Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, best å få det i sammenheng. :p Jeg sier ikke at Galaxy 2 er et dårlig spill, men jeg satt hele tiden og tenkte "dette har jeg da gjort før?". Yoshi er ny, og brettene er nye. Men ellers var det bare mer av Galaxy 1. Når man tenker på hvor annerledes Sunshine var fra Mario64, og hvor annerledes Galaxy var fra Sunshine, var det skuffende å bare få mer Galaxy. De kan så mye, mye mer. Hva om de for eksempel hadde laget en Super Princess Peach Galaxy? Eller Yoshi's Galaxy? For den saks skyld lagde de jo en forbedret versjon av Mario64 til DS, med Yoshi og Wario som spillbare karakterer. Faktisk starter man med Yoshi, og må finne og redde Mario før han blir spillbar, til tross for at brettene stort sett er det samme som i det originale Mario64.

Lenke til kommentar

Joda. Som jeg har sagt tidligere i denne tråden så syns jeg Nintendo er veldig gode til å lage spill, men jeg savner kreativiteten de hadde tidligere. Men jeg tror ikke den har havnet i støvsugeren, de har nok bare glemt hvor de har lagt den. Og de fleste store utviklere\utgivere er jo enda mindre kreative i spill-satsningene sine. Takk og lov for Steam og Kickstarter som har sparket litt kreativitet inn i industrien.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro Nintendo vet hva de gjør, og at de kjører safe nå er vel fordi Wii U ikke har solgt så bra som de håpet. Da er det bedre å gi folk det de vil ha, selv om det kanskje ikke er det mest spennende de har å by på. Men de har samtidig bekreftet at de har flere prosjekter på gang, så det vil ikke akkurat bli spilltørke neste år heller. At de gir ut så mange trygge spill i år er vel for å få sving på sakene, eller momentum, som Reggie maser så mye om. Da vil folk begynne å strømme til, og Nintendo kan gi ut mer varierende titler senere.

 

Av den grunn er det nok ikke utenkelig at de lager en Galaxy 3 først, før de lager en 'ekte' etterfølger til Galaxy-serien. Hva det blir aner jeg ikke, men at princess Peach er med i 3D World lover jo bra. Jeg likte faktisk Super Princess Peach, og tar gjerne mer av det. De trenger bare endre litt på systemet der, men det burde være en smal sak. Wario har jo heller ikke hatt et 'ekte' spill på lenge. Det forrige var vel Shake Dimension til Wii, om jeg ikke tar feil? En Wario Galaxy hadde kanskje blitt interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte å ta en anmeldelse av Animal Crossing: New Leaf bare for moro skyld. Legger den i en spoiler, så den er lett å finne om noen vil lese, og lett å hoppe over for resten.

 

 

Animal Crossing: New Leaf

 

Har nå spilt dette en del timer siden release, og tror jeg kan gjøre opp en mening om dette. New Leaf var det aller første Animal Crossing-spillet jeg har spilt, så jeg ante faktisk ikke helt hva jeg gikk til. Jeg lagde en karakter, valgte hvordan kartet skulle se ut (jeg fikk velge mellom noen tilfeldig genererte kart) og gikk av toget som borgermester. Og etter det... vetta fanken. Det er noe av det største problemet med sandkassespill, og kanskje spesielt spill som The Sims. Vi kan gjøre hva vi vil, men hvor skal man begynne? Jeg ante faktisk ikke. Så i starten gikk jeg rundt og snakket med folk, plukket blomster og dro på fisketur. Og kort sagt var den første timen eller to dørgende kjedelig. Dag to? Utrolig kjedelig. Dag tre? Bedre, faktisk.

 

Og der har vi en av de viktigste tingene å tenke på med New Leaf: Det er tregt. Veldig tregt. Det er så tregt at tiden går i sanntid, så når en butikk sier de åpner klokken 10, er det bare å se på klokken på mobilen din når den åpner. Klokken ti er klokken ti, både i spillet eller virkeligheten. Det betyr også at når noen ber deg gjøre noe i løpet av dagen, har du faktisk hele resten av dagen i virkeligheten å gjøre det på. Tar vi det enda lengre betyr at det at når de sier huset ditt er ferdig dagen etter, er det bare å vente til neste dag i virkeligheten. Nettopp der har vi en grunn hvorfor jeg nesten gikk lei uten å gi spillet en sjanse. De første dagene er det veldig lite å gjøre her. Veldig lite.

