Gå til innhold

Vil verden ende imorra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil vel påstå at finnanskrisen var værre for menneskeheten på Island en denne putrevulkanen som nå strengt talt er noe som skjer nesten hvert eneste år (more or less). :hmm:

 

Dog, om det er dette som er starten på dommedag, så må jeg jammen meg si det startet sakte. Skal vi pines til døde eller?.... Ja, for oss gjennomsnittelig bleike nordmenn generelt, så er det vel dommedag verdig at en askesky forhindret oss i vår årlige sydentur. :cry:

 

 

Lenke til kommentar

Vil vel påstå at finnanskrisen var værre for menneskeheten på Island en denne putrevulkanen som nå strengt talt er noe som skjer nesten hvert eneste år (more or less). :hmm:

I følge VG var siste vulkanutbrudd i 2004, og det skjer i gj. snitt hvert femte år (om jeg ikke glemmer veldig fort).

 

Dog, om det er dette som er starten på dommedag, så må jeg jammen meg si det startet sakte. Skal vi pines til døde eller?.... Ja, for oss gjennomsnittelig bleike nordmenn generelt, så er det vel dommedag verdig at en askesky forhindret oss i vår årlige sydentur. :cry:

Det var jo det han sa, de virkelig kristne ville komme til himmelen i dag, mens vi skulle bo her mens gjorde "sakte" ble ødelagt i løpet av et halvt år :)

Lenke til kommentar

Tja, det er jo ikke SÅ lenge siden det ikke stod annet enn om vulkanen som ødela alt for flytrafikken i hele (nord) europa i VG, så det må i såfall være at du glemmer litt raskt, eller at VG ikke har søkemotoren deres i orden ja. ;)

 

F. eks fra omtrendt samme periode i 2010: "Flytrafikken i Europa er kraftig rammet av vulkanutbruddet på Island. Antall flygninger er mer enn halvert."

 

Det var jo det han sa, de virkelig kristne ville komme til himmelen i dag, mens vi skulle bo her mens gjorde "sakte" ble ødelagt i løpet av et halvt år

 

 

Japp, det som gjør det hele til en solid liten tvisst. Men nå vil jeg også påstå at kriste er minst like bleike i Norge, og tviler på at flyselsakpene vil gi disse noen bedre rettigheter. :p

 

Hadde dog vel kaaaaanskje forventet en noe mer fysisk smerte enn det å måtte gå en sommer uten sommerfargen. :ph34r:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Sakset fra VG.

 

Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da ganger de tre tallene med hverandre får man 850. Og om man så ganger 850 med 850 blir fasiten 722.500. Det skal være antall dager siden Jesus ble korsfestet. Og 722.500 dager etter den dagen det skjedde, er lørdag 21. mai.

 

Det er altså regnestykket han kom frem til.

Lenke til kommentar

Ja, en kan jo håpe. Er jo forhåpentligvis de som også tenkte det. Kanskje det har sådd litt tvil. :)

 

Men de som tror på dette aller mest har vel denne 'illusjonen' såpass dypt printet inn i hjernen at det ville nesten vært fatalt om du skulle revet det bort. Det ville jo nødvendigvis betyd rimelig store omveltninger i hjernen, og man tar bort "grunnmuren" som de kanskje har bassert store deler av livet sitt på. Det skal derfor ganske mye til for å omvende noen på en dag. (gjelder generelt sterkt reiliøse) For ikke å snakke om at disse personene gjerne er ganske sta 'in the first place'. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...