Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Ikke SH 4 nei, men har spilt Homecoming også. Glemte det i sted. Likte det veldig godt, selv om det ikke akkurat var skummelt. Satt faktisk fast på en oppgave der i flere timer :p

 

Kan bli litt mye med HD Collection, Downpour og Book of Memories ja, men selv skal jeg bare ha de to første der. Vita kjøper jeg ikke før det kommer flere gode spill og den er blitt litt billigere. Men da skal jeg ikke se bort ifra at jeg kjøper Book of Memories også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shit. Resident Evil er virkelig et godt gammeldags spill. Liker at det ikke holder deg i hånden ved å fortelle deg hvor du skal gå eller hva du skal gjøre. Jeg ble forøvrig drept av første fiende, og siden jeg ikke hadde lagret måtte jeg starte på nytt igjen. Det igjen minner meg på at du kun kan lagre ved skrivemaskiner, og for å kunne lagre må du også ha Ink Ribbon. Litt unødvendig, egentlig. Styringen er også litt knotete, men det gir også den panikkfølelsen. Slapp inn en hund som stod på utsiden (åpnet feil dør) og hadde store problemer med å snu meg for å skyte den. Klarte det heldigvis til slutt, men ble en del skadet selv også.

Lenke til kommentar

Inventory systemet irriterer vettet av meg i RE1. At man kan ha så få ting med seg, men finner viktige ting rundt om kring. Så må man backtracke hele veien til et rom med en kiste for å kvitte seg med noe, for å få med seg den nye (ei kanne lightergass f.eks.), og da har alle zombiene respawnet.

 

Enten må man være synsk eller følge en guide slavisk for å vite om sånt. En annen kjip sak er at alle zombiene du dreper i første del av spillet kommer tilbake som ekstra tøffe redheads, så man burde egentlig ikke drepe en eneste zombie. Sånt vet man jo heller ikke ved første playthrough.

 

Og kom ikke og beskyld meg for å være i "ps360-generasjonen som griner hvis de ikke får skyte og gå i dekning hele tiden". Jeg spilte C64-spill mange år før RE var oppfunnet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har selv nettopp opplevd frustrasjonen med iventoryet. Fant først et magasin til pistolen min, men kunne ikke plukke det opp. Så fant jeg en nøkkel som jeg ikke kunne plukke opp. Har akkurat plassert et emblem tilbake fra der jeg tok det, så nå kan jeg hente tingene. Takk for tipset angående zombiene. Har allerede drept to, pluss den hunden, men skal prøve å unngå å drepe flere.

 

Edit: Damn, ble jo drept når jeg plukket opp nøkkelen. Kom en roterende vifte med noen kniver mot meg og jeg kom meg ikke vekk.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar
Regner med at du har spilt DLC-pakken Lost in Nightmares til RE5. Der får man akkurat det du ønsker.

 

Og det mangler slett ikke på fiender i RE4/5 som kan drepe deg lett, ofte 1HK. Og å si at RE5 er et hjernedødt actionspill blir jo litt fåfengt når det faktisk er så likt RE4.

 

Jeg hatet RE5 intenst, så hvorfor skulle jeg kjøpe DLC til det? :p Og å si RE5 ikke er hjernedød action fordi det er som RE4 blir litt ironisk, da RE4 er langt mer hjernedød action enn samtlige spill som kom før det (unntat spin-offs, selvsagt.) Nå sier jeg ikke at RE4 (eller tli og med 5) er dårlige, men de har ingenting med RE4 å gjøre. Men den diskusjonen har jeg tatt så mange ganger at jeg er ferdig med den.

Testet Silent Hill: Shattered Memories? Er en slags remake av det orginale Silent Hill som spiller mer som et adventurespill.

 

Har "selvsagt" testet Shattered Memories, men likte det ikke i det hele tatt. Aner ikke hvorfor, men det ble helt feil for min del. Historien fenget ikke, karakterene var flate og meningsløse, områdene kjedelige og så videre.