 

Men tro meg, det blir mye bedre etterhvert. Jeg har som sagt spilt siden release, og jeg har ikke akkurat et problem med kjedsomhet lengre. Det avhenger mest av hva du har lyst til å gjøre. Man kan plukke frukter som bananer, fersken osv og selge dem for penger, eller plante dem og se nye trær vokse opp i løpet av noen dager. Museumet er stadig på jakt etter en fullstendig samling fossiler, insekter, fisker og undervannsskapninger (sjøstjerner, kråkeboller osv), og det er nok du som må finne dem - om du gidder. Du kan også kjøpe kunst og donere til museumet om du vil, eller selge. Eller gi bort.

 

Etter noen dager vil du få tilgang til en tropeøy, og herfra kan du spille flre minispill. Man kan jakte på sommerfugler, løpe gjennom en labyrint og samle en viss type frukt, dykke etter ting på havbunnen og så videree. Man kan ikke ta med seg noe til denne øyen, men alt man finner her kan legges i en boks og tas med tilbake til byen. Dette er viktig, fordi alle minispillene gir deg medaler, og disse kan byttes inn mot unike premier som klær, møbler osv. Til og med et 'sertifikat' som lar deg spille minispillene med andre spillere. Litt kjipt at vi må kjøpe det, men samme det.

 

Folkene i byen virker i starten til å surre rundt uten mål og mening, men over tid blir man bedre kjent med dem, og ser at det er et dypt system gående her. Alt er nok scripted, men det føles faktisk som om det meste er ekte. Sender man et kort til en i byen, kan man forvente å få et tilbake. Noen snakker med hverandre, og mange sprer rykter om hverandre (ikke ondsinnede, så klart. Det er jo tross alt Nintendo.) Noen vil besøke deg, eller få besøk. Noen vil gi deg ting, eller at deg til å finne noe. Gjerne en spesiell type fisk, en spesiell type frukt osv. Alt i alt, det virker ganske levende, om man bruker litt tid på det og ignorerer at en del av det virker scripted.

 

Multiplayer er derimot et ganske svakt punkt. Men før vi kommer så langt må det nevnes at som borgermester kan du sette i gang diverse byggeprosjekter, som krever både tid og penger. Jeg driver og bygger en bro nå som koster ca 128.000 bells (myntenhetene her), og et vanlig lass med skrot jeg selger i butikken går for noen hundre til noen få tusen. (med mindre jeg selger noen fossiler, da de kan gå for tre, fire tusen bells hver. Til gjengjeld kan du kun finne fire eller fem om dagen.) Et slikt prosjekt man finner senere kalles Dream Suite, og lar deg besøke andre folks byer i drømmene. Dette har jeg ikke fått prøvd selv, da jeg ikke har rukket å bygge denn suiten ennå.

 

En annen form for multiplayer er å besøke hverandres byer i våken tilstand, men dette krever at man har registrert hverandre på vennelisten i 3DSen, at man er online samtidig, og at den ene inviterer den andre. Det er alt for tungvindt, og i tillegg er kommunikasjon vanskelig. Man kan enten bruke stylusen og skrive på et tastatur på touchskjermen, eller registrere hverandre som bestevenner og bruke mikrofonen. Det andre alternativet er helt klart det beste, men hvor mange bestevenner har man egentlig? Ikke er det stort å gjøre i multiplayer heller, så jeg har så godt som droppet det. (skjønt jeg har noen fine kirsebærtrær nå. :)

 

Jeg ante som sagt ikke hva jeg gikk til når jeg kjøpte spillet, og den grafiske stilen var litt... tvilsom, kan man jo si. Det virker som et typisk barnespill, så jeg forventet nok ikke det helt store. Starten var også utrolig kjedelig, så jeg holdt på å gi opp. En mann på 36 som bruker mye tid på å samle frukt han kan gi til den søte fugledama (bokstavelig talt en fugl), eller prøve å få neshornfyren til å bli boende kan jo høres litt tvilsomt ut. Men jo mer jeg spiller, jo mer elsker jeg dette. Det blir stadig nye ting å gjøre her, så jeg vet aldri helt hva som venter. En butikk jeg har handlet i lenge var stengt fjerde juli for å utvide, og en ny fyr dukket opp for noen dager siden og ville starte en nattklubb her. Banantrærne gror fint nå, og jeg har endelig fått dykkerdrakt i dag. Det betyr å lete på havbunnen etter mer skrot å donere til museumet.

