Gå til innhold

Noen RPG-spill å anbefale?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Du kan jo prøve Mass Effect 1 og 2

De er Sci-Fi RPGs laga av Bioware

 

Fra samme utvikler har du også Dragon age origins/ Dragon Age 2 som er mer "klassisk" rpg da. Med drager, magi og sånt :p

Lenke til kommentar

Tusen takk for tips, prøver Dragon Age 2 til å begynne med :)

 

EDIT: Er det en sequel til eneren? Eller kan jeg starte rett på Dragon Age 2?

 

Begynn med Dragon Age 1. Eneren er en faktisk RPG, noe vi svært sjeldent ser på konsoller nå om dagen. Dragon Age 2 var et neddummet actionspill.

Lenke til kommentar

Dragon Age 1, ferdig arbeid. Knallbra rpg!

 

Tips for DA1:

- Spill som enten healer eller damage, ikke tank. Personlig digger jeg ranger (pil og bue).

- Ikke last ned DLC før du er ferdig med orginalversionen. Det gjør spillet noe lettere etter min mening, noe det ikke er behov for.

- Ta deg god tid, sett deg inn i historie o.l., det får du igjen for senere i spillet.

- Du virker litt erfaren innen sjangeren, så spill på vanskelig. Det er litt for lett på "normal".

- Les deg opp på diverse klasser før du drar ut i den vide verden. Det er noen "unlockables" som ikke er åpenbare, og for meg var det kjedelig å gå forbi dette og ikke få gleden av å faktisk spille som den og den klassen. Måtte spille igjennom en gang til for det.

 

Koser meg med Fallout 3 selv, det var overraskende bra! :D

Lenke til kommentar

DA1, The Witcher, eldre Bioware-spill som Star Wars: Knights of the Old Republic og Jade Empire. Divinity 2 og Risen var ganske ok, men litt upolert. Ellers har du et tonn med klassikere på www.gog.com, Baldur's gate 1+2, Planescape: Torment, NWN, etc. Kremspill om du klarer å se forbi grafikken.

 

Selv holder jeg på med Might & Magic 7 for øyeblikket. 12 år gammelt, men milevis bedre enn DA2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da blir det Dragon Age 1 da, til å begynne med :)

Ahh, Might & Magic 7 elsket jeg da jeg var yngre :D

 

Jeg liker veldig godt spill hvor man skaffer seg ressurser for å lage ting (alchemy var obligatorisk i Oblivion). Da ble jo selvfølgelig Minecraft helt perfekt for meg, men ble fort lei da det ikke var noen story el. i spillet...

Lenke til kommentar

Hva mener du med at Gothic 3 kun er for spesielt interesserte?

Det er et makkverk sammenlignet med Gothic 1, 2 og Night of the Raven.

 

Hvis han har litt krav til grafikk så er vel Risen en greie selv om slutten suger.

 

Tullball, Gothic 3 er et helt kurrant rollespill. Det har sine problemer, hadde ihvertfall det på release (bugs, lang saving, ubalanserte monstre), men å påstå at det er et makkverk er latterlig. Liker du Gothic 1 og 2 så er 3ern et helt ok spill, selv med litt frustrasjonselementer. Som enern og toeren også har nok av, først og fremst med combat.

 

Liker du å samle inn ting og lage ting så er Gothic-serien å anbefale.

Lenke til kommentar

- Mass Effect 1 og 2

- Dragon Age 1 og 2

- Two Worlds 1 og 2

- Gothic 3

- The Witcher (The Witcher 2 i mai)

- Risen

- Divinity 2: The Dragon Knight Saga

- Nehrim (En gigantisk mod til Oblivion som inneholder en helt ny verden og helt nye quests, utstyr, fiender osv)

Også slenger man på Kotor og kanskje et par spill fra GoG så har man underholdning i massevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...