ned i godkjent dybde jo. Om jeg var ute etter å ha løftet mye uten å løfte rett kunne jeg lett ha hatt på 220 kg på stangen og tatt kvartbøy, men det gjør jeg ikke ;)

Tøft av deg å kalle meg liten gutt da.

 

Hehe, prøver du å være morsom?

Jeg tar ikke kvartbøy, jeg tar ned til paralelt - for å få den godkjent i styrkeløft sammenheng må man under paralelt, noe som jeg gjør nå. Kutte 50-70kg faktisk.. haha! gikk fra 175x2 ikke godkjent til 180 godkjent, så jeg gikk opp 5kg når jeg tok godkjent løft ;)

 

Og hva mener du med at alle tar mer? Om du klarer 550kgx3 i beinpress har du også mange kg i knebøy. Med dine ynkelige 80kg i knebøy vil jeg tippe du ligger på en 200 kg i beinpress.

Pust godt inn og tell til 10. Har aldri sett noen reagere så negativt på en post som jeg syns bare så hjelpsom ut.

 

Det stakkars bIsk0p mente var vel at de fleste tar mer i benpress enn de gjør i knebøy, som jo stemmer ganske bra.

 

Å kalle andres løft for "ynkelige" og bruke den slags personangrep uten provokasjon er barnslig, smålig og merkelig defensivt - legg merke til at jeg her peker på uttalelsen din, ikke deg som person.

 

Joda, ble bare veldig irritert da han kommer å feier av mine 550kg i beinpress da han ikke klarer halvparten av den vekten engang.

 

Denne tråden både motiverer og irriterer meg. Hvordan kan det ha seg at jeg veier omtrent det samme uten noe særlig kropsfett og ligger langt under i løft?

Jeg er riktignok 20cm høyere, men det er allikvel et stort sprik i antall kilo vi løfter :-/ Bra innsats sier jeg bare.

 

Hehe, takk for det :D

Som sagt, jeg er 20cm mindre enn deg, så om jeg hadde vært på din høyde hadde jeg vært rundt en 105kg :)

Lenke til kommentar

Tar du bare en rep på hver vekt for å teste maks? Klarer du alle vektene med overhåndsgrep eller må du gå over til mixed?

 

Jeg har ett helt forferdelig grep, er ikke lenge siden jeg klarte maks 160kg med det grepet, så jeg tar nok mixed ja :)

 

Trener markløft, benkpress og knebøy 3 dager i uken der det blir TUNG knebøy 1 dag, TUNG markløft 1 dag, og TUNG benkpress 1 dag, den dagen er det 5 sett med 1 rep. De dagene det er middels og lette dager blir det litt mer reps (2-3)

 

Kjører lavrep på baseøvelsene og høyreps på isolasjonsøvelsene :)

 

Denne tråden både motiverer og irriterer meg. Hvordan kan det ha seg at jeg veier omtrent det samme uten noe særlig kropsfett og ligger langt under i løft?

Jeg er riktignok 20cm høyere, men det er allikvel et stort sprik i antall kilo vi løfter :-/ Bra innsats sier jeg bare.

 

Har jo noe med fokus, TS fokuserer jo ekstremt på knebøy og har et høyt kcal overskudd. Øvelse gjør mester! ;)

 

Fokuserer ikke noe mer på knebøy enn jeg gjør på markløft, benkpress og millitærpress ;)

 

Denne tråden både motiverer og irriterer meg. Hvordan kan det ha seg at jeg veier omtrent det samme uten noe særlig kropsfett og ligger langt under i løft?

Jeg er riktignok 20cm høyere, men det er allikvel et stort sprik i antall kilo vi løfter :-/ Bra innsats sier jeg bare.

 

Har jo noe med fokus, TS fokuserer jo ekstremt på knebøy og har et høyt kcal overskudd. Øvelse gjør mester! ;)

 

Fokuserer ikke noe mer på knebøy enn jeg gjør på markløft, benkpress og millitærpress ;)

Lenke til kommentar

Sykt bra løft og ekstrem fremgang, imponerende må jeg si. Bare av nysgjerrighet, hva slags program startet du med?

 

Takk for det! :)

Det første programet var vel stronglifts.. holdt på med det leeenge, brukte lengre tid på 60-100 i mark enn 100-190 for eksempel, har hatt mye bedre fremgang de siste månedene med typiske kroppsbygger splitter, bare at jeg trener ren styrke på baseøvelsene istedenfor høyrep.

 

Nå for tiden trener jeg en 2 splitt (Dag 1:Rygg, armer og bryst. Dag 2: Ben og skuldre)

 

Denne splitten trener jeg 3 ganger i uken, så hele kroppen får gjennomgått 3 ganger hver uke :)

Endret av Styrketrenern
Lenke til kommentar

Jeg er så og si ned i godkjent dybde jo. Om jeg var ute etter å ha løftet mye uten å løfte rett kunne jeg lett ha hatt på 220 kg på stangen og tatt kvartbøy, men det gjør jeg ikke ;)

Tøft av deg å kalle meg liten gutt da.

