Gå til innhold

Noen RPG-spill å anbefale?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Mass Effect 1 og 2

- Dragon Age 1 og 2

- Two Worlds 1 og 2

- Gothic 3

- The Witcher (The Witcher 2 i mai)

- Risen

- Divinity 2: The Dragon Knight Saga

- Nehrim (En gigantisk mod til Oblivion som inneholder en helt ny verden og helt nye quests, utstyr, fiender osv)

Også slenger man på Kotor og kanskje et par spill fra GoG så har man underholdning i massevis.

 

Dragon Age var ganske tøft, men hvilke av disse spillene her er first-person?

Lenke til kommentar

Hjertelig takk :)

 

Besøk RPG delen på gog.com, link finner du her.

 

Her finner du massevis av rpg spill til fornuftige priser. Kan anbefale deg Baldur's Gate og Icewind Dale seriene dersom du ønsker skikkelige RPG spill. Temple of Elemental Evil og Lionheart er også spill i lignende stil med masse underholdning.

 

Legger du noe spesielt i "skikkelige RPG-spill"? Eller mener du bare at de er veldig gode?

Lenke til kommentar

Hjertelig takk :)

 

Besøk RPG delen på gog.com, link finner du her.

 

Her finner du massevis av rpg spill til fornuftige priser. Kan anbefale deg Baldur's Gate og Icewind Dale seriene dersom du ønsker skikkelige RPG spill. Temple of Elemental Evil og Lionheart er også spill i lignende stil med masse underholdning.

 

Legger du noe spesielt i "skikkelige RPG-spill"? Eller mener du bare at de er veldig gode?

 

Jeg tror det Sirillion mener er at man før i tida hadde mye dypere RPG'er. Masse stats, masse spells og høy kompleksitet. Nå om dagen vrir stort sett alle utviklerne RPGene sine over til å bli actionspill uten noe særlig dybde. Se bare på forskjellen mellom fallout 2 og fallout 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, jeg syns ikke Fallout er den verste spillserien å nevne. Jeg var fryktelig begeistret for 1+2 (og Tactics), men 3-eren har nesten alt som gjorde dem fantastisk. Du kan spille gjennom som både ond og god, hvert poeng du putter i stats har noe å si, du kan snakke deg ut av situasjoner, du kan spille gjennom med alle typer våpen, du har små minidungeons her og der, mye av den samme humoren og atmosfæren. Ingenting galt med F3 og NV.

 

Jeg syns heller det er bedre å dra frem Bioware som lager det samme spillet om og om igjen, bare med forskjellig setting. Fra KotOR til KotOR2, Jade Empire, Mass Effect 1 og 2 og Dragon Age 1 og 2 har det vært lite innovasjon. Jeg har spilt gjennom alle, og har blitt underholdt, men jeg vet at i DA3/ME3 kommer det garantert til å være et dårlig implementert god/ond-system (som får deg til å høres ut som en egoistisk emo-fjortis om du er ond), en eller annen karakter som vil ha deg til å se skogen istedenfor trærene, politisk korrekte sosialkommentarer forkledt som miniquester, og så videre.

 

Men, joda, generelt sett har rollespill blitt justert ned til laveste fellesnevner.

Lenke til kommentar

- Mass Effect 1 og 2

- Dragon Age 1 og 2

- Two Worlds 1 og 2

- Gothic 3

- The Witcher (The Witcher 2 i mai)

- Risen

- Divinity 2: The Dragon Knight Saga

- Nehrim (En gigantisk mod til Oblivion som inneholder en helt ny verden og helt nye quests, utstyr, fiender osv)

Også slenger man på Kotor og kanskje et par spill fra GoG så har man underholdning i massevis.

 

Dragon Age var ganske tøft, men hvilke av disse spillene her er first-person?

 

 

Gothic, Two worlds om jeg husker rett og risen. Lurer på om ikke Divinity og er det.

