Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Har lest overraskende lite om Resident Evil: Revelations, til tross for at spillet slippes om bare noen uker. Trodde det var et AAA-spill til 3DS. Må innrømme at det ikke har hatt min største interesse, men leste såvidt litt om det nå, og det ser ut som de går tilbake til skrekk, noe jeg liker veldig godt. Jeg trodde kanskje det var en port eller et spill som RE5, men nå ble jeg som sagt mer interessert. Er det noen som skal ha det? Er ganske sikker på at Vikingkylling skal ha det, og jeg tror også jeg kommer til å kjøpe det. Ser Game.no selger det + den dingsen du fester slik at du får to spaker for 549,-. Frister litt å bestille det.

 

Ellers har jeg spilt litt på Kirby's Adventure på Wii nå. Det er et bra plattformspill, men jeg synes vel egentlig at Epic Yarn er bedre. Det har en veldig unik visuell stil, noe Kirby's Adventure ikke kan skilte med. Brettdesignet er heller ikke like bra synes jeg, det samme med musikken. Føler også spillet blir litt i overkant lett. Det samme kan sies om Epic Yarn, men føler på en måte det er mer unnskyldt pga sin visuelle stil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer nok til å skaffe Revelations før eller siden, men har ikke noe hastverk da jeg har mer enn nok spill til både DS og PSP også som jeg ikke har fullført - for ikke å snakke om til konsollene. Fikk også endelig oppgradert til en 360 Slim på fredag, så tipper jeg kommer til å sitte en del med den fremover, så får se hvor mye tid det blir til håndholdt gaming.

Lenke til kommentar

Jeg fikk svar fra cdon at de ville undersøke det. Platekompaniet har ikke sagt noe så langt. Det skal dog sies at det faktisk ikke er formelt annonsert enda, så kan ta litt tid før det eventuelt kommer noe. Først må vel Nintendo of Europe sendte ut en melding til Bergsala om at den eksisterer, så må Bergsala vurdere om de skal ta den inn til Skandinavia. Men nå vet jeg ihvertfall at cdon har spurt Bergsala om det, så da kan det jo hende sjansen er ørlite granne større for at de gidder :)

 

Lost Odyssey ja, jeg har heller aldri fullført det. Kanskje det er det jeg skal bruke de neste ukene på - som forberedelse til The Last Story? Først og fremst tenkte jeg egentlig å spille litt Gears, var en Gears-limited edition slim jeg fikk (selv om den garantert ikke er særlig limited), så følte liksom det var på sin plass å kjøre gjennom de spillene. Har bare spilt det første litt, og selv om jeg ikke egentlig er noen stor fan av shootere, så hadde det jo litt mer interessante mekanikker, ihvertfall den gangen, så kan bli spennende å se hva jeg synes nå. Dessuten er det jo en innflytelsesrik serie, noe som ofte er grunn nok i seg selv til at jeg gjerne vil teste litt mer :)

Lenke til kommentar

Har lest overraskende lite om Resident Evil: Revelations, til tross for at spillet slippes om bare noen uker. Trodde det var et AAA-spill til 3DS. Må innrømme at det ikke har hatt min største interesse, men leste såvidt litt om det nå, og det ser ut som de går tilbake til skrekk, noe jeg liker veldig godt. Jeg trodde kanskje det var en port eller et spill som RE5, men nå ble jeg som sagt mer interessert. Er det noen som skal ha det? Er ganske sikker på at Vikingkylling skal ha det, og jeg tror også jeg kommer til å kjøpe det. Ser Game.no selger det + den dingsen du fester slik at du får to spaker for 549,-. Frister litt å bestille det.

 

Resi: Revelations er et helt nytt spill til 3DS som foregår en stund før RE5. Men ulikt RE4 og 5 går det tilbake til røttene (mer eller mindre) og fokuserer utelukkende på skrekk. De har til og med noen zombielignende skapninger med, skjønt å kalle dem zombier blir litt feil. Gidder ikke spolere mer enn det, men det lover bra. Og ja, det er en AAA-tittel til 3DS. Resident Evil har vært populært veldig lenge, og selv om RE5 stinket har det fortsatt veldig mange fans.

 

Og jada, selvsagt skal jeg ha det. Har faktisk forhåndsbestilt Collector's Edition, Limited Edition eller hva de nå kaller den. Aner ikke helt hva man får med, annet enn den Expansion Pad-greia. Denne støttes fullt ut i RE:R, så klart. Og for øvrig fikk vi med en spillbar demo (på noen få minutter av RE:R i RE: The Mercenaries 3D, og det lovet svært bra. Selv om hele greia var over på noen få minutter klarte det å gjøre meg nervøs. Det lover meget bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk svar fra cdon at de ville undersøke det. Platekompaniet har ikke sagt noe så langt. Det skal dog sies at det faktisk ikke er formelt annonsert enda, så kan ta litt tid før det eventuelt kommer noe. Først må vel Nintendo of Europe sendte ut en melding til Bergsala om at den eksisterer, så må Bergsala vurdere om de skal ta den inn til Skandinavia. Men nå vet jeg ihvertfall at cdon har spurt Bergsala om det, så da kan det jo hende sjansen er ørlite granne større for at de gidder :)

 