 

Alt dette gjør det vanskelig å sette en karakter på Animal Crossing. Jeg kan ikke engang kalle det et 'spill' lengre. Det er mer en liten by som lever sitt eget liv, så alt du kan gjøre er å bo der. Om du liker å surre rundt uten mål og mening, samle ting for å få en komplett samling av ting, snakke med folk, drive med dekorering av og i huset ditt, se byen vokse og bli større og så videre og så videre er det utrolig mye å gjøre her. Man må bare gi spillet noen dager på å fange deg. Men når du først er hektet blir du nok værende. :)

 

Vurdering: 8.5/10 (Trekker et halvt poeng for kjedelig multiplayer.)

Lenke til kommentar

"I'm 50 now, so I only have about ten more years to make games at Nintendo.

I want to try all sorts of new things before it's too late; I don't want to get to the end of my career and only have worked on Zelda."

 

 

"But every time I come up with some good new ideas, they end up being used in a Zelda game!"

 

http://www.kpopstarz.com/articles/33945/20130709/legend-of-zelda-3ds-wii-u-remake-hd-wind-waker-link-between-worlds.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte å ta en anmeldelse av Animal Crossing: New Leaf bare for moro skyld. Legger den i en spoiler, så den er lett å finne om noen vil lese, og lett å hoppe over for resten.

 

 

Animal Crossing: New Leaf

 

Har nå spilt dette en del timer siden release, og tror jeg kan gjøre opp en mening om dette. New Leaf var det aller første Animal Crossing-spillet jeg har spilt, så jeg ante faktisk ikke helt hva jeg gikk til. Jeg lagde en karakter, valgte hvordan kartet skulle se ut (jeg fikk velge mellom noen tilfeldig genererte kart) og gikk av toget som borgermester. Og etter det... vetta fanken. Det er noe av det største problemet med sandkassespill, og kanskje spesielt spill som The Sims. Vi kan gjøre hva vi vil, men hvor skal man begynne? Jeg ante faktisk ikke. Så i starten gikk jeg rundt og snakket med folk, plukket blomster og dro på fisketur. Og kort sagt var den første timen eller to dørgende kjedelig. Dag to? Utrolig kjedelig. Dag tre? Bedre, faktisk.

 

Og der har vi en av de viktigste tingene å tenke på med New Leaf: Det er tregt. Veldig tregt. Det er så tregt at tiden går i sanntid, så når en butikk sier de åpner klokken 10, er det bare å se på klokken på mobilen din når den åpner. Klokken ti er klokken ti, både i spillet eller virkeligheten. Det betyr også at når noen ber deg gjøre noe i løpet av dagen, har du faktisk hele resten av dagen i virkeligheten å gjøre det på. Tar vi det enda lengre betyr at det at når de sier huset ditt er ferdig dagen etter, er det bare å vente til neste dag i virkeligheten. Nettopp der har vi en grunn hvorfor jeg nesten gikk lei uten å gi spillet en sjanse. De første dagene er det veldig lite å gjøre her. Veldig lite.

 

Men tro meg, det blir mye bedre etterhvert. Jeg har som sagt spilt siden release, og jeg har ikke akkurat et problem med kjedsomhet lengre. Det avhenger mest av hva du har lyst til å gjøre. Man kan plukke frukter som bananer, fersken osv og selge dem for penger, eller plante dem og se nye trær vokse opp i løpet av noen dager. Museumet er stadig på jakt etter en fullstendig samling fossiler, insekter, fisker og undervannsskapninger (sjøstjerner, kråkeboller osv), og det er nok du som må finne dem - om du gidder. Du kan også kjøpe kunst og donere til museumet om du vil, eller selge. Eller gi bort.

 

Etter noen dager vil du få tilgang til en tropeøy, og herfra kan du spille flre minispill. Man kan jakte på sommerfugler, løpe gjennom en labyrint og samle en viss type frukt, dykke etter ting på havbunnen og så videree. Man kan ikke ta med seg noe til denne øyen, men alt man finner her kan legges i en boks og tas med tilbake til byen. Dette er viktig, fordi alle minispillene gir deg medaler, og disse kan byttes inn mot unike premier som klær, møbler osv. Til og med et 'sertifikat' som lar deg spille minispillene med andre spillere. Litt kjipt at vi må kjøpe det, men samme det.

