Gå til innhold

Noen RPG-spill å anbefale?


Anbefalte innlegg

Si jeg elsket Knights of The Old Republic 1 og 2, og Mass Effect 1 og 2, men ikke takler high fantasy-typen spill (du vet, drager, sverd, magi.....). Finnes det noen gode RPG jeg burde spille?

 

fallout 3 + new vegas

Deus Ex 1 + 2 (3ern kommer vel snart og)

alpha protocol (var ganske buggy når jeg prøvde det. En av de verdt å prøve siden ideen var ganske bra. bare gjennomførelsen som var half assed)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt korrekt. toern er et fordummet konsollspill med latterlige mengder blod og slakting. Mens DA:O er et ordentlig rpg med medhjelpere du ikke ønsker å avlive før du har spilt 5 minutter.

Jepp, istede for å spille ferdig DA2 har jeg mest lyst til å putte inn enern igjen så jeg kan nyte nostalgien :)

 

Uavhenig av hva jeg gjør finner forresten tanken min alltid en unnskyldning til å mislike meg ytterligere. Det er Aveline jeg tenker på, hvis du har spilt så langt...

Lenke til kommentar

DA2 og DAO/Awakenings kan ikke sammenlignes. Det er som å sammenligne Risk med Yatzi, - det eneste de har til felles er at man bruker terninger. DA2 er et godt spill hvis man liker et actionbasert rpg og DAO er er bra om man liker den typen gameplay.

 

Det der syns jeg er tull, man sammenligner spill med andre for å forklare hva man liker. Ingen spill er da like uansett? ...

Lenke til kommentar

Dragon Age (1) var ikke noe for meg, likte ikke å klikke på hvem jeg skal angripe for så å vente til de er døde. Er jo prikk likt WoW jo :/

 

Synes du burde gi Dragon Age: Origins en ny sjanse. Det er et utrolig bra spill med god gjenspillings kvalitet.

Har som deg spilt wow, og hvertfall for meg var det et veldig bra spill.

Er enig i at combat systemet til tider minner mye om wow, men historien er så bra at det er dumt å legge spillet bort av den grunn. :)

 

Sjekk også ut Dragonagenexus som har masse mods til spillet.

Siden krever at du registerer deg om du vil se mods med mature innehold.

Lenke til kommentar

DA2 og DAO/Awakenings kan ikke sammenlignes. Det er som å sammenligne Risk med Yatzi, - det eneste de har til felles er at man bruker terninger. DA2 er et godt spill hvis man liker et actionbasert rpg og DAO er er bra om man liker den typen gameplay.

 

Det der syns jeg er tull, man sammenligner spill med andre for å forklare hva man liker. Ingen spill er da like uansett? ...

Poenget er at de er så fundamentalt forskjellige at det blir dumt å si at DA2 er dårlig fordi gameplayet er annerledes. DA2 er laget for en annen målgruppe enn DA1.

Lenke til kommentar

Skjønner ikek greia med Risen. Leste fantasiske omtaler om det, og kjøpte det.

 

Ble utrolig skuffet, da det var kjedelig, vanskelig og verdenen var jo helt tom! Var ikke en dritt armor å finne, og nevnte jeg at det var vanskelig!?

Enig med deg. Risen er ikke noe høyde av det. :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikek greia med Risen. Leste fantasiske omtaler om det, og kjøpte det.

 

Ble utrolig skuffet, da det var kjedelig, vanskelig og verdenen var jo helt tom! Var ikke en dritt armor å finne, og nevnte jeg at det var vanskelig!?

Enig med deg. Risen er ikke noe høyde av det. :)

 

Eh.. Hvis du syntes verdenen var tom, OG ikke har funnet rustning/beskyttelse, så har tydeligvis det som gjør Risen vanskelig i dine øyne stoppet deg veldig tidlig i spillet. Du finner ikke armor som ligger og slenger rundt i Risen (med unntak av hjelmer og skjold.) Oppgradering av hele rustning-sett må du gjøre deg fortjent til (og ofte betale for) innenfor en av de tre retningene du kan velge å spesialisere deg i. Risen er heller ikke spesielt vanskelig, spesielt sett opp imot PBs tidligere spill som Gothic 2, men det krever nok noe "grinding" for å gradvis bygge seg opp. For egen del er et rollespill uinteressant hvis ikke det byr på en skikkelig utfordring, det er der mestringsfølelsen ligger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil nevne et litt gammelt spill fra 2002, "party based rpg" Dungeon Siege + Dungeon siege2+ broken world.jeg Har aldri kost meg så mye med et spill som jeg gjorde med dem. Enda bedre ble det når meg og en kompis, spilte sammen. Utfordring sier jeg bare. Et kjempe spill også. Mange kule items,Kule talents. Grafikken på DS1 er jo ikke så mye og skryte av, 2eren er det mye bedre. Beste RPG spillet jeg har spilt men det er nå meg :) Ellers

 

-Fallout

-Dragon Age (ikke DA2)

-Oblivion (blir digg med det nye Elder scrolls V:skyrim) :dribble:

-Morrowind

-Assasins Creed 2? likte det i hvertfall jeg :love:

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Skjønner ikek greia med Risen. Leste fantasiske omtaler om det, og kjøpte det.

 

Ble utrolig skuffet, da det var kjedelig, vanskelig og verdenen var jo helt tom! Var ikke en dritt armor å finne, og nevnte jeg at det var vanskelig!?

Lol klager du seriøst på at det er vanskelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...