Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser fram til Mario Kart. Selv om spillet ser relativt kjent ut - altså ikke så mye nytt, virker det som - så virker det som mange timer moro. Håper det kanskje kan bli litt spenstig online.

 

Rosalina som ny karakter i Smash U er jeg i utgangspunktet litt skeptisk til. Begynner å fylles opp med karakterer fra Mario-universet. Dog, hun virker ikke å være en Peach-kopi (eller en kopi av noen andre, for den saks skyld), som man kanskje kunne fryktet, så det skal likevel bli spennende å se. Kjenner at det er Smash U som står frem som det jeg virkelig gleder meg til.

 

DKC: Tropical Freeze så jo rett og slett smooth ut. Må få fullført DKC Returns asap.

Lenke til kommentar

 

5 Unique Features That Make Wii U Great

5) Miiverse

Some may call me crazy for making such a bold statement and many will stop reading, but Miiverse is likely the best social platform for gamers available at the moment.

Neither Sony nor Microsoft offers this functionality and it is fantastic,

4) Local Multiplayer

Local multiplayer is a dying art, and that’s a sad but unavoidable fact.

We saw it with the release of the PS4 and Xbox One this year when a very limited amount of titles supported local multiplayer, and games that did,

3) Backwards Compatibility

Nintendo, unlike other companies, has learned to use its legacy to its advantage, a major sales-point to gamers who purchased the original Wii with its wide array of Virtual Console titles to choose from.

2) Exclusive Quality Software

“But Wii U has no games,” says highly impressionable Internet user.

Ahh, but that is where you are wrong. Alas, the Wii U has become a competent home console simply seeking your attention. According to howlongtobeat.com, a website that estimates the duration of a game based on user feedback, the games I just listed in the previous paragraph would take roughly 135 hours to complete.

1) Control Options

Whether you just want the simplicity of a one-handed television remote-esque casual gaming experience or the feel of a real controller in your hands, the Wii U allows for this, a claim that dismally can’t be made for its competing brands. At the moment,

http://www.ign.com/blogs/gabe-ign/2013/12/14/5-unique-features-that-make-wii-u-great

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501
3) Backwards Compatibility

Nintendo, unlike other companies, has learned to use its legacy to its advantage, a major sales-point to gamers who purchased the original Wii with its wide array of Virtual Console titles to choose from.

At dem ikke lot oss spille gamecube cdene våres på wii u var den største feilen

Lenke til kommentar

At dem ikke lot oss spille gamecube cdene våres på wii u var den største feilen

 

Det er fysisk mulig å boote Gamecube spill på Wii U, men siden det ikke er noen kontrollporter så blir det vanskelig å faktisk spille dem.

 

Om det var en feil å utelate kontrollporter på konsollen kan diskuteres, men hvor lenge skal de støtte gamle konsoller? Standarden nå er USB og dette har jo Wii U.

 

Det er ikke noe i veien for å legge ut GC-spill på VC f.eks.

 

For meg er det ikke noe stort problem. Har en Wii ved siden av Wii U. Konsollene tilsammen er jo mindre enn en Xbox eller PS uansett så plass er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det er fysisk mulig å boote Gamecube spill på Wii U, men siden det ikke er noen kontrollporter så blir det vanskelig å faktisk spille dem.

 

Om det var en feil å utelate kontrollporter på konsollen kan diskuteres, men hvor lenge skal de støtte gamle konsoller? Standarden nå er USB og dette har jo Wii U.

 

Det er ikke noe i veien for å legge ut GC-spill på VC f.eks.

 

For meg er det ikke noe stort problem. Har en Wii ved siden av Wii U. Konsollene tilsammen er jo mindre enn en Xbox eller PS uansett så plass er ikke noe problem.

Jeg har drøssevis av gamecube spill, om dem legger dem ut på vc har ingenting å si siden jeg da allerede eier spillene

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

De trenger sikkert to forskjellige Nintendo Directs for to karakterer. Jeez... det får være måte på å hype et middelmådig slossespill. Sliter Wii U virkelig så fælt, eller er det så mange fanboys som sluker alt Nintendo sier uten å nøle?

Hva er det du babler om?

Lenke til kommentar

Jeg har drøssevis av gamecube spill, om dem legger dem ut på vc har ingenting å si siden jeg da allerede eier spillene

 

Ja, det har jeg også, men skal jeg spille de fyrer jeg enten opp Wiien eller Gamecuben. Ser egentlig ikke problemet her.

 

Ja, det er kjipt, men det er til å leve med. Spesielt siden Wiien er så liten som den er.

 

Nå er GC faktisk 2 generasjoner siden. Det finnes vel ikke en konsoll som er bakoverkompatibel med spill eldre enn 1 generasjon? Usikker på om de tidlige versjonene av PS3 kunne spille ps1-spill. Ingen som klager på at PS4 ikke kan spille PS3-spill eller Xbox One ikke kan spille Xbox-spill.

 

Som sagt, det ER mulig å spille GC på Wii U. Det eneste som kreves er litt hacking, en GC-kontroll til USB adapter og en driver.

 

Jeg skjønner forresten godt hvorfor Nintendo fjernet GC-kontroll portene. Det ville nok utgjort en betydelig kostnad for Nintendo, samt en større konsoll å få det til.

 

Sannheten er nok at de aller fleste som kjøpe Wii ikke hadde en gamecube eller spill og enda færre igjen som har Wii U som har GC også. Når brukergruppen er så liten er det ikke verdt det. Så har man som sagt også Wii å spille GC-spill på om man ønsker det.

