Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor finnes ikke slike herlige tv show i Vesten?

 

http://www.gamingcx.com/gccx/gamecenter-cx-episode-82-mega-man-3-part-1

 

Premisset er enkelt, men genialt. Man tar en typisk kar i 40-årene og lar ham spille nintendo-klassikere, filmer alt i tredjeperson og in-game, og timer hvor lang tid han bruker på å fullføre, mens han prater og engasjerer seg med produksjonsteamet.

 

GameCenter CX, a Japanese TV show, that stars Shinya Arino. He plays Japan’s most popular games, usually being old retro games, and records his playtime under a time limit, usually under 24 hours. He is assisted by Staff for support and game play help.

 

Mega Man 3, a classic NES game, Arino has played Mega Man 2 before, will he be able to show everyone the ending?

 

Er over hundre episoder på rundt en time. Utrolig underholdende "Let's play" type serie, mange obskure japanske spill såklart, men mange kjente også som Metroid, Super mario, Punch-Out, Mega man osv. De holder på til han fullfører, slenger på kommentar og litt ekstra lydeffekter og komprimerer det ned til 1 time. Alt er subtitled til engelsk. De sendte visst en dubbet versjon av serien en sesong i USA, men det var kun tilgjengelig for US viewers.

 

Fyren er blitt en geek-legende i Japan. En artig ting er at crewet klapper og hoier når han klarer vanskelige partier og bossfights, sitter og heier selv etterhvert.

 

Buddhist-munken som leser fra game guides er også en gjenganger.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det like før jeg går til innkjøp av en 3DS. Fristelsen har rett og slett blitt for stor. Jeg sitter bare og lurer på om jeg skal kjøpe den hos CDON(1350kr for maskinen) eller hos Game(1800 for Zelda-pakken).

 

Det er billigere å kjøpe den hos CDON, men Zelda-modellen ser innmari fristende ut. Jeg har hørt snakk om at Zelda-modellen har bedre byggekvalitet enn de første modellene. Er det noen som vet om det stemmer?

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, så spør folket. Er de GBA-spillene vi fikk som ambassadører de vanlige spillene eller remakes? Har ikke GBA-Metroid: Fusion her, så får ikke sammenlignet. Men tar jeg feil om det ser bedre ut enn før? Genialt er det uansett. ;) Aldri spilt Minish Cap før heller, så det var et stort pluss. Men kan jo ta en rask anmeldelse av noen av dem, sånn for moro skyld.

 

Metroid: Fusion

Ville sagt Samus tilbake i storform, men det kan diskuteres. :p Spillet er uansett på topp, med interessant historie, interessante bosser, bra gameplay og hele pakken. Metrovania på sitt beste.

Vurdering: 9/10

 

Legend of Zelda: The Minish Cap

Igjen Legend of Zelda, igjen et spill omtrent uten Zelda i det hele tatt. Hvorfor ikke bare kalle det Legend of Link? Men spillet i seg selv er interessant nok. Igjen er det en minimal vri på den gamle formelen vi har hatt siden Link to the past (som i det minste har Link i tittelen), på godt og vondt. Vi vet hva vi får, med andre ord. Har egentlig gått lei Zelda for lenge siden, så klarer ikke helt å sette meg inn i dette. Men dårlig er det ikke.

Vurdering: 7/10 (rykk en karakter opp om du driter i at det bare er mer av det samme)

 

WarioLand 4

Helt greit plattformspill. Ikke det beste jeg har spilt på noen som helst måte, men langt fra det dårligste. Har heller aldri vært en fan av Wario, skjønt jeg setter stor pris på litt variasjon, noen en viss feit italiensk rørlegger burde vært mye flinkere til...

Vurdering: 7/10

 

WarioWare Inc.

Teit "spill" som kun består i å trykke en knapp. Burde ikke ha fungert, men det gjør det faktisk. For å ta en liten avstikker har jeg vært hektet på Diversion på telefonen, et spill som kun består i en jente eller gutt som løper, og vi trykke en tast for å hoppe. Det er så latterlig enkelt at alle kan lære det i løpet av to sekunder, men å mestre det er noe helt annet. WarioWare Inc er noe av det samme. Hvert level varer i ti sekunder eller mindre (som regel mindre), og du må trykke en tast til rett tidspunkt. Det er hele poenget. Men fordi det er så simpelt har de fått mye variasjon i hvert brett, så du vet aldri hva som venter. Jeg tviler på at jeg ville ha kjøpt det om det var fullpris, men jeg ser gjerne flere slike spill på eShop til en billig penge.

