Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En årsak til at Nintendo ikke ønsker at spill som Darksiders 2 og Resident Evil 6 skal annonseres som Wii U-spill enda, kan være at de ønsker å distansere seg litt fra denne generasjonen. Hvis alle multiplattformspill blir annonsert også til Wii U, kan det gi en oppfatning om at den ligger på samme nivå som PS360, når sannheten er at den mest sannsynlig er ca 4 ganger kraftigere enn det. Det betyr ikke at Nintendo ikke ønsker disse spillene selvsagt, men at vårt "andre" førsteinntrykk skal domineres av nye spillopplevelser slik det gjerne er inn mot en ny generasjon. Jeg synes fremdeles ikke det er en fornuftig strategi, men det gir vel kanskje noe mening.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg trekker litt mot WiiU , HD og en kraftplugg av en konsoll kombinert med den sære kontrolleren med skjerm gjør at jeg venter spent på E3. At den er kompatibel med Wii er positivt , selv om det er få titler til Wii jeg kunne tenkt meg i samlingen.

 

Når det er sagt, håper jeg ryktene både stemmer litt og ikke stemmer.

 

i følge ryktene skal den ha 768 mb ram , noe jeg syns høres forferdelig lite ut i 2012 , selv for en konsoll

 

men de må vel holde prisen lav , slik at de ikke faller i PS360 fella med svindyr konsoll ved lanseringsdato

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du har det fra at den skal ha 768mb ram, utviklingsverktøy versjon 5 hadde jo mer enn 2gb ram. Riktignok er det vanlig at disse har en del mer ram enn selve konsollen, men jeg tror det mest sannsynlige antallet vi får mot er 1.5gb, noe som likevel er tre ganger mer enn PS360.

 

Dog, den blir ikke "en kraftplugg" med tanke på at den kommer ut i 2012, men den blir betydelig kraftigere enn Wii, og også en del kraftigere enn denne generasjonen, og hoppet mellom Wii og Wii U blir sannsynligvis et av de største for en produsent noensinne.

 

Sist, det finnes tonnevis med bra spill til Wii, bare spør om du vil ha råd om hva som er bra :)

Lenke til kommentar

Vurderer å selge min 3DS nå. Den blir veldig lite brukt, så jeg ser ikke poenget med å ha den.

 

Det jeg lurer på er om noen her vet ca. hvor mye jeg kan få for den?

 

-En lite og pent brukt sort 3DS

-Street Fighter 3D

-Zelda Ocarina of time 3D

-Pokémon black

-Mario Kart 7

-Super mario land 3D

 

Noen som har en idé?

Lenke til kommentar

Jeg ville heller bare skaffet en skikkelig Snes. Det er selvsagt kult at den er håndholdt, men jeg kan garantere at ingen spill som bruker avanserte grafiske effekter vil virke på den. Det inkluderer spill som Star Fox/Starwing, Super Mario RPG og Donkey Kong Country.

 

Edit: Leste artikkelen litt mer skikkelig, og er veldig overrasket over at den spillet spill som Mega Man X3 og Yoshis Island. Ville uansett skaffet meg en orginal snes heller, de varer nesten evig, og det er jo få ting som er så koselig som å ha de orginalt. Selv har jeg to stykker (pal og ntsc), og begge er koblet opp til crt-en min :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

jeg leste om specsa til Wii:u nettopp og der står det CPU med integrert DRAM på 768 mb, men har Nintendo selv gått ut med 2GB ram ? Blir mye spekulering fram til E3 skjønner jeg :)

 

Joda, det er helt klart noen få tittler på Wii jeg kunne tenkt meg , men det er søren ikke mange :p

 

Jeg har kanskje 20 spill til 360 - mot ca 50 til Wii. Smak og behag selvsagt, men det dreier seg også om at mange Wii-spill ikke får den oppmerksomheten de fortjener.

 

Hvor leste du det? Nintendo har ikke gått ut med noe, men det eksisterer lekasjer fra utviklere med utviklingsverktøt som sier at utviklingsverktøyet (versjon 5) hadde over 2gb ram. Vi er nå på utviklingsverktøy 6, og det kan derfor være endret, men jeg har ingen grunn til å tro at det er blitt redusert. Det jeg har hørt er "mer enn 1 gb ram" i den endelige konsollen, så det gir vel mening å tro at det blir 1.5gb ram.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller bare skaffet en skikkelig Snes. Det er selvsagt kult at den er håndholdt, men jeg kan garantere at ingen spill som bruker avanserte grafiske effekter vil virke på den. Det inkluderer spill som Star Fox/Starwing, Super Mario RPG og Donkey Kong Country.

