Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Jeg misunner deg litt for å ha en slik perle til gode. Kommer definitivt til å spille gjennom det minst en gang til, men husker litt for mye av spillet til at jeg kan gjøre det nå. Må la det gå litt tid slik at jeg glemmer mest mulig. Samme med Another Code R også. Veldig trist at Cing som laget disse spillene ikke er mer :(

 

Det er dessverre det dummeste med adventurespill, at det sjelden er noen vits å spille de om igjen.

 

Og enig med Cing ja, de var bare 26 ansatte, Nintendo kunne fint ha holdt liv i dem for å fortsette å produsere nisje-eventyr spill til 3DS, et variert bibliotek er jo noe alle systemer trenger, og Nintendo som plattformholder burde ha en interesse av at det produseres slik spill til sine systemer. Synd at de valgte å droppe de :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å se litt på salgstallene. Hotel Dusk har solgt ganske bra, mens Last Window solgte betydelig dårligere, og Another Code R desverre enda dårligere. Nå har ikke de to sistnevnte blitt lansert i USA av en eller annen grunn, så mulig de hadde solgt litt mer da.

 

Edit: Jeg kan bare ikke skjønne at Another Code R bare har solgt 30k kopier. Må være en feil, eller?

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Cing deltok i tillegg på utviklingen av Little Kings Story, som også bombet totalt, så da klarte de ikke å betale gjelden sin. Vi kan jo håpe at mange av de som jobbet der i dag har fått jobb i Nintendo og fortsetter å lage lignende spill som et internt team (jeg vet at Nintendo har rekrutert veldig mange nye folk de siste årene), men det er vel kanskje litt mye å håpe på.

 

Bare for å se litt på salgstallene. Hotel Dusk har solgt ganske bra, mens Last Window solgte betydelig dårligere, og Another Code R desverre enda dårligere. Nå har ikke de to sistnevnte blitt lansert i USA av en eller annen grunn, så mulig de hadde solgt litt mer da.

 

Edit: Jeg kan bare ikke skjønne at Another Code R bare har solgt 30k kopier. Må være en feil, eller?

 

Vanskelig å si, men jeg synes også det høres lite ut. Vgchartz pleier vel ikke å være helt oppdatert på ting utenfor USA gjør de vel?

Lenke til kommentar

De laget også Again som fikk veldig dårlig kritikk.

 

Vgchartz er jeg ikke helt oppdatert på desverre. Det var den som dukket opp da jeg søkte. Mulig det er andre som er mer nøyaktig?

 

Nei jeg vet ikke. Generelt er det veldig vanskelig å finne salgstall for Europa, da markedet er såpass fragmentert som det er. Vgchartz er vel det beste vi har, så vi får bruke det så lenge vi ikke har bedre kilder.

 

Again ja, kom det ut i vesten? Hvilket type spill var det?

Lenke til kommentar

Jeg så litt på youtube nå, ser ut som de fleste står oppå og skyter finner på den, for så å dukke ned å slå den som Zora. Det jeg gjorde var å skyte finner på den, men så bare svømme i den med det svømmeangrepet til Zora, da gikk det mye raskere, og man kom seg fort opp igjen på platået i trygghet (og drepte også alle de småfiskene på veien uten å bli skadet). Tror det var den enkleste måten å ta den på.

Var sånn jeg alltid tok den, jeg også.

 

Anngående tempelet, så mener jeg at jeg klarte det på første forsøk, men måtte flere til for å finne alle feene. Jeg synes vel egentlig at Stone Tower Temple var mer forvirrende, brukte lang tid på å skjønne den. ><

Lenke til kommentar

Square Enix Considering Wii U For Dragon Quest X

Vi får se hva som skjer. Satser på en skikkelig annonsering/presentasjon av spillet i høst (TGS kanskje).