Vurdering: 8/10

 

Super Mario Advance 3: Yoshi's Island

Eksisterer det noen folk der ute som ennå ikke har spilt Yoshi's Island på en eller annen plattform? :p Det kommer vel av at det er et av de få Super Mario-spillene som faktisk gjør noe unikt (i tillegg til det svært oversette Super Princess Peach), og faktisk gjør noe meget bra ut av det i tillegg (igjen som SPP). Her styrer vi til en forskjell ikke Mario, men Yoshi. Vi må bære Baby Mario rundt omkring, og det er syyyyykt irriterende å høre den gråten når han ramler av (og det vil han gjøre igjen og igjen...) Men resten av spillet er så utrolig bra at jeg fanger opp Baby Mario igjen og fortsetter turen, bare for å se hva som venter rundt neste hjørne. Kan vi nå få en 3D remake av Yoshi's story?

Vurdering: 9/10

 

(skal prøve å ta resten senere, men har ikke fått testet dem grundig nok ennå.)

 

@Leflus: Jeg har ennå ikke prøvd Mighty Switch Force, men jeg anbefaler PullBlox på det sterkeste. Det er simpelt gameplay, ja, men det er et utrolig vanedannende og utfordrende spill du kan få mye glede i. Og btw om du liker å tenke litt anbefaler jeg Picross til DS. Hele poenget der er at du har en kube med små klosser og må ta bort en og en kloss til du sitter igjen med en figur. Omtrent som Minesweeper i Windows, men i 3D og uten miner. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Etter det jeg har sett virker det som om GBA-spillene er direkte ports av de originale versjonene. Kanskje de ser bedre ut fordi 3DS-skjermen er større og bedre, og disse versjonene bruker hele skjermen?

 

Nå har jeg forresten bestilt 1 stk. 3DS Zelda Edition. Gleder meg til den ramler ned i postkassen :)

 

Jeg skal ta en titt på Picross, men Pokemon SoulSilver og LoZ: Spirit Tracks har større prioritet om jeg skal gå til innkjøp av DS-spill.

Lenke til kommentar

Jau, det er et svært bra show. Megaman 3-episoden er splittet i to 1-timers episoder, da Arino måtte kapitulere etter 13,5 time første dagen. Han fikk da valget om å gi opp, gjøre en all-nighter, eller fortsette senere.

 

De har også små reportasjer om ting utenfor selve spillingen, som i denne, der Arino drar til et 10-yen gameroom og spiller pengespill en hel dag. Og en dødsseriøs buddhistmunk som leser en snutt fra en random strategy guide, og filosoferer om hvordan dette også gjelder menneskeheten generellt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Plager ikke meg å se Milla Jovovich i trange skinnklær slakte haugevis av zombier samme med Michelle Rodriguez i tank-tops. Har sett alle filmene og fortsetter vel med det. Grei hjernedød action. Hjerne-død..see what i did there?

 

Omtrent som at det går HELT fint å se på Kate Beckinsale i trange skinn/lakk vampyrkostymer i Underworld-filmene. Samme hva plottet måtte være.

 

Edit: Resident Evil 6 info. http://ps3.ign.com/articles/121/1216844p1.html

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er enig i at det går ann å se filmene om man liker hjernedød action. Poenget er at de kunne vært så mye mer. Se RE: Degeneration, så ser du hva jeg mener. Den har en ny historie, men har Claire og Leon i hovedrollene og passer perfekt inn i resten av serien. Eller les bøkene av S.D. Perry som foregår mellom spillene (f.eks Caliban Cove, med en viss Rebecca Chambers i hovedrollen.) Selv om det er nye historier de fleste som spiller spillene neppe kommer til å få med seg passer de perfekt inn i Resident Evil-universet og utvider hele greia. Det er omtrent som Extended Universe i Star Wars. Spillefilmene om Resident Evil passer ikke inn noe sted og er noe helt nytt, omtrent som Star Wars-prequelene. De "går ann" å se, men ødelegger elegant alt av Extended Universe. ;)

 

Edit: Gah, skriver alltid Taliban Cove. Det er ikke helt det samme. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Kjøpte forresten The Last Story Limited Edtition fra amazon, 35 pund. Skal vel noe til at det blir lavere enn det på en stund. De har også Bulletstorm til 360 for 8 pund, og en del andre billige ting.

 

Det sies det kommer kun til 360 og PS3. Eller kanskje de glemte snutten med Wii U på slutten. Who knows.

 

Det er også en mulighet at Nintendo ikke lar utviklere lov til å offentliggjøre Wii U-spill enda, fordi de ønsker å ta alt på en gang under E3. Det virker i så fall som en håpløs strategi, men det er vel en mulighet det også. Darksiders 2 som er bekfreftet til Wii U har heller ikke Wii U-logoer på sine trailere. Feks.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...