 

Folkene i byen virker i starten til å surre rundt uten mål og mening, men over tid blir man bedre kjent med dem, og ser at det er et dypt system gående her. Alt er nok scripted, men det føles faktisk som om det meste er ekte. Sender man et kort til en i byen, kan man forvente å få et tilbake. Noen snakker med hverandre, og mange sprer rykter om hverandre (ikke ondsinnede, så klart. Det er jo tross alt Nintendo.) Noen vil besøke deg, eller få besøk. Noen vil gi deg ting, eller at deg til å finne noe. Gjerne en spesiell type fisk, en spesiell type frukt osv. Alt i alt, det virker ganske levende, om man bruker litt tid på det og ignorerer at en del av det virker scripted.

 

Multiplayer er derimot et ganske svakt punkt. Men før vi kommer så langt må det nevnes at som borgermester kan du sette i gang diverse byggeprosjekter, som krever både tid og penger. Jeg driver og bygger en bro nå som koster ca 128.000 bells (myntenhetene her), og et vanlig lass med skrot jeg selger i butikken går for noen hundre til noen få tusen. (med mindre jeg selger noen fossiler, da de kan gå for tre, fire tusen bells hver. Til gjengjeld kan du kun finne fire eller fem om dagen.) Et slikt prosjekt man finner senere kalles Dream Suite, og lar deg besøke andre folks byer i drømmene. Dette har jeg ikke fått prøvd selv, da jeg ikke har rukket å bygge denn suiten ennå.

 

En annen form for multiplayer er å besøke hverandres byer i våken tilstand, men dette krever at man har registrert hverandre på vennelisten i 3DSen, at man er online samtidig, og at den ene inviterer den andre. Det er alt for tungvindt, og i tillegg er kommunikasjon vanskelig. Man kan enten bruke stylusen og skrive på et tastatur på touchskjermen, eller registrere hverandre som bestevenner og bruke mikrofonen. Det andre alternativet er helt klart det beste, men hvor mange bestevenner har man egentlig? Ikke er det stort å gjøre i multiplayer heller, så jeg har så godt som droppet det. (skjønt jeg har noen fine kirsebærtrær nå. :)

 

Jeg ante som sagt ikke hva jeg gikk til når jeg kjøpte spillet, og den grafiske stilen var litt... tvilsom, kan man jo si. Det virker som et typisk barnespill, så jeg forventet nok ikke det helt store. Starten var også utrolig kjedelig, så jeg holdt på å gi opp. En mann på 36 som bruker mye tid på å samle frukt han kan gi til den søte fugledama (bokstavelig talt en fugl), eller prøve å få neshornfyren til å bli boende kan jo høres litt tvilsomt ut. Men jo mer jeg spiller, jo mer elsker jeg dette. Det blir stadig nye ting å gjøre her, så jeg vet aldri helt hva som venter. En butikk jeg har handlet i lenge var stengt fjerde juli for å utvide, og en ny fyr dukket opp for noen dager siden og ville starte en nattklubb her. Banantrærne gror fint nå, og jeg har endelig fått dykkerdrakt i dag. Det betyr å lete på havbunnen etter mer skrot å donere til museumet.

 

Alt dette gjør det vanskelig å sette en karakter på Animal Crossing. Jeg kan ikke engang kalle det et 'spill' lengre. Det er mer en liten by som lever sitt eget liv, så alt du kan gjøre er å bo der. Om du liker å surre rundt uten mål og mening, samle ting for å få en komplett samling av ting, snakke med folk, drive med dekorering av og i huset ditt, se byen vokse og bli større og så videre og så videre er det utrolig mye å gjøre her. Man må bare gi spillet noen dager på å fange deg. Men når du først er hektet blir du nok værende. :)

 

Vurdering: 8.5/10 (Trekker et halvt poeng for kjedelig multiplayer.)

 

Takk for anmeldelsen. Vurderer å kjøpe det selv. Hadde fått inntrykk av at det var en type "hay-day" spill. Litt synd angående multiplayeren, skulle vært bedre der.

Men med tanke på hvor alright man synes det er med den type spill, så må man vel skaffe det tror jeg. :)

Lenke til kommentar

EA-sjef er skuffet over Wii U.

 

- De er så små at det knapt er verdt å drive servere

 

http://www.pressfire.no/nyheter/WiiU/7225/-De-er-s-sm-at-det-knapt-er-verdt-drive-servere

 

EA er vel litt kjepphøye om dagen.

 

Blåser i de.. Nintendo vil også få en enorm boost så fort toppspillene kommer og hjula får opp farta etter oljinga nå. Blir nok noe Alla hvordan det var med n3dsen. Tror jeg.....

