Gå til innhold

Noen RPG-spill å anbefale?


Anbefalte innlegg

Skjønner ikek greia med Risen. Leste fantasiske omtaler om det, og kjøpte det.

 

Ble utrolig skuffet, da det var kjedelig, vanskelig og verdenen var jo helt tom! Var ikke en dritt armor å finne, og nevnte jeg at det var vanskelig!?

Lol klager du seriøst på at det er vanskelig?

Du må huske på at ikke alle folk spiller slike type spill hele tiden, pluss at det kanskje er vanskeligere ettersom hva slags spillestil man har og er vandt til.

Vanskelighet er en veldig relativ greie.

 

For min del var det ganske så tricky på starten, men fikk det til etter at jeg hadde kommet meg mer inn i spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikek greia med Risen. Leste fantasiske omtaler om det, og kjøpte det.

 

Ble utrolig skuffet, da det var kjedelig, vanskelig og verdenen var jo helt tom! Var ikke en dritt armor å finne, og nevnte jeg at det var vanskelig!?

Lol klager du seriøst på at det er vanskelig?

 

Ja, men har en følelse av at jeg har gått glipp av en del saker i spiller som hjelper meg. :p Fant f.eks aldri upgrades for armor eller noe. Hadde samme problemet med Oblivion, synnes det var dritvanskelig også. Liker mere spill når jeg kan slaye 4-5 folk uten å dø. :p

Lenke til kommentar

Jeg kan fortsatt ikke tro at Fallout 2 ikke har blitt ytterligere diskutert. Hands down, beste rollespillet noensinne. Dritmørkt, dypt og helt sadistisk vanskelig til tider. Perfekt RPG med andre ord. Om det da er RPG'er han ser etter, og ikke actionspill med leveling.

 

Fortjener absolutt en plass ved siden av Baldur's Gate-spillene. Om du klarer å venne deg til den noe utdaterte grafikken kommer du til å bli helt hekta.

 

Men siden det diskuteres action-RPGer her må jeg bare få skyte inn det som hvertfall har blitt til min favoritt: Demon's Souls. Også sykt vanskelig. Dessverre finnes det så vidt jeg vet kun på PS3.

 

EDIT:

Hadde samme problemet med Oblivion, synnes det var dritvanskelig

 

LOL

Endret av fluff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei :/ Har du noen anbefalninger også?

jeg har kost meg i mange timer med final fantasy XIII og fable serien=) den bør man ha spilt

ellers kan du varme opp til Star Wars the old republic med å spille de to KNOTOR spillene.

Knotor 1 er et slikt spill jeg støtt tar ned fra hyllen=)

også er det ikke så lenge siden de skrev en artikkel om RPG

http://www.gamer.no/artikler/83275/de-5-beste-rollespillene-akkurat-na/

Håper det hjalp=D

Lenke til kommentar

Chrono Trigger, et av de aller beste rpg-ene noensinne kom ut på Virtual Console i dag! Til tross for minimal dekning fra gamer.no, så er dette sannsynligvis det beste kjøpet du kommer til å gjøre noensinne om du stikker inn på Virtual Console og laster det ned. I mars kom også Final Fantasy VI, det desidert beste Final Fantasy-spillet, så om du har Wii kan du kose deg med de to beste rpg-ene noensinne. Anbefales!

Lenke til kommentar

Støtter Final Fantasy 6, Chrono Trigger, Secret of Mana og Shining Force-spillene. Hvis man er JRPG-fan regner jeg med man allerede har spilt FF6 og CT i og med de er såpass grunnleggende for sjangeren, men hvis ikke er det virkelig ingen tid å miste; sett dem på toppen av prioriteringslisten!

 

Forøvrig gledelig overrasket over at Shining Force 1 og 2 blir nevnt her. Det er sjelden man møter noen her til lands som har hørt om dem.

Lenke til kommentar

Støtter Final Fantasy 6, Chrono Trigger, Secret of Mana og Shining Force-spillene. Hvis man er JRPG-fan regner jeg med man allerede har spilt FF6 og CT i og med de er såpass grunnleggende for sjangeren, men hvis ikke er det virkelig ingen tid å miste; sett dem på toppen av prioriteringslisten!

 

Forøvrig gledelig overrasket over at Shining Force 1 og 2 blir nevnt her. Det er sjelden man møter noen her til lands som har hørt om dem.

 

Jeg har en følelse av at jeg har vært uenig med deg i mye rart før, men her støtter jeg deg ihvertfall fult ut! Hele Shining-serien er glimrende etter min mening, og noen av spillene finnes også på Virtual Console til glede for nye spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...