 

Dette strider veldig mot hva SE har pleid å gjøre med Dragon Quest-serien, men det er kanskje ikke så dumt med den situasjonen Nintendo har latt Wii ligge i nå. Selv ikke Skyward Sword tror jeg kommer til å selge spesielt bra etter dette latterlige året for Wii, og da er det vel heller ingen grunn til å tro at SE vil lykkes i å utvide brukerbasen til DQ i vesten om det spillet fremdeles er på vei til Wii.

Lenke til kommentar

Selv ikke Skyward Sword tror jeg kommer til å selge spesielt bra etter dette latterlige året for Wii, og da er det vel heller ingen grunn til å tro at SE vil lykkes i å utvide brukerbasen til DQ i vesten om det spillet fremdeles er på vei til Wii.

Føler egentlig dette skjer gang på gang med Nintendo. N64-støtten etter at Gamecube ble annonsert, GC etter at Wii ble annonsert osv. Wii nå er som Gamecube anno 2005/2006. Etter Zelda kan det muligens være godt ett år uten nevneverdige spill før Wii U kommer. Mario Party 9 er bedre enn ingenting, men ikke akkurat det Wii trenger. Håper og tror at på The Last Story blir lansert tidlig neste år med en del reklamering. Nintendo må appelere til hardcoren nå. Kan straffe seg å vente til Wii U og dermed ett år uten denne typen spill. Det handler om langsiktig image.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Føler egentlig dette skjer gang på gang med Nintendo. N64-støtten etter at Gamecube ble annonsert, GC etter at Wii ble annonsert osv. Wii nå er som Gamecube anno 2005/2006. Etter Zelda kan det muligens være godt ett år uten nevneverdige spill før Wii U kommer. Mario Party 9 er bedre enn ingenting, men ikke akkurat det Wii trenger. Håper og tror at på The Last Story blir lansert tidlig neste år med en del reklamering. Nintendo må appelere til hardcoren nå. Kan straffe seg å vente til Wii U og dermed ett år uten denne typen spill. Det handler om langsiktig image.

 

Enig. Føler egentlig det er mye verre nå enn med Gamecube spesielt, da ble jo en del nisjespill faktisk lokalisert for å dekke opp hull i releaselisten til Nintendo, mens nå sitter Nintendo på ferdige spill som Fatal Frame 4, Reginleiv og Pandora's Tower som fint kunne blitt lokalisert bare for å fylle hull og gi dem litt hardcorecred. Jeg føler meg rimelig sikker på at The Last Story er på vei (Sakagauchi har jo selv bekreftet dette), men det veier jo ikke akkurat opp for den ubrukelige første halvdelen av 2011 som Wii har hatt. Det som nesten er verst, er dog at 2010 var det beste året så langt for Wii, men en rekke fantastiske titler, Wii solgte godt, og den nøt fremdeles en del hype og goodwill, noe som de hadde trengt frem mot neste konsoll. I stedet så ødelegger de det totalt med å gå et halvt åt uten et eneste skikkelig spill. Nei, rimelig tragisk rett og slett, og jeg tror dette er noe av grunnen til at Skyward Sword ikke kommer til å vinne noen Game of the Year-titler i år uansett hvor bra det er - spilljournalister er rett og slett ferdige med Wii etter dette året, og det som foregår der er ikke i folks bevisthet. Heldigvis så ser avslutningen av 2011 ut til å bli brukbar, og hvem vet, det er jo fremdeles ikke for sent for dem å bringe over noe av det andre som ikke er lokalisert.

 

Dog vil jeg nok si at dette problemet med avslutningen av Nintendo sine konsoller, først og fremst skyldes at Nintendo de tre siste generasjonene har hatt ubrukelig tredjepartsstøtte, så når Nintendo begynner å fokusere på neste konsoll, så er det ingen spill igjen til den forrige, så det er nok et argument for å løse Nintendos problem med andre utviklere.