 

Alle disse er da tredje-person. Mulig det er mulig å hoppe inn i første-person, men spillene er ment for å spilles i tredje-person. Nehrim er det eneste som er første-person i den listen :)

Lenke til kommentar

Helt enig, RPG spill var MYE bedre før :(

 

Fallout 3 var bra da, mye man kunne tweak'e der..

Savner den "ut på eventyr"-feelingen som man fikk (f.eks) i Morrowind. Ut å forske ut verden uten noen særlige retningslinjer eller whatever. Samle på masse drit og selge for å tjene penger til å kjøpe seg nye ting og trene opp characteren. Harvest'e planter for å lage potions, stjele masse ting i byene.

 

Oblivion var også vanvittig bra.. Tror nesten jeg ender opp med å starte det på nytt hvis jeg ikke finner meg noe bra snart.

Lenke til kommentar

Helt enig, RPG spill var MYE bedre før :(

 

Fallout 3 var bra da, mye man kunne tweak'e der..

Savner den "ut på eventyr"-feelingen som man fikk (f.eks) i Morrowind. Ut å forske ut verden uten noen særlige retningslinjer eller whatever. Samle på masse drit og selge for å tjene penger til å kjøpe seg nye ting og trene opp characteren. Harvest'e planter for å lage potions, stjele masse ting i byene.

 

Oblivion var også vanvittig bra.. Tror nesten jeg ender opp med å starte det på nytt hvis jeg ikke finner meg noe bra snart.

 

Risen har en super verden når det kommer til det å utforske. For et åpent RPG å være er ikke øya mer enn middels stor, men den er til gjengjeld fylt med masse rart. Så vidt jeg vet er nesten alt plassert ut manuelt, og det skaper en veldig flott grunnmur for å gå ut og oppdage :)

 

Obs, ørliten spoiler fra Risen, men burde absolutt ikke ødelegge noe for deg.

 

 

I Risen vil du i starten velge mellom å gå til en banditt-camp, et kloster, eller en by. Du får gjort mer eller mindre alle questene uansett hva du velger, men du er noe låst til det stedet du velger i starten. Jeg vil anbefale deg å gå til banditt-campen, rett og slett fordi du får mindre xp og mindre gull av å gjøre questene der. Da føles progresjonen senere mye mer naturlig ut.

 

 

Edit: Runarbs, det jeg elsker med Fallout 3 er at uansett hvor man går i verden, støter man på et eller annet spennende. Stå midt uti ødemarka, si til deg selv "nå skal jeg gå til nord-vest" og du vil garantert komme over et quest, et "dungeon" eller noe lignende innen kort tid. Questene er forøvrig også morsomme, og skillsystemet fungerer bra. Jeg er for tiden level 23 og jeg har ikke en gang kommet halvveis i main quest

Endret av Error
Lenke til kommentar

Helt enig, RPG spill var MYE bedre før :(

 

Fallout 3 var bra da, mye man kunne tweak'e der..

Savner den "ut på eventyr"-feelingen som man fikk (f.eks) i Morrowind. Ut å forske ut verden uten noen særlige retningslinjer eller whatever. Samle på masse drit og selge for å tjene penger til å kjøpe seg nye ting og trene opp characteren. Harvest'e planter for å lage potions, stjele masse ting i byene.

 

Oblivion var også vanvittig bra.. Tror nesten jeg ender opp med å starte det på nytt hvis jeg ikke finner meg noe bra snart.

 

Jeg tror du vil like Nehrim. Det er også fullstendig gratis å laste ned. Det eneste du trenger, er å ha Oblivion installert, samt å ha discen i mens du spiller. Bare se på denne.

 

Lenke til kommentar

Hjertelig takk :)

 

Besøk RPG delen på gog.com, link finner du her.

 

Her finner du massevis av rpg spill til fornuftige priser. Kan anbefale deg Baldur's Gate og Icewind Dale seriene dersom du ønsker skikkelige RPG spill. Temple of Elemental Evil og Lionheart er også spill i lignende stil med masse underholdning.

