Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Jeg har null og niks forhold til hele Smash Bros-serien, har aldri spilt et eneste av de spillene. Syns de virker som fighting spill for barn med neddumma kontroller. Sikkert kult for amerikanske 30-åringer som har gode minner med Super smash bros på college-dormen e.l. men ikkeno for meg.

 

Jeg vil ha noe NYTT til wii u ikke bare oppgulpa rehashes av gamle spillserier som Mario Kart og SMB.

Er ganske mye dybde i smash bros spillene, ikke på nivå med Street Fighter, men det skal godt gjøres å bli god.

 

Nå vil jeg ikke si at SMB er oppgulpa rehash slik som Mario Kart.

 

Her har du litt competetive gameplay

http://www.gamesradar.com/15-smash-players-better-than-you/

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La de små spille SSB, så kan de store få ha Street Fighter i fred :) Avslutninga på denne matchen har blitt legendarisk. Timinga til Daigo (Ken) er 100% perfekt på parryen og rett inn i supern etterpå.

Holder man bare stikka bakover blocker man også, men da mister man bittelitt helse. En parry er noe annet der man må ta kjapt forward-back for hvert slag/spark som skal pareres, og da mister man ikke health. Slike systemer liker jeg.

Det som skjer på slutten krever robotlignende joystick-presisjon, og det høres på publikum også.

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tro meg, SSB spilles av langt mer enn 30 år gamle menn full av nostalgi. Hvis du mener Mario Kart og SSB (SMB?) er oppgulpede rehashs, så syntes jeg det er morsomt at du drar frem Street Fighter ved to forskjellige anledninger.. Spillene i den spillserien ligner minst like mye på hverandre som hvert eneste nye Mario Kart..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Topp ti Wii spill, folkens? Ta gjerne hensyn til at det ikke skal være så jævlig komliserte og treige spill. Spill for en person som elsker kllassiske Super Mario-spill (og New Super Mario Bros) og Donkey Kong. Ingen vits å komme med f.eks Xenoblade Chronicles, uavhengig av hvor bra det er. For det faller ikke i smak hos dama uansett.

Lenke til kommentar

Topp ti Wii spill, folkens? Ta gjerne hensyn til at det ikke skal være så jævlig komliserte og treige spill. Spill for en person som elsker kllassiske Super Mario-spill (og New Super Mario Bros) og Donkey Kong. Ingen vits å komme med f.eks Xenoblade Chronicles, uavhengig av hvor bra det er. For det faller ikke i smak hos dama uansett.

 

Et kjempetips her er Kirby's Epic Yarn! Det er et plattformspill ala New Super Mario Bros og Donkey Kong, men med lavere vanskelighetsgrad og veldig søte animasjoner. Det er ekstra morsomt å spille på 2-player (og dere kan begge styre hver deres karakter på skjermen på likt), da det er masse muligheter for å herje med hverandre. Jeg spilte gjennom dette med min egen samboer og det slo an, selv om hun også liker mer komplisert spill som Fallout og Elder Scrolls.

 

KirbysEpicYarn_915Screens_08--article_im

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har null og niks forhold til hele Smash Bros-serien, har aldri spilt et eneste av de spillene. Syns de virker som fighting spill for barn med neddumma kontroller. Sikkert kult for amerikanske 30-åringer som har gode minner med Super smash bros på college-dormen e.l. men ikkeno for meg.

 

Det er selvfølgelig helt legitimt å ikke like SSB (64/Melee/brawl), men å påstå at det er "for barn" med "neddumma kontroller" veit jeg ikke om jeg kjøper. At det er "for barn" er et argument man kan slenge ut om store deler av Nintendos portefølje, ettersom de fleste spillene deres ser barnevennlige ut. Det betyr imidlertid ikke at spillene er "neddummet" av den del.

 

Jeg har ikke så mye erfaring med SF, og endra mindre med kompetetivt spill, men jeg har en god del erfaring med SSB: Melee, og er det noe kontrollen ikke er, så er det "neddummet":

 

Det er ikke sikkert jeg har grunnlag for å si det, men min påstand er i alle fall at Smash (Melee, i første rekke) har minst like mye dybde som SF. Selv om antall spillere i turerninger er mye mindre enn SF, så indikerer ca 700 spillere under EVO/Apex at det langt fra bare er amerikanske 30-åringer.