Men selvfølgelig, vil selv gi litt kritikk for at de fortsatt ikke virker å skjønne 100% hvor viktig det er å ha en god online tjeneste på konsollen og spillene. De er litt for mye analoge i en verden hvor det digitale har blitt dominant. Samme var det med Hd mangelen på Wii, da hadde allerede stor % av befolkningen fått hd tv på plass, og da blir det mange rynkende neser.

 

Menmen, takk og lov for at vi fortsatt har dem, sier ja takk til mange av kvalitetsspillene demmes.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

EA-sjef er skuffet over Wii U.

 

- De er så små at det knapt er verdt å drive servere

 

http://www.pressfire...t-drive-servere

 

EA er vel litt kjepphøye om dagen.

- Vi hadde fire spill klare til lansering, men de har vært en salgsmessig skuffelse. Som selskap må vi være veldig vare med hvor vi bruker ressursene våre,

Når alle spillene (Mass Effect 3, NFS Most Wanted, Fifa 13, Madden 13) er relanseringer av spill er det kanskje ikke så rart de selger dårlig :p

Lenke til kommentar

Takk for anmeldelsen. Vurderer å kjøpe det selv. Hadde fått inntrykk av at det var en type "hay-day" spill. Litt synd angående multiplayeren, skulle vært bedre der.

Men med tanke på hvor alright man synes det er med den type spill, så må man vel skaffe det tror jeg. :)

Hay-day? :hmm: Kort sagt er Animal Crossing totalt meningsløst, i samme stil som The Sims. Man kan gjøre hva man vil, og man trenger trengt tatt ikke gjøre noe. I starten er det heller ikke så mye å gjøre, men det ordner seg etterhvert. Om man liker det eller ikke er dermed ganske lett å finne ut av. Liker man å plukke frukt, oppgradere huset, snakke med folk, fiske, fange sommerfugler osv kan man ha veldig mye moro her. Vil man derimot ha en grunn til å gjøre ting vil man ikke like det. :)
Lenke til kommentar

Håper egentlig det ikke er en helt ny franchise, men en spin-off fra en gammel franchise. Mario Kart har jo sine fans, men det er ikke til å komme utenom at spillene er ekstremt like. Sonic & Sega All-Stars Racing var også meget bra, men igjen, for likt Mario Kart. Men i Sonic & Sega kan jo bilene forvandles til fly, så hva om de går for en Mario & Sonic kombo med fly i stedet for go-karter? Eller noe med Samus Aran i et flyspill? Ikke direkte 'flyspill' i vanlig forstand, men noe der hun flyr rundt og utforsker en hule, alá Decent og de der spillene? Det hadde vært noe. :) Vi har jo noe sånt i NintendoLand, så man vet aldri.

Lenke til kommentar

Hva med et Legend of Zelda som faktisk handler om Zelda? Ikke et Legend of that bitch who got kidnapped again. :p

 

Hm... prøvde Fire Emblem igjen, og igjen med kartet der vi får Donnell. Som en liten oppdatering ble jeg slaktet der gjentatte ganger sist jeg prøvde, så gav opp spillet og har ikke prøvd deg igjen før nå. Enda en gang ble to av folkene mine drept momentant. Vi snakker drept med en eneste pil, til tross for at begge hadde full helse og var like høyt level som idioten som drepte dem. Men denne gangen tenkte jeg faen heller, la de nekene være døde. I stedet for å slutte fortsatte jeg, til tross for at jeg var sterkt underlegen i antall. Og igjen ble jeg svært skadet ganske ofte.

 

Men! Lissa sto hele tiden klar til å heale når det trengtes, og kort sagt fikk hun mye å gjøre. :p Men jeg spilte mye mer defensivt og lot fiendene komme til meg, og de to magikerne (meg selv og Mirabel, eller hva hun nå heter) kastet magi fra avstand. Nå begynte fiendene faktisk å dø, og jeg endte opp med å renske hele brettet for fiender. Sistekampen mot bossen i dette kartet var spesielt morsom. Han maste noe om "what men can do!", men ble drept av tre kvinnfolk uten å få sloss tilbake engang. What men can do? Not much. :p

 

Hater å innrømme det, men nå begynte spillet faktisk å bli bra... :blush: Selvsagt er det for tidlig til å si om spillet holder seg sånn, eller om jeg begynte å stinke som før. Men jeg skal da i alle fall ikke bare gi det opp igjen. :) Men å veksle mellom dette, Project X Zone og Animal Crossing tar tid. Når skal jeg få tid til alle tre, samt Mario & Luigi på fredag? :(

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...