 

 

Fremdeles, du har/hadde ikke godkjent dybde (noe du selv kommenterte) og valgte å fortsette vanlig trening i steden for å terpe teknikk. Er forresten stor forskjell på kvartbøy og nesten godkjent når man tenker på hvor tungt det er.

 

Gir deg kallenavn etter oppførsel..

 

Joda, ble bare veldig irritert da han kommer å feier av mine 550kg i beinpress da han ikke klarer halvparten av den vekten engang.

 

 

Har på ingen måte feid av dine 550kg (skriver hvor mye det er jeg også siden jeg vet du liker det) som lett, jeg bare understrekte at det er (les nøye nå!) LETTERE med beinpress enn knebøy. Som du så fint har nevnt, selv pinglebeina mine kom kun tar 80kg i knebøy vil trolig ta over 200kg i beinpress.

Lenke til kommentar

Jeg er så og si ned i godkjent dybde jo. Om jeg var ute etter å ha løftet mye uten å løfte rett kunne jeg lett ha hatt på 220 kg på stangen og tatt kvartbøy, men det gjør jeg ikke ;)

Tøft av deg å kalle meg liten gutt da.

 

 

Fremdeles, du har/hadde ikke godkjent dybde (noe du selv kommenterte) og valgte å fortsette vanlig trening i steden for å terpe teknikk. Er forresten stor forskjell på kvartbøy og nesten godkjent når man tenker på hvor tungt det er.

 

Gir deg kallenavn etter oppførsel..

 

Joda, ble bare veldig irritert da han kommer å feier av mine 550kg i beinpress da han ikke klarer halvparten av den vekten engang.

 

 

Har på ingen måte feid av dine 550kg (skriver hvor mye det er jeg også siden jeg vet du liker det) som lett, jeg bare understrekte at det er (les nøye nå!) LETTERE med beinpress enn knebøy. Som du så fint har nevnt, selv pinglebeina mine kom kun tar 80kg i knebøy vil trolig ta over 200kg i beinpress.

 

Det var snakk om noen få centimeter din nisse. Fikk tips om å ha ett par vektskiver under ankelen, og da var problemet løst, om du ikke har noe konstruktivt å komme med så slutt å kommenter i loggen min.

Lenke til kommentar

Skuldre og lett ben

 

 

Knebøy:

120kg - 3x3

 

Millitærpress:

30kgx5

50kgx5

60kgx1

70kgx1

75kgx1

80kgx1

85kgx1

90kgx1

92.5kgx1

95x0.8

 

Neeesten 95, meste jeg har tatt før er 82.5, og det var tyngre enn 92.5!! så fornøyd :D

 

Sittende tåhev supersett fronthev 5 sett på hver

 

Farmers walk:

3x24m med 40kg i hver hånd - lett

 

tyngste manualene på senteret er 40kg, så kommer til å investere i stropper for å henge sammen manualene.

Lenke til kommentar

 

Millitærpress:

30kgx5

50kgx5

60kgx1

70kgx1

75kgx1

80kgx1

85kgx1

90kgx1

92.5kgx1

95x0.8

 

Neeesten 95, meste jeg har tatt før er 82.5, og det var tyngre enn 92.5!! så fornøyd :D

 

 

Betydelig mer enn egen bw over hode etter 1 år med styrketrening... Sykt

Lenke til kommentar

Markløft:

60kgx2

100kgx2

130kgx1

150kgx1

160kgx1

180kgx1

190kgx1

195kgx1 - med ett nødskrik

 

Sliten i kroppen, veldig dårlig form i dag.. så turte ikke å prøve på 200 da jeg mest sannsynelig hadde failet. Satser heller på 2 lette marktreninger neste uke, for så å ta 205-210 neste lørdag.

 

Chins:

2x5

 

Pullups bredt grep:

2x5

 

med støtte.

 

Bicepscurl olympia stang:

42.5 - 3x5

 

øker 2.5 kg hver trening her fremover

 

Smalbenk:

8x95

6x110

4x115

3x3 - 115

10x95

 

Å gå fra 115 til rett på 95kg var sykt.. 95kg var LUFT, ellers veldig dårlig form, så var tungt i dag! Tungt allerede i uke 3 i programmet virker ikke helt normalt

 

Triceps pushdown:

3x12 - 55 kg

Lenke til kommentar

Knebøy, trening av bunnen av løftet..

 

60kg - 3x20 sekund stående helt nede

 

Millitærpress:

40kgx2

60kgx2

80kgx1

85kgx1

90kgx1

95kgx1

100kgx0

100kgx0

 

Hadde jeg tatt det litt mer med ro, og bare lagt på 97,5 kg på stangen før 100 hadde nok 97.5 ialfall godt bra.. irriterende å ikke få opp 100kg i dag, menmen. Snart nådd "det optimistiske" målet mitt til 2012, på 100kg :D

 

Skulderpress manualer

3x12

 

Fronthev supersett sittende tåhev: 3 sett på hver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...