Lost Odyssey ja, jeg har heller aldri fullført det. Kanskje det er det jeg skal bruke de neste ukene på - som forberedelse til The Last Story? Først og fremst tenkte jeg egentlig å spille litt Gears, var en Gears-limited edition slim jeg fikk (selv om den garantert ikke er særlig limited), så følte liksom det var på sin plass å kjøre gjennom de spillene. Har bare spilt det første litt, og selv om jeg ikke egentlig er noen stor fan av shootere, så hadde det jo litt mer interessante mekanikker, ihvertfall den gangen, så kan bli spennende å se hva jeg synes nå. Dessuten er det jo en innflytelsesrik serie, noe som ofte er grunn nok i seg selv til at jeg gjerne vil teste litt mer :)

 

Lost Odyssey må du bare spille deg igjennom! Ingen tvil i mine øyne at det er det beste JRPG'et denne generasjonen :) Kan love deg gåsehud øyeblikk og rørende historie. Heller spille gjennom det enn Gears-spillene, selv om du nok også bør spille gjennom de etterhvert. Men ta Lost Odyssey først ;)

Lenke til kommentar

Har lest overraskende lite om Resident Evil: Revelations, til tross for at spillet slippes om bare noen uker. Trodde det var et AAA-spill til 3DS. Må innrømme at det ikke har hatt min største interesse, men leste såvidt litt om det nå, og det ser ut som de går tilbake til skrekk, noe jeg liker veldig godt. Jeg trodde kanskje det var en port eller et spill som RE5, men nå ble jeg som sagt mer interessert. Er det noen som skal ha det? Er ganske sikker på at Vikingkylling skal ha det, og jeg tror også jeg kommer til å kjøpe det. Ser Game.no selger det + den dingsen du fester slik at du får to spaker for 549,-. Frister litt å bestille det.

 

Resi: Revelations er et helt nytt spill til 3DS som foregår en stund før RE5. Men ulikt RE4 og 5 går det tilbake til røttene (mer eller mindre) og fokuserer utelukkende på skrekk. De har til og med noen zombielignende skapninger med, skjønt å kalle dem zombier blir litt feil. Gidder ikke spolere mer enn det, men det lover bra. Og ja, det er en AAA-tittel til 3DS. Resident Evil har vært populært veldig lenge, og selv om RE5 stinket har det fortsatt veldig mange fans.

RE5 stinket? Unnskyld meg, har du spilt det? RE5 var kanskje ikke det fansen forventet, men på alle måter et meget brukbart actionspill med svært god coop-implementasjon.

 

Gameplayet virker veldig likt RE4/5, og settingen ligner veldig på RE4 eller RE5:LiN. Så at dette liksom skal være et spill som går tilbake til RE som det var før RE4 blir helt feil.

Lenke til kommentar

Brukbart actionspill? Tja, kanskje det. Men det har ingenting med Resident Evil å gjøre. RE har alltid vært survival/horror, og selv RE4 klarte den survival-biten ganske bra. RE5 er et rent hjernedødt (co-op) actionspill. Som spin-off er det greit nok, men som "ekte" RE5? Hah, tror ikke det.

 

Og btw, det går tilbake til røttene, ja. Motoren er mer eller mindre den samme som i RE4 og 5, men det betyr slettes ikke at spillet er det samme. RE:R er ikke et actionspill. Det handler om å gå tom for ammo hele tiden, møte fiender du vet kan drepe deg ganske lett, bli skremt så mye at du ikke tør spille med lyset av og så videre. Tror du meg ikke kan du jo prøve selv når det kommer. Kanskje du får en overraskelse... ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Brukbart actionspill? Tja, kanskje det. Men det har ingenting med Resident Evil å gjøre. RE har alltid vært survival/horror, og selv RE4 klarte den survival-biten ganske bra. RE5 er et rent hjernedødt (co-op) actionspill. Som spin-off er det greit nok, men som "ekte" RE5? Hah, tror ikke det.

 

Og btw, det går tilbake til røttene, ja. Motoren er mer eller mindre den samme som i RE4 og 5, men det betyr slettes ikke at spillet er det samme. RE:R er ikke et actionspill. Det handler om å gå tom for ammo hele tiden, møte fiender du vet kan drepe deg ganske lett, bli skremt så mye at du ikke tør spille med lyset av og så videre. Tror du meg ikke kan du jo prøve selv når det kommer. Kanskje du får en overraskelse... ;)

Regner med at du har spilt DLC-pakken Lost in Nightmares til RE5. Der får man akkurat det du ønsker.

 

Og det mangler slett ikke på fiender i RE4/5 som kan drepe deg lett, ofte 1HK. Og å si at RE5 er et hjernedødt actionspill blir jo litt fåfengt når det faktisk er så likt RE4.

Lenke til kommentar

Jeg ville gjort det slik:

 

Resident Evil (PS1)

Resident Evil 2 (Dreamcast)

Resident Evil 3 (Dreamcast)

Resident Evil: Code Veronica (Dreamcast/gamecube)

Resident Evil Zero (Gamecube/wii)

REmake (gamecube/wii)

Resident Evil 4 (Wii)

Resident Evil 5 (PS360)

Resident Evil Revelations (3DS)

 

For spesielt interesserte, så kan jeg også si at RE: Gaiden til gbc er ganske brukbare og veldig imponerende spill med tanke på hardwaren!

Lenke til kommentar

Vel, i den oppstillingen er jo også det orginale Resident Evil med, så egentlig ville jeg tatt det før Zero. Jeg føler forskjellen mellom Resident Evil og REmake er såpass stor at begge er verdt å spille, men hvis man bare velger mellom Zero og REmake, så ville jeg nok startet med REmake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...