Lenke til kommentar

På denne dag, den 23 juni for femten år siden ble N64 sluppet i Japan, og endelig fikk vi oppleve våre drømmer om Mario i 3D. Selv ble jeg i det store og det hele skuffet over N64 som konsoll, men det er likevel umulig å benekte den enorme innflytelsen den har hatt på spillutvikling senere. Dessverre var N64 starten på Nintendo sin trøblete historie med tredjepartsutviklere, det var en konsoll med veldig få Nintendo-utvikledespill (men de som kom var awesome), og vi gikk inn i et tiår uten 2D-spill. Likevel, med spill som Mario 64 og Ocarina of Time, så var det en konsoll som alltid vil bli husket med gode minner, eller hva?

Lenke til kommentar

Husker første gang jeg så Mario 64 på gode gamle Akers Mic, ble ganske blown away av 3d grafikken på den tiden ja.

 

Ellers så hadde vi det ganske morro med 64'n når jeg vokste opp, har gode minner av å spille 4 stykk på Mario Party 1-2, Snowboard Kids, Golden Eye og Mario Kart for å nevne et par.

 

Også på singelplayer siden så har du en av mine favoritt spill av all time Mystical Ninja Starring Goemon.

Lenke til kommentar

En annen jubilant i dag er Sonic som blir 20 år i dag! For mange av oss som vokste opp på tidlig nittitallet, så var Sonic symbolet på den største konkurrenten til Nintendo, men etter at Sega gikk ut av konsollbusinessen, så har Sonic faktisk hatt mye suksess på Nintendo sine plattformer, nå sist med Soni Colours som både var et rimelig godt spill, og solgte svært godt for Sega i fjor. Jeg føler også nå i ettertid som Sony og Microsoft har kommet inn i konsollmarkedet, at Sega og Nintendo sitt fokus egentlig er ganske likt. Mens begge de to alltid har satset primært på gameplay-drevne opplevelser, så er det vel ingen tvil om at både Microsoft og spesielt Sony først og fremst satser på historiedrevne, Holleywood-blockbustertype spill med konservativt gameplay, og jeg kjenner mange Sega-fans fra min egen generasjon som i dag først og fremst orienterer seg mot Nintendo - akkurat som jeg selv og mange gamle Nintendo-fans alltid egentlig også har digget Sega sine spill.

 

Selve Sonic the Hedgehog var en fantastisk grafisk oppgradering fra den Nes-en jeg hadde på den tiden, og var et ganske kreativt plattformspill med fokus på fart og utforskning, og alle de fem 2D Sonic-spillene som kom ut i den fjerde generasjonen på Mega Drive og Mega CD er fantastiske spill, dog litt like kanskje. Etter hoppet til 3D tror jeg de fleste av oss er enige om at kvaliteten har sunket betraktelig av forskjellige grunner. Noen spill som Sonic the hedgehog 06 er bare totalt ødelagte, men det jeg likevel savner mest av i de fleste 3D-spillene er det gamle Sonics fokus på utforsking og plattforming. Nå føles det som om spillene er designet som om fart var det eneste Sonic dreide seg om, og i tillegg så putter de på en eller annen gimmick for å spare litt på ressursbruken og skape litt variasjon, og selv Sonic Colours føles derfor til tider mer som et racingspill enn et skikkelig plattformspill. Jeg tror de ville gjøre lurt i rett og slett slutte å tenke at Sonic må kjøre i full fart hele tiden, og kanskje heller laget mer Galaxy-aktige brett hvor man må utforske brettene skikkelig, samtidig som noen partier fremdeles selvsagt vil være preget av fart. Flere alternative ruter å gå gjennom brettene på (2D-spillene pleide å ha en øvre, en midte og en nedre vei), og rett og slett flere partier som er vanskelig å navigere, tror jeg kunne gjort underverker for Sonic i dag.

 

Jaja, Sonic er, uansett hvordan man vurderer de moderne spillene, en fantastisk karakter med noen veldig gode spill, og et symbol for 16-bitsgenerasjonen. Gratulerer med dine 20 år Sonic!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...