 

Edit: Leste artikkelen litt mer skikkelig, og er veldig overrasket over at den spillet spill som Mega Man X3 og Yoshis Island. Ville uansett skaffet meg en orginal snes heller, de varer nesten evig, og det er jo få ting som er så koselig som å ha de orginalt. Selv har jeg to stykker (pal og ntsc), og begge er koblet opp til crt-en min :)

 

Har en SNES, men det er det at den er portabel som frister sånn. Vet at en kan bruke PSP som emulator, men jeg må ærlig innrømme at slike ting blir for avansert for meg. Kommer nok aldri til å lære meg å bruke slikt :p

Lenke til kommentar

Bah , jeg leste en nyhet fra 3 desember 2011 , old news da med andre ord.

 

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2397198,00.asp

 

Leste en annen plass at cryengine vistnok kjører veldig bra på wii:u allerede, så de 768 mb med DRAM virker jo i seg selv ganske lite for å kjøre den motoren smooth.

 

Meh, jeg venter til E3 :)

 

Det der er ikke en nyhet, men et rykte som baserer seg på en feiloversettelse fra et japansk forum, og jeg har avvist det her inne før. Forøvrig kan jeg legge til at en konsoll med 768mb eDRAM ville knust det neste Sony og Microsoft kommer med - og brukt hele stuen din til kjøling. Det mer realistiske er 32mb, som er hva mine rykter tilsier. Skulle jeg komme med et estimat for specsene, så tror jeg vi ser mot noe slikt som dette:

 

CPU

Tre kjerner, POWER7-basert. 3+Ghz

3MB L2 cache (delt 1.5MB:768KB:768KB)

 

GPU

600-800Mhz

640-800 SPUs

 

Minne

32MB integrert 1T-SRAM-Q

1.5GB GDDR5 ram

 

Annet

Blu-ray 6x-10x lesehastighet.

8-16GB Flash minne

~1 USB 3.0 port

 

 

Har en SNES, men det er det at den er portabel som frister sånn. Vet at en kan bruke PSP som emulator, men jeg må ærlig innrømme at slike ting blir for avansert for meg. Kommer nok aldri til å lære meg å bruke slikt :p

 

Ah forstår. Hvis vi er heldige, så vil Nintendo snart tilby Snes-spill over 3DS (de er jo i gang med Nes-spill), så da får vi endelig muligheten til å spille de når vi vil. Ellers kan vi jo håpe at det kommer en forbedret bærbar snes uten de problemene som denne hadde :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Satser på en av delene ja.

 

Når det gjelder blu-ray og Wii U, er det ikke så at den ikke vil bruke det?

 

Formelt sett så vil den nok ikke det, og den vil mest sannsynlig ikke kunne spille blu-rayfilmer for å unngå royalties til Sony. Men teknologien Nintendo bruker her, er basert på blu-ray, og er for alle praktiske henseender å regne som det samme som blu-ray.

Lenke til kommentar

En veldig grundig spekulasjonsside om Wii U HW for de som er interessert:

 

http://www.beyond3d.com/content/articles/118

 

Konklusjonen er noe sånt som at neste Sony og MS kan toppe specs'ene til Wii U punkt for punkt, men at det ikke kan bli noe teknologisk generasjonsskille denne gangen (med mindre det skjer et teknologisk gjennombrudd de nærmeste månedene.)

Lenke til kommentar

Vurderer å selge min 3DS nå. Den blir veldig lite brukt, så jeg ser ikke poenget med å ha den.

 

Det jeg lurer på er om noen her vet ca. hvor mye jeg kan få for den?

 

-En lite og pent brukt sort 3DS

-Street Fighter 3D

-Zelda Ocarina of time 3D

-Pokémon black

-Mario Kart 7

-Super mario land 3D

 

Noen som har en idé?

 

Ingen? :p

Lenke til kommentar

Jeg bestilte akkurat Freshly-Picked Tingle's Rosy Rupeeland til DS. Noen som har testet det? Leste litt om det, og det virker bra, men med litt frustrasjon også visstnok.

Har spillt det en del, bra spill det.

Penger er et sentralt tema i spillet, alt i spillet koster penger og en må selv gjette seg frem til hvor mye. For å i det hele tatt få se på varer i butikken, må en betale, få et tips hos en person, betal, etc hehe. Morsomt.

Spillet har og dungeons som Zelda spillene.

Spesielle mekanikker i spillet samt en like spesiell verden, med humor og en del zelda referanser.

Det mest frustrerende for meg er kontrollen siden så å si hele spillet er touch basert og jeg ikke er noen fan av slik kontroll.

 

Hadde vært flott om vi hadde fått oppfølgeren hit, men begynner vel å se svart ut nå om ikke nintendo gjør en siste krampetrekning på ds fronten.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...