Ikke SH 4 nei, men har spilt Homecoming også. Glemte det i sted. Likte det veldig godt, selv om det ikke akkurat var skummelt. Satt faktisk fast på en oppgave der i flere timer :p

 

Og der har vi en stor grunn til hvorfor både SH og RE er døende om ikke noe blir gjort snarest. Det er greit nok at de er brukbare actionspill, men det er å endre retningen spillene har tatt så drastisk at det er fint lite igjen av de gamle spillene. I SH3 spiller vi en tenåringsjente fordi det er lettere å bry seg om en sånn hovedperson enn en voksen mann (ifølge de som lagde det), og Homecoming har en mannlig soldat i et actionspill. Det er noe som ikke stemmer helt der...

Lenke til kommentar
Regner med at du har spilt DLC-pakken Lost in Nightmares til RE5. Der får man akkurat det du ønsker.

 

Og det mangler slett ikke på fiender i RE4/5 som kan drepe deg lett, ofte 1HK. Og å si at RE5 er et hjernedødt actionspill blir jo litt fåfengt når det faktisk er så likt RE4.

 

Jeg hatet RE5 intenst, så hvorfor skulle jeg kjøpe DLC til det? :p Og å si RE5 ikke er hjernedød action fordi det er som RE4 blir litt ironisk, da RE4 er langt mer hjernedød action enn samtlige spill som kom før det (unntat spin-offs, selvsagt.) Nå sier jeg ikke at RE4 (eller tli og med 5) er dårlige, men de har ingenting med RE4 å gjøre. Men den diskusjonen har jeg tatt så mange ganger at jeg er ferdig med den.

Morsomt hvordan du ikke greier å se at den nye 3DS-versjonen av RE faktisk er intet mindre enn en ny iterasjon av RE4-modellen, til og med ispedd litt FPS. Det er vel det mest actionorienterte RE-spillet vi har sett til nå, bortsett fra ORC som er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Slapp inn en hund som stod på utsiden (åpnet feil dør) og hadde store problemer med å snu meg for å skyte den. Klarte det heldigvis til slutt, men ble en del skadet selv også.

 

Du kan snu det ved å dra spaken bakover og trykke på B(tror jeg).

 

Inventory systemet irriterer vettet av meg i RE1. At man kan ha så få ting med seg, men finner viktige ting rundt om kring. Så må man backtracke hele veien til et rom med en kiste for å kvitte seg med noe, for å få med seg den nye (ei kanne lightergass f.eks.), og da har alle zombiene respawnet.

 

Enten må man være synsk eller følge en guide slavisk for å vite om sånt. En annen kjip sak er at alle zombiene du dreper i første del av spillet kommer tilbake som ekstra tøffe redheads, så man burde egentlig ikke drepe en eneste zombie. Sånt vet man jo heller ikke ved første playthrough.

 

Det gjelder jo bare å planlegge litt, og alltid har rom for minst et par ekstra itemer. At man av og til ender opp med for lite plass er kanskje vanskelig å unngå, men de eldre RE spillene handler jo mye om å stokke om på inventaret og overveie hva en kan og ikke kan ha med seg, og mangelen på plass er derfor et nødvendig onde. Jeg husker heller ikke at Zombiene respawnet, og ihvertfall ikke alle samtidig.

Fra første gang en dreper en Zombie og til zombien våkner til liv som en redhead har en da relativt god tid til å utforske. Og hva hadde vært vitsen med redheads hvis spillet fra starten av hadde fortalt spilleren konseptet rundt dem? Hele poenget er jo at spilleren skal bli overrasket og gå rundt enda litt mer livredd etter et møte med en redhead.

 

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Slapp inn en hund som stod på utsiden (åpnet feil dør) og hadde store problemer med å snu meg for å skyte den. Klarte det heldigvis til slutt, men ble en del skadet selv også.

 

Du kan snu det ved å dra spaken bakover og trykke på B(tror jeg).

