Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Frozenbyte has told Nintendo Life that an update for its Wii U eShop title Trine 2: Director's Cut should be available sometime next week.

 

The update will bring several extra features, such as in-game voice chat and Wii U Pro Controller support, plus some additional language support and visual improvements.

 

http://www.nintendolife.com/news/2012/12/trine_2_directors_cut_is_getting_an_update_next_week

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det ser helt greit ut. Men uansett er det jo gameplayet som er viktigst, og det ser meget bra ut. Spilte dette en stund på Wii, og selv om det ble litt for ensformig da har jeg tenkt å gi det en sjanse på Wii U.

 

in other news har jeg nå sannsynligvis kommet til første tempel i Skyward Sword. Jeg har nett til å fange insekter (og fanget tre forskjellige), har oppgradert skjoldet, skutt ned noen bikuber med spretterten og stort sett herjet en god del over alt. Men før jeg kunne gå inn i tempelet måtte idiotkjerringa jeg har med meg først advare meg om at det er farlig der inne, og så få full panikk fordi jeg ikke har et skjold. (at jeg har et oppgradert skjold i inventoriet merket hun ikke.) Liker dette spillet veldig mye, og kommer nok til å prøve å fullføre det. Men er drittlei at alt skal forklares så sinnssykt nøye hele tiden. Det trekker ned en god del. Så langt gir jeg det en 7/10 pga det. Hadde jeg fått tenke selv hadde det vært 8/10. Men er langt igjen, så mye kan skje.

 

Edit: Haha, føler meg litt slem nå. Skulltulla kan være så tøffe de vil, men brains over brawl. :p

 

 

Nærkamp? Næh, enklere å dytte de ned til golvet nedenfor broen, så fylle rommet med vann og drukne dem. :p

 

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Jeg synes det ser helt greit ut. Men uansett er det jo gameplayet som er viktigst, og det ser meget bra ut. Spilte dette en stund på Wii, og selv om det ble litt for ensformig da har jeg tenkt å gi det en sjanse på Wii U.

 

in other news har jeg nå sannsynligvis kommet til første tempel i Skyward Sword. Jeg har nett til å fange insekter (og fanget tre forskjellige), har oppgradert skjoldet, skutt ned noen bikuber med spretterten og stort sett herjet en god del over alt. Men før jeg kunne gå inn i tempelet måtte idiotkjerringa jeg har med meg først advare meg om at det er farlig der inne, og så få full panikk fordi jeg ikke har et skjold. (at jeg har et oppgradert skjold i inventoriet merket hun ikke.) Liker dette spillet veldig mye, og kommer nok til å prøve å fullføre det. Men er drittlei at alt skal forklares så sinnssykt nøye hele tiden. Det trekker ned en god del. Så langt gir jeg det en 7/10 pga det. Hadde jeg fått tenke selv hadde det vært 8/10. Men er langt igjen, så mye kan skje.

 

Edit: Haha, føler meg litt slem nå. Skulltulla kan være så tøffe de vil, men brains over brawl. :p

 

 

Nærkamp? Næh, enklere å dytte de ned til golvet nedenfor broen, så fylle rommet med vann og drukne dem. :p

 

 

Dungeons i Skyward Sword er blant de beste i hele 3D-serien, så bare kjør på :) Jeg spilte gjennom det og angrer ikke et sekund på alle titalls timene jeg brukte. Flyginga er egentlig den kjipeste delen av spillet, synd du må gjøre det såpass mye..Hvertfall i starten. Men etterhvert kan du finne alle mulige secret plasser og items rundt i "flygeverdenen" også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nye klipp av Monster Hunter 3 Ultimate å det ser skikkelig........dårlig ut.

Jeg har aldri sett Monster Hunter så skarpt før, forhåpentligvis går de for 60 fps også. Syns dette ser veldig bra ut, får bare håpe de legger inn de gamle monstrene og fortsatt gjør det mulig å droppe de irriterende hjelperne dine.

 

De kunne med fordel hatt en fyr som var istand til å spille Monster Hunter til disse klippene da.

Lenke til kommentar

Har tatt tre minibosser i tempelet nå, men de var ganske skuffende. Alle tre virket farlige nok da jeg møtte dem, men med bra taktikk døde alle tre rimelig kjapt. En døde faktisk med ett eneste slag. :( Ellers har vi jo en lur edderkopp, som hadde bestemt seg for å henge over et bunnløst hull. Jeg ville nok hatt store problemer med å komme over der om nettet edderkoppen hang i ikke hadde slitnet... :innocent:

Lenke til kommentar

Hehe, Kirby's Epic Yarn er neste på lista. :p Men en ting jeg lurer på. Når jeg dør og tar continue, hvorfor har alle fiendene og bossene resatt seg selv, men skjoldet mitt er fortsatt ødelagt, og alle healingen jeg brukte er borte? Om jeg ikke klarer bossen med skjold og healing, hvordan i helv.. skal jeg ta han uten det? Og greit nok trenger jeg sjelden healing potions, men hvordan har du tenkt å banke en boss uten å ha skjold?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Var godt i gang med å ta bossen i tempelet i andre del av kampen, men klarte å føkke opp healingen litt pga jeg har aldri hatt bruk for det før. Døde så, startet på nytt... og hva ser jeg? Fiendene er tilbake. Introfilmen til bossen spiller på ny. Bossen starter på scratch igjen i del en, altså må jeg ta hele kampen i reprise fra begynnelsen - uten healing og skjold. Den eneste måten jeg kan få en fair fight igjen er ved å reloade, men det går jo ikke siden jeg ikke finner ut om det i det hele tatt er mulig å avslutte spillet uten å slå av Wiien eller gå tilbake til Home-menyen. Er jeg virkelig nødt til å gå helt til Home-menyen hver jævla gang jeg dør? Bossen er vanskelig nok med healing og skjold, så gidder ikke engang prøve uten. Usedvanlig elendig designvalg av Nintendo her... :(

