Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orka ikke starte en ny tråd, så jeg spør like gjerne her.

 

Noen som vet om DSi laderen fungerer på 3DS og eventuelt hvor mann kan få kjøpt en ny orginal lader til 3DS?

 

Jeg kjøpte et adapter på Elkjøp (om jeg ikke husker feil) med en hel rekke koblinger i den ene enden og en USB-kobling i den andre. USB-porten kan enten kobles i en USB-utgang (f.eks på en PC) eller i en strømforsyning. Det fungerer helt fint på alt jeg har prøvd, inkludert DS, 3DS, PSP, ditigalkamera, mobiltelefon og så videre. Jeg kan faktisk ladde både 3DS og PSP samtidig på det viset. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Bestilte 3DS på nett i går etter jeg og fruen kom over en fin pris på 1700 kr.

men nå har jeg et problem har aldri hatt ds før og da vil jeg spøre om hjelp om tips til brae spill både ds spill og 3ds.

jeg spiller det meste. men har aldri lest en andmeldelse over noen ds spill og aldri følgt med på spillene som har kommet.

eneste spillet jeg vet er bra er det nye zelda spillet.

har tenkt å begynne å bestille spill i morgen så kjør på med ds spill som er veldig brae.

Lenke til kommentar

Hva slags spill liker du? For å ta noen av mine favoritter i forskjellige sjangre:

 

DS:

- Dragon Quest IV - VI

- Castlevania: Dawn of Sorrow / Portrait of Ruin / Order of Ecclesia

- Okamiden

- Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure

- Puzzle Quest 2

- Super Mario 64 DS

- Yoshi's Island DS

- Mario & Luigi: Bowser's Inside Story

- Resident Evil: Deadly Silence (remake av RE1) med ekstra modus osv

 

3DS:

- Resident Evil: The Mernecaries 3D (ren arcade-action der du skyter så mye som mulig på så kort tid som mulig for mest mulig poeng. Liker du sånt er det svært bra, men det er ikke for alle.)

- Ghost Recon: Shadow Wars (suverent strategi)

- Super Monkey Ball 3D

- Dead or Alive: Dimensions

Lenke til kommentar

RPG? Hm... jeg ville gått for Dragon Quest. Aner ikke hvordan, men jeg glemte fullstendig Dragon Quest IX. Sats på det. Det er "bare" til DS, men er en god blanding av JRPG og "vanlig" RPG (dvs du lager folkene selv og føles mer som et vanlig RPG enn et JRPG). For å si det sånn satt jeg i nesten 100 timer med det, og spilte så lenge i strekk at jeg var halvt blind i flere timer etterpå. :p

Lenke til kommentar

Noen som spiller Resident Evil: The Mercenaries 3D her? Jeg sitter fast i Level 4 - 5. Vet det er en Survival-greie, men hvordan klarer jeg den? Spilte solo og fikk Mission Complete og Rank D etter Wave 4 eller 5, men i Duo har jeg kommet til Wave 14 og ennå ikke fått noe Mission Complete. Må jeg la tiden gå ut eller noe?

 

Og btw hvordan regnes rank ut egentlig? I et mission spilte jeg med Rebecca og drepte fiender for fote med granatkasteren, og jeg ente på Rank B selv om jeg ikke tok en eneste Time Bonus?

Lenke til kommentar

Nintendo kutter prisen kraftig på 3DS. Fra Eurogamer:

 

From 11th August the handheld will be sold for 15,000 yen (£118) in Japan, down from its current 25,000 yen (£196) price tag.

Dette er et priskutt på hele 40%!

 

"Nintendo of Europe will be reducing the European trade price of Nintendo 3DS to retailers by around a third from 12th August 2011, as part of a global trade price reduction initiative," Nintendo told Eurogamer.

Det betyr en pris på rundt 1500 kroner til vanlig i Norge. Elkjøp har allerede satt ned prisen til 1455 kr. på sine nettsider.

 

De som har kjøpt 3DS før 12. august får gratis VC-spill: 10 NES-spill og 10 GB/GBA-spill.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Further, before the end of the year 10 GBA Virtual Console titles will be available free of charge. Available titles will include the following:

 

Super Mario Advance 3

Mario Kart Advance

Metroid Fusion

Made in Wario

Mario vs. Donkey Kong

 

At this time, these titles are not scheduled for general release, and are being provided only to early adopters as part of the Ambassador Program.

 

Et meget bra plaster på såret til de som kjøper konsollen tidlig vil jeg si.

 

Og ellers:

 

Star Fox 64™ 3D arrives on Sept. 9, followed by Super Mario™ 3D Land in November, Mario Kart™ 7 in December and Kid Icarus™: Uprising during the holiday season.

 

De kaller det Mario Kart 7 altså, hadde jeg ikke trodd.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...