Lenke til kommentar

Hmm, virkelig? Ga bort alle PS1-spillene mine for noen år siden. Ikke at det var så mange. Dersom det stemmer at man kan kjøre PS1-spill på PS3-phat så tror jeg at jeg skal sjekke backlogen til ps1.

 

edit: google sier at alle ps3 spiller ps1-spill. Nice. /off-topic

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Tviler jeg ikke ett sekund på. :D Jeg har ønsket meg den ganske lenge nå, så det blir digg. Jeg fikk Wind Waker, Lego City, Rayman Legends og Super Mario Bros.U. Ønsket meg også Pikmin 3 og Super Mario 3D World.

 

Det hørtes ikke feil ut. Har selv disse titlene og noen fler!

Bare et godt hint her: Super Mario 3D World er skambra, spillglede over hele fjøla. Trenger ikke si mer en det! :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

PlayStation executive says Wii U is "just getting started"

Worldwide Studios president says you shouldn't count Nintendo out, reveals he owns two Wii U consoles.

 

"People can get together and enjoy [the Wii U]; it's got plenty of wonderful games." Yoshida added. "Nintendo helps raise and teaches the fun of games to people just starting out. I think that's a very important thing in this industry.

http://www.gamespot.com/articles/playstation-executive-says-wii-u-is-just-getting-started/1100-6416802/

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Ja, det har jeg også, men skal jeg spille de fyrer jeg enten opp Wiien eller Gamecuben. Ser egentlig ikke problemet her.

 

Ja, det er kjipt, men det er til å leve med. Spesielt siden Wiien er så liten som den er.

 

Nå er GC faktisk 2 generasjoner siden. Det finnes vel ikke en konsoll som er bakoverkompatibel med spill eldre enn 1 generasjon? Usikker på om de tidlige versjonene av PS3 kunne spille ps1-spill. Ingen som klager på at PS4 ikke kan spille PS3-spill eller Xbox One ikke kan spille Xbox-spill.

 

Som sagt, det ER mulig å spille GC på Wii U. Det eneste som kreves er litt hacking, en GC-kontroll til USB adapter og en driver.

 

Jeg skjønner forresten godt hvorfor Nintendo fjernet GC-kontroll portene. Det ville nok utgjort en betydelig kostnad for Nintendo, samt en større konsoll å få det til.

 

Sannheten er nok at de aller fleste som kjøpe Wii ikke hadde en gamecube eller spill og enda færre igjen som har Wii U som har GC også. Når brukergruppen er så liten er det ikke verdt det. Så har man som sagt også Wii å spille GC-spill på om man ønsker det.

Jeg har versjon 2 av ps3 og den kan spille ps1 spill, hyggelig å kunne spille flest mulig spill på samme konsoll slik jeg slipper å ha mange maskiner samtidlig koblet til

 

Hvordan vet du at ikke mange hadde gamecube? gamecube var jo en av tidenes beste konsoll med dem beste spillene

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Jeg har versjon 2 av ps3 og den kan spille ps1 spill, hyggelig å kunne spille flest mulig spill på samme konsoll slik jeg slipper å ha mange maskiner samtidlig koblet til

 

Hvordan vet du at ikke mange hadde gamecube? gamecube var jo en av tidenes beste konsoll med dem beste spillene

 

Fordi det ble solgt ca. 20 millioner GC på verdensbasis, mens Wii solgte 100 millioner. I beste fall har 1/5 Wii-eiere også en GC. I realiteten er nok tallet mye mindre.

Jeg er helt enig i at GC er en fantastisk konsoll, med fantastiske spill. For min egen del står den ekstremt høyt i kurs. Men, det forandrer ikke det faktum at den ikke solgte spesielt bra. Det er ikke snakk om hvor god en konsoll er, men hvordan den solgte.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Fordi det ble solgt ca. 20 millioner GC på verdensbasis, mens Wii solgte 100 millioner. I beste fall har 1/5 Wii-eiere også en GC. I realiteten er nok tallet mye mindre.

Jeg er helt enig i at GC er en fantastisk konsoll, med fantastiske spill. For min egen del står den ekstremt høyt i kurs. Men, det forandrer ikke det faktum at den ikke solgte spesielt bra. Det er ikke snakk om hvor god en konsoll er, men hvordan den solgte.

Helt ufattelig, jeg som trodde gamecube var en veldig populær konsoll. Det virker som at folk setter mer pris på gamecube nå¨i ettertid når konsollen med dems spill har blitt gamle klassikere

Lenke til kommentar

Helt ufattelig, jeg som trodde gamecube var en veldig populær konsoll. Det virker som at folk setter mer pris på gamecube nå¨i ettertid når konsollen med dems spill har blitt gamle klassikere

Vel, GameCube måtte jo konkurrere med PS2, som hadde total dominans den generasjonen. Men ja, jeg skjønner godt at folk setter pris på GC, for konsollen har et veldig sterkt spillbibliotek, og flere av Nintendos egne serier har fortsatt sine beste opptredener på GC.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Vel, GameCube måtte jo konkurrere med PS2, som hadde total dominans den generasjonen. Men ja, jeg skjønner godt at folk setter pris på GC, for konsollen har et veldig sterkt spillbibliotek, og flere av Nintendos egne serier har fortsatt sine beste opptredener på GC.

Har wii u solgt mer enn gamecube også da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...