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Prøv å glem disse tutorialene som sier at du skal holde wiimoten den og den veien..de fleste bosser og monstre kan wailes fritt på etter den første treffen, da stunnes de noen sekunder. Bosser er ikke SÅ vanskelige at du ikke klarer dem uten å bli drept uten masse healing potions. Sitter du helt fast, sjekk ut noen youtube-vids.

Lenke til kommentar

Det er ikke poenget. Hva er vitsen med å la hele verden resette seg når du dør, mens du selv ikke gjør det? Jeg hadde skjønt det om bossen hadde hatt like mye helse som før jeg døde, men neida. Har aldri sett noe så idiotisk i noe spill noensinne, og jeg har sett mye rart opp gjennom årene...

 

Og selv om jeg kan ta en boss uten healing potions trenger jeg jo de hjertene i krukkene, men når krukkene ikke respawner blir det jo verre. Og hva med skjoldet? Har du tenkt å prøve å ta en boss uten å ha skjold med deg? Og selv om jeg gadd det, hvordan får jeg et nytt? Det eneste de selger i Bazaar er vanlige skjold, og det jeg hadde var oppgradert. For å få det tilbake må jeg dermed først kjøpe et nytt drittskjold, og så lete etter penger og ingredienser for å oppgradere det - og det bare for å ta bossen jeg nettopp døde hos? Horribel løsning, for å si det mildt...

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Det enkleste er nok å lagre før du går inn til bossen slik at du kan trykke "home" og gå ut og inn i spillet hvis du dør. Ellers må du tilbake til Skyloft for å fikse skjoldet og kjøpe nye potions. Er dog enig med deg at det er dumt at tingene forsvinner hvis du dør. Til forskjell når jeg spilte Paper Mario: Sticker Star, så beholdt jeg alle stickers jeg brukte hvis jeg døde. Nintendo kunne fint gjort det samme i SS.

Lenke til kommentar

Men i Skyward Sword risikerer du ikke å slippe opp for sverdangrep om bossen varer litt for lenge... :p

 

Vet jeg har klaget litt mye over Skyward Sword i de siste postene, men det må nevnes en gang for alle at dette bare er fordi jeg er svært frustrert over spillet. Den kjerringa vi har med oss er enda mer irriterende en HEEEEEEEYYY (aka Navi...), og hater at vi mister tingene når vi dør. Men bortsett fra sånne ting er det et glimrende spill, og jeg kommer til å fortsette å prøve meg på bossen. Var godt i gang på runde to (av to, så vidt jeg vet), så hadde nok tatt han om jeg hadde hatt litt mer trening, og spesielt om det var en hotkey for healing. Å holde nede B, velge healing potion manuelt og så bruke den manuelt midt i en kamp er for tungvindt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ser ut som Ninja Gaiden 3 blir mitt første spillkjøp til Wii U etter at jeg fikk maskina i hus .Utviklerne har visstnok gjort så store endringer at spillet faktisk er blitt underholdene for veteraner av serien. Likevel dypt irriterende at vi europere ikke fikk spillet til launch, da både ZombiU og Mario var skuffende kjedelig for min del.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt WII U i huset en ukes tid. Med unntak av Ninetendoland så har jeg bare kjøpt Mario Bros i tillegg. Forsåvidt et positivt inntrykk av konsollen, og hos oss er den kun tiltenkt rollen som "spill konsoll", ikke multimedia og slike ting.

 

Men, jeg håper virkelig de kan få ned lastetidene på generell basis. Slik jeg ser det tar det alt for lang tid når man veksler mellom forskjellige funksjoner og menyer. Ventetidenene er bortimot horrible og ikke noe jeg hadde forventet.

 

Bare det å åpne Eshop tar en evighet. Please Nintendo fix this..

Lenke til kommentar

Laste tider må ned og dem må seriøst få ordnet på OS'et slik at det er mer brukervennlig en nå.

 

Friend appen skulle jo vært inntigrert i MiiVerse. Å det at Home knappen blinker når noen logger seg på er jo totalt bortkasta, en må da trykke Home og så starte Friend appen for å se hvem som er online. Og det er jo ingen form for kommunikasjon så hvorfor i huleste ha funksjonen der egentlig...

 

Idet noen logger på og en er i et spill så burde jo navnet til brukeren komme opp på skjermen og ved å trykke på Home så burde en få oversikt raskt hvem som er på,hva dem spiller og mulighet til å invitere til spill og kommunisere. Men neida..."vi" er Nintendo og vi skal være så jævla sære å gjøre alt så forbanna idiotisk å tungvint.

 

/nerdrage over

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...