Lenke til kommentar

Topp ti Wii spill, folkens? Ta gjerne hensyn til at det ikke skal være så jævlig komliserte og treige spill. Spill for en person som elsker kllassiske Super Mario-spill (og New Super Mario Bros) og Donkey Kong. Ingen vits å komme med f.eks Xenoblade Chronicles, uavhengig av hvor bra det er. For det faller ikke i smak hos dama uansett.

 

Jeg kan anbefale Another Code R. Det er gjerne litt treigt, men det er fordi det er mye å lese. Spillet består for det meste av å snakke med folk, men man løser også enkle gåter og peker med Wii Moten for å se på ting. Historien er veldig bra og er veldig godt skrevet.

Lenke til kommentar

Jeg har null og niks forhold til hele Smash Bros-serien, har aldri spilt et eneste av de spillene. Syns de virker som fighting spill for barn med neddumma kontroller. Sikkert kult for amerikanske 30-åringer som har gode minner med Super smash bros på college-dormen e.l. men ikkeno for meg.

 

Jeg vil ha noe NYTT til wii u ikke bare oppgulpa rehashes av gamle spillserier som Mario Kart og SMB.

Og der var Playstation/Xbox fanboyen på plass...

Endret av NinjaChrister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du er gal, mann. Jeg har vokst opp med SNES, DS, 3DS, kjøpte en Wii i 2007 og har nå Wii u. Det er rett og slett ikke noe interessant der ute for meg nå. Trenger ikke være "fanboy" av et annet merke for å mene det.

Disse smash bros spillene kom på 3D-konsoller jeg aldri hadde, og jeg har dermed ikke prøvd dem.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du er gal, mann. Jeg har vokst opp med SNES, DS, 3DS, kjøpte en Wii i 2007 og har nå Wii u. Det er rett og slett ikke noe interessant der ute for meg nå. Trenger ikke være "fanboy" av et annet merke for å mene det.

Disse smash bros spillene kom på 3D-konsoller jeg aldri hadde, og jeg har dermed ikke prøvd dem.

Dermed burde du kanskje prøve dem, før du sier at de er barnslige og "ikke noe for meg" ;)

Lenke til kommentar

Epic Yarn er sukkersøtt men utrolig kjedelig spillmessig. Det er null vanskelighetsgrad, man bare dras gjennom brettene og er ferdig. Men søtt konsept såklart.

 

Jepp, men det er i grunn derfor jeg anbefalte det. Min erfaring er at folk som spiller lite har en tendens til å gi opp så snart det butter imot og man må bruke flere forsøk, forskjellige fremgangsmåter o.l., men det skjer nesten aldri i Kirby. I tillegg er spillet veldig kreativt og gameplayet byr stadig på noe nytt, så selv jeg som er rimelig garvet fikk noe ut av det.

Lenke til kommentar

Jeg tror du er gal, mann. Jeg har vokst opp med SNES, DS, 3DS, kjøpte en Wii i 2007 og har nå Wii u. Det er rett og slett ikke noe interessant der ute for meg nå. Trenger ikke være "fanboy" av et annet merke for å mene det.

Disse smash bros spillene kom på 3D-konsoller jeg aldri hadde, og jeg har dermed ikke prøvd dem.

Hvis du aldri har prøvd Smash Bros vil jeg anbefale deg å ikke si noe som helst om dem før du får spilt spillet. Smash Bros er et bedre party-spill enn Mario Kart og Guitar Hero!

Lenke til kommentar

 

Epic Yarn er sukkersøtt men utrolig kjedelig spillmessig. Det er null vanskelighetsgrad, man bare dras gjennom brettene og er ferdig. Men søtt konsept såklart.

 

Jepp, men det er i grunn derfor jeg anbefalte det. Min erfaring er at folk som spiller lite har en tendens til å gi opp så snart det butter imot og man må bruke flere forsøk, forskjellige fremgangsmåter o.l., men det skjer nesten aldri i Kirby. I tillegg er spillet veldig kreativt og gameplayet byr stadig på noe nytt, så selv jeg som er rimelig garvet fikk noe ut av det.

 

 

Hun synes Kirby så veldig kjedelig ut. Og hun har ingen problemer med at ting blir for vanskelig. Gjør det vi kan for og få 100% på DKCR nå, og vi/hun spiller de samme banen gang på gang og taper på samme sted igjen og igjen uten at det blir et problem for henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...