Gå til innhold

Spille Oblivion nå? Hvilke mods osv?


Anbefalte innlegg

Hey,

Jeg vurderer å spille gjennom Oblivion, da jeg kjøpte det for en stund tilbake, men har aldri orket å spille det ferdig. :p

 

Har lest masse fantasiske omtaler osv. og mtp. at skolen er nesten ferdi (vi gjør ingen ting :p) så passer det jo flott.

 

Det jeg lurer på er om det er verd å spille gjennom det og hvilke mods jeg burde bruke. Evt. noen andre rpg spill jeg burde teste ut? Er grafikken skikkelig rævva mtp hvor gammelt det er? :p

 

Edit:

Er historien i Oblivion relevant i forhold til Morrowing og Skyrim. Ser frem til Skyrim og hadde vært flott med litt bakgrunnskunnskap. :)

 

Også, er det noen som har spilt The Withcer 1? Tenkte jeg skulle spille gjennom toeren mtp syk grafikk og gode omtaler osv. så lurer jeg også på om The Withcher 1 er verd å tete.

 

Takk for svar,

N1ko :)

Endret av N1ko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg spilte Oblivion var det Franscesco (eller noe i den dur) eller OOO som var moddene jeg brukte. Fikser litt på levlinga og sånn.

 

Angående the witcher vil jeg si at man ikke får altfor mye ut av toern hvis man ikke har spilt eneren. Jeg hadde hvertfall ikke forstått mye hvis jeg ikke hadde spilt gjennom eneren først :p

Lenke til kommentar

Aaaaaah satt faktisk nett igang med Oblivion selv! Kjøpte det ved utgivelse, men syns det var helt forferdelig, sett vekk ifra den timen jeg lekte Zelda på den stjålne hesten min. Den første/andre timen min denne gangen var bedre, men fortsatt litt zzz...DOG skal jeg investere flere timer! Lurer også på noen har følt det samme, men at spillet har sugd deg inn og opplevelsen blitt superb som alle anmeldere og fanskaren skal ha det til? Det som ga meg størst avsmak var de trege sverdkampene, men det blir vell en vanesak. Har spilt og likt Gothic 2 veldig mye, og det er vell ikke stort raskere tempo der? Tok også fram igjen Oblivion fordi jeg fikk litt vann i munnen av Skyrim.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Overhaul av vanilla - fjerner mye levelscaling, loot-scaling, balanserer skills/attributes/birthsigns og våpen/rustninger, legger til litt større utstyrsvariasjon, og plasserer unike fiender/gjenstander rundtom på kartet. Hvis du vil spille vanilla-Oblivion på best mulig måte er det veien å gå.

 

Så kan du skaffe kosmetiske mods i tillegg - det kan være greit nå, siden spillet er fem år gammelt.

Lenke til kommentar

Overhaul av vanilla - fjerner mye levelscaling, loot-scaling, balanserer skills/attributes/birthsigns og våpen/rustninger, legger til litt større utstyrsvariasjon, og plasserer unike fiender/gjenstander rundtom på kartet. Hvis du vil spille vanilla-Oblivion på best mulig måte er det veien å gå.

 

Så kan du skaffe kosmetiske mods i tillegg - det kan være greit nå, siden spillet er fem år gammelt.

 

Men så er jo grafikken kun 0,1% av spillet.

Lenke til kommentar

Hvis du synes det, så er det jo bare å la være å bruke dem. Selv foretrekker jeg at karakterene ikke ser ut som om de er laget med trolldeig av en treåring.. :p

 

Andre ting jeg pleier å fikse på er å gjøre trærne (mye) høyere, gresset tynnere (ser bedre ut og drar mye mindre maskinkraft), været mer naturlig, gi vannet en ny shader så det blir klarere og mer ... væskeaktig, og gjerne gjøre nettene mørkere og lyskilder lysere. Hi-res teksturpakker for flora, fauna, eksteriør, interiør og utstyr er også veldig greit på alle maskiner som er et par år yngre enn spillet - mange grøtteksturer i vanilla.

 

Med Oblivion Graphics Extender kan du også få ting som parallax mapping og god rays. Godt som nytt. Nesten. :)

 

post-68407-0-35415600-1311087700_thumb.jpg

 

Om du synes kampsystemet er litt kjedelig er Deadly Reflex en veldig fin mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er jo ikke dømming på grunn av grafikken vi driver med her. :) Å bruke kosmetiske mods til Oblivion (på PC) er gratis og veldig enkelt. Om noen skal begynne å spille det nå - med mods, som tråden jo dreier seg om - så er det naturlig å gi spillet en facelift for å få brukt litt av all maskinkraften man sannsynligvis sitter på.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har noe slike mods til min (xbox) xD

 

Men syntes det er dumt å bedømme et spill utifra grafikken. :D

 

Alle bedømmer et spill også pga grafikk idag, et eksempel er dedikerte konsoll spillere som vil selvf altid si at grafikk ikke er noe viktig (selv om dem skryter uhemet at deres ekslusive ser bedre ut en konkurenten osv) men fakta er at bra grafikk hjelper voldsomt på å gjøre et spill enda bedre.

 

Om jeg kan gå rundt i Oblivion med grafikk som er utdatert for flere år siden eller modde den slik at det ser så realistiskt som mulig ut så er jo valget rimelig enkelt da.

:)

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har noe slike mods til min (xbox) xD

 

Men syntes det er dumt å bedømme et spill utifra grafikken. :D

 

Alle bedømmer et spill også pga grafikk idag, et eksempel er dedikerte konsoll spillere som vil selvf altid si at grafikk ikke er noe viktig (selv om dem skryter uhemet at deres ekslusive ser bedre ut en konkurenten osv) men fakta er at bra grafikk hjelper voldsomt på å gjøre et spill enda bedre.

 

Om jeg kan gå rundt i Oblivion med grafikk som er utdatert for flere år siden eller modde den slik at det ser så realistiskt som mulig ut så er jo valget rimelig enkelt da.

:)

Greit at det er + å få bedre grafikk, bare kommenterte at grafikken er kun en liten del.

Jeg har jo spilt supermario, etc og jeg har aldri klagd over grafikken der.

 

Men flk får bestemme selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...