Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Jeg har det "problemet" at jeg er utdannet lærer, og da er valgene enten ringevikar og usikker inntekt eller (som oftest) full jobb. Har jobbet deltid under studiene i fire år som lærer, og trives godt. Er den jobben jeg har minst problemer med. Men er usikker på om jeg klarer full jobb. Vi får se. Har søkt på 15 jobber i løpet av to uker og fått fem intervjuer. Det kan jeg i hvert fall, tydeligvis! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Ser ulempene med å være lærer ja om man ikke takler 120% jobb. Selv har jeg fikset meg slik at jeg har 3-4 lange dager i lastebilen, og resten fri. Ulempen med opplegget er at det er nattkjøring.

Lenke til kommentar

 

Det tror jeg veldig få andre hadde sagt seg villig til i grunn.

Hvorfor ikke? Da ville man fått 3 maskiner i 1 og man kunne solgt Wii og Wii u og tjent igjen en del av det de betalte ekstra

Folk flest som kjøper Switch tror jeg ikke er sugne på å betale 7000,- for en Nintendo maskin. Enkelt og greit. Tror ikke vi hadde sett salgstallene vi har i dag med den prisen der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

 

 

Det tror jeg veldig få andre hadde sagt seg villig til i grunn.

Hvorfor ikke? Da ville man fått 3 maskiner i 1 og man kunne solgt Wii og Wii u og tjent igjen en del av det de betalte ekstra
Folk flest som kjøper Switch tror jeg ikke er sugne på å betale 7000,- for en Nintendo maskin. Enkelt og greit. Tror ikke vi hadde sett salgstallene vi har i dag med den prisen der.
De kunne hatt to versjoner da. Mange ville nok kjøpt den dyrere så det ville lønnet seg for Nintendo
Lenke til kommentar

Ja det er i grunn all den helvetes kablinga baki der som irriterer meg. Har helt åpen benk også, så det skal ikke mye til før det ser ut som ett bombet horehus, selv om jeg prøver å få ett visst system på det. Men er stort sett bare meg selv som sitter å kokkulerer på loftstuen uansett  :dremel:

Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg hadde Amiga 500 og 1200 og de var så mange mil forbi 90-talls PC og 8-bits konsoller at det var ingen sammenligning engang. Pluss jeg kunne piratkopiere alt jeg orket på disketter. Så når 16-bits konsollene kom luntende med sine 800 kroners cartridges lo jeg bare av dem.

Det kom noen gode spill til Amiga, men mange spill på Amiga var elendige porter med dårlig spillbarhet. Det var ingen offisielle spill og kvalitetskontroll fantes knapt. Spillhusene leide over en lav sko inn folk til å lage porter av arcade- og konsollspill.

 

En av verstingene var U.S. Gold.

 

Les mer her: Reason for the Amiga having such crappy Arcade ports!

Lenke til kommentar

Uansett, kvantitet over kvalitet. Jeg hadde fri tilgang til så mye spill at jeg ikke kunne spille alle. Mens konsollungene fikk 1-2 spill i året fordi de var så dyre. Jeg fikk en diskettboks i uka fordi kompisen min kjente folk som piratkopierte masse.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er bedre med étt bra spill en 100 dårlige.

 

Jeg hadde Amiga selv og bruker platformen fremdeles, men det var en stor skam med feks Street Fighter 2 på amiga når det på SNES kom en port som var ganske tro mot arcade-versjonen. Etter 1992 ble det en dårligere idé å ha Amiga til spilling for hvert år som gikk.

 

Jeg husker fremdeles at jeg i 1993 satt med Zool 2 på Amiga og forsøkte å late som at jeg ikke heller ville spille SMW på SNES. Som trøst fikk man med en slikkepinne i spilleska.

 

Ha lommetørkleet klart til å tørke tårene over Amiga-versjonen.

 

 

 

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Uansett, kvantitet over kvalitet. Jeg hadde fri tilgang til så mye spill at jeg ikke kunne spille alle. Mens konsollungene fikk 1-2 spill i året fordi de var så dyre. Jeg fikk en diskettboks i uka fordi kompisen min kjente folk som piratkopierte masse.

 

 

Søskenbarnet mitt var sånn. Var gørr kjedelig å komme på besøk og spille til ham, fordi han måtte bytte spill hvert kvarter.

Lenke til kommentar

For min del visste jeg knapt hva en SNES eller playstation eller noen andre konsoller var, ingen jeg kjente hadde dem og alle vennene mine var Amigafolk. Ingenting annet var av interesse. Jeg leste bare amiga/c64 magasiner også.

Arcadespill fantes ikke i bygda heller.

 

Foreldrene mine var sikkert bare glade at de slapp maset om å kjøpe spill hele tiden.

 

Og når jeg gikk over til PC var det akkurat samme opplegget. Piratkopiere tonnevis av spill på ISO'er og brenne halve dagen lang. I mitt hode var det fullstendig utenkelig å bruke hundrevis av kroner på ETT spill.

 

Derfor har jeg i dag null nostalgi for 16-bit konsoller og sonic og mario. Kjøpte Sonic Mania for noe dager siden på Switch, spilte i 20 minutter og skjønte ikke greia. Woho det går fort, sonic spretter hit og dit og jeg har knapt kontroll på noe.

 

Det første jeg gjorde når bror fikk en Playstation var å skaffe en boks med innebygd modchip for å spille piratspill.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uansett, kvantitet over kvalitet. Jeg hadde fri tilgang til så mye spill at jeg ikke kunne spille alle. Mens konsollungene fikk 1-2 spill i året fordi de var så dyre. Jeg fikk en diskettboks i uka fordi kompisen min kjente folk som piratkopierte masse.

 

 

Søskenbarnet mitt var sånn. Var gørr kjedelig å komme på besøk og spille til ham, fordi han måtte bytte spill hvert kvarter.

 

Høres ut som en kompis jeg hadde. Han hadde ADHD før det ble kult. :p Kvarter LEGO, kvarter NES, kvarter annet NES-spill, kvarter ut og leke, kvarter leke noe annet. Og når jeg sier kvarter, er det tidvis optimistisk sagt. :p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

 

Uansett, kvantitet over kvalitet. Jeg hadde fri tilgang til så mye spill at jeg ikke kunne spille alle. Mens konsollungene fikk 1-2 spill i året fordi de var så dyre. Jeg fikk en diskettboks i uka fordi kompisen min kjente folk som piratkopierte masse.

Hvorfor måtte han bytte hvert 15?

 

Søskenbarnet mitt var sånn. Var gørr kjedelig å komme på besøk og spille til ham, fordi han måtte bytte spill hvert kvarter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...