 

Inventory systemet irriterer vettet av meg i RE1. At man kan ha så få ting med seg, men finner viktige ting rundt om kring. Så må man backtracke hele veien til et rom med en kiste for å kvitte seg med noe, for å få med seg den nye (ei kanne lightergass f.eks.), og da har alle zombiene respawnet.

 

Enten må man være synsk eller følge en guide slavisk for å vite om sånt. En annen kjip sak er at alle zombiene du dreper i første del av spillet kommer tilbake som ekstra tøffe redheads, så man burde egentlig ikke drepe en eneste zombie. Sånt vet man jo heller ikke ved første playthrough.

 

Det gjelder jo bare å planlegge litt, og alltid har rom for minst et par ekstra itemer. At man av og til ender opp med for lite plass er kanskje vanskelig å unngå, men de eldre RE spillene handler jo mye om å stokke om på inventaret og overveie hva en kan og ikke kan ha med seg, og mangelen på plass er derfor et nødvendig onde. Jeg husker heller ikke at Zombiene respawnet, og ihvertfall ikke alle samtidig.

Fra første gang en dreper en Zombie og til zombien våkner til liv som en redhead har en da relativt god tid til å utforske. Og hva hadde vært vitsen med redheads hvis spillet fra starten av hadde fortalt spilleren konseptet rundt dem? Hele poenget er jo at spilleren skal bli overrasket og gå rundt enda litt mer livredd etter et møte med en redhead.

 

 

Det der med å snu seg raskt rundt kom nok ikke før i senere, om jeg ikke husker helt feil.

 

Ang redheads er det noe av det jeg misliker mest med RE remaken. (har det på gamecube). Jeg så frem til en forbedret versjon, og når jeg startet var grafikken og lyden mye bedre, kontrollene hakket bedre og så videre. Det lovet svært bra, men så kom de forbanna redheads og ødela hele greia. Jeg foretrekker helt klart remaken (Deadly Silence) på DS. Om de lager en remake kan de ikke bare slenge på helt nye fiender og sånt tull.

Lenke til kommentar

Finally!

I morgen får vi endelig våre første nedlastbare demoer til 3ds.

Resident Evil: Revelations og Cooking Mama 4 demoer kommer på e-shopen i morgen.

Mens Metal Gear Solid: Snake Eater 3D, Rhythm Thief and the Emperor's Treasure og Mario and Sonic at the London 2012 Olympic Games vil komme etterhvert.

 

Håper bare vi ikke får den der høl i hue begrensningen på hvor mange ganger vi kan spille en demo. Det er liksom litt Nintendo det, ett skritt frem ett tilbake og ett til siden. Annoying!

Endret av Santar
Lenke til kommentar

 

Det der med å snu seg raskt rundt kom nok ikke før i senere, om jeg ikke husker helt feil.

 

Ang redheads er det noe av det jeg misliker mest med RE remaken. (har det på gamecube). Jeg så frem til en forbedret versjon, og når jeg startet var grafikken og lyden mye bedre, kontrollene hakket bedre og så videre. Det lovet svært bra, men så kom de forbanna redheads og ødela hele greia. Jeg foretrekker helt klart remaken (Deadly Silence) på DS. Om de lager en remake kan de ikke bare slenge på helt nye fiender og sånt tull.

 

Jeg er ganske sikker på at en kan snu 180 grader i REmake, men kanskje ikke i orginalen. Sitat fra Resident evil Wikia "The remake features all-new graphics and sound and also incorporates gameplay elements from the earlier installments (such as the use of body language and the 180 degree turn)"

 

Hva er det å hate med redheads zombiene? Gjør jo spillet mye mer skummelt. Remaken er uansett veldig tro mot originalen ellers, så å dømme spillet nord og ned pga. en slik liten forandring virker en smule smålig for meg.

Lenke til kommentar

Synes remaken er et av de absolutt beste spillene i hele serien jeg, selv om det å måtte brenne opp døde zombier kan bli litt ensformig da det jo egnentlig bare resulterer i ekstra løping frem og tilbake. Bortsett fra det er det et utrolig bra spill.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...