Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Vi har absolutt mye og forbedre oss på og vi har litt slingringsmonn på hva vi kan gjøre avhengig av situasjonen. Kampanjene våre er dessverre veldig strengt regulert så der får vi desverre ikke lov og bytte ut som du nevnte vanlige versjonen istedenfor limited eller omvendt. Opplevde selv når jeg skulle levere inn venstre joyconen til switchen min på jobben for sending til Bergsala så ga sjefen min meg en ny på dagen så jeg slapp og vente.

Vel, jeg pleide å spesifikt handle på GS for å støtte konseptet om dedikert spillbutikk. Etter å ha fått følelsen av at kjeden (ikke de ansatte) ikke brydde seg spesielt om hvorvidt jeg var kunde der sluttet jeg med det. I går gikk jeg forbi GS på vei til Elkjøp 1.5km unna for å spare noen kroner på et spill, noe jeg ikke hadde gjort ellers. I år alene har GS mistet ganske mange salg til meg fordi jeg ikke føler noen tilknytning til den butikken lenger, til tross for at jeg heller vil kjøpe noe på en dedikert spillbutikk enn å plukke opp spill ved siden av vaskemaskinene på elkjøp.

 

Som man sår, høster man.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har strengt tatt ikke hatt noe sterkt forhold til en spillbutikk siden Spiderman i Oslo la ned. Det var definitivt en butikk med det lille ekstra, der du kunne finne retro, import og andre overraskelser. De chippet også konsollen din hvis du ønsket å spille importspillene. Når jeg går i en spillbutikk i dag vet jeg akkurat hva som kommer til å stå i hyllene og da ser jeg ikke helt poenget med å gå dit.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt en slik koselig spillbutikk der hvor jeg jeg har bodd egentlig. Men spiderman i Stavanger hadde jeg ett godt innrykk av de gangene jeg var innom der. 

 

Gamestop er jo enerådende nærmest på sitt område, så da kan de jo gjøre nesten hva pokker de ønsker. Men de merker vel at det går mot de digitale tider de også..så noe må de jo snart gjøre om de ønsker å få solgt videre fysiske kopier.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Spiderman i Bergen, og fantastiske butikken jeg har glemt navnet på akkuraat nå, på hjørnet av Festplassen der en bank er nå, de to butikkene var fantastiske! Alltid noe spennende å oppdage. Sistnevnte hadde internettkafe i underetasjen sammen med en enorm mengde spill til ulike plattformer, første etasjen var der du betalte og de hadde filmer, mens andre etasje bugnet av musikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Gamestop sine to hovedproblemer etter min mening er:

1: De sliter med å konkurrere på pris med de store kjedene som har noen meter hylle til spill men ikke lever av det.

2: Fort blir 90% av en Gamestop-butikk søppel. Ofte har de ikke engang toppspill inne, spesielt ikke på Nintendokonsoller hvor spill holder prisen over flere år. Det blir fort til at bruktbingen har 15 kopier av Barbie Dream House eller noe i den dur men ingen av f.eks Super Mario 3D Land, og at hylla med ubrukte spill heller ikke har noe særlig.

 

Pris er det ikke sikkert de kan konkurrere på, men å få ut støvsamlere til fordel for spill de etter all logikk burde ha på lager må være en enkel sak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har aldri hatt en slik koselig spillbutikk der hvor jeg jeg har bodd egentlig. Men spiderman i Stavanger hadde jeg ett godt innrykk av de gangene jeg var innom der. 

 

Gamestop er jo enerådende nærmest på sitt område, så da kan de jo gjøre nesten hva pokker de ønsker. Men de merker vel at det går mot de digitale tider de også..så noe må de jo snart gjøre om de ønsker å få solgt videre fysiske kopier.

Det er jo en god grunn til at GS nå er fylt med merchandise ytterst, og støvete spill bakerst. GS har snart mer leker enn hva BR og de andre leketøys butikkene har...

Lenke til kommentar

Har faktisk kjøpt 3 stk. kopper der siste halvåret ;)

 

Én fet PS1 kopp,Ocarina of Time kopp med Link og og én Super Mario kopp som endrer motiv når den blir varm :p

 

Det er flere kopper enn spill kjøpt i 2017 fra GS faktisk.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som samler på amiiboer og kanskje ikke har fått tak i alle Zelda-amiiboene så har thegamecollection.net sommersalg og selger Ganondorf-amiiboen for GBP 9.58 levert til Norge (Blir ca. 100-lappen):

 

http://www.thegamecollection.net/ganondorf-amiibo-super-smash-bros-collection-no-41/

(Merk at prisen i lenken er GBP 9.99, men thegamecollection skreller av 20% VAT og legger til 2 GBP for frakt til Norge).

Lenke til kommentar

Det siste spillet jeg kjøpte på GameStop var Fallout 4 på midnight release. Etter å ha stått 3 timer i kø så kom jeg endelig fram til disken og der tok de hele 750kr for helt vanlig versjon av spillet. Var nesten så jeg bare snudde og dro hjem igjen men det klødde litt for mye å få spilt det fortest mulig så det endte med kjøp. Siste gang jeg kjøper spill på GameStop når de skal ha slike blodpriser :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det siste spillet jeg kjøpte på GameStop var Fallout 4 på midnight release. Etter å ha stått 3 timer i kø så kom jeg endelig fram til disken og der tok de hele 750kr for helt vanlig versjon av spillet. Var nesten så jeg bare snudde og dro hjem igjen men det klødde litt for mye å få spilt det fortest mulig så det endte med kjøp. Siste gang jeg kjøper spill på GameStop når de skal ha slike blodpriser :p

Var selv på midnattsrelease til Nintendo switch. Betalte veiledende pris for konsollen (kr. 3699,-) og kjøpte zelda breath of the wild collectors edition til kr. 1199,-, sistnevnte var på det tidspunktet billigst i landet ifølge prisjakt. Så helt forferdelig er de ikke alltid.

 

Men skal sies at gamestop her i byen er veldig bra med ansatte som faktisk brenner for spill og har noen ganger spillkonkurranser og quiz i butikken som gjør at det dukker opp en del folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, altså jeg har gjort greie deals der selv også og brukte GameStop mye for noen år siden når jeg bodde i Lillehammer og var spesielt fornøyd med innbytteordningen der, men har gradvis bare gått over til å bestille via nett billigere de siste årene til nå å nesten eksklusivt kjøpe digitalt. Så det er ikke bare prisene der som gjorde at jeg sluttet handle der altså men den digitale overgangen i tillegg.

Lenke til kommentar

Det siste spillet jeg kjøpte på GameStop var Fallout 4 på midnight release. Etter å ha stått 3 timer i kø så kom jeg endelig fram til disken og der tok de hele 750kr for helt vanlig versjon av spillet. Var nesten så jeg bare snudde og dro hjem igjen men det klødde litt for mye å få spilt det fortest mulig så det endte med kjøp. Siste gang jeg kjøper spill på GameStop når de skal ha slike blodpriser :p

Musikk i mine ører, :)

Lenke til kommentar

Kjøpte Kirby: Planet Robobot i dag, koser meg. Testet demoen først. Aldri spilt noe Kirby-spill før, så alt er nytt.

Et av de beste spillene på 3DS. Herlig variant på powerup-plattformsjangeren. Tror konseptet kunne fungert suverent i storebrorversjon på Switch med 3D gameplay også. På tide med AAA Kirby.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...