 

Legger du noe spesielt i "skikkelige RPG-spill"? Eller mener du bare at de er veldig gode?

 

Jeg tror det Sirillion mener er at man før i tida hadde mye dypere RPG'er. Masse stats, masse spells og høy kompleksitet. Nå om dagen vrir stort sett alle utviklerne RPGene sine over til å bli actionspill uten noe særlig dybde. Se bare på forskjellen mellom fallout 2 og fallout 3.

 

What he said ... Det er akkurat det jeg mener, skikkelige RPG's som i spill med dybde og kompleksitet hvor du har meget mye større innflytelse på karakterenes utvikling og potensiale enn hva du har i mer moderne "RPG" spill :)

Lenke til kommentar

Helt enig, RPG spill var MYE bedre før :(

 

Fallout 3 var bra da, mye man kunne tweak'e der..

Savner den "ut på eventyr"-feelingen som man fikk (f.eks) i Morrowind. Ut å forske ut verden uten noen særlige retningslinjer eller whatever. Samle på masse drit og selge for å tjene penger til å kjøpe seg nye ting og trene opp characteren. Harvest'e planter for å lage potions, stjele masse ting i byene.

 

Oblivion var også vanvittig bra.. Tror nesten jeg ender opp med å starte det på nytt hvis jeg ikke finner meg noe bra snart.

 

Jeg tror du vil like Nehrim. Det er også fullstendig gratis å laste ned. Det eneste du trenger, er å ha Oblivion installert, samt å ha discen i mens du spiller. Bare se på denne.

 

Ang Nehrim, åssen er det med den tyske talen? Er den overkommelig? Jeg syns tysk er ett stygt språk og har ikke lyst til å spille uten lyd.

Lenke til kommentar

Rollespillene har generellt utviklet seg i tre hovedretninger:

 

-De superhardcore variantene for de som likte Dungeons & Dragons, med terningbetegnelser og 1900000000 stats å kunne levle... Du bør også ha en doktorgrad i excelark.

 

-De som inngår kompromisser mellom førstnevnte og sistnevnte, for å skape en mer strømlinjeformet opplevelse tilpasset allround "gamere". Storytelling står ofte i fokus 5050 med selve rollespillelementene(gameplay).

 

-De som skjærer bort alt unntatt hvilken lvl du er og hvor mye XP du har. Du får fire knapper til rådighet og antall spells og egenskaper blir deretter tilpasset det begrensede grensesnittet. Typisk konsollspill for å nå ut til flest mulige casual gamers.

 

Finner man først ut hvilken kategori man vil spille, blir det å finne frem ønsket spill langt enklere :-)

Lenke til kommentar

Ang Nehrim, åssen er det med den tyske talen? Er den overkommelig? Jeg syns tysk er ett stygt språk og har ikke lyst til å spille uten lyd.

 

Det vil nok være uvant i starten. Kanskje også litt irriterende og vanskelig å konsentrere seg om å lese teksten mens de samtidig snakker tysk. Men etter noen timer tror jeg ikke du vil tenke over det lenger siden du da har blitt så vant til det. Det er ivertfall dumt om noe slikt skal ødelegge, for det er et veldig bra rollespill.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Jeg spilte Risen med russisk tale og engelsk tekst (ikke spør hvorfor), men jeg ble som nouse over her raskt vant til det, og i det spillet passet det nesten også litt, siden deler av spillet bærte preg av å være utviklet i et østblokkland.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Hold deg langt unna Gothic 3, det er bånn i bøtta når det kommer til RPGs. Titan Quest 2 er også noe å unngå.

 

Om du ikke har noe imot action RPG: Diablo 2, med Lord of Destruction expansion pack. Har også glimrende multiplayer (kan dog virke obskur/overveldende for nye spillere). Ellers er Might and Magic 7 og Planescape: Torment svært gode spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...